Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Rules Question's

Ga naar beneden 
+2
Hollow_man
Rotten
6 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Rules Question's - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's - Pagina 3 Emptyzo maa 17, 2013 8:15 pm

Sorry Xander, maar...

Het staat misschien niet letterlijk als een regel in het boek, maar ik lees het wel zo. Dingen als 'servitors are maintained by techmarines' en 'if a techmarine chooses to requisition a servitor' (vooral die, ze zeggen niet 'if a player chooses to' maar 'if a tachmarine chooses to') is voor mij genoeg aanleiding om te zeggen dat alleen een techmarine servitors kan reqen.
In het 40k spel zie je ze ook only ever onder leiding van een techmarine of inquisitor.
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

Rules Question's - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's - Pagina 3 Emptyzo maa 17, 2013 9:07 pm

Hollow_man schreef:
Sorry Xander, maar...

Het staat misschien niet letterlijk als een regel in het boek, maar ik lees het wel zo. Dingen als 'servitors are maintained by techmarines' en 'if a techmarine chooses to requisition a servitor' (vooral die, ze zeggen niet 'if a player chooses to' maar 'if a tachmarine chooses to') is voor mij genoeg aanleiding om te zeggen dat alleen een techmarine servitors kan reqen.
In het 40k spel zie je ze ook only ever onder leiding van een techmarine of inquisitor.

dacht dak ze wel mocht gebruiken, staat inderdaad vaak techmarine maar naar aanleiding van volgende nam ik het wel mee

p178 regel 12 in paragraaf over servitor volgende zin: "Other varieties can be found serving the Space Marines and the rest of the Imperium as pilots, heavy lifters, veritable guns on legs, and in countless other where little thought is required, or given."

samen met feit dat niet uitdrukkelijk staat enkel techmarine zoals sommig ander wargear dacht ik dat het wel mocht

wat is uw oordeel edelachtbare :p
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Rules Question's - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's - Pagina 3 Emptyzo maa 17, 2013 9:58 pm

Na een quick search:

1. Er staat nergens dat alleen een techmarine servitors kan reqen (niet letterlijk in ieder geval)
2. Maar er staat wel letterlijk 'If a techmarine requisitions a battle servitor for a mission, he may also requisition weaponry to install...'

De logische conclusie die op de fantasy flight forums (makers van deathwatch) zonder veel tegenspraak wordt getrokken, vind ik logisch genoeg om te volgen, en ga ik gebruiken:

Iedereen kan battle servitors reqen, maar alleen techmarines kunnen er ander weaponry voor kopen.

Deze conclusie is in feite rules as written, en is ook in de fluff vrij logisch (een techmarine heeft de skillz om de wapens van de servitor aan te passen).
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

Rules Question's - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's - Pagina 3 Emptyma maa 18, 2013 9:15 am

maar wapens worden toch door techamrine in station der op gezet Smile

neenee, kzal maar stoppen, geen servitor dus Crying or Very sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Rules Question's - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Rules Question's
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Rules questions
» Rules questions
» Questions en bs
» Friday night questions...
» Carnage - the Return

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: RPG :: Groep 3 Deathwatch RPG :: General stuff & BS-
Ga naar: