Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Friday night questions...

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Friday night questions...   Friday night questions... Emptyza dec 28, 2013 3:20 pm

We hebben de laatste paar vrijdagen toch al een paar rules kunnen opfrissen, maar af en toe moet er toch eens iets opgezocht worden op't forum.

De trample-vraag heb ik denk ik gevonden: http://privateerpressforums.com/showthread.php?165663-Trample-power-attack-and-moving-full-distance&highlight=Trample+distance

Dus geen full distance nodig.


Als er iemand zich nog de rest herinnert? Ik weet dat er nog iets was voor Denegra haar incorporeal, maar Cryx is mijn ding (nog) niet  Suspect 




Terug naar boven Ga naar beneden
Caesar
Tower Master
Caesar


Aantal berichten : 218
Registration date : 26-04-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Aalst

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptyza dec 28, 2013 5:54 pm

ah koen u stormfall archers kunnen nie snipe op hun hebben en dn ng da +4 rng dngen me zelfde naam stacken nooit zoek mr op ma zelf op battlecollege staat het al bij ravyn snipe
Terug naar boven Ga naar beneden
tonyp
Corsair



Aantal berichten : 66
Registration date : 09-07-13

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptyza dec 28, 2013 8:56 pm

Models komen terug met full heatlh ( voor de Feat van high reclaimer en epic morvahna). zie battle college en PP discussie forum.

Als er niet bijstaat 'return with 1 unmarked boxes' komen models met full health terug.

Incorporeal suffers geen dmg en effect van non-magical source. Daarom is Edenny met incoporeal immuun voor Blind van Gorman.
Terug naar boven Ga naar beneden
tonyp
Corsair



Aantal berichten : 66
Registration date : 09-07-13

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptyza dec 28, 2013 9:24 pm

Verklaring voor Stealth / channeling en eyeless Sight. Nu met de boeken naast mij Smile

Bij normale casting is de Warcaster tegelijkertijd de attacker en point of origin.
Bij channel blijft de Warcaster de attacker maar wordt de Arc node de point of origin.

De LOS wordt bepaald door de point of origin. Dus zaken die LOS beïnvloeden zoals forrest & concealment hebben effect op de Arcnode.

Stealth zegt dat een ranged/magic attack met een point of origin die verder is dan 5" missen automatisch. Dus als de Arc node niet binnen 5" staat moet de Warcaster(de attacker ) Eyeless eye hebben.



Terug naar boven Ga naar beneden
tonyp
Corsair



Aantal berichten : 66
Registration date : 09-07-13

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptyza jan 25, 2014 1:29 pm

Knocked down contesteert in 2014 controle/dominate
http://privateerpressforums.com/showthread.php?187660-Steamroller-2014-question


Het is wel mogelijk om zephyr te gebruiken om uit melee te geraken en aiming bonus te krijgen.
Link voor Khador Valachev ( onder Nys hunter) , zelfde principe
http://museonminis.com/valachev-hoarder-of-the-coin/
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptyzo jan 26, 2014 12:29 am

Ja heb t nog eens nagekeken, een odel kan inderdaad movement opgeven voor aiming bonus while engaged in melee, dus was perfect in orde.

De nogal misleidende info bij gunfighter laat uitschijnen dat je geen aiming bonues kan krijgen wanneer je in melee zit.

en knock down models die nog steeds contesten maakt het toch beetje uitdagender dan voorheen, me like!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptywo jan 29, 2014 1:52 pm

Brett, wat was de vraag die jij gisteren nog had nu weer? Ik ben het compleet vergeten en ik ben toch de rules forums wat aan het stalken voor nieuwe wendingen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptywo jan 29, 2014 8:31 pm

Ah ja, vervelende vraag van de week  cheers 

We horen altijd dat vengeance niet op de klok hoeft gedaan te worden. Vraag me af of dat wel klopt, en waar dat dan wel mag staan ruleswise? SR2014 gecheckt en niet gevonden, ook niet in de ruleboek. Ook in tegenspraak met deathclock, waar de regels nog eens expliciet vermelden dat de klok nooit mag gestopt worden (behalve door de judge dan)?

Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptywo jan 29, 2014 10:39 pm

Heb het inderdaad dus zelf ook eens opgezocht, want ik heb mij dat ook laten vertellen en dat leek wel leuk...^^

De regel zelf geeft het al weg, vengeance gebeurt in de mainenance phase, en deze is 1 van de onderdelen van een speelbeurt net zoals de control phase, dus valt vengeance onder de kloktijd.

Dus tenzij iemand meer dan hearsay kan voorleggen om het naast de klok te zetten, zit het vanaf nu steeds op de klok.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
tonyp
Corsair



Aantal berichten : 66
Registration date : 09-07-13

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptydo jan 30, 2014 2:51 am

Ik heb de regels niet direct bij de handen maar in eindhoven hebben we gespeeld met vengeance buiten de klok.
Maintenance en controle buiten de klok. Klok start past op de effectieve speelturn. Op veel video ziet u dat ook.

Bij deathclock is het anders, vengeance deelt mee in de klok.
Terug naar boven Ga naar beneden
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptydo jan 30, 2014 7:19 pm

tonyp schreef:
Ik heb de regels niet direct bij de handen maar in eindhoven hebben we gespeeld met vengeance buiten de klok.
Maintenance en controle buiten de klok.   Klok start past op de effectieve speelturn.   Op veel  video ziet u dat ook.
Bij deathclock is het anders, vengeance deelt mee in de klok.  

Eindhoven is helaas al 2 jaar geleden ofzo Wink

Deathclock zijn we al uit, maar voor gewone SR play? Heb er den boek eens bijgenomen:

SR 2014:
"Turn Timing
Steamroller uses a timed turn length to ensure a fair play
environment. Players in each game use a timer to track the
fixed amount of time available for each turn. This time limit
is based on the point size of the event. A player’s turn time
begins after the resolution of continuous effects."

Mijn Rulebook zegt:
Maintenance phase:
1. Remove excess fury van locks
2. Continuous effects
3. De rest, aangezien ik bij mijn vengeance lees 'during maintenance' veronderstel ik dat dat hier komt.

Als ik het dan lees begint de klok dus na continuous effects, en komt vengeance dus wel op de klok. Ik heb wel geen errata kunnen checken en zit aan de gin, dus ik sta niet in voor complete accuraatheid  Wink 
Terug naar boven Ga naar beneden
tonyp
Corsair



Aantal berichten : 66
Registration date : 09-07-13

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptydo jan 30, 2014 11:56 pm

ik heb de regels nog eens nagekeken. Volgens mij klopt wat Brett zegt. Klok start na continuous effect. Vengeance telt mee voor timed turn
Terug naar boven Ga naar beneden
tonyp
Corsair



Aantal berichten : 66
Registration date : 09-07-13

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptyvr feb 14, 2014 8:13 pm

Sacrificial strike werkt op friendly faction models. Voor de witch doctor is een gobber ook goed.
Blijkbaar werkt het zelfs met een boomhowler in een troll list met een witch doctor

http://privateerpressforums.com/showthread.php?126659-Has-anyone-tried-Boomhowler-with-the-Witchdoctor
Terug naar boven Ga naar beneden
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptyvr feb 14, 2014 11:25 pm

Yay, nog meer manieren om Denny (of cryx) te kloten  rendeer 
Terug naar boven Ga naar beneden
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptyza maa 15, 2014 5:23 pm

Ik blijf al die vragen vergeten die er waren, maar E-skarre herinner ik me toch. Met wat zoeken:

Epic Skarre
Feat – Fate Weaver
•Affected friendly models may be hit by a blast/spray targeted at a nearby model.
•Affected friendly models may be hit by a Trample, because that targets noone at all.
•Affected friendly models may be hit by a thrown model, because that is not considered to be an attack. (Infernal Ruling)
•Affected enemy models may not make attacks but they may still use abilities, actions, and non-offensive spells.
•Most enemy feats can still be used, even if they are "offensive". Just as long as the feat doesn't specify "make an attack."

Van de lijst: http://privateerpressforums.com/showthread.php?85101-Common-mistakes-regarding-Cryx-models-and-abilities-v3
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptydo apr 17, 2014 10:57 am

Dus het hele "aiming" verhaal, wanneer wel/niet etc:

eerste categorie: non colossal modellen die geen gunfighter hebben:

kunnen steeds movement opgeven om aiming bonus te krijgen, ook wanneer ze engaged zijn in melee.

2e categorie: modellen met gunfighter:

More specifically, a model with Gunfighter can forfeit its movement to gain the aiming bonus, but will not benefit from that bonus while it is engaged.

So, an engaged Gunfighter model with multiple ranged attacks can forfeit to gain the aiming bonus, attack the model(s) engaging it while not benefiting from the aiming bonus and then, if it is no longer engaged, make its remaining attacks with the aiming bonus.

Note that an engaged Gunfighter with a ranged weapon that generates multiple simultaneous attacks (AoE, spray, Strafe, etc) does not gain the aiming bonus against any of the models hit, even if that particular model is not the one engaging it, as long as it remains engaged.

See here for reference: http://privateerpressforums.com/show...=1#post2511532

3e categorie colossals:
Colossals have a different rule which says they cannot aim while being in melee. So even if a Colossal forfeits Movement, kills all models it is in melee with and then shoots it does not get the aiming bonus

Battle engine modellen volgen dus de std. regels en houden enkel rekening met gunfighter indien van toepassing.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptydo apr 17, 2014 10:58 am

Nieuwe ruling ivm pre game measuring:

de kill box mag steeds gemeten worden voor de game start, eens de 1e beurt is begonnen is de regel van toepassing dat dit enkel mag gebeuren tijdens de activatie van de caster/lock.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
Caesar
Tower Master
Caesar


Aantal berichten : 218
Registration date : 26-04-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Aalst

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptydo apr 17, 2014 11:43 am

da maakt kant kiezen ineens veel aantrekkelijker Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptydo apr 24, 2014 7:22 pm

Hoe boomhowlers nog leuker te maken: http://privateerpressforums.com/showthread.php?197209-Call-to-Action

 Suspect 
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptydo apr 24, 2014 9:29 pm

Yup inderdaad, 1 van de meer complexere maar klopt volledig met timings etc.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptyzo aug 17, 2014 2:37 pm

Molten Metal is dus inderdaad niet zo broken als we het gespeeld hebben:

ruling van Valandar:

http://privateerpressforums.com/showthread.php?109566-Collosal-vs-Molten-Metal&highlight=Molten+Metal

Answer is Molten Metal only affects one grid. Determining which is covered by the regular rules for damaging Colossals.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptyma aug 25, 2014 6:58 pm

Blijkbaar is Gorman zijn blind shield guarden wel een goed idee:

The model was hit by an attack, and that hit has an effect.

Picking one of the Shield Guard texts from the errata at random:
Once per round, when a friendly model is directly hit by a ranged attack during your opponent’s turn while within 2 ̋ of this model, you can choose to have this model directly hit instead. This model is automatically hit and suffers all damage and effects. This model cannot use Shield Guard if it is incorporeal, knocked down, or stationary.
Alchemical Grenades is a ranged weapon with AOE 3, and the effects of Black Oil are an optional effect modifying that attack.

So if you use Shield Guard to transfer a hit, you're also transferring the effects for that hit as well. The AOE won't move, but nothing at all happens to the model you transferred the hit from because all of the effects of that hit are being suffered by the other model.

Edit: Of course, that assumes that you've directly hit the model with Black Oil, and not just gotten a "hit but not directly hit" on it.

MAW=> ipv een aoe waar models blind krijgen, krijgt enkel het shield guard model de effects.
De aoe en bijhorende 0 pow blijven liggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptywo aug 27, 2014 12:04 pm

Stormpods zijn dus wel modellen die mogen contesten, maar niet controllen, hoe lame indeed.

Quote Originally Posted by EdwardQ View Post
Yes they do. To contest a zone, a player must control at leas one model within a zone or within 4" of a flag/objective. Warcasters, warlocks, inert warjacks, wild warbeasts, models
that are fleeing, and models that are out of formation cannot contest. A stormpod is not fleeing or have a formation.

(Steamroller 2014, pg 6)
This is correct. For completion's sake I will mention that the storm pods cannot control, because they are immobile.

Contest yes, control no.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptyma okt 06, 2014 9:20 pm

Posts over hoe te rallyen (in bepaalde gevallen), mogelijk met binnenkort extra errata hiervoor...

"Official answer is that you may try to rally the turn you flee if this happens during your activation.
So if you move and encounter a Terrifying entity and then fail your CMD check, your activation ends and you may try to rally. This is a reversal of a previous incorrect ruling rather than a change. "

http://privateerpressforums.com/showthread.php?33246-When-does-a-rally-actually-take-place/page2
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Emptyma nov 24, 2014 10:45 am

Dus om even terug te komen op de terrain rules in SR en muurtjes van tier lijsten.

In SR 2014 stond:

Do not place terrain within deployment zones. This does
not apply to Advance Deployment zones.
• All terrain pieces must be placed at least 3̋ away from other terrain pieces. This includes terrain pieces or wreck markers granted by Theme Force bonuses.
• Do not place obstructions or impassable terrain within zones, within 4̋ of flags, or within 4̋ of objectives. Note that all other terrain types can be placed within these areas.


nu in het beta document voor 2015 staat:

In SR2015 events, terrain pieces (including those granted by Theme Force bonuses) are categorized as restricted or unrestricted for the purposes
of setting up tables.

- Unrestricted terrain types: forests, hills, rough terrain, shallow water, trenches and wreck markers
- Restricted terrain types: obstructions and linear obstacles.
The exact number, type, and placement of terrain pieces are up to the EO, but the following guidelines must be followed
when setting up tables:
- Do not place terrain within deployment zones. This does not apply to advance deployment zones.
- Unrestricted terrain pieces can not be placed within 2" of any other terrain piece. Trenches can be placed B2B with
other trenches.
- Restricted terrain cannot be placed within zones, within 5˝ of flags, or within 5˝ of objectives when playing
scenarios that use them. Additionally, restricted terrain cannot be placed within 5” of any other restricted terrain
piece.


Conclusie de muurtjes mogen 1" (2" ipv 3")dichter bij non restrictive terrain gezet worden, maar moeten verder verwijderd worden van objectives en vlaggen (5" voordien 4") en moeten ook verder van ande restrictive terrain blijven (5" ipv 3").
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
Gesponsorde inhoud





Friday night questions... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Friday night questions...   Friday night questions... Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Friday night questions...
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» nieuwe friday night idee
» Questions en bs
» Rules questions
» Rules questions

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warmachine :: Rules Questions-
Ga naar: