Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Rules questions

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Rules questions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules questions   Rules questions Emptyvr sep 24, 2010 12:44 pm


To Necron:
Mogen wij onzen XP die we verdient hebben al gebruiken in de introsessies, volgens de skill/talents/.. tabellen in den book?

En stel nu dat ik Characteristic advances kies, dus alles gelinkt aan mijn type space marine eg Assault Marine, mag ik die dan meenemen/behouden als ik voor de eerste nieuwe adventure opnieuw een assault marine zou spelen maar dan van een andere chapter?Of gaan we gewoon allemaal beginnen vanaf 0?

Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Rules questions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules questions   Rules questions Emptyvr sep 24, 2010 1:22 pm

Ik zou graag eerst de regels eens bekijken voor ik een definitieve beslissing neem maar waarschijnlijk zal het het volgende worden :

Tussen Final Sanction (eerste demo adventure) en Oblivian's Edge (tweede demo adventure) zal ik waarschijnlijk toelaten om gebruik te maken van XP (Renown zal waarschijnlijk niet van toepassing zijn ?!?).

Als er na Oblivians Edge een campaign gestart wordt, zal het mogelijk zijn om nieuwe personages op te stellen. Diegenen die kiezen om hun demo personage te behouden, behouden ook XP (of wat ze er mee gedaan hebben) en hun renown. Het minimaal dat je zeker zal moeten behouden is je Chapter (ik veronderstel dat je dat nooit zal kunnen veranderen ?!?). Ik ga bekijken in de regels of het mogelijk is om van assault naar tactical of zo te veranderen. Als dat kan binnen de regels, kan die aanpassing wel gebeuren om zo je demo personage verder te spelen. Als je je demo personage niet verder speelt, begin je opnieuw van nul.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Rules questions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules questions   Rules questions Emptyvr sep 24, 2010 3:28 pm


Zijn we eigenlijk verplicht om de 2de demosessie te spelen?
Als we uiteindelijk toch als speler veranderen naar een andere chapter en/of Characteristic(tactical, medic,...) En waardoor we dan xp/renown toch kwijt zijn vind ik het een beetje onozel om demosessie 2 te spelen. Een deel van de RPG fun is toch dat je je character kan laten evolueren...
Bijkomend zou dan iemand die bij zijn character blijft reeds veel sterker staan dan iemand die opnieuw begint en gaan we dus een beetje balans verliezen in de groep...
Verder zijn er een aantal vastgestelde talents voor bepaalde chatacteristics die nu niet opgenomen zijn in de pre-gens. bv swift attack voor assault

Mijn voorstel:
1-we spelen de eerste demo af zoals het is.
2-we genereren ieder een character vanaf 0 en spelen daarmee de 2de demo
we kunnen dan evalueren of we een goede balans gevonden hebben tss de verschillende characters. Bv 5 Medics en 1 Tactical bleek dan uiteindelijk toch niet de juiste keuze te zijn... :-)
Is iedereen gelukkig met wat hij speelt? Moet er nog wat getweaked worden aan talents en skills, ed
3-we vliegen naar de Jericho Reach en starten met den 1sten adventure. (al dan niet met verdiende xp/renown van demo2)
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Rules questions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules questions   Rules questions Emptyvr sep 24, 2010 3:32 pm

Het tweede verhaal volgt onmiddellijk op het eerste. Nieuwe personages introduceren zal niet gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
coves
Crone Hellebron
coves


Aantal berichten : 563
Registration date : 26-10-08

Rules questions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules questions   Rules questions Emptydo jan 06, 2011 9:38 pm

FAQ/errata is uit. Blijkbaar waren kraken rounds iets te goedkoop, en kosten die nu 15 ipv 5 req per clip.

http://fantasyflightgames.com/ffg_content/deathwatch/minisite/support/deathwatch-errata-v1.pdf
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Rules questions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules questions   Rules questions Emptywo jan 12, 2011 11:43 am

coves schreef:
FAQ/errata is uit. Blijkbaar waren kraken rounds iets te goedkoop, en kosten die nu 15 ipv 5 req per clip.

http://fantasyflightgames.com/ffg_content/deathwatch/minisite/support/deathwatch-errata-v1.pdf

Kunnen alle spelers dit tegen vrijdag eens doornemen!

Enkele aanpassingen ...

Righteous Fury (page 245): The sentence “If that second attack hits, the attacker may make an additional Damage roll and add
it to the Damage total” should change to “If that second attack hits, the attacker may roll one additional Damage dice (1d10) and add it to the Damage total.”

Attacking A Horde (page 359): Add the following to the description of the section: “Hordes do not normally Dodge or Parry Attacks. At the GM’s discretion, a Horde can Dodge or Parry attacks just as a single creature does, representing the attacker still killing or wounding individual members of the Horde but not enough to affect overall Magnitude. (add evil grin)

Hordes Attacking, Ranged (page 360): Add the following sentence at the end of the description: “Generally, the ranged attacks of a Horde may not be Dodged—this represents the Horde’s sheer volume of firepower. At the GM’s discretion, he may choose to allow certain ranged attacks from a Horde to be Dodged as normal. For example, a Horde of Chaos Heretics may possess a single missile launcher amongst their number. Since the entire horde is not firing missiles (they are instead firing autopistols), the missile launcher does not benefit from the Horde’s abilities regarding ranged attacks, and therefore receives no bonus damage and may be Dodged normally.”

Question: Can you hover in place with a jump pack?
Answer: Yes, a character can hover in place with a jump pack with no action required for a period of time not exceeding one minute. Changing direction or altitude would require a move half-action and possibly a Pilot (Personal) test depending on the conditions specified by the GM.

Question: How does Medicae skill’s First Aid option work when multiple injuries are received and some are treated successfully and others are treated unsuccessfully?
Answer: First Aid is applied to all Damage that the character has taken and that has not been treated yet. A single application of First Aid treats all Damage taken, even if it came from multiple sources. If the First Aid was unsuccessful, or if it did not restore all Damage, the player should note the remaining Damage as being ‘Treated’ – thereafter it can only be treated with Extended Care Medicae Option or natural healing.
For example: A Battle-Brother has 20 Wounds and is completely uninjured. He suffers 10 Damage leaving him with 10 Wounds. First Aid is applied and heals 8 Damage, the Space Marine now has 18 Wounds, and 2 points of Treated Damage. The Space Marine suffers another 10 Damage leaving him with 8 Wounds, 10 points of Untreated Damage, and 2 points of Treated Damage. First Aid is applied and heals 12 Damage, which would normally put the Space Marine right back up to 20 Wounds; however, because 2 points of Damage have already been treated, the Space Marine only heals 10 points of Damage (that were Untreated) and now has 18 Wounds. The Battle-Brother still has 2 points of Treated Damage that have not been healed and would need to rely on Extended Care or natural healing to recover these 2 points of Damage.

Question: Do Fate Points remove Damage treated by Medicae or only Damage untreated by Medicae?
Answer: Fate Points remove any type of Damage (other than Critical Damage), regardless of whether or not the Damage
has been treated by Medicae or not.

En voor Bart VM :

Falling (page 261): The sentence “To work out Damage from falling, simply roll 1d10+1 for every meter the character fell.” should be changed to “To work out Damage from falling, simply roll 1d10 and add +1 for every meter the character fell.”
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
coves
Crone Hellebron
coves


Aantal berichten : 563
Registration date : 26-10-08

Rules questions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules questions   Rules questions Emptyza jan 22, 2011 5:18 pm

Eens een heel belangrijk punt voor cover: p. 246-247

Als ge achter cover staat en ge wordt gehit door ne ranged attack op een plaats die achter cover zit (bvb. legs en body als ge achter ne hoog genoege muur staat), dan gaat er van diene attack zoveel damage af als de cover armour points heeft.

Dat wilt dus zeggen als er ne ranged attack 30 damage Pen 0 doet op uw body en ge staat achter ne rockcrete wall (16AP), dan gaat er eerst 16 aan af, en schiet er dus nog maar 14 over, maar dan met armour (10) en toughness bonus (8 of 10 bij de meeste) komt er niets meer door. De rockcrete cover is vanaf dan wel maar 15 AP meer waard omdat er damage boven zijn AP waarde is gedaan.

Neem nu dat het volgende schot 30 damage Pen 5 doet op het linkerbeen. Dan gaat er ook eerst 10 aan af omdat de cover nog 15 AP heeft (en Pen werkt ook op cover, dus nog 10 AP over). Dan komt de resterende AP van de armour op die plaats (3), en is er nog 17 damage die met toughness bonus 8 naar 9 damage gaat, en iemand met toughness bonus 10 krijgt zelfs maar 7 damage! De cover valt nu wel terug naar 14 AP.

Voor het laatste schot wordt maar zwak geworpen en doet 10 damage Pen 3. De cover houdt alles tegen en blijft op 14 AP omdat er geen damage boven de AP van de cover is gedaan.

Hiermee zullen we zeker geholpen worden als we tau of heavy weapons tegenkomen. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Rules questions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules questions   Rules questions Emptyza jan 22, 2011 7:45 pm

en ge krijgt zowel armor van cover als van uw armor? Is het niet een van beide?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
coves
Crone Hellebron
coves


Aantal berichten : 563
Registration date : 26-10-08

Rules questions Empty
BerichtOnderwerp: Rules questions   Rules questions Emptyza jan 22, 2011 9:56 pm

Volgens hoe ik het versta is dat het schot eerst de cover moet passeren om zowiezo nog maar aan het target te geraken.
Die 'instead' op p.246 is op 2 manieren interpreteerbaar:
1) in plaats van damage direct op het target uit te werken, werk je die 'instead' eerst uit op de cover, de rest gaat door op het target
2) je gebruikt cover AP 'instead of' armour AP.

Door de 'with any excess damage being applied to the target as normal' die erop volgt is het volgens mij nummer 1), maar ik kan hierin natuurlijk mis zijn. Het hangt er terug van af hoe je 'as normal' interpreteert. Volgens p.250 gaat er normaal TB en de armour die je daar draagt af.
Jammer dat er geen voorbeeld met armour én cover te vinden is. Op het FFG forum vind ik er ook niets over terug, enkel over hordes en cover. Mss daar eens vragen? Ik zal zien of ik mijn login terugvind Razz

Gij zijt natuurlijk GM, so it's your call Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Rules questions Empty
BerichtOnderwerp: Righteous Fury   Rules questions Emptyzo dec 25, 2011 1:53 pm



Heb het eens opgezocht in forum en rulebook en ik zie geen enkele reden waarom ik met mijn flamer geen righteous fury zou krijgen... (werd mij niet toegekend in sessie van vrijdag)
Lijkt mij ook logisch. Zie geen verschil tussen een kogeltje en een vlammetje dat door den Emperor(let His light shine over us eternally) geblessed word. En al zeker niet als dat vlammeke afkomstig is van ne Black Templar, His most devout servant.

Verder zijn er zeer levendge discussies te vinden op het forum over flamers. lol
Algemene consenssus is de volgende:
de target moet op Ag werpen om de flame te vermijden en dit is eigenlijk een roll ipv mijn 'to hit' roll. Dit telt niet als een 'dodge'. (zover waren wij ook)
Daarna zou je volgens sommigen nog kunnen dodgen... Dit kan enkel indien je uit de fire cone uitgeraakt via je Ag bonus. Vind ik een beetje zever want dat wil zeggen dat je eigenlijk 2 kansen krijgt om de flames te vermijden... Nen genestealer hitten met nen flamer word dan bijna onmogelijk... Anderzijds geeft dat de flamer natuurlijk de tactische mogelijkheid om van een aantal characters hun dodge weg te werken. Waardoor ik ze eigenlijk verzwak (lol) en Bart ook een kans maakt (lol)
Terug naar boven Ga naar beneden
coves
Crone Hellebron
coves


Aantal berichten : 563
Registration date : 26-10-08

Rules questions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules questions   Rules questions Emptyma dec 26, 2011 3:17 pm

Ik heb een oplossing voor de feedback screech van "onze" techmarine - we laten hem tegen volgende missie protectors in onzen helm installeren (ja, ik weet het, hij moet er aan komen dan, maar met mijn auto-senses kan het enkel verbeteren Laughing ), maar dat zal ons veel miserie besparen, en kan ik tenminste iets chargen ipv gecharged te worden Embarassed .

Dit gaat enkel door als Jeroen dat goed vindt natuurlijk. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VdB
Lokhir Fellheart
Bart VdB


Aantal berichten : 388
Registration date : 26-03-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Neuerkirchen

Rules questions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules questions   Rules questions Emptydi dec 27, 2011 7:13 pm

Ik vind het best amusant azo. ge zoud jullie gezichten eens moeten zien, alleen al als ik zeg: ik zou nen keer kunnen screechen. Priceless Very Happy Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Rules questions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rules questions   Rules questions Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Rules questions
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Rules questions
» Questions en bs
» Friday night questions...
» Carnage - the Return
» Rules Question's

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: RPG :: Groep 1 Deathwatch RPG-
Ga naar: