Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather

IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

warcaster spells

Ga naar beneden 
+2
Hollow_man
Nickodemus
6 plaatsers
AuteurBericht
Nickodemus
Guardmaster
Nickodemus

Aantal berichten : 55
Registration date : 14-08-11

warcaster spells Empty
BerichtOnderwerp: warcaster spells   warcaster spells Emptywo maa 21, 2012 7:44 pm

vraagje: Kan je 2x dezelfde spell casten Question
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man

Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36

warcaster spells Empty
BerichtOnderwerp: Re: warcaster spells   warcaster spells Emptywo maa 21, 2012 8:39 pm

Ja, juist, ik was daarbij en vroeg me dat ook af, en daarmee bedoel ik om precies te zijn: Kan een warcaster 2 keer dezelfde spell casten in één beurt als die daarvoor genoeg focus heeft? Ik kan niet echt terugvinden dat het niet zou mogen, maar het lijkt me nogal vreemd... Maar misschien ben ik gewoon teveel warhammer gewend.
Stoffel
Slave on the Altar
Stoffel

Aantal berichten : 9
Registration date : 29-11-11
Leeftijd : 41

warcaster spells Empty
BerichtOnderwerp: Re: warcaster spells   warcaster spells Emptydo maa 22, 2012 7:30 am

Nickodemus schreef:
vraagje: Kan je 2x dezelfde spell casten Question
Je mag in principe zoveel spells kasten als je maar wil, zolang je genoeg focus hebt om ze te betalen. Ik heb nog nergens zien staan dat dat dan allemaal verschillende spells moeten zijn, dus ik zie niet in waarom niet.
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 45

warcaster spells Empty
BerichtOnderwerp: Re: warcaster spells   warcaster spells Emptydo maa 22, 2012 9:13 am

geen idee. Ik stel voor dat we onze hulplijn in roepen: Brett ???
http://www.teambelgium.eu
Quick Ben
Draich-master
Quick Ben

Aantal berichten : 165
Registration date : 09-05-11
Leeftijd : 31

warcaster spells Empty
BerichtOnderwerp: Re: warcaster spells   warcaster spells Emptydo maa 22, 2012 1:03 pm

Als ik mij nie vergis moogt ge zolang ge de kost kut betalen een spell zoveel casten als ge wilt,
tenzij natuurlijk in de beschrijving van de spell staat dat ze maar één keer per beurt gebruikt mag worden.
Een paar voorbeelden van zulke spells in cygnar zijn: Temporal acceleration/barrier, energizer,... Bij al die spells staat op het einde het volgende:
...<spell> can be cast only once per turn.

S
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man

Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36

warcaster spells Empty
BerichtOnderwerp: Re: warcaster spells   warcaster spells Emptydo maa 22, 2012 8:09 pm

Ja, ik ben vandaag Brett tegengekomen en hij zei ook dat hij zich geen regel kan herinneren die zegt dat het niet zou mogen.
Hij had wel nog een opmerking over de harbinger of menoth's cataclysm (die de directe aanleiding was voor deze vraag). Blijkbaar moet je de vermindering in power ervan altijd meten vanaf de warcaster zelf, zelfs wanneer je het via arc nodes cast. Dus als je door een arc node cast die 4" van het target staat, maar de harbinger zelf staat er 14" van, is de power wel maar (20-14) 6, en niet (20-4) 16. Dat zou ergens in de errartas staan.
Brett
Kouran

Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

warcaster spells Empty
BerichtOnderwerp: Re: warcaster spells   warcaster spells Emptydo maa 22, 2012 10:53 pm

Yep zoals ik me daarjuist al herinnerde is er niets dat je stopt om een spell meerdere keren te casten (als ik er Malifaux niet begon tussen te draaien).

De harbringer en cataclysm is eigenlijk gewoon een verduidelijking van wat er letterlijk op de spell-list staat:
"Reduce the base POW of Cataclysm by 1 for each full inch between the target en this model".

http://battlecollege.wikispaces.com/mkiiHarbinger+of+Menoth

Voor de volledigheid, want Harbringer is een vervelende caster:

FAQs, Rule Clarifications, and Errata
While the Harbinger's feat is active, a model that makes multiple advance moves (such as Side-Step, Leash, Beat Back, etc.) would take damage after each movement is completed if each move brought them closer. The wording is such that it will trigger after each advance, not just once per turn. Each move is looked at individually to determine if the enemy model is moving closer.
Source: Forces of Warmachine: Protectorate of Menoth (page 48)

Advance moves are voluntary movements. Pushes, slams, throws, and other forms of involuntary movement will not trigger the damage from her feat.
Source: Prime Rulebook mkII (page 46)

Awe and Martyrdom are within her command range, not her control area. This is sometimes easy to forget for new players.

Even if the Cataclysm spell is channel through an arc node, the damage is still based on the range of the target from the Harbinger.
Gesponsorde inhoud

warcaster spells Empty
BerichtOnderwerp: Re: warcaster spells   warcaster spells Empty

warcaster spells
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» spells dispellen met bonussen door magic items

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum