Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 High Elves. Een andere manier?

Ga naar beneden 
+3
Necron
Bart VM
Sancho
7 plaatsers
AuteurBericht
Sancho
Slave off the Altar
Sancho


Aantal berichten : 16
Registration date : 24-08-10
Leeftijd : 51
Woonplaats : Hofstade

High Elves. Een andere manier? Empty
BerichtOnderwerp: High Elves. Een andere manier?   High Elves. Een andere manier? Emptyzo sep 12, 2010 7:19 pm

Ik ben niet echt onder de indruk van de High Elf painting guide op GW hun website. Weer hetzelfde verhaal van altijd : zwart undercoaten en dan opwerken naar lichtere tinten.

Is wit undercoaten geen betere manier om heldere, krachtige kleuren te bekomen? Eventueel met washes in plaats van vaste kleuren?

Ik heb nog nooit met witte undercoat gewerkt, enkel met zwart.

Alle nuttige tips en voorbeelden zijn meer als welkom.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.myspace.com/monsterjoerocks
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

High Elves. Een andere manier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: High Elves. Een andere manier?   High Elves. Een andere manier? Emptyma sep 13, 2010 12:13 am

Ik heb al enkele pogingen gedaan vertrekkende van een witte primer, en dan gewoon een sterk verdunde GW verf erover. Je krijgt zo al onmiddellijk een highlight. Daar een wash over, en je hebt ook direct een schaduwlaag. Er zijn een aantal gewéldige painters die steeds wit primen, en met tal van dunne laagjes zo de kleur opbouwen naar de schaduwen toe. Prachtige werkjes dat die mannen afleveren, maar helaas heb ik daar het geduld niet voor Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

High Elves. Een andere manier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: High Elves. Een andere manier?   High Elves. Een andere manier? Emptyma sep 13, 2010 11:15 am

Anders eens proberen met die nieuwe blauwe undercoat/basecoat van The Army Painter?

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

High Elves. Een andere manier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: High Elves. Een andere manier?   High Elves. Een andere manier? Emptyma sep 13, 2010 11:34 am


Ik spuit mijn High Elves zwart; dan Astronomican Grey voor de kleding en daar wit over.
Dat scheelt hem ongeveer 5 lagen wit...

Als je wit basecoat moet je veel van de rest weer zwart verven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sancho
Slave off the Altar
Sancho


Aantal berichten : 16
Registration date : 24-08-10
Leeftijd : 51
Woonplaats : Hofstade

High Elves. Een andere manier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: High Elves. Een andere manier?   High Elves. Een andere manier? Emptyma sep 13, 2010 1:01 pm

@ Bart VM : dat klinkt als nog meer werk dan met zwarte undercoat pale
Das zeker niet de bedoeling, het moet vooruitgaan dat ik mijn rank & file snel klaar heb.

@ Necron : dat lijkt me interessant. Nog nooit met Army Painter gewerkt. Ik vraag me vooral af hoe handig ik ga zijn met dat dippen.

@ Philuz XIII : het is niet mijn bedoeling om hun tabbaard wit te hebben. I wil afwijken van de typische GW kleurschema's. Dus ik denk dat ik die Army Painter eens grondig ga moeten bekijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.myspace.com/monsterjoerocks
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

High Elves. Een andere manier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: High Elves. Een andere manier?   High Elves. Een andere manier? Emptyma sep 13, 2010 1:29 pm

Ik heb al met army painter gewerkt (dragon red voor mijn blood angels). Je bekijkt best eens de videofilmpjes op hun site. De spuitbussen werken anders dan die van GW. Ze drogen snel zodat als de afstand tussen de minis en je spuitbus te groot is, je een korrelig effect krijgt. Maar eens ge daar rekening mee houdt en in dichte bursts spuit, geeft het wel een deftig resultaat.

Die dip heb ik nog niet geprobeerd. Maar ik ben op internet al veel fotos en zo tegengekomen van figuurkes die daarmee gedaan zijn en het ziet er wel goed uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

High Elves. Een andere manier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: High Elves. Een andere manier?   High Elves. Een andere manier? Emptyma sep 13, 2010 4:34 pm

een snelle manier om uw High Elvekes te verven is gewoon wit en dan washen met blauw of paars, indien paars kan je ook met licht grijs werken, geeft een diepere schaduw, dan uw armour brushen met zilver en daar badab black over en dan nog juist die bleke gezichtjes, flesch => flesch wash en brush van elf flesh + een highlicht van wit. zou ver een geschilderd modelleken moeten zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sancho
Slave off the Altar
Sancho


Aantal berichten : 16
Registration date : 24-08-10
Leeftijd : 51
Woonplaats : Hofstade

High Elves. Een andere manier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: High Elves. Een andere manier?   High Elves. Een andere manier? Emptyma sep 13, 2010 6:51 pm

Kunt ge die Army Painter dip niet vervangen door een donkere wash van GW?
Ik denk dak eens om een bus army painter ga komen en dan een paar testminis ga doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.myspace.com/monsterjoerocks
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

High Elves. Een andere manier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: High Elves. Een andere manier?   High Elves. Een andere manier? Emptyma sep 13, 2010 11:21 pm

Ik heb hier nog twee bussen van die Army Painter dip staan... Mij lukt het niet er een bevredigend resultaat uit te krijgen, noch met erop verven, noch met dippen. Crying or Very sad
Als ik dan de resultaten op het internet zie sterf ik steeds een beetje van binnen.
Er staat trouwens een nieuwe link op de site van Army Painter. High Elves geverfd met hun starter pakket (enkel de kleuren ingeblokt, geen highlights of shades), en daarna gedipt. Ziet er UIT-STE-KEND uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tenderleaf
Tullaris
Tenderleaf


Aantal berichten : 281
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Eirp

High Elves. Een andere manier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: High Elves. Een andere manier?   High Elves. Een andere manier? Emptydi sep 14, 2010 8:26 am

bedoel je die quick shaders?
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

High Elves. Een andere manier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: High Elves. Een andere manier?   High Elves. Een andere manier? Emptydi sep 14, 2010 11:32 am

@Tender Ze bedoelen inderdaad de Quick Shaders.

Ik was content met mijn resultaat (met dark tone)voor mijn Dark Elves Warriors rank en file

Voor het gebruik van de quick shade moet je rekening houden met de kleur die je gebruikt...
Terug naar boven Ga naar beneden
Tenderleaf
Tullaris
Tenderleaf


Aantal berichten : 281
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Eirp

High Elves. Een andere manier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: High Elves. Een andere manier?   High Elves. Een andere manier? Emptydi sep 14, 2010 3:25 pm

dat, en goed afschudden, eventueel eens overgaan met een borstelke om 't dikste weg te halen, en vooral een grote longinhoud hebben om alles te verdelen doormiddelvan luchtverplaatsing.

(mijn Slaanesh Chosen zijn met die quickshader afgewerkt, en ben er best tevreden over. eerste Wood Elf Waywatcher ook eens ingeramd, viel ook goe mee)
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

High Elves. Een andere manier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: High Elves. Een andere manier?   High Elves. Een andere manier? Emptydi sep 14, 2010 9:20 pm

Ik gebruik de lichtste variant voor m'n daemons, en alhoewel ik moet toegeven dat ik snel tevreden ben, ben ik tevreden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





High Elves. Een andere manier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: High Elves. Een andere manier?   High Elves. Een andere manier? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
High Elves. Een andere manier?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» New High Elves
» Battle report High Elves vs Daemons of chaos
» Mycetic spores, en andere stuff...
» Battle report, second attack Deamons of Chaos tegen High Elves
» Battle Report Wood Elves vs Dark Elves

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Painting and Modelling :: Painting & Modelling-
Ga naar: