Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Rules Question's

Ga naar beneden 
+2
Hollow_man
Rotten
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Rules Question's   Rules Question's Emptyvr maa 30, 2012 2:33 pm

Hier kan je posts plaatsen als je vragen hebt ivm bepaalde regels

Mijn vraag:
Moet ik een wapen kiezen dat aan mijn ammo backpack hangt of kan dit zowel mijn heavy bolter als mijn bolt pistol zijn?

en als ik 1 moet kiezen heb ik dan aparte clips voor het andere wapen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptyvr maa 30, 2012 2:45 pm

Omdat een backback normaal gezien niet gerequisitiond kan worden, maar wordt bijgeleverd wanneer je een heavy weapon koopt (of in het geval van een devestator je een heavy bolter krijgt), ga ik ervan uit dat de backpack per definitie bij dat heavy weapon hoort. Het is ook niet echt logisch dat een simpel bolt pistol equipped zou zijn met een systeem om een belt feed op aan te sluiten. Je hebt dan inderdaad wem aparte clips voor je pistol.

MAAR
Omdat een bolt pistol en een heavy bolter allebei standard bolts afschieten heb ik er niets op tegen dat je tijdens een dood moment bolts uit je backpack haalt om ze in je lege bolt pistol clips te steken of omgekeerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptyza maa 31, 2012 9:38 am

in the rites of battles staan ook marks kunnen we die ook al kopen met xp?
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptyza maa 31, 2012 8:12 pm

Marks of distinction moeten verdiend worden. Als je graag zo'n mark wilt kopen, moet je aan mij vertellen waarom jouw character dat in-game verdiend heeft om zo'n mark te krijgen. dat wil dus in feite zeggen dat hij zich tijdens de missie zodaning heeft gedragen of onderscheiden dat hij effectief van zijn battle brothers of de imperial high command zo'n onderscheideing (want dat is het in feite) zou krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptyza mei 19, 2012 9:18 pm

Vraagje:

Ik heb al is gekeken nr eventuele wapens da ik in de toekomst wil gebruiken en het astartes lascannon leek interessant
ik heb toch een paar probleempjes

1) In de errata staat er dat het wapen special rule "Proven (3)" is. Ik vindt dit nergens terug in de rulebook. Weet er iemand wat dit wil zeggen?

2) Er staat in de rulebook dat ik moet "Heavy Weapon Training (Las) Talent" moet hebben. Ook in dit geval vind ik er niets van terug in de rulebook hoe ik hier kan aangeraken. Dus graag iemand die het wel weet? Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptyzo mei 20, 2012 2:24 am

Ik kan niet meteen terugvinden waar het precies in de boeken staat, maar ik ken wel (sort of) de antwoorden:

1) Proven 3 wil zeggen dat iedere rol op de damage dice van het wapen van minder dan 3 een 3 wordt. Dus als je 1 of 2 rolt worden die een 3.

2)Ik weet niet waar zoiets zou staan, maar ik weet wel dat spelers dankzij hun talent waarmee ze beginnen 'astartes weapon training' sowieso trained zijn in onder andere alle laswapens. Nu ik dit eens opzoek: de enige categorie waar je niet automatisch trained in bent is 'exotic'. Een devestator kan dat op rank 1 al kopen voor 500xp, maar heb je dat ook gedaan? want een sniper is exotic.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptyzo mei 20, 2012 10:30 am

ok thx for the info Smile

en ja ik heb exotic weapons talent
Terug naar boven Ga naar beneden
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptydi jul 03, 2012 6:32 pm

Ammo voor ranged weapons da ge requisitioned hebt is da nu 1 clip (die die er in zit) of 1 (die er in zit) + 3 extra clips

en hoe zit da voor standard issue weapons?
1 (die er in zit) + 3 of nog iets anders?

en als laatse (voorlopig) :p
kan ik backpack ammo supply en jumppack combineren of verlies ik de backpack als ik een jumppack requisition?


Laatst aangepast door Rotten op di jul 03, 2012 10:03 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Xeraz
Black Guard
Xeraz


Aantal berichten : 171
Registration date : 14-03-12
Leeftijd : 34

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptydi jul 03, 2012 7:42 pm

Ik overweeg de talent "Furious Assault" aan te schaffen. De uitleg hierbij is:

'Furious Assault WS 35 On a successful WS Test, gain a free second attack.'

Geldt dit dan bij m'n Swift Attack op elke slag dat ik doe of enkel op 1 van m'n 3 slagen?
Er vind elke keer een WS test plaats bij elk van m'n 3 Attacks dus zou ik denken dat het elke keer geldt, maar indien dit op elk van die 3 attacks zou gelden klinkt de talent me best wel zwaar.
Al eens samen met Tom naar gezocht, maar geen verdere uitleg in de Errata of Rulebooks gevonden.
Dus erm ja, iemand die weet hoe het exact ineen zit?
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptywo jul 04, 2012 12:13 am

Van je basic weapons (die die je altijd bij hebt dus) hebje de clip die erin zit + 3 reserve. Behalve als je de gratis backpack bij je heavy bolter pakt, dan heb je in polaast daarvan dus die backpack. Ik denk dat dit in feite niet zo is, maar omdat ik het logisch vind reken ik signature wargear ook onder basic weapons.
Requisitioned wapens hebben alleen de clip die erin zit. Je kunt clips bij requisitionen, ik denk dat het 'ergens' in het boek te vinden is hoeveel dat kost, maar ik weet het niet meer van buiten. Iedereen mag helpen zoeken naar die pagina.

Omdat je maar Ă©Ă©n rug hebt kan daar niet tegelijk een backpack en een jump pack op. Vind ik logisch. Zeker als je daar tomsgewijs nog een sniper en heay bolter kruislings gaat overhangen.


Voor Robin:
Altijd naar de uitgebreidere uitleg gaan zien, niet gewoon ind tabel kijken, daar staat het enorm duidelijk. Furious charge wordt alleen gebruikt samen met all-out attack. Bij all-out attack krijg je +20 WS maar mag je daarna niet meer dodgen of parryen. De all-out attack action is een full action, en geeft slechts Ă©Ă©n attack. Het is niet te combineren met wat jij gewoonlijk gebruikt, de multiple attack action.
Terug naar boven Ga naar beneden
Xeraz
Black Guard
Xeraz


Aantal berichten : 171
Registration date : 14-03-12
Leeftijd : 34

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptywo jul 04, 2012 9:53 am

Thanks voor de extra uitleg Smile Dan hebben zowel Tom als ik erover gekeken.
Verdere uitleg bij Furious Assault vonden we niet.
Maar voor mij dus een nutteloze talent. op zoek naar iets anders ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptywo jul 04, 2012 9:57 am

p 158 staat er een tabel voor de bullets maar de req is N/A

dus als ik mijn backpack vul met kogels voor een weapon dat ik gerequisitioned heb, heb ik 4 clips kogelwaarde voor mijn heavy bolter.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptywo jul 04, 2012 10:30 am

Ja, maar denk eraan dat een backpack voor een wapen dat gereqed is niet gratis is. Die gratis backpack komt alleen voor jouw heavy bolter.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptywo jul 04, 2012 10:41 am

Pfft, ik heb het eens zelf zitten opzoeken en eigenlijk weet ik niet waar we dat zouden halen dat je maar Ă©Ă©n clip hebt voor reqd wapens. Letterlijk in het boek: 'Weapons requisitioned from the deathwatch come with a sufficient supply of standard ammunition for the weapon.' In my book is 'sufficient' 3 extra clips.

Dus: overrule wat eerder is gezegd: gelijk welk wapen je meeneemt komt met 3 extra clips standard ammo. Een devestator mag zijn backpack vullen met kogels (standard ammo) voor Ă©Ă©n van de wapens die hij meeheeft (zelf te kiezen) maar dan heeft hij daar wel geen extra clips voor mee. Special issue ammo moet gereqd worden as normal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptywo jul 11, 2012 7:40 am

Thomas, laat jij nog weten hoe het nu zit met hardy / autosanguine. Kunnen we daardoor ook critical damage gewoon healen of niet?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptywo jul 11, 2012 9:33 am

zijn inderdaad rules die ruim interpreteerbaar zijn XD
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptywo jul 11, 2012 11:35 am

Wel, ik heb het eens gelezen en de uitleg is vrij ondubbelzinnig eigenlijk. Beide zeggen dat als een character geheald wordt, hij sowieso telt als lightly damaged. Ik zie niet meteen een reden waarom het dus niet zou werken voor critical damage.
Dus ja, die talents zijn belachelijk overpowered, je kunt er crit damage veel sneller mee healen. Enfin, de geschiedenis leert ons dat julle zo'n overpowered talent wel kunnen gebruiken, dus van mij mag het. Razz (totdat op een dag in de faq staat dat het niet waar is...)
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptyza jul 21, 2012 5:22 pm

hardy voor 100exp en zo sterk XD
zalig
Terug naar boven Ga naar beneden
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptyzo aug 12, 2012 5:38 pm

Wat is er beter voor blood angels:

Wings of Angels
of
Wrathful Descent

Ik twijfel serieus door de voordelen van beide
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptyzo aug 12, 2012 6:41 pm

Rotten schreef:
Wat is er beter voor blood angels:

Wings of Angels
of
Wrathful Descent

Ik twijfel serieus door de voordelen van beide

begint ge ook opnieuw?
Terug naar boven Ga naar beneden
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptyzo aug 12, 2012 7:08 pm

yup

meer dmg ga ik toch ni doen me die devestator (met da las cannon en da kunnen ze veel te gemakkelijk dodgen) en ik denk da iets anders mij meer gaat liggen
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptyzo aug 12, 2012 8:16 pm

al een idee voor wat?
Terug naar boven Ga naar beneden
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptyma aug 13, 2012 3:46 pm

blood angel :p

ma ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag
Terug naar boven Ga naar beneden
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptyma aug 13, 2012 5:22 pm

ik heb trouwens nog een vraag:

als ik dual wield met 2 Astartes Bolter's en ik shiet met alle2 op een target schiet ik dan telkens op semi auto? (dus 3 kogels per weapon en de +10 bonus van semi auto op elk weapon?) of shiet ik 1 keer op semi auto en 1 keer op single of 2 keer op single?
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Emptyma aug 13, 2012 5:57 pm

Rotten schreef:
ik heb trouwens nog een vraag:

als ik dual wield met 2 Astartes Bolter's en ik shiet met alle2 op een target schiet ik dan telkens op semi auto? (dus 3 kogels per weapon en de +10 bonus van semi auto op elk weapon?) of shiet ik 1 keer op semi auto en 1 keer op single of 2 keer op single?

ik denk dat dual wielden en semi auto beide andere types van acties zijn, dus niet combineerbaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Gesponsorde inhoud





Rules Question's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules Question's   Rules Question's Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Rules Question's
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Rules questions
» Rules questions
» Questions en bs
» Friday night questions...
» Carnage - the Return

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: RPG :: Groep 3 Deathwatch RPG :: General stuff & BS-
Ga naar: