Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather

IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

Belgian Open

Ga naar beneden 
+3
Hollow_man
Bart VM
Necron
7 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM

Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 49

Belgian Open - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptywo okt 23, 2013 9:21 pm

Philuz XIII schreef:

Chapter Tactics: Salamanders
[HQ] Chaplain (90)
[Troops] 10 Tactical Marines, plasmagun, sergeant has a mastercrafted combi-plasma, rhino (200)
[Troops] 8 Tactical Marines, plasmagun, rhino (162)
[Troops] 5 Tactical Marines, lascannon,  rhino (120)
[Elites] 5 Assault Terminators with thunderhammers (mastercrafted for the sergeant) and storm shields, in a Land Raider Redeemer with a multimelta (475)
[Fast Attack] 3 Attack Bikes with multimeltas (165)
[Fast Attack] Stormtalon Gunship with a Skyhammer missile launcher (125)
[Heavy Support] Vindicator (125)
[Heavy Support] Contemptor (185)
[Heavy Support] Thunderfire cannon (100)
Ik vind het wel een leuke lijst. Maar ik haat Thunderfire cannons... 't duurt inderdaad slechts een uurtje om dat kreng te verven, maar ik ben volgens mij drie weken aan het slijpen en hameren om er één in elkaar te steken. En dan heb ik het nog niet eens over het metalen exemplaar...
En 1 Vindicator is te weinig. 2 of 3, of geen.

Necron schreef:
Je lijst zoals je nu hebt heeft geen voordeel bij salamanders buiten een kleurenschema.
Free mastercrafted stuff?

Necron schreef:
Als je geen andere chapter tactics overweegt, zou ik dan ook geneigd zijn om er zo veel mogelijk proberen uit te halen.  En dan heb je vulkan nodig.
Gedeeltelijk akkoord. Wil ik meer uit mijn Chapter Tactics halen, moet ik meer flamers fielden, die tegenwoording amper iets voorstellen tegen de meeste legers. Wanneer ik meer uit mijn Chapter-keuze wil halen, heb ik Vulkan nodig.

Necron schreef:

Bart VM - Space Marines (Salamanders Chapter Tactics) - 1850
Yup, ik had mij weer vergist qua punten. Mijn lijst is 1750, Voor 1850 field ik zonder problemen Vulkan i.p.v. de Chaplain. Met de resterende 15 punten kan ik de plasma's inwisselen en voor meltagun/multimelta gaan op mijn Tacticals.

Necron schreef:

HQ [255] - Chapter Master (130),  Bike (20),  Artificer Armour (20),  The Shield Eternal (50),  MC Thunderhammer (30),  Auspex (5)
HQ [190] - Vulkan He'stan (190)
TROOPS [205] - Tactical Squad (70),  5 additional tactical marines (70),  Meltagun (10),  Multi-Melta (10),  Mastercrafted Combi-plasma (10),  Rhino (35)
TROOPS [205] - Tactical Squad (70),  5 additional tactical marines (70),  Meltagun (10),  Multi-Melta (10),  Mastercrafted Combi-plasma (10),  Rhino (35)
TROOPS [150] - Tactical Squad (70),  5 additional tactical marines (70),  Flamer (5),  bolt pistol & Mastercrafted chainsword (0),  Meltabombs (5)
FAST ATTACK [165] - Attack Bike Squadron (45),  2 additional attack bikes (90),  3 multi-melta's (30)
FAST ATTACK [165] - Attack Bike Squadron (45),  2 additional attack bikes (90),  3 multi-melta's (30)
FAST ATTACK [125] - Stormtalon Gunship (110),  Skyhammer Missile Launcher (15)
HEAVY SUPPORT [140] - Predator (75),  TL Lascannon (25),  Lascannon Sponsons (40)
HEAVY SUPPORT [250] - Land Raider Redeemer (240),  Multi-melta (10)
Het is een leuke lijst, maar biedt volgens mij iets te weinig 'punch'. Een commander op bike is een beest, maar hij is ook alleen. Da's perfect om bv. een Riptide of zo gaan te pakken, mocht die te ver naar voor verdwalen, maar tegen een grotere unit gaat hij niet veel doen vrees ik. En eens hij kapot geschoten is, heb ik 0 counterassault units.
Ik speelde vroeger 3 Tactical Squads, en naar mijn ervaring doen die gewoon te weinig als basic troops, vandaar dat ik er maar twee mee heb de laatste tijd. De rest besteden aan killy stuff gaat mij persoonlijk tot nu toe beter af. Maar dat is voor een groot stuk te wijten aan het verschil tussen onze speelstijlen.

Necron schreef:

Ik ben vertrokken uit je 1250 lijst. Ik vond dat die het heel goed deed dit weekend.
Met een goede ally presteert ze inderdaad goed. Als alleenstaande lijst denk ik dat ze serieus weight of shots mist.

Necron schreef:

- Geen termies.  Maar de mobile close combat threat is verplaatst naar de bikesander.  
't is niet hetzelfde. Bikesander is een kassei tegen je hoofd. Bij Terminators zit de camion er nog rond.

Necron schreef:

- De landraider stop ik (als je daar slots voor over hebt), graag in de heavy support.  In missies zoals Big Guns is dat dan een heel durable scoring unit.  De derde tactical squad gaat in de landraider.  Die zijn daar veilig van helldrakes.  Je kan ze combat squadden en op beurt vijf een unit laten uitstappen op een objective.  Als die er niet meer zijn in beurt zes, kan de andere combat squad uitstappen.  Vulkan gaat mee met deze unit om ze ook wat combat power te geven.  In een ideale situatie kan je de landraider naar het midden van de tafel sturen om vandaaruit in beurt vier naar een objective te gaan.  
Volledig akkoord.

Necron schreef:

- Vindies zijn leuk maar je mag er enkel op rekenen dat het bullet magnets zijn.  In mijn ervaring leveren ze nooit genoeg op in een battle.
Akkoord. Daarom heb ik ze ook mee Smile
En omdat die vlammen op het siege shield een goeie eyecatcher zijn voor de painting contest. Zeg wat je wil, je ziet ze van ver staan.

Necron schreef:

- In multiple objective missies zou ik de rhino tacticals combat squadden.  5 bolter marines gaan in reserve (waar ze veilig zijn) om op tafel te komen om objectives te nemen die dicht bij de table edge liggen.  De sergeant met melta en multi-melta gaan in de rhino.  Een TL multi-melta, zelfs op snapshots is voor 10 punten zeker de moeite.  Hou er ook rekening mee dat deze naar flyers kunnen schieten op dat moment.  De combi-plasma is er om te helpen met monstrous creatures.  Een paar extra high strength AP2 shots komen altijd van pas.
Volledig akkoord, nu ik wat wakkerder ben en dus 100 punten meer te spenderen heb, ga ik dit advies zeker volgen.

Necron schreef:

- de predator gaat volgens mij weinig aandacht krijgen omdat al je andere units een grotere threat zijn.
Klopt. Afgelopen zondag heeft die Predator goed werk geleverd, maar da's zowat de eerste keer.

Necron schreef:

- Je hebt maar 12 kill points dus dat is ook niet slecht (de mijne heeft er in de 20).
Jouw lijst heeft zo'n 200 shots/ronde. De mijne 20...Razz 

Hollow_man schreef:

Ik twijfel over de chapter master. Het is een monster, maar hij kan maar op één plaats tegelijk zijn en met zijn beperkte attacks en het kleine unit waar hij maar ten hoogste bij kan zitten gaat hij maar traag door units chewen en ben ik bang dat hij van z'n leven die punten niet gaat terugverdienen.
Inderdaad, da's mijn ervaring ook.

Hollow_man schreef:

Ik zou effectief voor de WW gaan, er zijn wss nog teveel gasten die allien met guard achter defence lines, of chaos spelers die rekenen op hun scoring cultists in cover en dies meer.
Dit had ik ook in gedachten.

Hollow_man schreef:

De tactiek 'redeemer in de midden' volg ik totaal niet. Als er één tank is die in de face of the enemy moet gaan is het de redeemer. Ik bedoel, komaan, ik heb de (sinds helldrake op één na) beste flamers in het spel op mijn hull staan, maar ik ga hier een beetje in de midden staan wachten ermee... als je in het midden wil staan wachten moet je een ander type raider pakken. En i guess dat assault termies daarom de beste cargo voor een redeemer zijn, ze delen de 'in your face' mentaliteit. Maar ik snap dat de punten daarvoor niet meer te vinden zijn hier.
Ik snap de tactiek 'Land Raider in the middle' wel, maar dat gaat inderdaad beter met een Crusader of een Godhammer. Een Redeemer is volgens mij bedoeld om de eerste beurt 12" en 6" flat out te gaan, en de beurt erna zijn lading af te leveren als hij overleeft. Het aantal keer dat ik de flamers effectief al kunnen gebruiken heb is klein, maar ze maken de meeste mensen wel voldoende bang om hun battleplan aan te passen.

Philuz XIII schreef:
Citaat :
En i guess dat assault termies daarom de beste cargo voor een redeemer zijn, ze delen de 'in your face' mentaliteit. Maar ik snap dat de punten daarvoor niet meer te vinden zijn hier.
nee nee nee, de beste cargo voor LR's zijn Crusader squads! Maar dan moet hem ally'en met BT's...
En Crusader squads zijn ZO krachtig, dat ze niet meer hun kast uitkomen wegens overclassed door guardsmen. You talk the talk, but you simply do not walk the walk.

Nieuwe versie:
Chapter Tactics: Salamanders
[HQ] Vulkan He'stan (190)
[Troops] 10 Tactical Marines, meltagun, multimelta, sergeant has a mastercrafted combi-plasma, melta bombs, rhino (210)
[Troops] 10 Tactical Marines, meltagun, multimelta, sergeant has a mastercrafted combi-plasma, rhino (205)
[Elites] 5 Assault Terminators with thunderhammers (mastercrafted for the sergeant) and storm shields, in a Land Raider Redeemer with a multimelta (475)
[Fast Attack] Stormtalon Gunship with a Skyhammer missile launcher (125)
[Heavy Support] Whirlwind (65)

Dat zou alvast mijn warlord iets steviger moeten maken, met een 2+/3++, S6 AP3 op initiatief. Niet direct de meest OP gast in CC, maar hij trekt zijn plan alvast beter dan een Chaplain. Hij zorgt er ook direct voor dat mijn leger een pak dodelijker wordt door één van mijn betere units veel betrouwbaarder te maken, en mijn Tacticals ook wat extra punch te geven.
De Whirlwind zit er nog steeds in om de redenen die Thomas al aanhaalde.
Ik heb Thomas zijn gezicht al één keer mogen meemaken toen een LR vol met Terminators vergezeld van 2 Vindicators naar hem toe sjeesden. Dat heeft mij overtuigd om dit in Brugge ook te proberen. Een Land Raider pakt op zich al vrij veel shooting eer hij kapot is, wat betekent dat mijn Vindicators wat meer gerust gelaten worden en potentieel in beurt twee al hun werk kunnen doen. Ik gebruik de Land Raider ook om die Vindicators cover te geven of zelfs helemaal weg te steken. Schieten ze naar de Vindicators, dan laten ze de Land Raider gerust. AV13 is ook nog steeds vrij aardig.
De Rhinos met tacticals beginnen meestal in reserve om geen makkelijke First Blood op te geven.
De twee units attack bikes gaan meestal direct op jacht om ofwel de anti-air van een vijand weg te nemen, ofwel de mobiliteit. Door de twin-linked kunnen ze inderdaad ook op flyers hun kansen wagen.

Ik heb gekozen om enigszins voort te bouwen om deze lijst omdat het een lijst is dat ik al geprobeerd heb met de vorige codex, zij het met iets minder power erin. Ik vond deze enorm meevallen. Ik kan er mee bunkeren, en ze is ook aardig mobiel als dat nodig is. Qua eyecandy heeft ze volgens mij ook meer waarde i.p.v. meer tacticals in Rhino's en een TFC of een Contemptor. Vindicators en Whirlwinds zijn iconische Space Marine tanks, en door de vlammen komen ze nog eens mooi uit ook. Zoals gezegd maak ik mij geen illusies over mijn kansen als commander, en ga ik voor een verdienstelijke tweede plaats in de painting Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Oracles
Witch Elf
Oracles

Aantal berichten : 113
Registration date : 21-09-10
Leeftijd : 34

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptywo okt 23, 2013 10:00 pm

mijn tau list feedback ook welkom...

tau:
hq:
-commander met drone controller 2x Missile pod (123)
-commander met Command and Control Node , Multi-spectrum Sensor Suite bij 1 van de riptides (rerolls en ignore cover) (120)
elites:
-Riptide (210)
interseptor , Ion accelerator , Twin-linked fusion blaster (melta),skyfire
-Riptide (210)
troops:
-10 fire warriors puls rifles (90)
-12 fire warriors puls rifles (108)
-11 kroot snipers (77)
-xv88 team (188)2x Broadside met Twin-linked high-yield missile pod, Twin-linked smart missile system, interseptor
4x Missile Drones met bs 5 van de commander met drone controller
-Broadside ,Twin-linked heavy rail rifle, Twin-linked smart missile system,interseptor (70)
-Broadside ,Twin-linked heavy rail rifle, Twin-linked smart missile system,interseptor (70)

Farsight Enclaves:
-Cadre Fireblade (60)
-riptide interseptor , Earth Caste Pilot Array , Heavy burst cannon, Twin-linked smart missile system (275)
-Crisis Team 3x xv8 met flamer ,Twin-linked plasma rifle ,Bonding Knife Ritual(144)
-Sky Ray Missile Defense Gunship (115)
defence line (50)

Laatst aangepast door Oracles op wo okt 23, 2013 10:14 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII

Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptywo okt 23, 2013 10:10 pm

Citaat :
Philuz XIII schreef:
Citaat:
En i guess dat assault termies daarom de beste cargo voor een redeemer zijn, ze delen de 'in your face' mentaliteit. Maar ik snap dat de punten daarvoor niet meer te vinden zijn hier.
nee nee nee, de beste cargo voor LR's zijn Crusader squads! Maar dan moet hem ally'en met BT's...
En Crusader squads zijn ZO krachtig, dat ze niet meer hun kast uitkomen wegens overclassed door guardsmen. You talk the talk, but you simply do not walk the walk.
ik heb simpelweg geen tijd om 3 LRC's in elkaar te steken en te verven...
En aangezien BT's OP zijn wil ik iedereen eens een kans geven om t winnen door met 'mere humies' te spelen

Citaat :
en ga ik voor een verdienstelijke tweede plaats in de painting
is normaal als je geen BT allies mee hebt.

Wat betreft je lijst: nog steeds te weinig AA naar mijn mening
spijtig genoeg kan je WW en ST niet vervangen door Stormraven(met multi-melta) want dat krijg je niet meer geverfd
Philuz XIII
Philuz XIII

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptywo okt 23, 2013 10:14 pm

Citaat :
mijn tau list feedback ook welkom...

tau:
hq:
-commander met Command and Control Node , Multi-spectrum Sensor Suite bij 1 van de riptides (rerolls en ignore cover) (120)
elites:
-Riptide (210)
-Riptide (210)
troops:
-10 fire warriors puls rifels (90)
-12 fire warriors puls rifels (108)
-11 kroot snipers (77)
-xv88 team (188)2x Broadside met Twin-linked high-yield missile pod, Twin-linked smart missile system, interseptor

Farsight Enclaves:
-Cadre Fireblade (60)
-riptide interseptor , Earth Caste Pilot Array , Heavy burst cannon, Twin-linked smart missile system (275)
-Crisis Team 3x xv8 met flamer ,Twin-linked plasma rifle ,Bonding Knife Ritual(144)
defence line (50)
Te veel shooting power
Te veel intercept
Te veel skyfire
Te veel Tau
en te weinig sniper rifles

nee serieus, geen idee. Het enige wat ik van Tau weet is dat ik ze negeer ondanks het feit dat ze naast mij op dezelfde planeet zitten.
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptywo okt 23, 2013 10:24 pm

Philuz XIII schreef:
Wat betreft je lijst: nog steeds te weinig AA naar mijn mening
spijtig genoeg kan je WW en ST niet vervangen door Stormraven(met multi-melta) want dat krijg je niet meer geverfd
Voor wat het waard is: onze meningen zijn voor één keer hetzelfde...

Oracles schreef:

hq:
elites:
-Riptide (210)
-Riptide (210)
troops:
-10 fire warriors puls rifles (90)
-12 fire warriors puls rifles (108)
-11 kroot snipers (77)

Farsight Enclaves:
-Cadre Fireblade (60)
defence line (50)
Powerlijstje van m'n kl@ten, maar ik denk dat je serieus mobiliteit gaat missen. Grav guns gaan al die Riptides eten als ontbijt, en dan sta je daar met statische fire warriors. Ik zou i.p.v. 3 Riptides al proberen een extra unitje van 3 crisis suits mee te nemen om wat mobiele druk te kunnen zetten. Ook verdomd weinig markerlights voor een Tau lijst. Geen shield drones bij de Broadsides betekent dat één lascannon je al een slechte dag kan bezorgen.

Verder:
Te veel shooting power
Te veel intercept
Te veel skyfire
Te veel Tau

Interseptor, is dat een product voor in de beerput?
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man

Aantal berichten : 1344
Leeftijd : 36

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptywo okt 23, 2013 10:42 pm

harde shooting op afschuwelijk weinig mannekes.
You lack bodies, en more importantly, you lack shield drones.
Als je een commander met sensor suite meeneemt, die gaat VEEL meer doen in een unit crysis suits dan bij een riptide omdat die suits met veel meer zijn en dus veel meer shots gaan hebben die profiteren van de sensors.
Je kunt voorbereid zijn op flyers maar dit is er ene beetje over. Als je links en rechts wat interceptors en zo schrapt ga je genoeg punten hebben voor wat pathfinders met markerlights die veel meer gaan doen.
Tussen all die skyfire en eventuele markerlights is een eigen flyer meebrengen eigenlijk iets als 'hier, dan heeft jouw skyfire ook iets te doen'. Ik zou het laten en meer suits zetten.
Mobility in een tau lijst is iets als het monster van loch ness. Sommigen beweren het gezien te hebben maar het is zeer twijfelachtig dat het bestaat.
Philuz XIII
Philuz XIII

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptywo okt 23, 2013 10:52 pm

Citaat :
Interseptor, is dat een product voor in de beerput?
denk dat dat een ander woord is voor een stoma
Bart VdB
Lokhir Fellheart
Bart VdB

Aantal berichten : 388
Registration date : 26-03-10
Leeftijd : 48

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptywo okt 23, 2013 10:59 pm

Nog plaats in den auto om enen mee te pakken?
Oracles
Witch Elf
Oracles

Aantal berichten : 113
Registration date : 21-09-10
Leeftijd : 34

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptydo okt 24, 2013 1:04 am

Hollow_man schreef:
harde shooting op afschuwelijk weinig mannekes.
You lack bodies, en more importantly, you lack shield drones.
Als je een commander met sensor suite meeneemt, die gaat VEEL meer doen in een unit crysis suits dan bij een riptide omdat die suits met veel meer zijn en dus veel meer shots gaan hebben die profiteren van de sensors.
Je kunt voorbereid zijn op flyers maar dit is er ene beetje over. Als je links en rechts wat interceptors en zo schrapt ga je genoeg punten hebben voor wat pathfinders met markerlights die veel meer gaan doen.
Tussen all die skyfire en eventuele markerlights is een eigen flyer meebrengen eigenlijk iets als 'hier, dan heeft jouw skyfire ook iets te doen'. Ik zou het laten en meer suits zetten.
Mobility in een tau lijst is iets als het monster van loch ness. Sommigen beweren het gezien te hebben maar het is zeer twijfelachtig dat het bestaat.
bounce er zit geen flyer in mijn lijst Sky Ray is een AAgravtank... en er staan daar markerlights op (met skyfire zelf)
Missile drones zijn de zelfde prijs (12punten) als shield drones en doen net iets meer geen invsave maar dan is een 4+save net iets minder indrukwekend dan 2 "36 s7 ap4 op bs5 missiles.

intercept kost mij in total (35punten voor alle 7)
pathfinders zou ik nog willen mee nemen maar daar blijft de vraag waar ik de punten dan moet zoeken wou ook meer xv8s...
de 2 Broadsides die aleen staan kan ik wisselen voor xv8 of pathinders maar kheb dan minder fire power scratch of ik maak 1 van mijn riptides goedkooper (skyfire intersept weg)en neem er missile drones voor mee met bs2 Sad en ld test als em kapt gaat
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptydo okt 24, 2013 1:16 am

Stel jezelf dan de vraag: wat zou ik met 3 Riptides verwezenlijken wat ik niet met 2 kan bereiken? Ik geloof zelf ook niet in overkill, maar je hebt dikwijls meer voordeel met 1 killy unit minder op tafel als dat al de rest wat beter/meer survivable maakt.
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptydo okt 24, 2013 1:27 am

de invul save van shield drones gaat den ik wel veel verschil maken. ze gaan meestal op suits schieten met iets dat sowieso door z'n armor geraakt, dan is die drone gewoon 1 extra wound zonder invul save. De missile drone, ok, maar meer firepower is meestal niet w t tau nodig hebben.
Ik bedoel niet interceptor alleen schrappen, van sommige suits ook skyfire. Ik heb laatst tegen xander een lijst getest met 4 helldrakes. (want een mesn moet dat eens gedaan hebben en het was ook een idee voor de grand open) Hij had in totaal maar 3 suits mee met skyfire en hij heeft uiteindelijk 3 draken naar beneden geschoten. en dan nog was het eigenlijk meer weight of fire van zijn crysis teams, niet de skyfiring broadsides en riptide. Zóveel skyfire heb je echt niet nodig.
Als je een drone meepakt voor riptide pak dan een shield, je zegt het zelf, bs2, woohoow...
Nooit meer dan 1 drone bij een riptide zetten of door majority toughness regel gaat de toughness van de unit van 6 naar 4. riptide heeft ld9, ik wil me wel een test daarop riskeren voor 1/2 extra wounds van de drone.
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 45

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptydo okt 24, 2013 7:12 am

Geen interceptor laten vallen. Tegen lijsten zoals de mijne heb je die nodig.
http://www.teambelgium.eu
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptydo okt 24, 2013 7:12 am

Bart VdB schreef:
Nog plaats in den auto om enen mee te pakken?
We gaan met vier. Als ik rijd, kan er zich vanachter daar nog enen tussen zetten Smile
Bart VdB
Lokhir Fellheart
Bart VdB

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptydo okt 24, 2013 8:53 pm

[195]HQ -Avatar of Khaine(195)
[70]HQ - Spiritseer(70)

[121]TROOPS - 5 dire avengers(65) 2 additional Dire Avengers (26) Exarch(10), Powersword & Shimmershield(20)
[192]TROOPS - 5 Wraithblades(160) 1 additional Wraithblade(32) Ghost axe & Forceshield (0)
[322]TROOPS - 5 Wraithguards(160) 1 additional Wraithguard(32), Wave Serpent(115), with twin-linked scatter laser(5), shuriken cannon(10)

[345]ELITES - 5 Striking Scorpions(85) 5 additional Striking Scorpions(85) Exarch (10) Scorpion's Claw(30), Monster Hunter(5), Wave Serpent(115), with twin-linked scatter laser(5), shuriken cannon(10)

[290]HEAVY SUPPORT - 1 Wraithknight(240) Ghostglaive & Scattershield(10), scatter laser(20), Scatter laser(20)
[212]HEAVY SUPPORT - 3 Dark Reapers(90) 2 additional Dark Reapers(60) 4 Starshot missiles (32) Exarch(10),Starshot missiles (10) Fast Shot(10)

[100]FOTIFICATION-Aegis Defence Line(50) Quad gun(50)

1847 punten
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptydo okt 24, 2013 9:48 pm

Bart VdB schreef:

[70]HQ - Spiritseer(70)

[121]TROOPS - 5 dire avengers(65) 2 additional Dire Avengers (26) Exarch(10), Powersword & Shimmershield(20)
[192]TROOPS - 5 Wraithblades(160) 1 additional Wraithblade(32) Ghost axe & Forceshield (0)
[322]TROOPS - 5 Wraithguards(160) 1 additional Wraithguard(32), Wave Serpent(115),  with twin-linked scatter laser(5), shuriken cannon(10)

[345]ELITES - 5 Striking Scorpions(85) 5 additional Striking Scorpions(85) Exarch (10) Scorpion's Claw(30), Monster Hunter(5),   Wave Serpent(115),  with twin-linked scatter laser(5), shuriken cannon(10)

[290]HEAVY SUPPORT - 1 Wraithknight(240) Ghostglaive & Scattershield(10), scatter laser(20), Scatter laser(20)
[212]HEAVY SUPPORT - 3 Dark Reapers(90) 2 additional Dark Reapers(60) 4 Starshot missiles (32) Exarch(10),Starshot missiles (10) Fast Shot(10)

1847 punten
Welke wapens hebben je Wraithguard? D-Scythes? Waarom 6 Wraithguards/Wraithblades? Ga je je Spiritseer er niet bijsteken in de Wave Serpent om heel de unit Preferred Enemy te geven of wat die Iyanden psychic power dan ook mag doen? Ik zou durven iets minder Scorpions nemen en een squadje van 3 Windrider Guardians meenemen om in de laatste ronde te gaan contesten of zelfs cappen. Ik denk niet dat enkel die Dire Avengers voldoende gaan zijn, en met je Wraiths ga je waarschijnlijk agressiever spelen dan rond een objectief te gaan staan. Ik ben niet overtuigd van een Avatar, ik zou voor een toernooi die vervangen door een bijkomende Wave Serpent voor je Wraithblades.

Anderzijds heb ik zelf geen ervaring met het fielden van Eldar...

P.S.: je weet dat het Belgian Open twee dagen is, hé?
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptydo okt 24, 2013 10:34 pm

als je jetbikes hebt, zou ik ook een unitje jetbikes in de lijst proberen te stoppen ...
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptydo okt 24, 2013 10:52 pm

Een D-scythe is zot goed maar dan ook 10 punten extra per stuk, wraithguard hebben wraithcannons by default.
Ik zou ook proberen een extra beetje jetbikes mee te nemen om toch een vierde scoring unit te hebben.
Ik zou de wave serpent waar nu de scorpions in zitten aan de unit wraiths geven die nu nog geen transport hebben. Wraiths zijn hard maar moeten wel in combat geraken, en de scorpions hebben hun infiltrate om dicht bij de vijand te geraken. Als je met de wraithblades in een serpent buert 1 gewoon flat out naar voren raced, dan heb je iets gelijkaardig aan Homer's assault termies in land raider: De vijand gaat zich heel hard moeten beginnen afvragen hoe hij die kassei to the face moet ontwijken. Met holo fields heeft een serpent die flat out is geweest 3+ cover. Je schiet dan die beurt ook de serpent shield nog niet af en je hebt een tank die arguably moeilijker kapot te schieten is dan een land raider (wel opletten voor close combat).

Wie ga je achter de quad gun zetten? de avengers lijkt logisch om achteraan een scoring unit te hebben met de BS5 exarch aan de knoppen.
Bart VdB
Lokhir Fellheart
Bart VdB

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptydo okt 24, 2013 11:25 pm

Ik dacht (waarschijnlijk verkeerd) om gewoon met mijn monsters vooruit te gaan. T8 en 6 heeft toch een redelijk goede kans om dat te overleven.
In bijde flanken zou ik dus een wave serpent plaatsen. Achter de Aegis defence line zou ik mijn Dire avengers plaatsen met aan de Quadgun mijn Exarch (B5) . Daarnaast, maar ook achter de defence line mijn Dark reapers. Deze schieten 48" aan S8 of 2x S5 AP3. Mijn Spiritseer laat ik meegaan met mijn Wraithblades.
Bart VdB
Lokhir Fellheart
Bart VdB

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptydo okt 24, 2013 11:32 pm

k kan 1 Wraithguard en Wraithblade laten vallen voor 3 bikes met Shuriken Cannon.
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptyvr okt 25, 2013 12:18 am

Bart VdB schreef:
Ik dacht (waarschijnlijk verkeerd) om gewoon met mijn monsters vooruit te gaan. T8 en 6 heeft toch een redelijk goede kans om dat te overleven.
In bijde flanken zou ik dus een wave serpent plaatsen. Achter de Aegis defence line zou ik mijn Dire avengers plaatsen met aan de Quadgun mijn Exarch (B5) . Daarnaast, maar ook achter de defence line mijn Dark reapers. Deze schieten 48" aan S8 of 2x S5 AP3. Mijn Spiritseer laat ik meegaan met mijn Wraithblades.
Met de shooting die er vandaag is in 6th, gaan je Wraithguard nooit de helft van het bord halen als ze moeten stappen. En tegen legers met weinig shooting zoals Tyranids en Daemons wil je echt niet in combat met je Wraithguard. Het idee om met je ranged troops achter een ADL te staan is goed, daar kan ik amper iets slechts over zeggen.

Bart VdB schreef:

k kan 1 Wraithguard en Wraithblade laten vallen voor 3 bikes met Shuriken Cannon.
Ik zou dat zeker ernstig overwegen.
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptyvr okt 25, 2013 7:10 am

mijn eerste gedacht was ook om de ander wraith unit de waveserpent te geven.
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptyvr okt 25, 2013 8:25 am

Zijn de warwalkers niet beter dan de dark reapers ? Zal ongeveer dezelfde punten zijn ...
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptyvr okt 25, 2013 9:05 am

Necron schreef:
Zijn de warwalkers niet beter dan de dark reapers ?  Zal ongeveer dezelfde punten zijn ...
Ik denk dat dat eerder persoonlijke voorkeur is. Walkers schieten meer, maar reapers aan AP3, en met hogere S met starshots. Walkers zijn wss wel iets moeilijker te mollen.
Bart VdB
Lokhir Fellheart
Bart VdB

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptyvr okt 25, 2013 1:40 pm

Nieuw lijstje:

[70]HQ - Spiritseer(70)

[160]TROOPS - 5 Wraithblades(160) Ghost axe & Forceshield (0)
[290]TROOPS - 5 Wraithguards(160) , Wave Serpent(115), with twin-linked scatter laser(5), shuriken cannon(10)
[61]TROOPS - 3 Windrider jetbike squad(51) Shuriken cannon(10)

[345]ELITES - 5 Striking Scorpions(85) 5 additional Striking Scorpions(85) Exarch (10) Scorpion's Claw(30), Crushing blow(10), Wave Serpent(115), with twin-linked scatter laser(5), shuriken cannon(10)

1849punten

Jullie kennen me toch al een beetje hé. Ik sta waarschijnlijk in beurt 2 of 3 al in combat met mijn Jetbikes. Hoe kunnen deze dat overleven?
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Emptyvr okt 25, 2013 2:51 pm

Bart VdB schreef:
Jullie kennen me toch al een beetje hé. Ik sta waarschijnlijk in beurt 2 of 3 al in combat met mijn Jetbikes. Hoe kunnen deze dat overleven?
doe uw eigen een plezier en steek ze in reserve. 't ergste dat dan kan gebeuren is dat ge vergeet er voor te rollen en ge met 115 punten minder speelt Smile
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open - Pagina 2 Empty

Belgian Open
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Belgian grand Open