Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 tau leger beginnen

Ga naar beneden 
+3
Necron
Raggbur
Arne
7 plaatsers
AuteurBericht
Arne
Assassin
Arne


Aantal berichten : 82
Registration date : 01-12-12
Leeftijd : 25

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptydi jul 30, 2013 9:55 am

haloo,kzou beginne me tau,
heefter iem tips? lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Raggbur
Guardmaster
Raggbur


Aantal berichten : 53
Registration date : 10-07-12
Woonplaats : Before the gate of another fortress, telling those maggots they've got to form ranks!

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptydi jul 30, 2013 10:02 am

Plenty.

Bedoel je op vlak van lijsten?

Of hoe je bepaalde units moet gebruiken?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raggburscodex.blogspot.com
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptydi jul 30, 2013 10:20 am

Neem wat je wil. En voeg achteraf nog meer riptides toe Smile

Alle gekheid op een stokje. Een van de populaire builds is de farsight bom (farsight, shadowsun en een grote bodyguard unit) die niet scatteren op deepstrike en die bijna allemaal op iets anders kunnen schieten.

Maar voor een beginnende speler denk ik dat je eerder best begint met

a) genoeg troops (kroot en/of firewarriors)

TROOPS - Firewarrior Squad (54), 2 additional warriors (18); Shas'Ui (10) w markerlight and target lock (15) [97 pts]

TROOPS - 10 Kroot (60) Kroot Hound (5) [65]

b) een ethereal (voor de leadership)

HQ - Ethereal (50) [50]

c) op zijn minst 1 riptide

ELITE - XV104 Riptide (180) Twin-linked fusion blaster (0) Ion Accelerator (5) Early Warning Override (5) Velocity Tracker (20) [210]

d) zo veel mogelijk broadsides

HEAVY SUPPORT - 3 XV88 Broadsides (195) High-yield missile pod (0) Early Warning Override (15) 6 Missile Drones (72) [282]

e) een commander met marker drones

HQ - Commander (85) Target Lock (5) Drone Controller (Cool Fusion Blaster (15) Missile Pod (15) Puretide Engram Neurochip (15) XV-08 Crisis 'Iridium' Battlesuit (25) , Neuroweb System Jammer (2), 2 Marker Drones (24), Multispectrum Sensor Suite (20), Onager Gauntlet (5) [219]

FAST ATTACK - 6 Marker Drones [84]

Verder zijn crisis suits, skyrays en longstrike in een hammerhead ook goeie units.




Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptydi jul 30, 2013 10:29 am

voor tau 1ne grote tip

SUITS en veel :p

als ge de wapens magnetiseert kunt ge op 1ne suit alle wapens eens proberen en wysiwyg blijven
Terug naar boven Ga naar beneden
Raggbur
Guardmaster
Raggbur


Aantal berichten : 53
Registration date : 10-07-12
Woonplaats : Before the gate of another fortress, telling those maggots they've got to form ranks!

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptydi jul 30, 2013 10:40 am

Agreeing with Jerre here.

Alhoewel ik de commander zijn target lock & wapens zou wegpakken om punten te winnen.

2x Firewarriors with Ethereal
2x Kroot with hound

Commander with all giggles (tank/monster hunter, ignores cover) & broadsides

1 or 2 Riptides


Wel niet vergeten om ook wat anti-AV13+ stuff mee te brengen. Een suisuite unit met fusion is mijn favouriet, maar anders een hammerhead met longstrike
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raggburscodex.blogspot.com
Arne
Assassin
Arne


Aantal berichten : 82
Registration date : 01-12-12
Leeftijd : 25

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptydi jul 30, 2013 12:06 pm

merci ;p lol! 
Terug naar boven Ga naar beneden
Arne
Assassin
Arne


Aantal berichten : 82
Registration date : 01-12-12
Leeftijd : 25

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptydi jul 30, 2013 12:40 pm

is gewoon veel crisissuits neme ook goe? lol! 
Terug naar boven Ga naar beneden
Raggbur
Guardmaster
Raggbur


Aantal berichten : 53
Registration date : 10-07-12
Woonplaats : Before the gate of another fortress, telling those maggots they've got to form ranks!

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptydi jul 30, 2013 12:49 pm

Als ge Farsight Enclave speelt I guess
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raggburscodex.blogspot.com
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptydi jul 30, 2013 7:28 pm

Tau of War. Daarop vind je een goede starter's guide voor Tau, weliswaar op de vorige codex gebaseerd, maar is zeker niet slechter geworden voor 6th edition. Ze beperken de keuzes ook om zo weinig mogelijk aankopen nodig te hebben om mee te beginnen.

Ik persoonlijk vind een Riptide niet verplicht voor Tau. Als je overweegt om met Tau te beginnen zou ik beginnen met de 'gewone' units, en later een Riptide erbij nemen. Wanneer je graag met de gewone Tau-units speelt, zal de Riptide de kers op de taart zijn, maar de Riptide alleen gaat er niet voor zorgen dat het Tau-leger je zal bevallen.

Hou er rekening mee dat de antwoorden op het forum niet altijd zullen overeen komen met hetgeen jijzelf verwacht van een nieuw leger. We hebben een aantal competitieve mensen die een lijst zullen opgeven gebaseerd op wat er gangbaar is in toernooien. Anderzijds heb je een aantal mensen waarvoor de background belangrijker is, of zelfs het schilderen/modelleren (imagine that!). De lijsten die je van deze laatsten zal krijgen, zullen er héél anders uit zien en spelen dan de ultra-competitieve lijsten.

Wat verwacht je zélf van een leger (behalve van er af en toe eens mee te winnen natuurlijk)?
Wat is je speelstijl? Veel ranged, close combat, een dure maar onstopbare Deathstar unit, een gebalanceerd leger?
Wat is je budget? Je moet geen Ferrari's in je lijst steken als je amper geld hebt voor de bus.
Welke puntenrange heb je in gedachten? In 500 punten zou ik niet echt veel Riptides meenemen bijvoorbeeld...
Welke games speel je meestal? Toernooien, friendly battles, ...?

Ongeacht al de rest zou ik gewoon beginnen met twee Troops choices en een HQ. Ik zou persoonlijk gaan voor de battlesuit commander of een Fireblade, en twee units Firewarriors. Daarna enkele Broadsides en wat andere battlesuits en je bent vertrokken.
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptydi jul 30, 2013 8:28 pm

als ge eerst is nen feel met tau wilt hebben, wil ik altijd na mijn examens eens nen battle doen
gij stuurt mij dan nen taulijst, ik neem daar het nodige voor mee en ik speel met mijn nids of DA
Terug naar boven Ga naar beneden
Arne
Assassin
Arne


Aantal berichten : 82
Registration date : 01-12-12
Leeftijd : 25

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptywo jul 31, 2013 9:46 am

ok maar dazal wss ni lukke (tenzy u examens volgende week klaar zyn) ;p
Terug naar boven Ga naar beneden
Arne
Assassin
Arne


Aantal berichten : 82
Registration date : 01-12-12
Leeftijd : 25

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptywo jul 31, 2013 9:48 am

Bart VM schreef:
Tau of War. Daarop vind je een goede starter's guide voor Tau, weliswaar op de vorige codex gebaseerd, maar is zeker niet slechter geworden voor 6th edition. Ze beperken de keuzes ook om zo weinig mogelijk aankopen nodig te hebben om mee te beginnen.

Ik persoonlijk vind een Riptide niet verplicht voor Tau. Als je overweegt om met Tau te beginnen zou ik beginnen met de 'gewone' units, en later een Riptide erbij nemen. Wanneer je graag met de gewone Tau-units speelt, zal de Riptide de kers op de taart zijn, maar de Riptide alleen gaat er niet voor zorgen dat het Tau-leger je zal bevallen.

Hou er rekening mee dat de antwoorden op het forum niet altijd zullen overeen komen met hetgeen jijzelf verwacht van een nieuw leger. We hebben een aantal competitieve mensen die een lijst zullen opgeven gebaseerd op wat er gangbaar is in toernooien. Anderzijds heb je een aantal mensen waarvoor de background belangrijker is, of zelfs het schilderen/modelleren (imagine that!). De lijsten die je van deze laatsten zal krijgen, zullen er héél anders uit zien en spelen dan de ultra-competitieve lijsten.

Wat verwacht je zélf van een leger (behalve van er af en toe eens mee te winnen natuurlijk)?
Wat is je speelstijl? Veel ranged, close combat, een dure maar onstopbare Deathstar unit, een gebalanceerd leger?
Wat is je budget? Je moet geen Ferrari's in je lijst steken als je amper geld hebt voor de bus.
Welke puntenrange heb je in gedachten? In 500 punten zou ik niet echt veel Riptides meenemen bijvoorbeeld...
Welke games speel je meestal? Toernooien, friendly battles, ...?

Ongeacht al de rest zou ik gewoon beginnen met twee Troops choices en een HQ. Ik zou persoonlijk gaan voor de battlesuit commander of een Fireblade, en twee units Firewarriors. Daarna enkele Broadsides en wat andere battlesuits en je bent vertrokken.
moek op die vrage antwoorden ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptywo jul 31, 2013 10:46 am

Wat Bart probeert te achterhalen is waarom je van leger wilt veranderen. Ik heb je al met dark angels weten spelen. Je gaat meedoen in de campaign met chaos space marines. Je hebt blijkbaar ook necrons die je gaat verkopen. En nu wil je met Tau beginnen. Is er iets dat je meer aanspreekt bij Tau en minder bij de rest?

Ik ben indertijd begonnen met necrons omdat die heel gemakkelijk te verven waren. Spijtig genoeg wou ik assault spelen met een shooty leger en dat werkte niet echt (in 5th, in 6th met de nieuwe codex gaat dat wel). Daarna ben ik overgestapt naar blood angels die zowel assault als shooty waren. Maar assault blijft mij aanspreken vandaar dat ik ook nog wat orks heb en dat de eerste unit van mijn raven guard 10 assault terminators waren. Voor ETC ben ik beginnen guard spelen. De statische gunline was niet echt voor mij en alhoewel ze geen assault leger zijn, heeft de mech variant die ik nu speel een heel mobiel element dat mij wel ligt.

Uit de legers die je nu al gespeeld hebt, welke units bevallen je het meeste? Zijn dat de shooty of de assault unts?

Tau is denk ik een iets moeilijker leger dan bv (chaos) marines. Marines zijn altijd al heel vergevend geweest. Dat wil zeggen dat als er tijdens een battle iets mis gaat (positionering, dice die niet mee willen, gefailde charge, ...) dan gaan marines zich nog kunnen herpakken. Als er bij Tau iets mis gaat, is het goed mogelijk dat de battle heel snel over zal zijn. Dit was zeker zo in 5th edition maar ik denk dat dit nog altijd geldt in 6th edition. Maar tau staan momenteel aan de top van de foodchain want ze kunnen zo veel shooting meebrengen dat assault legers er niet meer geraken (of overwatch niet overleven).

Vergeet ook niet dat necrons een degelijke ally zijn van chaos space marines. Die combinatie werkt heel goed (op toernooien). Hou daar misschien rekening mee als je je chaos space marines wil blijven spelen. Heb je al eens met die combinatie gespeeld?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptywo jul 31, 2013 12:15 pm

Arne schreef:
moek op die vrage antwoorden ?
Van mij hoef je er niet op te antwoorden, maar zolang je dit voor jezelf niet uitgemaakt hebt zal je nooit een leger vinden dat je echt ligt, vrees ik.

Door mijn (lange) post wil ik ook duidelijk maken dat je best wat meer informatie geeft wanneer je iets vraagt over een nieuw leger. Op vragen als 'ik ga met leger x beginnen, wat moet ik doen?' ga je waarschijnlijk evenveel verschillende reacties krijgen als spelers op het forum, en dan nog zit er misschien het juiste antwoord voor jou niet bij.

Als je volgende keer een nieuw leger begint, probeer dan eens iets in de trend van 'Ik denk erover met leger x te beginnen. Ik hou wel van veel mobiliteit in mijn leger, en van sterke close combat units. Ik heb graag veel modellen op tafel staan, tanks zijn niks voor mij. Keigrote robots zijn écht mijn ding.' Dan weten we bijvoorbeeld al dat we niet met een gunline leger met 15 tanks moeten afkomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arne
Assassin
Arne


Aantal berichten : 82
Registration date : 01-12-12
Leeftijd : 25

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptywo jul 31, 2013 6:53 pm

@necron: neen ik heb die combinatie nog niet geprobeert, maar ik ben necron begonnen (1e leger) omdat er rumours waren dat de tau gingen vernieuwen, dus ik zou nu dan dat leger pakken omdat necron mij echt niet aanstaat.(ik vind pers. de combinatie imperial guard-csm heel nuttig)

@bart: ik zou proberen een gebalanceert leger gebruiken met veeeeeeel suits (enorm veelzydig op vlak van shooting) en dan ook nog fire warriors om de achterlinie te verdedigen met eventueel een riptide of 2 by ;p
Terug naar boven Ga naar beneden
Raggbur
Guardmaster
Raggbur


Aantal berichten : 53
Registration date : 10-07-12
Woonplaats : Before the gate of another fortress, telling those maggots they've got to form ranks!

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptydo aug 01, 2013 11:10 am

Ok,

Wel, dan zou je idd beter starten met bvb:

Commander - Iridium Armour, Puretide Engram Neurochip, Multi-spectrum Sensor Suit, Drone Controller met Marker/Gun Drones.

De Commander heeft in een tau leger als functie dat hij zijn unit (meestal een vorm van suits) geweldig kan buffen. Met bovenstaande upgrades geeft hij zijn unit Tank Hunter of Monster Hunter (rerolls to pen/to wound bij tanks & monsterous creatures) en Ignores Cover, + een harde noot om te kraken door iridium armour (T5, 2+ save).
Steek hem bij een unit broadsides en lag maniakaal!
Sowieso eentje waar je niet mee fout kan gaan in een suit leger. Later wil je mss een ethereal toevoegen (vreselijk sterk character dat er voor zorgt dat je leger niet wegloopt) of een special character als Farsight (al dan niet met de bijhorende supplement mocht je crisis suits als Troops willen nemen, of gewoon om een hoop suits met hem te deep striken) of Shadowsun (+3 op je cover saves... Altijd grappig)


Riptide - Ion Accelerator, TL-Fusion, Early Warning, Velocity Tracker (Begin met 1, en bouw later naar 2 op)

De Riptide is zo goed en zo awesome om meerdere redenen:``
1. It's a friggin big Gundam robot!

2. Hij is even tough als hij eruitziet T6, 6 Wounds, 2+/5++... Je vijand gaat hem ofwel negeren ofwel beurten lang er firepower moeten opgooien.
3. Hij is snel, zeer snel als hij het wilt. Op een 3+ kan hij zichzelf een jetpack move geven van 4D6" in de assault fase.

4. Door de twee bovenstaande redenen, is een Riptide de perfecte Denial unit. Je moet niet alle objectives pakken om een spel te kunnen winnen (tof, want dan kan je meer punten in suits steken en minder in firewarriors of kroot moest je dat willen), zet gewoon een Riptide op het vijandelijke objective op beurt 5 (met de jetpack move) en rejoice als hij met alle macht probeert om dat ding een wound te doen

5. Ken je terminators die deep striken? Zo van die mannen die in een mooie kring uit reserve komen? Wel, de riptide staat graag klaar om ze te ontvangen met zijn 72" S8 AP2 Large Blast Ion Accelerator... Ja, interceptor kan pijn doen

6. Vreemd genoeg, maar eh... Wat is nu eigenlijk dè Tau Anti-Air unit... Allé, iedereen kan het hebben, maar wie doet er uiteindelijk de job?... Inderdaad, de riptide, met zijn Twin-Linked Fusion gun. Met twee riptides op middenlijn van de tafel bvb, kan je tegenstander moeilijk een flyer neerzetten zonder een schot op hem te krijgen.


Dan, gewone crisis suits... Wel, tja, die mannen zijn de Swiss army knives der Swiss army knives... De mogenlijkheden zijn eindeloos.
Eén unit die een Tau leger echt wel kan gebruiken, is deze:

2 Crisis Suits - 2 Fusion Guns elk, target lock

Tau kunnen problemen hebben met long range artillery (manticores, griffons,...) en AV13+ (predators, necron vehicles, land raiders)... Oplossing? Deze unit! Deep strike, en schiet een hoop 9" melta's in hun gezicht.

Een andere optie, minder competitief (alhoewel, tegen enkele csm of guard builds...), maar nog altijd even grappig, en de signature unit van mijn 'tau gaming buddy' Stephan, zou je kunnen zeggen:

1 Crisis Suit: 2 Flamers

Drop, en flame een unit weg... Gedaan! Zelfs al flame je 10 objective grabbers (cultists & stuff) weg, je hebt nog altijd je punten terug. Er is nog altijd het tactische voordeel om gewoon een scoring unit weg te vagen..


3 Broadsides, High-Yield MPods, SMS, 6 Missile Drones, Early Warning Override (Begin met 1, en bouw later naar 2 op)

Broadsides... Niet alleen een overduidelijke suit der suits, ook zo één van die units die je tegenstander gewoon regelrecht kan doen huilen. Deze mannen schieten 39 Missile Schoten per beurt af, waarvan 21 Twin-Linked...
Wacht, ik laat het even inzinken: 39 Missile Schoten per beurt af, waarvan 21 Twin-Linked...
Dat zijn er friggin' veel!

Buiten Land Raiders is er geen enkele unit die daar niet voor om zijn moeder moet roepen... Zeker niet als je daar een commander insteekt met ignores cover en monster/tank hunter!
De tactiek is heel simpel, of toch, om ermee te starten: vraag je elke beurt gewoon: welke unit wil ik weg hebben? En schiet daar dan je broadsides op. Allé soit, natuurlijk als er een tank of MC staat wil je daar mss op schieten... Of je hebt ge-intercept op een flyer of... Wel, idd plenty of reasons om van dat basisprincipe af te wijken, maar soit, je verstaat mij hopelijk een beetje.

Enigste probleem: 36" range. Een tegenstander die al wat spelletjes tegen tau onder de knie geeft gaat proberen om uit range te gaan staan. Weet dat ze elke beurt een 6" move kunnen doen, gevolgt door een D6 run en een 2D6 jet pack move.


Andere units die je ook wss nodig zal hebben maar een beetje minder uitleg vereisen:
- Firewarriors (zie Necron zijn post)
- Marker Drones (... Ze schieten markerlights af en zijn goedkoop?)
- Aegis Defence Line (Wel, ok, sommige mensen zijn ze beu gezien, kan ik begrijpen... maar je speelt nog altijd Tau)
- Mss een skyray (nog meer anti-air! Oh, en markerlights die in de lucht kunnen schieten!)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raggburscodex.blogspot.com
Shas'o Jon'as
Witch Elf
Shas'o Jon'as


Aantal berichten : 114
Registration date : 02-10-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : Erembodegem

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptydo aug 01, 2013 5:28 pm

Ook een handige tip, geef uw commander iridium (2+ save en T5) waardoor hij bijna ni te doden wordt en geef één van zijn bodyguards die multi-spectrum en command and control. Daardoor verlies je de BS5 van uw commander ni wat betekent betere shooting.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptydo aug 01, 2013 5:50 pm

Raggbur schreef:
3 Broadsides, High-Yield MPods, SMS, 6 Missile Drones, Early Warning Override (Begin met 1, en bouw later naar 2 op)

Broadsides... Niet alleen een overduidelijke suit der suits, ook zo één van die units die je tegenstander gewoon regelrecht kan doen huilen. Deze mannen schieten 39 Missile Schoten per beurt af, waarvan 21 Twin-Linked...
Wacht, ik laat het even inzinken: 39 Missile Schoten per beurt af, waarvan 21 Twin-Linked...
Dat zijn er friggin' veel!

Buiten Land Raiders is er geen enkele unit die daar niet voor om zijn moeder moet roepen... Zeker niet als je daar een commander insteekt met ignores cover en monster/tank hunter!
De tactiek is heel simpel, of toch, om ermee te starten: vraag je elke beurt gewoon: welke unit wil ik weg hebben? En schiet daar dan je broadsides op. Allé soit, natuurlijk als er een tank of MC staat wil je daar mss op schieten... Of je hebt ge-intercept op een flyer of... Wel, idd plenty of reasons om van dat basisprincipe af te wijken, maar soit, je verstaat mij hopelijk een beetje.

Enigste probleem: 36" range. Een tegenstander die al wat spelletjes tegen tau onder de knie geeft gaat proberen om uit range te gaan staan. Weet dat ze elke beurt een 6" move kunnen doen, gevolgt door een D6 run en een 2D6 jet pack move.

Een van mijn opponents stak deze overlaatst in een bastion. Dan ga je ze bijna nooit verliezen. Zorg er wel voor dat ze line of sight hebben ...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Oracles
Witch Elf
Oracles


Aantal berichten : 113
Registration date : 21-09-10
Leeftijd : 33
Woonplaats : lede

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptydo aug 01, 2013 7:02 pm

Necron schreef:
Raggbur schreef:
3 Broadsides, High-Yield MPods, SMS, 6 Missile Drones, Early Warning Override (Begin met 1, en bouw later naar 2 op)

Broadsides... Niet alleen een overduidelijke suit der suits, ook zo één van die units die je tegenstander gewoon regelrecht kan doen huilen. Deze mannen schieten 39 Missile Schoten per beurt af, waarvan 21 Twin-Linked...
Wacht, ik laat het even inzinken: 39 Missile Schoten per beurt af, waarvan 21 Twin-Linked...
Dat zijn er friggin' veel!

Buiten Land Raiders is er geen enkele unit die daar niet voor om zijn moeder moet roepen... Zeker niet als je daar een commander insteekt met ignores cover en monster/tank hunter!
De tactiek is heel simpel, of toch, om ermee te starten: vraag je elke beurt gewoon: welke unit wil ik weg hebben? En schiet daar dan je broadsides op. Allé soit, natuurlijk als er een tank of MC staat wil je daar mss op schieten... Of je hebt ge-intercept op een flyer of... Wel, idd plenty of reasons om van dat basisprincipe af te wijken, maar soit, je verstaat mij hopelijk een beetje.

Enigste probleem: 36" range. Een tegenstander die al wat spelletjes tegen tau onder de knie geeft gaat proberen om uit range te gaan staan. Weet dat ze elke beurt een 6" move kunnen doen, gevolgt door een D6 run en een 2D6 jet pack move.

Een van mijn opponents stak deze overlaatst in een bastion.  Dan ga je ze bijna nooit verliezen.  Zorg er wel voor dat ze line of sight hebben ...


voor over kill daar Ob'lotai aan toevoegen :p = 52Missile Schoten:lol!: 
Terug naar boven Ga naar beneden
Arne
Assassin
Arne


Aantal berichten : 82
Registration date : 01-12-12
Leeftijd : 25

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptyvr aug 02, 2013 10:37 am

ok merci iedereen voor de tips lol! 
Terug naar boven Ga naar beneden
Arne
Assassin
Arne


Aantal berichten : 82
Registration date : 01-12-12
Leeftijd : 25

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptyza aug 03, 2013 8:35 am

en ng een vraagje zyn pathfinders en piranias goe? ;p
Terug naar boven Ga naar beneden
Raggbur
Guardmaster
Raggbur


Aantal berichten : 53
Registration date : 10-07-12
Woonplaats : Before the gate of another fortress, telling those maggots they've got to form ranks!

tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Emptyza aug 03, 2013 12:42 pm

Pathfinders zijn redelijk goed... alleen dat je vaak puur markerlights gaat schieten, en dan ben je beter af met marker drones.

Pirhanias zijn goed:
- Het is een goedkope unit die je kan gebruiken om te blokken: je zet de pirhania tussen je tegenstander's scoring units en het objective so to speak
- Goedkope fusion guns & missile dinges
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raggburscodex.blogspot.com
Gesponsorde inhoud





tau leger beginnen Empty
BerichtOnderwerp: Re: tau leger beginnen   tau leger beginnen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
tau leger beginnen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» ork leger begonnen
» 40k uitverkoop: tau FW, eldar starter army, dark angel dark vengeance & csm klein leger (ook skaven clanrats!)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: Other Stuff-
Ga naar: