Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather

IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

General stuff

Ga naar beneden 
+19
Arne
Gannon
s7sins
TimDG
FL3X
Brett
Raggbur
Hollow_man
Philuz XIII
Patrick
kris
Tenderleaf
Shas'o Jon'as
Oracles
Nickodemus
xajoka
coves
Bart VM
Necron
23 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Volgende
AuteurBericht
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII

Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08

General stuff - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyzo dec 30, 2012 7:57 pm

@Homer
google slaagt tilt bij de vertaling...

Als ik de inschrijvingen zo zie, Disorder heeft zeker schrik gekregen na die extra battles?

Heb nog niet gelezen wat Jeroen heeft aangepast aan de rulesetting maar ik wil nu al zeggen dat ik er niet mee akkoord ben... lol
Ik vind dat alle overgebleven 'orderlingen', na de challenges gewoon moeten kunnen invallen in de battles. Ik ben bereid een toegeving te doen door te zeggen dat ze als reserves moeten opkomen.
All in favor say ay

Voor Homer, gewoon es op de 'o' en de 'k' drukken en dan op verzenden aub
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM

Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 49

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyzo dec 30, 2012 8:21 pm

Ja lap, ik zie het al komen, de volgende stap is om mannen van 'order' te laten spelen voor 'disorder', en dan ben ik met mijn 'reversed winning streak' de eerste die naar de tegenpartij vliegt...
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 45

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyzo dec 30, 2012 8:24 pm

Bart VM schreef:
Ja lap, ik zie het al komen, de volgende stap is om mannen van 'order' te laten spelen voor 'disorder', en dan ben ik met mijn 'reversed winning streak' de eerste die naar de tegenpartij vliegt...

Gullen hebt het masterplan van disorder blijkbaar nog niet door. Die hebben er gewoon van disorder bij order bijgestopt. Die verliezen op tijd en stond cruciale battles in de loop van de campaign. Order wou da ook doen en heeft mij bij disorder gestopt. Spijtig dat dat al tegengevallen is niewaar ...
http://www.teambelgium.eu
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man

Aantal berichten : 1344
Leeftijd : 36

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyzo dec 30, 2012 9:57 pm

Xander en Jonas hebben niet zozeer schrik, eerder examens (om tot disorder toegelaten te worden moet je een paar serieuze kwalificaties kunnen voorleggen), ze gaan in januari sowieso niet kunnen spelen.
mankeert alleen nog Nick, en Nick is, ehm wel, te laat... Ik zal hem daarvoor op de strafbank zetten (we are disorder, we play rough).
Philuz XIII
Philuz XIII

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyzo dec 30, 2012 10:11 pm

Ik heb de aanpassing nu es gelezen, vind het niet slecht maar ben er ook niet 100% akkoord mee.

1/Komt er eigenlijk op neer dat je uw beste lijsten gewoon 2 keer kunt laten spelen.
2/Voor order valt een heel tactisch aspect weg van wie tegen wat speelt. Bv: jullie hebben 4 flyerlists die ik match met flyer of AA list aan onze kant. En dan laat je die flyerlist nogmaals spelen en zijn wij screwed...

Vind dat we hier een wat creatievere wending aan moeten geven. After all, it's a narrative campaign... en door een tactische meesterzet van de crusade forces is disorder volledig outnumbered en omsingeld.

Enkele mogelijkheden:
-Bij de 2de ronde challenges valt er slechts 1 punt te verdienen ipv 2.
-De spelers van Disorder bij de 2de challenge ronde worden random getrokken.
-De spelers van Disorder bij de 2de challenge ronde zijn verplicht om 2 units te laten opkomen in reserves
-...

Geeft allemaal wat meer de situatie weer. Troepen die juist een veldslagje geleverd hebben en plots opnieuw moeten slag leveren, wonden zijn nog ni gelikt, supplies nog ni gearriveerd, nog te zat van de vorige victory,...

Ik stel voor dat iedereen die goesting heeft zijn mening even geeft en dat we zo proberen om een consensus te bereiken
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyzo dec 30, 2012 10:12 pm

De resulaten van campaing round 1 werden gepost in de andere forum thread ...
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyzo dec 30, 2012 10:20 pm

Philuz XIII schreef:

Enkele mogelijkheden:
-Bij de 2de ronde challenges valt er slechts 1 punt te verdienen ipv 2.
-De spelers van Disorder bij de 2de challenge ronde worden random getrokken.
-De spelers van Disorder bij de 2de challenge ronde zijn verplicht om 2 units te laten opkomen in reserves
-...

Er is geen 100% eerlijke manier om dit op te lossen. Met de 1 punt per battle van de 2de ronde kan ik leven. Dan worden dat "verplichte extra battles". Dat is waarschijnlijk nog de beste oplossing.

Hou er ook rekening mee dat de spelers van het kleinste team dan extra battles moeten spelen en waarschijnlijk gaat niet iedereen dat zien zitten.
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man

Aantal berichten : 1344
Leeftijd : 36

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyzo dec 30, 2012 10:38 pm

'Tactische meesterzet', puh... tis gewoon het imperium dat probeert te winnen op de enige manier die ze kent, met overwhelming numbers (vraag het maar aan iedereen die al eens een guard leger op tafel heeft zien staan).

Er maar 1 punt van maken lijkt ok, maar de spelers op de tabletop zelf een handicap geven (as in 2 units in reserve of zo) lijkt me een beetje oneerlijk tegenover die spelers, die dan sort of gestraft worden enkel en alleen omdat hun team kleiner is. Dat random trekken zit ook iets in, maar niet iedereen gaat sowieso 2 keer kunnen spelen en dan kun je moeilijk nog van random spreken. I vote for the 1 point thingie. (allé, ik bedoel, als we het dan echt móéten veranderen omdat team order schrik heeft. Twisted Evil )
Brett
Kouran

Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyzo dec 30, 2012 11:02 pm

K zou het nogal grof vinden moest ik 'in game' gestraft worden omdat er een paar van disorder examens hebben. Hoeveel man mankeren we eigenlijk, 2 Ă  3? Dus het probleem zit bij de challenges?

Waarom spelen de spelers van disorder (die zin en tijd hebben) dan gewoon geen extra challenge (random dan wel zodat geen zijde er voordeel kan van hebben). De tijd die we aan 'extra battles' besteden zal dan minder zijn, maar of dat een probleem is...

Ik denk dat Necron, Hollow, ik en ... er wel een extra batlle bijkrijgen (naar de resultaten van de voorbij maand kijkende)?
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyzo dec 30, 2012 11:09 pm

Brett schreef:
K zou het nogal grof vinden moest ik 'in game' gestraft worden omdat er een paar van disorder examens hebben. Hoeveel man mankeren we eigenlijk, 2 Ă  3? Dus het probleem zit bij de challenges?

Waarom spelen de spelers van disorder (die zin en tijd hebben) dan gewoon geen extra challenge (random dan wel zodat geen zijde er voordeel kan van hebben). De tijd die we aan 'extra battles' besteden zal dan minder zijn, maar of dat een probleem is...

Ik denk dat Necron, Hollow, ik en ... er wel een extra batlle bijkrijgen (naar de resultaten van de voorbij maand kijkende)?

Vier spelers voor de moment. (11-7)

Ik ben geen voorstander van random tegenstanders kiezen aangezien deze keer het matchen van spelers ook tactisch deel uitmaakt van de campaign.
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one

Aantal berichten : 893
Leeftijd : 59

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyzo dec 30, 2012 11:10 pm

wie ist er eigenlijk mijne kaptain of zo iets?
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyzo dec 30, 2012 11:11 pm

Great Unclean one schreef:

als ge dark angels speelt Philippe
als ge chaos marines speelt Thomas (Hollow_Man)

army list moete aan mij bezorgen Smile
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyzo dec 30, 2012 11:23 pm

Necron schreef:

als ge dark angels speelt Philippe
als ge chaos marines speelt Thomas (Hollow_Man)

army list moete aan mij bezorgen Smile
Heb mijne lijst juist doorgestuurt, ma als ik daemons speel wie is dan mijne dark god
Brett
Kouran

Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyzo dec 30, 2012 11:29 pm

Necron schreef:

Ik ben geen voorstander van random tegenstanders kiezen aangezien deze keer het matchen van spelers ook tactisch deel uitmaakt van de campaign.

Als we de Unclean one bijkrijgen 3? We kunnen ook voorstellen dat disorder 3 slachtoffers "volunteerd" voor een extra challenge?

Langs de andere kant is er soms weinig moeite aan, sommige matchups zijn bijna autowin / autoloss. Veel taktiek is er dan ook niet aan.
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyzo dec 30, 2012 11:40 pm

Brett schreef:
Necron schreef:

Als we de Unclean one bijkrijgen 3? We kunnen ook voorstellen dat disorder 3 slachtoffers "volunteerd" voor een extra challenge?

Langs de andere kant is er soms weinig moeite aan, sommige matchups zijn bijna autowin / autoloss. Veel taktiek is er dan ook niet aan.

Hij heeft voor "Order" Gekozen. dus 't is nu 12-7 Smile
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyma dec 31, 2012 12:23 am

Necron schreef:
Brett schreef:
Necron schreef:

Hij heeft voor "Order" Gekozen. dus 't is nu 12-7 Smile
order? disorder?!? speak english or die, what the f... do you mean by this?
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM

Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 49

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyma dec 31, 2012 12:33 am

Ge hebt gekozen voor de verliezende kant. Welkom!
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyma dec 31, 2012 1:12 am

Bart VM schreef:

Ge hebt gekozen voor de verliezende kant. Welkom!
Waarom de verliezende kant?
Philuz XIII
Philuz XIII

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyma dec 31, 2012 1:13 am

Wij hebben de 1 campaign round verloren...

Maar niet getreurd! We got them surrounded
Philuz XIII
Philuz XIII

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyma dec 31, 2012 1:18 am

Voor de campaign zijn we opgedeelt in 2 teams: Order en Disorder.
=>zie rules topic
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyma dec 31, 2012 10:21 am

Ik heb de ruleset aangepast zodat de battles van de extra challenge round maar 1 punt waard zijn.

De armylists van beide teams werden ook gepost in de Campaign Round 2 forum thread. Ik wacht enkel nog op input van Peter dus die lijst kan nog een beetje veranderen.
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyma dec 31, 2012 10:25 am

Gelieve voor donderdag een pm te sturen naar jullie team captain (Philippe "Philuz XIII" voor team "Order" en Thomas "Hollow_man" voor team "Disorder") met volgende info:

1) Of je al dan niet zal aanwezig zijn vrijdag. Enkel de spelers die aanwezig zijn komen in aanmerking voor de champion battle.

2) Hoeveel battles je kan spelen in de loop van de eerste campaign round (+/- 4 weken)

3) Tegen welke legers je het wil opnemen deze campaign round. Dit kan niet gegarandeerd worden maar de team captain kan hier rekening mee houden. Probeer ook toe te lichten waarom je het tegen een bepaald leger wil opnemen. Geef meerdere opties en geef ze een rangschikking op basis van voorkeur.

4) Tegen welke legers je het niet wil opnemen deze campaign round. Dit kan niet gegarandeerd worden maar de team captain kan hier rekening mee houden. Probeer ook toe te lichten waarom je het niet tegen een bepaald leger wil opnemen. Geef meerdere opties en geef ze een rangschikking op basis van "voorkeur".

We voorzien 5 tafels om battles te spelen volgende week vrijdag. Hopelijk kunnen er twee battles na elkaar gespeeld worden zodat iedereen aan bod komt. Afspraak om 7 uur zodat we ten laatste om 7:30 kunnen van start gaan met de challenges.
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptydi jan 01, 2013 10:37 pm

Necron schreef:
De armylists van beide teams werden ook gepost in de Campaign Round 2 forum thread. Ik wacht enkel nog op input van Peter dus die lijst kan nog een beetje veranderen.

De laatste wijzigingen aan Peter zijn lijst werden aangepast. Ik heb enkel nog van Tom zijn codex psychic powers nodig ...
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptydo jan 03, 2013 2:33 pm

Necron schreef:
Necron schreef:

De laatste wijzigingen aan Peter zijn lijst werden aangepast. Ik heb enkel nog van Tom zijn codex psychic powers nodig ...

Tom zijn codex powers werden ook toegevoegd ...
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Emptyza jan 05, 2013 8:21 pm

challenges zijn gepost in topic "campaign round 2" ...
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: General stuff   General stuff - Pagina 7 Empty

General stuff
Terug naar boven 
Pagina 7 van 12Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» New FW stuff
» Cool stuff
» nieuw FW stuff
» wa stuff dak weg doen
» Green stuff

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: 40K Campaigns :: Hermelijn 40k 6th ed. narative escalation campaign-
Ga naar: