Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Opstart nieuwe Deathwatch groep

Ga naar beneden 
+10
TimDG
Bart VM
Xeraz
Patrick
Drogue43
Shas'o Jon'as
Hollow_man
Philuz XIII
Nickodemus
FL3X
14 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Xeraz
Black Guard
Xeraz


Aantal berichten : 171
Registration date : 14-03-12
Leeftijd : 34

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptywo nov 07, 2012 10:53 am

Voor komende sessie inderdaad Smile

Qwa oath's, in groep 3 nemen wij zo veel mogelijk Oath of Glory.
Betere renown = beter gear & dat, vind ik, maakt meer het spel dan exp krijgen.
Uiteraard is exp ook belangrijk, maar dat krijg je genoeg.
Wij zijn er met deze oath al altijd heelhuids van af gekomen (buiten ikzelf, ik lig als Assault Marine vaak in puin. Door wat m'n eigen fout.)

Daarnaast is Oath of the weapon ook nog een zeer interessante Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptywo nov 07, 2012 11:09 am

Tacticals en ultramarines zijn uiterst geschikt als squad leaders omwille van de belachelijke hoeveelheden cohesion die eruit komen. Een combinatie van beide is waarschijnlijk as close to infinite cohesion as it gets. (Tim speelt in de andere groep een ultramarine librarian en heeft virtueel 42 cohesion als ik zijn uitleg goed herinner.) Tip van het huis Patrick: your fellowship is your most important stat. En ik weet dat de bolter training abilty de verleidelijkste is, maar die andere waarmee je chapter squad modes kunt doorgeven... Wel in mijn groep heeft onze tactical dat, en wanneer hij zegt 'ik activeer squad mode...' dan is de combat voorbij. Ultramarines hebben er nog veel meer aan dan andere chapters. De meeste chapters hebben maar 2 chapter specifieke squad modes, maar in first founding hebben ultramarines er nog 4 extra gekregen, voor een grand total van 6. Dan hebben we als kill team in feite toeging tot 9 verschillende squad modes, de strategische voordelen cannot be overstated.

Oath of glory is bij iedere groep de default oath... Het levert gewoon belachelijk veel sneller renown op, en renown is goed. De betere wapens maken echt veel verschil.
Als ze dat niet pakken zijn oath to the emperor populair (goeie squad modes) en oath of knowledge (in het algemeen een boost to accurecy)


En ja er is een verschil!!!
The iron hand sare loyal servants of the emperor, adhering to the teachings (and hate because of his disappearance) of their primarch ferrus manus. The iron warriors zijn ook first founding, maar de zonen van de traitor primarch perturabo (spit on his name). het zijn zij die tijdens de siege of terra een bres wisten te slaan in the imperial palace.


Laatst aangepast door Hollow_man op wo nov 07, 2012 11:28 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Xeraz
Black Guard
Xeraz


Aantal berichten : 171
Registration date : 14-03-12
Leeftijd : 34

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptywo nov 07, 2012 11:18 am

Jup Tim heeft zoiets ja, dacht begin de 30, ma nog steeds belachelijk veel tegenover onze squad leader die 6 cohesion heeft ...
En inderdaad, eenmaal squad mode, mag het bord praktisch opgekuisd worden bij ons.

En alweer heeft Tomas gelijk, squad modes doorgeven is super mega geweldig goed.
Zorg als squad leader dat je je team kan leiden / supporten en zorg daarna voor jezelf.
Heeft bij ons toch opgebracht ben ik van mening.
Terug naar boven Ga naar beneden
Shas'o Jon'as
Witch Elf
Shas'o Jon'as


Aantal berichten : 114
Registration date : 02-10-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : Erembodegem

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptywo nov 07, 2012 11:19 am

ik kan ook altijd een beetje squad leader spele dankzij mijn deed van librarian "We are all one" en mijn fellowship van 40.
ik vind het eigenlijk wel grappig da er geen blood angels zijn terwijl in groep 3 ze bijna niets anders hebbe :p (ALL HAIL THE DARK ANGELS!!!)
Terug naar boven Ga naar beneden
Xeraz
Black Guard
Xeraz


Aantal berichten : 171
Registration date : 14-03-12
Leeftijd : 34

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptywo nov 07, 2012 11:27 am

Mja, in groep 1 hebben ze dat ook niet dacht ik Smile Ze zijn gewoon standaard heel goeie Assault Marines.
Maar da neemt ni weg da andere chapters daarvoor ni goed zijn Wink

En ja, je kan squad leader zijn, zijn ultramarines heel goed in. Zelfs met Fel 40 moet het goed lukken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Shas'o Jon'as
Witch Elf
Shas'o Jon'as


Aantal berichten : 114
Registration date : 02-10-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : Erembodegem

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptywo nov 07, 2012 11:29 am

Xeraz schreef:


En ja, je kan squad leader zijn, zijn ultramarines heel goed in. Zelfs met Fel 40 moet het goed lukken.

ik ben een dark angel, maar er kan ook altijd na elke missie gewisseld worde, om voor variatie te zorge
Terug naar boven Ga naar beneden
Xeraz
Black Guard
Xeraz


Aantal berichten : 171
Registration date : 14-03-12
Leeftijd : 34

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptywo nov 07, 2012 11:35 am

Ah als Dark Angel, da's wel een beetje moeilijker.
Maar kan perfect vanwege die deed.
Hoewel de tests voor het activeren van een squad mode maar 40% kans op slagen hebben.
Ben toch juist da't een fellowship test is bij activatie van een squad mode ability? Speel zelf geen leader, dus weinig verstand van buiten vlug es lezen en horen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrick
Tower Master
Patrick


Aantal berichten : 219
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Aalst

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptywo nov 07, 2012 11:55 am

Xeraz schreef:
Ah als Dark Angel, da's wel een beetje moeilijker.
Maar kan perfect vanwege die deed.
Hoewel de tests voor het activeren van een squad mode maar 40% kans op slagen hebben.
Ben toch juist da't een fellowship test is bij activatie van een squad mode ability? Speel zelf geen leader, dus weinig verstand van buiten vlug es lezen en horen Smile

Nope geen test als je squad leader bent, als een andere marine een squad mode wilt activeren moet hij een Fellowship test doen.

We kunnen allemaal een verschillende squad mode hebben maar dan moeten we ver genoeg van elkaar zijn en de andere groep dient ze wel zelf te invoken... - eenmaal terug in range bij elkaar kan men als free action een van de 2 kiezen (komt een stuk uit de FAQ btw)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wanderingwolves.com
Xeraz
Black Guard
Xeraz


Aantal berichten : 171
Registration date : 14-03-12
Leeftijd : 34

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptywo nov 07, 2012 12:02 pm

Ah oké, bedankt ^^ Weer iets geleerd op school :p :p
Dan is het dus zeker geen probleem om dus squad leader te zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrick
Tower Master
Patrick


Aantal berichten : 219
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Aalst

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptywo nov 07, 2012 12:25 pm

Thomas, om die verschillende squad modes beschikbaar te stellen zoals je vermelde, is dat via een talent of deed of iets anders?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wanderingwolves.com
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptywo nov 07, 2012 12:35 pm

Citaat :
The iron hand sare loyal servants of the emperor, adhering to the teachings (and hate because of his disappearance) of their primarch ferrus manus. The iron warriors zijn ook first founding, maar de zonen van de traitor primarch perturabo (spit on his name). het zijn zij die tijdens de siege of terra een bres wisten te slaan in the imperial palace.

Als er een bres was in de Palace dan is dat omdat den Emperor dat zo wou...

En dan konden de Templar guard van den Dorn dat gatteke terug toe doen. Ge moet die mannen toch een kleine uitdaging geven om hun bezig te houden...
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptywo nov 07, 2012 1:01 pm

Ik vind persoonlijk 'bres' nogal een groot woord voor dat muurke waar ze de plaaster wat vanaf geschoten hebben...
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptywo nov 07, 2012 11:36 pm

Ah zo? In de verslagen in de black library staat dat toch anders vermeld. Ik zal de white seers eens vragen om de bronnen te checken tegen deze nieuwe informatie.

@Patrick: Je moet daar niet iets speciaal voor doen. Iedere oath die we kiezen geeft toegang tot 3 squad modes (en in first founding staat er nog een unieke voor ultramarine squad leaders waar er zelfs 4 aan verbonden zijn). Daar bovenop heeft iedereen in het kill team altijd zijn eigen, chapter gebonden squad modes. In het basic rulebook staan er 2 voor iedere chapter, maar in first founding staan er nog 4 extra voor ultramarines. Normaal gezien werken die enkel voor de eigen chapter (dus in uw geval ultramarines), maar tacticals kunnen die met de tactical expertise special abilty ook doorgeven aan alle leden van het kill-team, regardless of chapter.
Je moet wel kiezen of je die tactical expertise abilty wilt, dan wel de bolter mastery ability, maar als je het objectief bekijkt is die tectical mastery veel sterker, je hebt veel meer strategische opties door squad modes wide open te gooien, en je gaat eens je wat renown hebt verzameld toch betere wapens reqen dan een simpele bolter.
Ik weet ook dat in honour the chapter de novamarines meer uitgebreid besproken worden (ze krijgen een eigen chapter advancement table, en die verschilt van ultramarine advancement table, en ook een eigen, nieuwe solo mode. Belangrijkst is wel dat ze niet meer dezelfde squad modes gebruiken als de ultramarines en er nog maar 2 hebben, tegen de 6 die een ultramarine er tegenwoordig heeft, (en die 2 zijn dan nog niet zo indrukwekkend ook, als ik me goed herinner).
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptydo nov 08, 2012 12:23 pm


Ultramarines, Novamarines,... who cares. Once ne smurf always ne smurf!
Terug naar boven Ga naar beneden
TimDG
Cold One Knight
TimDG


Aantal berichten : 186
Registration date : 16-10-11
Leeftijd : 34
Woonplaats : Welle

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptydo nov 08, 2012 1:49 pm

Philuz XIII schreef:

Ultramarines, Novamarines,... who cares. Once ne smurf always ne smurf!

Moede gij geen manicure doen dat u nagels afgeraken tegen de volgende deathwatch??
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptydo nov 08, 2012 5:54 pm

ik zal er eens mee in uwen blauwe neus koteren
Terug naar boven Ga naar beneden
Shas'o Jon'as
Witch Elf
Shas'o Jon'as


Aantal berichten : 114
Registration date : 02-10-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : Erembodegem

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptyzo nov 11, 2012 12:03 pm

ok, ik weet nu wat mijne deed ("We are all one") nu echt doet: command als trained advanced skill + als ik in zowel support range als in squad mode zit van de leader, verhoogt de support range met 1 categorie. dus als ik bv binnen de 30 m zit van de leader, verhoogt zijn support range naar 60m
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrick
Tower Master
Patrick


Aantal berichten : 219
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Aalst

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptyma nov 12, 2012 1:28 pm

Philuz XIII schreef:
ik zal er eens mee in uwen blauwe neus koteren

Ni doen... want dan zijde gesmurft!
Smurf waar!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wanderingwolves.com
OpusX
Slave on the Altar
OpusX


Aantal berichten : 7
Registration date : 21-06-12

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptyza feb 16, 2013 1:08 pm

Is it possible to join a group? Or to make a 4th group?
Terug naar boven Ga naar beneden
mazar'i sharif
Herald
mazar'i sharif


Aantal berichten : 109
Registration date : 19-04-13

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptyvr jun 28, 2013 6:39 pm

is er ook een groep voor diegenen die nieuw zijn in den deathwatch?
Ik zou er graag mee beginnen, maar ik zie het niet echt zitten om bij een nieuwe groep te komen en dan bij alles achter te hinken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptyza jun 29, 2013 11:08 am

een nieuwe groep maken is altijd mogelijk
het enige dat je zeker moet vinden is een game master want anders ga de ni ver geraken
het is mss ook niet slecht om aan Philuz een berichtje te doen met de vraag of hij een topic wil bijzetten op het forum van group 4 om daar geïnteresseerden te vinden

@mazar'i sharif
in een nieuwe groep zitten meestal nieuwe mensen maar ik denk dat het niet slecht is om een paar personen te vinden die het spel al een beetje kennen
Terug naar boven Ga naar beneden
Drogue43
Supreme Sorcerer
Drogue43


Aantal berichten : 273
Registration date : 01-09-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Aalst

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptyza jun 29, 2013 1:00 pm

mazar'i sharif schreef:
is er ook een groep voor diegenen die nieuw zijn in den deathwatch?
Ik zou er graag mee beginnen, maar ik zie het niet echt zitten om bij een nieuwe groep te komen en dan bij alles achter te hinken.


wel ik weet niet of dat het mogelijk is maar groep 2 is nog redelijk "nieuw" meeste zijn nog rank 1 volgens mij en gaan pas ver rank 2 worden dus echt veel zit ge nie achter (in mijn opinie) met dat gezegt zoals Rotten zegt is het misschien beter om met mensen die het al kennen te spelen

ik ben natuurlijk nie de persoon om te beslissen of je nog in groep 2 kan aangezien we al met zon 7 tal (GM/game master bij geteld) zitten

en anders zoals Rotten nogmaals zei vragen voor een groep 4 topic te maken en hopen dat er redelijk wat mensen geïnteresseerd zijn Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptyza jun 29, 2013 3:18 pm

groep 2 zit wel al met serieus wat members als ik mij niet vergis XD
Terug naar boven Ga naar beneden
Drogue43
Supreme Sorcerer
Drogue43


Aantal berichten : 273
Registration date : 01-09-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Aalst

Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Emptyza jun 29, 2013 3:38 pm

xajoka schreef:
groep 2 zit wel al met serieus wat members als ik mij niet vergis XD

inderdaad Razz
dat is wat het jammer maakt (meer zielen is meer vreugd), maar ik denk wel dat er genoeg mensen zullen zijn voor een groep 4 te maken, was gewoon een suggestie natuurlijk Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart nieuwe Deathwatch groep   Opstart nieuwe Deathwatch groep - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Opstart nieuwe Deathwatch groep
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» deathwatch groep 3 startup
» Deathwatch RPG
» deathwatch skills
» WIP deathwatch character
» deathwatch storm warden assault marine

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: RPG :: Deathwatch General-
Ga naar: