Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 spells dispellen met bonussen door magic items

Ga naar beneden 
AuteurBericht
coves
Crone Hellebron
coves


Aantal berichten : 563
Registration date : 26-10-08

spells dispellen met bonussen door magic items Empty
BerichtOnderwerp: spells dispellen met bonussen door magic items   spells dispellen met bonussen door magic items Emptyzo dec 28, 2008 9:05 pm

Het was gisteren nog eens opgekomen in mijn battle tegen de gannon; als ge +1 to dispel ofzo hebt, telt dat dan voor al uw dispel dice?

Ik dacht van wel, maar ik heb het nog eens opgezocht voor de zekerheid en alle dispel dice worden in 1 pool verzameld. Daarna kiest ge met welke wizard ge het dispelt (of gewoon zo als ge geen wizard hebt).
Enkele voorbeelden;
bij vampire counts als ge een character hebt met staff of sorcery (+1 to dispel), en een andere met de skull staff (+1 to dispel en +1 to cast), dan kunt ge maximum +1 to dispel hebben. Maar als ge dan count mannfred zou hebben met staff of sorcery EN de skull staff (omdat hij 2 arcane items mag hebben) krijgt ge wel +2 to dispel als ge kiest om met hem te dispellen.

High elves is dan weer een ietske anders: ze krijgen de +1 to dispel altijd zolang er een (arch)mage in het leger zit. Dus met een (arch)mage in uw leger kunt ge een staff of sorcery geven aan een dragon mage en toch +2 to dispel krijgen.

Dit telt dus ook voor dingen waarmee ge dispel attempts moogt herrollen; bvb. de wand of wych elm bij wood elves; gewoon zeggen dat ge het met die wizard dispelt.

En om het af te ronden; ge moogt zoveel dispel dice gebruiken als ge wilt met de dispel bonus (natuurlijk niet meer dice dan ge hebt Razz), en is niet afhankelijk van de level van de wizard, dus met een level 2 wizard met +1 to dispel moogt ge gerust 4 of zelfs meer dispel dice gebruiken om iets te dispellen.

Ik zet het hier gewoon eens voor als iemand dergelijke items in zijn lijst heeft en twijfelde of hij ze wel juist gebruikte Wink . (regels te vinden op pagina 106 en 108 in de rulebook)
Terug naar boven Ga naar beneden
 
spells dispellen met bonussen door magic items
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» warcaster spells
» Victory! Niet altijd door massacres
» Nieuwe errata door Maudlin ivm incorp etc
» Magic Phase Reminder Cards
» phase tactics: the magic phase

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer Fantasy :: General Gaming :: Rules Questions-
Ga naar: