Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 operation alpha

Ga naar beneden 
+5
Bart VM
xajoka
Raggbur
Oracles
Necron
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyma maa 04, 2013 12:17 am

De missions lijken mij een leuke afwisseling, maar zijn m.i. net iets té voor het puntenlevel.

De beperkingen zijn er over, in die mate dat sommige legers en codices gewoon de facto al afgeschreven worden. Dat je geen flying Hive Tyrants of Tervigons toelaat op dit punten-niveau kan ik nog enigszins inkomen, maar door de twee wounds beperking kan je zelfs geen Warriors nemen!? Exit Tyranids dus...

Geen special, unique of names characters (inclusief die zonder 2+ armour en met maximum 2 wounds) betekent al dat Imperial Guard herleid worden tot Cadian spam, dat Sisters of Battle zoals gewoonlijk droog genaaid worden, enz.

Ik verwacht:
- veel Ork hordes, want die kan je nog fielden zonder problemen
- veel Dark Eldar shenanigans, want daar lijkt deze ruleset voor geschreven
- veel Imperial Guard infantry platoons/blobs
- veel Razorback spam

Lijkt mij niet direct een recept voor een leuke St. Patrick's Day namiddag...

Soit, ik ga mij niet laten kennen en ga mijn roze dice daar eens op tafel gaan smijten om te bewijzen dat Hermelijn nie plooit. FOR THE EMPEROR!

Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyma maa 04, 2013 6:07 am

Bart VM schreef:


Soit, ik ga mij niet laten kennen en ga mijn roze dice daar eens op tafel gaan smijten om te bewijzen dat Hermelijn nie plooit. FOR THE EMPEROR!


Hebde nu al alpha legion ook ?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyma maa 04, 2013 8:41 am

Necron schreef:

Hebde nu al alpha legion ook ?
Kwestie van tijd, en ik heb nog twee weken...
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyma maa 04, 2013 8:45 am

Waar staat die nieuwe rulespack? Ik vind hem niet...
Ik ga in ieder geval toch proberen gaan, ik wil mijn daemons nog eens buitenlaten voor ze veranderen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyma maa 04, 2013 9:17 am

Hollow_man schreef:
Waar staat die nieuwe rulespack? Ik vind hem niet...
Ik ga in ieder geval toch proberen gaan, ik wil mijn daemons nog eens buitenlaten voor ze veranderen.

op T3 bij informatie en regels ...

http://www.docdroid.net/28rq/operation-alpha-rules-pack-17-maart-final-version.pdf.html

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyma maa 04, 2013 9:36 am

Merci.
I sense an imbalance in the rules, maar ik denk dat die wel eens serieus in het voordeel van mijn daemons kan zijn (flamers en screamers hebben 2 wounds en alle scenarios, jawel, alledrie, involven om het eerst/meest op een bepaalde plaats komen) dus dit is de laatse keer dat ik daarover klaag. Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyma maa 04, 2013 10:09 am

Hollow_man schreef:
Merci.
I sense an imbalance in the rules, maar ik denk dat die wel eens serieus in het voordeel van mijn daemons kan zijn (flamers en screamers hebben 2 wounds en alle scenarios, jawel, alledrie, involven om het eerst/meest op een bepaalde plaats komen) dus dit is de laatse keer dat ik daarover klaag. Razz

als ik niet ga, zal ik vragen om jou in mijn plaats te zetten ...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyma maa 04, 2013 10:17 am

Bedankt, maar dat is al in orde. Ik was 20ste ingeschreven toen de max aantal spelers nog 18 was, maar ze hebben dat ondertussen precies opgetrokken naar 24.
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyma maa 04, 2013 7:31 pm

Bart VM schreef:
De missions lijken mij een leuke afwisseling, maar zijn m.i. net iets té voor het puntenlevel.

De beperkingen zijn er over, in die mate dat sommige legers en codices gewoon de facto al afgeschreven worden. Dat je geen flying Hive Tyrants of Tervigons toelaat op dit punten-niveau kan ik nog enigszins inkomen, maar door de twee wounds beperking kan je zelfs geen Warriors nemen!? Exit Tyranids dus...

Geen special, unique of names characters (inclusief die zonder 2+ armour en met maximum 2 wounds) betekent al dat Imperial Guard herleid worden tot Cadian spam, dat Sisters of Battle zoals gewoonlijk droog genaaid worden, enz.

Ik verwacht:
- veel Ork hordes, want die kan je nog fielden zonder problemen
- veel Dark Eldar shenanigans, want daar lijkt deze ruleset voor geschreven
- veel Imperial Guard infantry platoons/blobs
- veel Razorback spam

Lijkt mij niet direct een recept voor een leuke St. Patrick's Day namiddag...

Soit, ik ga mij niet laten kennen en ga mijn roze dice daar eens op tafel gaan smijten om te bewijzen dat Hermelijn nie plooit. FOR THE EMPEROR!

Mannekes pakt hier ne keer een voorbeeld aan!!!!!! Go Homeeeeeeeeeeeer cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyzo maa 10, 2013 7:59 pm

De army list binnengestuurd en inschrijvingsgeld is betaald. Helaas kon ik "slechts" 40 powerarmoured modellen in 650 punten krijgen Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyzo maa 10, 2013 9:58 pm

Bart VM schreef:
De army list binnengestuurd en inschrijvingsgeld is betaald. Helaas kon ik "slechts" 40 powerarmoured modellen in 650 punten krijgen Twisted Evil
hoeveel kosten die mannekes misschien?
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyzo maa 10, 2013 10:00 pm

Great Unclean one schreef:
Bart VM schreef:
De army list binnengestuurd en inschrijvingsgeld is betaald. Helaas kon ik "slechts" 40 powerarmoured modellen in 650 punten krijgen Twisted Evil
hoeveel kosten die mannekes misschien?

welke mannekes? 't zijn 40 vrouwkes Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyzo maa 10, 2013 10:24 pm

ze hebben de regels weer veranderd en nu jun je zelfs geen modellen van 2 wounds meer hebben... daar ging mijn super flamer/screamer plan...

Geen nood, in 650 kun je blijkbaar wel nog altijd 5 venoms kwijt. Het hadden er zelfs 6 kunnen zijn als ik niet op night shields had gestaan. In ieder geval ga ik ork horde spelers spijt doen krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyzo maa 10, 2013 10:29 pm

Necron schreef:
Great Unclean one schreef:
Bart VM schreef:
De army list binnengestuurd en inschrijvingsgeld is betaald. Helaas kon ik "slechts" 40 powerarmoured modellen in 650 punten krijgen Twisted Evil
hoeveel kosten die mannekes misschien?

welke mannekes? 't zijn 40 vrouwkes Smile
geloof mij beste necron, moesten het 40 vrouwkens zijn dan kwam je met 650 punten nooit toe Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyzo maa 10, 2013 10:38 pm

Hollow_man schreef:
ze hebben de regels weer veranderd en nu jun je zelfs geen modellen van 2 wounds meer hebben... daar ging mijn super flamer/screamer plan...
Yup, enkel Swarms, HQ of Troops mogen nog twee wounds hebben...

Citaat :

With the exception of models with the Swarm Universal Special Rule, Troops and HQ, no model can have 2 Wounds.
RAW: dus een Flyrant/Tervigon lijst kan nog perfect, geen van beiden hebben (exact) twee wounds bij het begin van de battle Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyma maa 11, 2013 10:48 am

Great Unclean one schreef:

hoeveel kosten die mannekes misschien?
't zijn vrouwkes, stuk voor stuk. En die kosten 13 punten per model, iets meer voor de jump infantry Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyma maa 11, 2013 10:53 am

Nu de zaak naar zelfs niet 2 wounds is gegaan en geen 2+ armour denk ik dat een horde power armoured bolter armed nonnen in feite een redelijk sterke kans maakt...
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyma maa 11, 2013 7:30 pm

Bart VM schreef:
Great Unclean one schreef:

hoeveel kosten die mannekes misschien?
't zijn vrouwkes, stuk voor stuk. En die kosten 13 punten per model, iets meer voor de jump infantry Cool
zeker van dat het geen wishfull thinking is, kan anders niet veel voorstellen voor die prijs, zijn nog goedkoper dan dark angels, no way Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyma maa 11, 2013 9:19 pm

Great Unclean one schreef:
Bart VM schreef:
Great Unclean one schreef:

hoeveel kosten die mannekes misschien?
't zijn vrouwkes, stuk voor stuk. En die kosten 13 punten per model, iets meer voor de jump infantry Cool
zeker van dat het geen wishfull thinking is, kan anders niet veel voorstellen voor die prijs, zijn nog goedkoper dan dark angels, no way Laughing
Het zijn allemaal weesjes, dat drukt de prijs een beetje...
Terug naar boven Ga naar beneden
coves
Crone Hellebron
coves


Aantal berichten : 563
Registration date : 26-10-08

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptydi maa 12, 2013 6:07 pm

They're cheap, but they play hard to get Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptywo maa 13, 2013 9:33 pm

coves schreef:
They're cheap, but they play hard to get Razz
soms begin ik toch te twijfelen aan jullie Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyzo maa 17, 2013 8:19 pm

If someone would be remotely interested:

Op operatioan alpha zijn er uiteindelijk een paar standings uit de bus gekomen, en dit zijn de enige belangrijke:
3: ME!!!!
6: Jonas
12: Homer
(deze standings zijn onderhevig aan geheugenfouten)

Hoewel Homers leger best painted was, haalde hij slechts tweede plaats op best painted. Alle spelers mochten stemmen en je kunt niet van iedereen verwachten dat ze een kennersoog hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raggbur
Guardmaster
Raggbur


Aantal berichten : 53
Registration date : 10-07-12
Woonplaats : Before the gate of another fortress, telling those maggots they've got to form ranks!

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyzo maa 17, 2013 8:28 pm

Thomas hier vergeet er nog iets belangerijks bij te zeggen:

Hij was op 2 VP's verwijderd van de eerste plaats... En dat terwijl hij op battle 3 zijn tegenstander (Glenn) perfect had kunnen wipen, hij wist enkel niet zeker of dit in de rulespack stond.

Dus een meer dan verdiende 3e plaats!

En ja, van de sisters... Arme sisters. Verloren van een dark eldar leger met Hello Kitty iconography.
Tja

Hopelijk kunnen wij jullie volgend jaar terug verwachten?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://raggburscodex.blogspot.com
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyzo maa 17, 2013 8:42 pm

Hollow_man schreef:
If someone would be remotely interested:
Op operatioan alpha zijn er uiteindelijk een paar standings uit de bus gekomen, en dit zijn de enige belangrijke:
3: ME!!!!
6: Jonas
12: Homer
(deze standings zijn onderhevig aan geheugenfouten)
Ik was 11de. De 1ste was de titellijn in het Excel-bestandje...

Hollow_man schreef:

Hoewel Homers leger best painted was, haalde hij slechts tweede plaats op best painted. Alle spelers mochten stemmen en je kunt niet van iedereen verwachten dat ze een kennersoog hebben.
Volgende keer toch maar weer enkele niet-afgewerkte Black Templars meenemen voor de 'sympathie factor'... grml Crying or Very sad

't toernooi was fun, opnieuw 3x goede tegenstanders gehad, met legers waartegen ik nog geen, of beperkte, ervaring had (Tau, Blood Angels en Dark Angels). 't duurde tot de 3de mission eer mijn jump infantry van tafel liep, dat zat dus wel goed Razz
Ik denk dat de Blood Angels nog lang respect zullen hebben voor de lone Sister Superior die een Vanguard Veteran met power sword 5 combat-fases lang van zich afhield. Shield of Faith ftw!

De missions waren op zich leuk qua idee, maar niet echt gebalanceerd voor tournament play. 'as is' zouden ze OK zijn voor narrative play, maar in sommige gevallen was één kant serieus benadeeld. Ook de communicatie over de missions kon inderdaad iets beter. De missions op voorhand laten weten zou al veel vragen opvangen, maar dan zit je natuurlijk met getailorde lijsten...

Raggbur schreef:

Hij was op 2 VP's verwijderd van de eerste plaats... En dat terwijl hij op battle 3 zijn tegenstander (Glenn) perfect had kunnen wipen, hij wist enkel niet zeker of dit in de rulespack stond.
Basically was hij dus slechts derde en geen eerste omdat hij nagelaten heeft te doen wat hij in casual games in de Hermelijn wel doet: mensen proberen wipen Razz

Raggbur schreef:

En ja, van de sisters... Arme sisters. Verloren van een dark eldar leger met Hello Kitty iconography.
Tja
Verloren op girlyness-factor? Crying or Very sad
Hoeveel stemmen verschil was het eigenlijk op painting?

Raggbur schreef:
Hopelijk kunnen wij jullie volgend jaar terug verwachten?
Zal er sterk van afhangen of het volgend jaar opnieuw georganiseerd wordt, natuurlijk...
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Emptyzo maa 17, 2013 10:06 pm

Pfff, ze waren mij vergeten te vertellen dat wipen ook punten opleverde, ik dacht dat ik die laatste 2 marines moest laten leven om nog tijd te hebben om objectives te pakken.
Die objectives zijn dan 2 punten waard, en achteraf hoor je dat als ik die marines gewoon had afgeschoten ik er 10 had gekregen... i waz poorly informed Rolling Eyes
(en NEEN, het is niet omdat ik de rulespack niet gelelzen had, het stond er gewoon niet in!)
Ik weet zeker dat ik over 50 jaar hier om ga kunnen lachen...

....

En voor wie het misschien gelooft: Ik heb het expres gedaan! eerste plaats had als prijs loyalist marines, bah, loyalists... derde was chaos, die kon ik tenmisnte gebruiken!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





operation alpha - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: operation alpha   operation alpha - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
operation alpha
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: tournaments-
Ga naar: