Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Journeyman league

Ga naar beneden 
+12
Caesar
Kroxigor
Tyrant Rex
Gannon
Nickodemus
simmeken
Quick Ben
s7sins
Brett
Hollow_man
Philuz XIII
tolteks
16 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
AuteurBericht
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Journeyman league   Journeyman league Emptydo okt 11, 2012 1:02 pm

Ik vernam deze week dat de warhammer campaign dit weekend afloopt, en er toch redelijk wat mensen zijn die warmahordes spelen/ bezitten.
Daarom stel ik voor om een Journeyman league te organiseren.

Dit is een event dat 6 weken duurt en heel geschikt is om nieuwere spelers het spel te leren kennen.

De regels staan hier: http://privateerpress.com/files/CompleteJourneyman.pdf

Kort samengevat start je met een battlebox van de faction die je wil spelen, nadien mogen er models aan toegevoegd worden en enkele wijzigingen gedaan worden, maar de hoofs onderdelen van de battlebox blijven aanwezig.

Tijdens deze weken krijg je punten voor het winnen van games en het painten van de models.
Aan het einde is er een rangschikking op basis van deze punten.

De eerste weken gaat het om snelle matches omdat er minder dan 15 punten op tafel staat per speler, de laatste weken zullen da games langer zijn omdat er dan met 25 en uiteindelijk 35 punten gespeeld zal worden.

schema:
week 1: battle box
week 2: 15 punten, bb inbegrepen
week 3: 25 punten, bb inbegrepen
week 4: 25 punten, bb inbegrepen, caster swap toegelaten
week 5: 35 punten, bb inbegrepen, caster swap toegelaten
week 6: 35 punten, geen restricties


Voor de officiële toegelaten battleboxes kan je ook terecht in de pdf die hierboven gelinked staat.
Ik stel echter voor dat wanneer spelers reeds grotere hoeveelheden models van een faction bezitten en niet geneigd zijn om extra modellen aan te kopen die ze anders nooit zouden spelen, ze een alternatief mogen voorstellen dat rond de 11 punten ligt en een soortgelijke compositie heeft.
Wat dus wil zeggen een warcaster met 2-4 warjacks / beasts.


Inschrijvingen:

1-Tolteks *retribution of scyrah
2-Thomas *Cryx
3-Brett
4-Nickodemus *menoth
5-Wazdakka *cygnar
6-Gannon *Legion of Everblight
7-Peter *Skorne
8-Lieve *Protectorate
9-Dimitri *Farrow (of eventueel Cygnar)
10-Tom Daem Kroxigor *Menoth
11-Tyrant Rex *Tyranny of Dark Menoth
12-Tom Rubbens * ?
13-Vanvaerenbergh Tom * ?
14-Steven * ?





Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptywo okt 17, 2012 4:36 pm


Hallo jongens!

Er zijn verschillende mensen die hier achter vragen maar uiteindelijk heeft nog niemand geantwoord op deze post...

Dit duurt maar 6 weken, eigenlijk 6 speeldagen en dus kan je dit ook sneller afwerken indien gewenst.

Misschien ook een alternatief aangezien de nieuwe 40K campaign pas start in december...

Zal het Nelly ook nog laten uithangen in de winkel

@Tolteks, wat isvoor jou het minimum aantal spelers om dit te laten doorgaan?
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptywo okt 17, 2012 6:44 pm

Als het om relatief nieuwe spelers gaat denk ik dat zelfs een groep van 4-6 spelers ok is vermits beurten langer duren wanneer je nog over alles langer nadenkt etc.

Maar in het algemeen, rekening houdend met plaats en speelduur, denk ik dat een groep van 10 spelers op eenderd welk niveau meer dan voldoende is.

Mochten we een 6 tal spelers bij elkaar krijgen kan daar al een heel leuke journeyman mee gevormd worden. Je krijgt ook enkel punten door tegen verschillende spelers te spelen,
dus 6 spelers wil zeggen dat je op een avond potentieel 5 games kan spelen zonder 2 maal tegen iemand te spelen.

In theorie kan je evengoed met 4 spelers spelen, met het risico dat je bij overschot aan tijd een 2e maal tegen dezelfde speler speelt, maar zolang het niet 2 keer na elkaar dezelfde is krijg je punten.

Als het inderdaad om nieuwere spelers gaat is vooral ervaring opdoen belangrijk en dan is een 2e partij tegen dezelfde tegenstander geen probleem.(naar mijn mening)

Voor meer ervaren spelers kan dit minder aantrekkelijk zijn, dus dan is het beter om minimum voor 6 en liefst 10 te gaan.(zelfs al is er dan niet genoeg tijd om tegen iedereen te spelen op 1 avond)

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptywo okt 17, 2012 7:44 pm

Ik zie dat wel zitten, ik ga wel waarschijnlijk niet alle avonden kunnen meespelen, of af en toe ook pas te laat kunnen aankomen. Als dat geen beletsel is mag je mij en mijn cryxies opschrijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptywo okt 17, 2012 8:00 pm

Allez ik zal me maar opgeven met Menoth. Kwestie van toch nog eens te beginnen. Ik wil gerust double duty doen indien nodig met mijn Trolllblood als we spelers tekort komen. En als ik wil blijven spelen zal ik nieuwe slachtoffers moeten vinden...

Dat gezegd zijnde, een aantal vragen / opmerkingen. Warmachine en Hordes worden pas echt goed als er scenarios bijkomen, en zijn de enige manier om op toernooi te spelen. Ik denk niet dat ik meer dan 2 games zonder scenario heb gespeeld in heel mijn leven. Ik stel dus voor om die stomme killbox te dumpen en de echte scenarios te gebruiken. Of we er nu at random doorheen gaan of op voorhand afspreken welk we gebruiken is om het even. Ik stel dan wel voor dat ik 5 minuutjes voor we beginnen het scenario deftig uitleg. Kwestie van stinkers zoals 'Destruction' was verteerbaarder te maken.

Hou er ook rekening mee dat niet iedereen gewend is in weken te werken. 6 maand lijkt me realistischer, maar ik wil gerust proberen. Ik neem aan dat dan niet 'painted' zal worden voor de meeste, terwijl een van de doelen toch is mensen met een gepaint army op te zadelen Wink

Een ander probleem (het voornaamste tot nu toe heeft een onschuldig vogeltje in mijn oor gefluisterd) is dat mensen simpelweg niet aan hun modellen geraken om tot 35 punten te geraken. De verdeling van warmahordes (zowel in Vlaanderen als in Europa) is simpelweg miserabel. Ofwel leert Nelly serieus toveren ofwel zoeken ze een Amerikaanse leverancier (of we gaan allemaal massaal op e-bay)...

Ik wil gerust helpen een league opzetten of runnen indien nodig, kwestie van wat ervaring bij te brengen (ervaring wel met Hordes, niet met Warmachine, maar uiteindelijk is dat bijna hetzelfde).

Random opponents voor de zaterdag zijn natuurlijk ook welkom, maar dat is mss. iets voor een ander forum. Welke factie speel jij eigenlijk Tolteks?
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptywo okt 17, 2012 8:41 pm

Ik speel nu vollop retribution of scyrah, maar ik heb ook een Cryx battlebox.

Ik denk dat we wel een aanpassing aan scenario kunnen doen, de enige factor is opnieuw hoe nieuw zijn de spelers.

De eerste week zitten we aan minder dan 15 punten, dus denk ik dat we scenario nog kunnen opbergen en het bij mangled metal/ tooth&claw kunnen houden waar je ook wint als alle warjacks/warbeasts dood zijn. (als je net voor de eerste keer de models op de tafel ziet en nog aan het nadenken bent wat alles nu weer doet, is zowel caster kill als scenario in het achterhoofd houden een moeilijke optelsom. Als er genoeg spelers zijn heb je op dag 1 direct al genoeg games gespeeld om een scenario erbij te nemen. (3-4 games zijn genoeg)

Wat we zeker vanaf de eerste week kunnen toevoegen zijn terrain features, redenen genoeg hiervoor.

Ideaal zou zijn om een groep van 6 spelers te hebben waarin een 2 tal meer ervaren mensen zitten (ikzelf heb nog niet super veel ervaring maar ik ken alle regels wel dus ik kan wel al nieuwe spelers op weg helpen)

Ik wil er gerust een slow grow van maken (in Ekeren hebben ze iets gelijks gedaan, van 6 weken naar 6 maanden)

Het belangrijke is dat we proberen de nieuwere spelers en de meer ervaren samen te brengen en er een leuk event van maken, en hopelijk iets dat voor herhaling vatbaar is.

Als ik het goed heb zijn de battleboxes en 2 player battleboxes wel iets beter verkrijgbaar. (als ik het goed heb ^^)
Misschien handig om iedereen die interesse heeft een 2 tal weken voor de start uit te nodigen om op te lijsten wie wat wil spelen (met wat uitleg zodat nieuwere spelers hun faction goed kunnen kiezen)
Als ze dan bestellen is de kans volgens mij heel groot dat ze alles hebben voor de start van de league.

Als het dan echt toch een probleem wordt voor een speler kunnen we nog altijd proxies toestaan (ander model met zelfde base size of lege base), maar misschien eerst even kijken of Nelly een idee heeft of de leverings termijn ook minder gunstig uitvalt voor battleboxes.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptywo okt 17, 2012 9:11 pm

Als ik het goed heb hebben de meeste mensen die geinteresseerd waren in de Hermelijn een battlebox gekocht of de 2-player verdeeld. Verwacht dus maar redelijk wat Khador en Menoth spelers. Voor wie nog twijfelft, er is nu ook een 2-player box uit voor hordes (circle vs. legion).

Het probleem bij de meesten was het vervolg van het leger... Nu goed dat kunnen we nog bezien naargelang wie er zich opgeeft om mee te doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptywo okt 17, 2012 9:24 pm

Ik heb nog wel een aantal lege bases liggen die desnoods voor proxy kunnen dienen in het slechtste geval.

Als het om een slow grow gaat en de battleboxes zijn reeds aangekocht dan hebben we het over nog zeker 4 weken om aan andere modellen te geraken na de start van de league.

En spelers die de 2 plaer hebben aangeschaft hebben al direct modellen voor de volgende fase.

Ik heb wel enkele modellen die mogen geleend worden tijdens spel avonden van de Cryx faction indien nodig.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptywo okt 17, 2012 9:32 pm

Ik heb al vrij veel modellen, en ik ga wel aan 35 geraken op het einde. Mar ik denk dat ik één van de weinigen daarin ben.
Mijn ervaring is beperkter, ik kan mijn aantal spelletjes nog op de vingers van 2 handen tellen, maar ik denk dat ik er al redelijk mee weg ben.
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptywo okt 17, 2012 9:54 pm

Ik wacht momenteel nog op mijn heavy jack kits en Kaelyssa (bbox caster).

Nu de caster op zch kan altijd geswapped worden maar ik heb tot nu toe altijd de heavies geproxied met mijn cryx models.

In principe mogen proxies wel als de organisator hiermee instemt aan het begin van het event. (zelfde geld voor alternatieve bboxes)

ik zou voor mijn bbox groep Pvyros, Phoenix en Banshee willen fielden.

Momenteel zouden we dan al Menoth en ROS en Cryx hebben.


Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
s7sins
Reaver
s7sins


Aantal berichten : 78
Registration date : 15-01-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Haaltert

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptywo okt 17, 2012 10:50 pm

Ik zou ook nog wel willen meedoen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptywo okt 17, 2012 11:02 pm

En met welke faction Wazdakka? (kwestie van beetje overzicht bij te houden)

Dan zouden we al met 4 zijn en dus 2 personen onder de "minimum" om het wat aantrekkelijk te houden. Maar hoe meer hoe beter!



Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
s7sins
Reaver
s7sins


Aantal berichten : 78
Registration date : 15-01-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Haaltert

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptywo okt 17, 2012 11:23 pm

ik zou het liefst met hordes beginnen, maar ik zou dan eerst iemand zoeken om de 2 player starter box mee te kopen
want in dat geval met de legion of everblight Smile

edit: na wat opzoekingswerk ga ik voor cygnar gaan Wink


Laatst aangepast door Wazdakka op zo okt 21, 2012 10:40 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Quick Ben
Draich-master
Quick Ben


Aantal berichten : 165
Registration date : 09-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Affligem

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptydo okt 18, 2012 6:22 pm

Ik ga te weinig kunnen afkomen om volledig mee te kunnen doen aan de campagne, speel trouwens al mee met de Winter campaign in Gent,
maar ik kan eventueel wel inspringen als ik toevallig in den Hermelijn ben Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
simmeken
Guardmaster
simmeken


Aantal berichten : 53
Registration date : 30-10-08
Leeftijd : 34
Woonplaats : gijzegem

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptyzo okt 21, 2012 2:03 pm

wanneer zou die campanje dan gestart worde ?
want ik zou kik ook wel wille mee doen voor mij geen probleem
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptyzo okt 21, 2012 9:19 pm

Gisteren hebben we afgesproken dat de inschrijvingen lopen tot 10 november.

Eens we een beetje zicht hebben op het aantal deelnemers gaan we eerst afspreken of we het spreiden over 6 weeken of 6 maanden etc. end de datums bepalen.



Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptyma okt 22, 2012 11:36 am


Geef ook jullie faction door aub dan vul ik dat aan in de inschrijvingen
thx
Terug naar boven Ga naar beneden
Nickodemus
Guardmaster
Nickodemus


Aantal berichten : 55
Registration date : 14-08-11
Woonplaats : Hofstade

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptyma okt 22, 2012 6:09 pm

Ik wil ook wel meedoen, ik heb een bb en een paar troops menoth
Terug naar boven Ga naar beneden
simmeken
Guardmaster
simmeken


Aantal berichten : 53
Registration date : 30-10-08
Leeftijd : 34
Woonplaats : gijzegem

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptyma okt 22, 2012 6:32 pm

ik doe mee me cygnar ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptyma okt 22, 2012 6:40 pm

Ik doe mee met Retribution of Scyrah

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
s7sins
Reaver
s7sins


Aantal berichten : 78
Registration date : 15-01-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Haaltert

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptyma okt 22, 2012 7:49 pm

Ik doe ook mee met cygnar Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
simmeken
Guardmaster
simmeken


Aantal berichten : 53
Registration date : 30-10-08
Leeftijd : 34
Woonplaats : gijzegem

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptydi okt 23, 2012 6:22 pm

is da dan starte me battelbox of gwn 15 punte in elkaar steke ?
ik kan ed alletwee daarmee
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptydi okt 23, 2012 6:31 pm

Al de uitleg staat in de eerste post, maar in het kort, eerst bbox, dan 15 punten dan 25 en uiteindelijk 35. Maar lees post 1 en de file die er in gelinked staat voor al de regels.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
Gannon
Bloodshade
Gannon


Aantal berichten : 140
Registration date : 17-11-08
Leeftijd : 33
Woonplaats : Erpe-mere

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptywo okt 24, 2012 10:01 pm

Wil me ook wel gerust inschrijven.

Ik kan afkomen met Legion of Everblight of Trollbloods. Maar aangezien ik in gent meedoe met Legion of Everblight geef ik daar toch de voorkeur aan. ( dan moet ik niet steeds alles terug verwisselen....)

Hoop ook dat de 2 campagnes elkaar niet gaan overlappen xDDD
Terug naar boven Ga naar beneden
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Emptyma okt 29, 2012 11:22 pm

Mss. nog wat extra namen voor op de lijst te zwieren, tenzij ze zich al laten opschrijven hebben in de Hermelijn zelf...:

Peter - Skorne
Lieve - Protectorate
Dimitri - Farrow (of eventueel Cygnar)

Als ik nog iemand vergeten ben...?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Journeyman league Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Journeyman league
Terug naar boven 
Pagina 1 van 9Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Journeyman League 2015
» inschrijvingen
» League rules
» Hermelijn 40k doubles league
» League rules en inschrijvingen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warmachine :: Events-
Ga naar: