Aantal berichten : 115 Registration date : 13-05-10 Leeftijd : 28 Woonplaats : krieg
Onderwerp: goed idee of niet ? di jul 16, 2013 3:12 pm
Ik ben bezig met mijn dkok te schilderen maar ik zoek een vervanger voor mijn chimeras omdat ik de chimera tanks er niet echt zo leuk vind uitzien. Ik had gedacht aan een halftrack ofzo maar vraag me af of het dan niet teveel op de wehrmacht (ww2) lijkt want ik wil niet dat het een dkok "nazi" leger wordt. Als jullie iets weten wat ik zou kunnen gebruiken laat het dan weten a.u.b . Grtz Arno
Necron Malekith's Best Friend
Aantal berichten : 2193 Registration date : 15-07-09 Leeftijd : 45 Woonplaats : Lede
Onderwerp: Re: goed idee of niet ? di jul 16, 2013 3:25 pm
Aantal berichten : 115 Registration date : 13-05-10 Leeftijd : 28 Woonplaats : krieg
Onderwerp: Re: goed idee of niet ? di jul 16, 2013 3:37 pm
nice da is echt nice maar ik denk net iets te duur aan 48 euro per chimera Toch bedankt
Lord_Ebonius Death Hag
Aantal berichten : 228 Registration date : 01-08-12 Leeftijd : 44 Woonplaats : Aalst
Onderwerp: Re: goed idee of niet ? di jul 16, 2013 4:10 pm
eentje kopen, nadien zelf casten/printen ;o)
arno Witch Elf
Onderwerp: Re: goed idee of niet ? di jul 16, 2013 5:14 pm
Dat klinkt interessant, hoe doe je dat dan dat casten? (Het printen is veronderstel ik met een 3d printer)
Bart VM Malekith's Best Friend
Aantal berichten : 1054 Registration date : 11-03-10 Leeftijd : 49 Woonplaats : Terra
Onderwerp: Re: goed idee of niet ? di jul 16, 2013 8:22 pm
Ik heb onlangs een conversie gezien op Miniwargaming waar ze een Chimera chassis gewoon combineerden met de koepel van een Space Marine Predator. Een eenvoudige conversie, maar 't zag er wel lekker uit. Als je een allied Space Marine force begint kan je de Predators kopen en de rest van de kit gebruiken als Rhino, of anders afspreken met iemand die Rhino's nodig heeft dat jij de Predator koopt en hem de Rhino doorverkoopt. In het slechtste geval kan je misschien de bitz bestellen via een bitz-site.
Heb je al overwogen om gewoon geen 40K kit te gebruiken voor je Chimera? Tamiya heeft tal van leuke tanks en pantserwagens, een M2A2 Bradley bijvoorbeeld is een schitterende transport, en in 1/35 ongeveer de juiste schaal en grootte. De iets fijnere afwerking zal goed passen bij de schitterende casts van de ForgeWorld Death Corps modellen, en ik vermoed dat de kostprijs alvast een pak lager zal liggen dan Chimera's. Daarmee kan je natuurlijk niet komen aanzetten bij een officieel GW event, maar hoe dikwijls doe je aan zoiets mee?
Lord_Ebonius Death Hag
Aantal berichten : 228 Registration date : 01-08-12 Leeftijd : 44 Woonplaats : Aalst
Onderwerp: Re: goed idee of niet ? wo jul 17, 2013 9:18 am
dit is een goede link voor casting:
http://lmgtfy.com/?q=how%20to%20cast%20miniatures
arno Witch Elf
Onderwerp: Re: goed idee of niet ? wo jul 17, 2013 11:02 am
Ik was aan het overwegen om een kit van tamiya te gebruiken maar is dat toegelaten? ( ze zijn veeeeeeeeeel goedkoper )
PS: Lord ebonius
Philuz XIII Master Assassin - Moderator
Aantal berichten : 1349 Registration date : 16-10-08 Woonplaats : Hermelijn
Onderwerp: Re: goed idee of niet ? wo jul 17, 2013 12:18 pm
Ge kunt uw mannekes ook te voet lagen gaan...?!
Rotten Malus Darkblade
Aantal berichten : 412 Registration date : 01-01-09 Leeftijd : 36 Woonplaats : Aalst
Onderwerp: Re: goed idee of niet ? wo jul 17, 2013 4:52 pm
Philuz XIII schreef:
Ge kunt uw mannekes ook te voet lagen gaan...?!
ook juist wakker zeker :p
Oracles Witch Elf
Aantal berichten : 113 Registration date : 21-09-10 Leeftijd : 34 Woonplaats : lede
Onderwerp: Re: goed idee of niet ? wo jul 17, 2013 6:18 pm
plastic card en een ork truk https://i.imgur.com/aTVa9TD.jpg
Bart VM Malekith's Best Friend
Aantal berichten : 1054 Registration date : 11-03-10 Leeftijd : 49 Woonplaats : Terra
Onderwerp: Re: goed idee of niet ? wo jul 17, 2013 11:35 pm
Oracles schreef:
plastic card en een ork truk https://i.imgur.com/aTVa9TD.jpg
Damn, ziet er best wel lekker uit. Zeker het overwegen waard voor mijn Catachans.
Je kan alle modellen gebruiken die je wil, ook Tamiya. Hou er wel rekening mee dat ze best ongeveer even groot zijn als het GW model, en dat je duidelijk kan zien welke wapens er op zitten. Zolang je je tegenstander niet benadeeld zal je niet veel problemen hebben, zeker niet in de Hermelijn. Bij officiële GW evenementen kan je deze natuurlijk niet gebruiken. Als je natuurlijk begint met een 1/72 scale tank te gebruiken als Chimera zal je rap zonder tegenstanders zitten.