Aantal berichten : 1344 Registration date : 16-10-08 Leeftijd : 36 Woonplaats : Aalst
Onderwerp: Re: Eshuria world news di feb 03, 2009 5:57 pm
Ik heb van deze of gene persoon gehoord dat ze het nogal oneerlijk vinden dat de lizardmen spelers zomaar hun lijst mogen aanpassen en in feite heeft deze of gene wel gelijk. Ik ga de overgang iets trager laten verlopen. (ik heb toch nog van geen van beide spelers een nieuwe lijst gekregen.) de lizardmen spelers upgraden hun list van 6th naar 7th edition (onder de eerder vernoemde voorwaarden) wanneer hun lijst ook een reden heeft om te veranderen (battle gewonnen, general captured,...)
Diot geldt wel al voor het einde van de vorige beurt, dus de 2 banners van Wilson die nu tegen Andy hebben gewonnen kunnen al worden aangepast, alsook die van Niels die won tegen Eddy.
Indien een banner van 6th support geeft aan een banner van 7th moet de support core zijn volgens 6th (en vice verca). Het is misschien wat lastig om met 2 army books te moeten werken, maar ik heb het idee dat de lizardmen players dat niet zo heel erg vinden.
Laatst aangepast door Hollow_man op wo feb 04, 2009 8:17 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Hollow_man Malekith's Best Friend
Aantal berichten : 1344 Registration date : 16-10-08 Leeftijd : 36 Woonplaats : Aalst
Onderwerp: Re: Eshuria world news wo feb 04, 2009 10:37 pm
Turn 11 gaat van start.
We openen het nieuws met het droeve bericht dat Andy zijn orders niet op tijd heeft binnengegeven. Na een beetje controle blijkt dat hij ook een hele tijd niet meer op het forum heeft gezeten, dus misschien hangt er meer aan vast? Helaas, te laat is te laat. Ik kan geen uitzonderingen beginnen maken, ik kan niet het risico niet lopen dat je me probeert te beduvelen met excuses en je beurt is wasted.
Ik wil de mensen er ook aan herinneren dat ik veel en veel en veel en veel liever heb dat de orders via het forum worden doorgestuurd, niet via mail. Wie dat toch doet loopt het risico dat z'n orders over het hoofd gezien worden. (het was deze beurt bijna van dattem, chansards) Indien ik om deze reden de orders ooit over het hoofd zou zien, kom dan niet klagen, ik waarschuw jullie hier en nu. Het forum dient hiervoor. Jullie kunnen aboluut zeker zijn dat niemand anders jullie PM's hier kan lezen, als jullie daar soms bang voor zijn. Zelfs de admin kan dat niet.
Nu, wat er ondertussen in Eshuria gebeurde. Plannen werden gemaakt. Sommige spelers zagen hun plannen in duigen vallen door gefaalde DT rolls, en doordat een gebied waar een tweede banner dan naartoe wilde niet vrijkwam, bewoog ook de tweede niet. Is er iemand die vindt 'damnit, ik beweeg niet veel'. Dit is dus de reden. Voor de tweede keer gedragen de high elves zich een beetje merkwaardig, en laten ze de greenskins links liggen. Deze wisten dat blijkbaar, want ze verlaten hun hoofdstad en geven zichzelf wat extra ademruilmte door een nieuw gebied en zodoende een nieuwe banner te claimen. In het noordwesten beginnen Kris en peter een bescheiden storm of chaos into wood elf territory. Tom anticipeerde hier meesterlijk op met verschillende fortifications en troepenbewegingen die de pas afsnijden. In het noordoosten ligt Eddy langs 2 kanten onder vuur en wordt min of meer verpletterd tussen lizards en dark elves. In plaats van zo snel mogelijk zijn hoofdstad te gaan ontzetten kiest hij ervoor zijn gebieden die hij nog heeft te fortifyen. De strategie hierachter ontgaat me eerlijk gezegd. Volgende beurt MOET Eddy zijn hoofdstad terugkrijgen of hij gaat terug naar de warp. Tik tak tik tak... Naar goede gewoonte gaat de coalitie van minder lelijk uitziende rassen (alhoewel iedereen op de kaart wel lelijk is) de strijd aan met Andy op de infamous vak 141. Ondertussen profiteert Wilson van een tijdelijk geval van bloedarmoede bij de vampiers om ongehinderd 2 van diens gebieden af te snoepen.
De battles voor deze beurt zijn: gebied 141: Andy tegen Tom: Das schreiende legion VS Ariel's wrath DRAW gebied 98: Niels tegen Eddy: The cougars VS banner 1 gebied 78 (Aldium): Peter tegen Tom: Jean-luc het heantje VS greenpeace's royal air force gebied 21: Tom tegen Peter: Tenderleaf's honour guard VS Letherme gebied 16: Kris tegen Tom: the Swords of incineration VS Loecs partyfront Win:Tom gebied 10: Kris tegen Tom: The black dawn VS Rising anger Massacre: Tom gebied 139 (even over het hoofd gezien): Philippe tegen Christophe: Penicillinuz VS Luthor's inquisition gebied 152: Wilson tegen Andy: Scaramanga VS Sturm aborash gebied 154: Wilson tegen Andy: Snoop lizzie liz VS Leibstandarte Ritter
On a side note: Met het versoepelen van de DT rule blijven enkele rassen een beetje screwed achter met hun army rule. Wood elves, lizardmen en dwarfs (alhoewel het nu niet zo heel erg relevant is bij dwarfs, want die doen niet mee) hun regel is (en hij hoorde al bij de zwakkere) nu nog minder waard. Wegens het totaal niet populair zijn van de raze order zouden ook de beastmen een andere regel moeten krijgen, maar dit is minder relevant omdat ze toch niet meedoen. Ik vind dat dit geval het verdient eens besproken te worden, en deze legers eventueel een nieuwe army rule te geven. De spelers in kwestie moeten er rekening mee houden dat deze nieuwe rule hun huidige zal VERVANGEN, en als ze liever hun oude rule houden moeten ze dat ook zeggen en is de kwestie van de baan. Diegenen die hem graag anders zouden zien, starten een discussie, MAAR NIET HIER, start daarvoor een eigen topic, per army. (indien er geen topic gestart wordt vat ik dit op als geen interesse in verandering en komt er ook geen verandering.)
Laatst aangepast door Hollow_man op za feb 07, 2009 11:18 am; in totaal 5 keer bewerkt
Onderwerp: Re: Eshuria world news wo feb 04, 2009 10:54 pm
Andy stuurde zijn orders door om 22.33u. Het is vreselijk idioot eigenlijk. Maar de regels zijn de regels en hij is te laat. Ik KAN en wil geen uitzonderingen maken. vooral omdat de neiuwe map toen al on line stond en ik niet zeker kan zijn dat hij die nog niet gezien had.
Mensen, laat dit een herinnering en een waarschuwing zijn dat een deadline een deadline is. Eén minuut te laat is te laat. Vermijd dit soort situaties en het is verstandig je orders bijvoorbeeld al om 19u te versturen.
Los daarvan, wil ik de spelers toch ook oproepen elkaar te waarschuwen wanneer er een nieuwe deadline is aangekondigd. Zo eens tegen een andere speler zeggen 'je weet toch dat het voor de volgende Xdag is' kan al veel miserie besparen. En wees een beetje sportief en zeg het ook tegen je vijanden.
Onderwerp: Re: Eshuria world news do feb 05, 2009 10:03 pm
Om vertoon van sportiviteit te steunen en aan te moedigen, is er toch nog een gedeelte van Andy's orders uitgevoerd (alhoewel één ervan ironisch genoeg zijn DT over de rivier faalde) Dit geeft aanleiding tot 2 nieuwe battles, die in de originele lijst (2 posts hierboven) worden toegevoegd.
Om zoiets als 3 minuten te laat zijn in de toekomst te vermijden, ga ik de deadline op andere, onchristelijk vroeg in de morgen uren beginnen leggen, wanneer normale mensen slapen en alleen Jack en Tom het risico lopen een paar minuten te laat te zijn. De deadline voor de battles wordt hierbij dan ook verplaatst van 22.00 op zondag 22/2 naar maandag 23/2, om 04.00u. Dit is nog steeds een deadline, ga er niet over. Ik ga de map echt niet iedere beurt nog een keer opnieuw aanpassen.
Onderwerp: Re: Eshuria world news za feb 14, 2009 11:23 am
Een paar verschillende mededelingen die niets met elkaar te maken hebben. _______________________________________________________________________________________________________________________ Ik heb vernomen dat Eddy, door een gebrek aan tijd. Zich uit de campaign wilt laten vallen en ook volgende beurt, zijn laatste kans om zijn hoofdstad terug te krijgen, ook geen poging zal doen om die opnieuw te veroveren. Hij geeft ook forfeit aan Niels deze beurt. Aangezien er toch niet wordt gevochten en Eddy er gewoon lijkt mee te willen stoppen, zal ik hem dan nu al van de kaart afhalen. Niels heeft geen tegenstander meer en zijn leger zal ook niet groeien. Dit ook omdat ik het nogal flauw zou vinden dat hij groter wordt zonder daar iets voor te moeten doen. Eddy zal niet vervangen worden door een nieuwe speler, omdat die in een werkelijk onmogelijke positie zou moeten beginnen dan. En omdat er toch vroeg of laat mensen moeten uitvallen. (Ik wil voor de zekerheid toch ook eens aan iemand die Eddy's nummer heeft vragen om naar Eddy te bellen voor bevestiging, ik heb dit namelijk niet van Eddy zelf gehoord.) _______________________________________________________________________________________________________________________ Om het veroveren van vijandelijke hoofdsteden tactisch interessanter te maken (en omdat als je altijd vanuit je eigen hoofdstad moet vertrekken, je nooit de hele map zult kunnen bestrijken) Zal er vanaf beurt 17 een nieuwe regel ivm met hoofdsteden worden ingevoerd. Vanaf dan zul je nieuwe en gescatterde banners ook in veroverde hoofdsteden kunnen laten verschijnen. Je eigen hoofdstad geldt wel nog steeds als het belangrijkste. Wanneer je die kwijt bent, kunnen er nog steeds geen nieuwe banners (waar dan ook) verschijnen, zelfs al heb je nog een andere hoofdstad die je veroverd hebt in bezit. _______________________________________________________________________________________________________________________ Mensen herinneren zich nog misschien de 'homeland reïnforcements' event waar ik het eerder over had. Op het einde van beurt 13 zal ik het gemiddelde van alle banners op de kaart nemen en als ik niet aan 1625 kom, zal ik aan het begin van beurt 14 een algemene banner upgrade doorvoeren, dwz: alle banners op de kaart groeien 125 punten. Dit is vooral omdat ik tegen dan de eerste lord op tafel wil zien. Altijd kleine battles spelen zal de mensen ook beginnen tegensteken op de duur. Deze upgrade is er alleen om de banners groter te maken: Hij kan niet gebruikt worden om in de plaats 'scars' van je generaal af te halen.
Onderwerp: Re: Eshuria world news zo feb 15, 2009 12:51 pm
toen ik de deadline zette voor de battles rekende ik 3 weekenden, maar ik hield daarbij geen rekening met carnaval. Dit lijkt een paar mensen in de problemen te brengen, en daarom wordt de deadline met precies één week verlaat. de deadline ligt nu op maandag 2 maart, om 04.00u.
Onderwerp: Re: Eshuria world news vr feb 27, 2009 2:26 pm
Ik ga hier de bevindingen van dat FAQ topic eens samenvatten, en het morgen of zo wegsmijten. Het heeft zijn doel gediend.
-Movement exploits zoals de conga line en de fanatic slingshot zijn door RAW niet letterlijk verboden, en zodoende ook niet in de campaign. Ze zijn wel vreselijk onsportief, en dus zal iedereen die zich eraan bezondigt misschien geen game loss krijgen, maar wel op andere manieren worden afgestraft. Een wheel manouvre uitvoeren is (onder normale omstandigheden, het is eigenlijk wel mogelijk om er ook funky dingen mee te doen, die ook niet getolereerd zullen worden) geen poging tot exploit, en dus blijven we wheelen zoals we altijd al deden.
-Doordat support banners kan dragen, is het mogelijk dat in één leger 2 keer dezelfde banner voorkomt. Voorlopig is dat alleen maar toegestaan voor de war banner. Zodra ik alle army books van alle deelnemende legers eens heb kunnen bekijken, zal dat ook kunnen voor andere banners, tenzij het hebben van 2 ervan 'broken' werd bevonden. Achterhouden van informatie heeft geen zin, die 'broken' lijst kan achteraf nog worden uitgebreid, en als je er van gebruik hebt gemaakt (wat dan echt wel willens en wetens moet zijn) kun je er nog voor gestraft worden.
-Characters mogen enkel units joinen die van dezelfde speler zijn. Dus niet units van allied support. Allied support kan ook niet de leadership van de generaal gebruiken. Beide restricties gelden altijd, zelfs al zijn die allies van hetzelfde army book als het jouwe.
Onderwerp: Re: Eshuria world news ma maa 02, 2009 6:39 pm
De nieuwe map is up. Op het einde van beurt 12 (niet beurt 11 dus, zoals ik verkeerdelijk zei in de vorige posts) zien we dat Tom de storm of chaos grotendeels heeft kunnen afweren, Andy en wilson een beetje gelijk opgaan en Andy eindelijk verdreven is van vak 141.
De deadline voor de nieuwe orders ligt op Donderdag 5 maart, om 04.00u. Mensen met nieuwe of vergrote banners dienen er uiteraard ook aan te denken dat ze die moeten doorsturen.
De regel over de hoofdsteden ondergaat een lischte wijziging. In plaats vanaf beurt 17 ze als additional spawning point te gebruiken, geldt dat je ze 5 beurten moet vasthouden, en dan kan je ze zo gebruiken. Dit is meer fair tegenover de mensen die al vroeg die moeite hebben gedaan, en voorkomt ook dat eens een hoofdstad is ingenomen, de oorsprokelijke eigenaar ervan het de beurt nadat hij hem kwijtraakt al moet opnemen tegen 3 in plaats van 1 leger.
Op die manier kan Peter dus vanaf nu de vroegere O&G hoofdstad als spawning point gebruiken. Indien een van zijn banners gemassacred wordt of hij voldoende gebied heeft om een extra te zetten.
Laatst aangepast door Hollow_man op ma maa 02, 2009 8:39 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Onderwerp: Re: Eshuria world news do maa 05, 2009 1:07 pm
Turn 13 gaat van start. Kris en Niels hebben het systeem blijkbaar nog niet zo goed in de vingers, want van geen van beide heb ik orders gekregen. Het kan best zijn dat daar goede redenen voor bestaan, maar we kunnen de campaign daar moeilijk op laten wachten. Ik heb geen zin in een herhaling van die hele discussie vorige beurt en nu zijn een meer dan een paar minuten te laat, dus er is geen enkele mogelijkheid die alsnog door te geven.
Tom deed een verdienstelijke poging om de titel van 'main event van de turn' op zijn naam te schrijven, door genoeg gebieden in te palmen om 2 banners bij te zetten, maar werd toch overschaduwd door Wilson's verassing: Wilson blaast zijn alliantie met the empire op en valt binnen. Gek genoeg is er een overeenkomst tussen deze 2 gebeurtenissen: Hoewel de ene een major invasion tegen de andere begint, ontwijken de banners elkaar moeiteloos... Nog steeds weigert Patrick Jack aan te vallen. Ik veronderstel dat hij er tegen beurt 33 misschien wel klaar voor is... Er zijn deze beurt 3 battles: Gebied 56: Peter tegen Christophe: Guyken Verhofstade VS Burning twintails (Peter dient hierbij niet te vergeten dat guyken scarred is) Gebied 9: Kris tegen Tom: The Black dawn VS Rising anger Gebied 98: Niels tegen Philippe: The cougars VS Schizophrenuz
Er zullen op het einde heel wat banners verschijnen en verdwijnen, vergeet die niet door te sturen (in geval van verdwijnen, zeggen welke verdwijnt.) Tom 2 xtra banners Kris verliest banner Philippe xtra banner andy verliest een banner Christophe extra banner
Onderwerp: Re: Eshuria world news za maa 14, 2009 11:58 am
Ik was bezig de map te updaten toen ik op een probleem kwam. Van de meeste nieuwe banners weet ik niet waar de spelers ze willen zetten, en die paar mensen die er kwijtraken, ik weet ook niet welke.
Het staat zeker in de regels aangegeven dat het de bedoeling is dat je dat doorstuurt. (Het is ook de reden dat ik dit al eerder vermeld heb hierboven.) Ik ben het zat altijd maar te moeten gokken. Jullie hebben tot morgenavond (zondag), 21.00u de tijd om dat correct door te geven, en als ik het dan nog niet heb dan kies ik zelf wel waar de nieuwe komen of welke verdwijnen. Dit gebeurt at random, het zou best wel eens slecht kunnen uitkomen, of je zou je grootste banner kunnen verliezen, dus je hebt er alle belang bij op tijd te sturen.
Tom 2 xtra banners Philippe xtra banner andy verliest een banner Christophe extra banner Niels verliest banner
Onderwerp: Re: Eshuria world news ma maa 16, 2009 12:00 am
Hou er verder rekening mee dat indien een banner terug naar je hoofdstad moet (massacre of iets dergelijks) die daar komt te staan VOOR nieuwe banners worden geplaatst, dus je zal voor de nieuwe een plaats moeten geven.
Laatst aangepast door Hollow_man op di maa 17, 2009 12:03 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Onderwerp: Re: Eshuria world news ma maa 16, 2009 8:14 pm
Goed, ik heb vanavond de tijd gevonden om de map te updaten. Andy heeft me niets verteld en diegene die verdwijnt is at random bepaald. Aan de ene kant heeft hij chance dat het een kleintje is, aan de andere kant was het startegisch gezien zeker niet de interessantste om weg te nemen, anyway, hij was gewaarschuwd.
De deadline voor de volgende orders ligt op donderdag 19/3, om 04.00u.
Onderwerp: Re: Eshuria world news do maa 19, 2009 11:09 am
Mirakel, de orders waren van iedereen nog op tijd binnen. Een moment vreesde ik voor Wilson, maar hij was blijkbaar vannacht nog wakker. En welk een gedurfde moves placeert Wilson daar niet... Hij gaat head to head met de volledige mens-elf alliance, soms met een overmacht die ik niet geweten zou willen hebben. Deze ronde zijn er al veel meer battles dan de vorige, maar het hadden er wel meer kunnen zijn. Mijn paarse dobbelsteen is er blijkbaar een die niet veel difficult terrain toelaat, behalve voor Peter, die er waarschijnlijk de meeste moest doen en ze allemaal slaagde. Flagrant hierbij is een totaal mislukt offensief van Christophe en Patrick tegen Jack en Peter. Nu ik het over Patrick's offensief heb: Patrick heeft eindelijk besloten Jack's hoofdstad aan te vallen. Spijtige zaak hierbij voor hem is dat zijn support in combat staat, en zijn andere support niet door de bergen geraakte. Hij moet een hoofdstad aanvallen op zijn eentje. Jack, die ofwel in de toekomst kan kijken ofwel monsterlijk veel chance heeft gehad, waaaght ondertussen lekker door met zijn andere banner en gaat weer naar 5 gebieden. Zit er een comeback aan te komen? In het noordoosten graven zowel Niels als Philippe zich in. Ze hebben nog tijd om elkaar uit te moorden veronderstel ik... Het is opmerkelijk, wanneer je bedenkt hoe vergeven de bossen zijn van demonen en elfen, dat ze elkaar maar één keer tegenkomen.
Deze beurt zijn er 8 battles: Gebied 19: Tom tegen Peter: Tenderleaf's honour guard VS Karel van Miert Gebied 9: Tom tegen Kris: Rising anger VS The hammer of corruption Gebied 138: Christophe tegen Andy: Luthor's inquisition VS Leibstandarte Ritter Gebied 150: Tom tegen Wilson: Ariel’s Wrath VS Scaramanga Gebied 170: Christophe tegen Wilson: Nuln Reserves VS Banner 4 Gebied 160: Patrick tegen Wilson: Erendiril's legion VS Banner 5 Gebied 57: Patrick tegen Peter: Aleric's son VS Guyken Verhofstade Gebied 59: Patrick tegen Jack: Banner 6 VS The jackhammer
De deadline voor deze battles ligt op maandag 6 april, om 04.00u.
Onderwerp: Re: Eshuria world news do maa 19, 2009 8:19 pm
Ik heb al een groot aantal army books kunnen inkijken van de deelnemende legers, op zoek naar banners die wanneer ze in meervoud voorkomen broken zouden zijn. Tot nu toe heb ik er nog niet veel gevonden, en ik begin waarempel te geloven dat GW voor een keer wel iets balanced heeft gedaan, al was dat waarschijnlijk niet opzettelijk. de banners die wel broken kunnen zijn kunnen nooit door core units gedragen worden.
Dus vanaf nu (dus ook al voor de battles van deze ronde) kunnen ook andere banners dan de war banner 2 keer voorkomen (uiteraard moeten ze door core units kunnen worden gedragen.) Dit is wel onder voorbehoud. Als achteraf nog blijkt dat er toch nog een tussenzit, kan die nog op de banned lijst komen.
de banned lijst is op dit moment heel erg kort: (banned wil zeggen dat er max 1 in het leger mag zitten, zelfs met support, niet dat je hem helemaal niet mag gebruiken) -O&G: Gork's (Mork's? ik weet het niet zeker) spirit totem
Philuz XIII Master Assassin - Moderator
Aantal berichten : 1349 Registration date : 16-10-08 Woonplaats : Hermelijn
Onderwerp: Re: Eshuria world news za maa 21, 2009 2:37 pm
We gaan dit heel simpel maken.
Patrick en Kristof jullie laatste post is erover. Dit kan echt niet. Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat Thomas geen fouten maakt en dat de dingen beter hadden kunnen verlopen. Ik heb mijn deel van het kakken gedaan. Maar als jullie dan zo rationeel,volwassen en mondig zijn praat dit dan uit met Thomas face to face. Dat doe ik ook. Ik wil ook een deel van de verantwoordelijk op mij nemen. Want ik ben degene die Thomas aangesteld heeft en de campagne heeft georganiseerd.
Ten 2de, dit forum is gelinkt naar de winkel. Het moet fantastisch zijn voor iedereen: de oude, de nieuwe, de jonge spelers, of bv de gamedevelopper van Aow die er net is bijgekomen om de hobby op deze manier te ervaren...
Ik neem vanaf nu de rol van campaignleader over en Thomas zal mijn plek innemen(hij neemt gebieden en banners+punten over). Te nemen of te laten. Dan geef ik jullie onmiddelijk de kans om jullie geschillen op het battlebord uit te vechten ipv op een forum. Weet wel waar ge aan begint want ik trek mijn lijnen iets strakker door als Thomas. Gedaan met polls en toestanden. Ik sta wel open voor advies/suggesties, ed
Ik zal zoveel mogelijk info/updates consolideren in het rules doc en dat op de homepage van Sha pubben tgn woensdag 25/03.
Tegen volgende week woensdag 19h wil ik ook graag van iedereen weten of ze nog steeds meedoen. Bevestigen is U akkoord verklaren met wathever regels die ik uit mijnen duim zuig.
De laatste posts voor deze zullen gedelete worden. Ik hoop/verwacht echt dat dit uitgepraat word.
Ik wens tevens geen enkele post hieronder krijgen met commentaar/reactie. Enkel ja of nee per speler volstaat. Andere zaken worden gewoon gedelete.
Philuz XIII Master Assassin - Moderator
Aantal berichten : 1349 Registration date : 16-10-08 Woonplaats : Hermelijn
Onderwerp: Re: Eshuria world news ma maa 23, 2009 2:29 pm
Ondertussen heeft Gannon bevestigd dat hij zou stoppen met de campaign en heb ik in de coulissen gehoord dat Wilson er ook de brui aan geeft... Blijkbaar verteren de Lizies het gras van Eshuria niet zo goed.
Ik vind het triestig dat dit opnieuw gebeurd. Indien iemand zich engageerd om een campagne te spelen die loopt over een jaar vind ik het niet gepast dat je er na 3 beurten de brui aan geeft. Dit ontwricht volledig de opgezette strategieen. Je moved bv 3 banners richting een plots opgedoken vijand en dan is hem inneens weer weg. Resultaat: een beurt of 3 verscheten voor de kl van de p.
Neem een vb aan Kris V die in een (overgenomen) schijnbaar verloren positie heldhaftig verder strijd voor elken inch. Volledig in de spirit van de historisch gedocumenteerde, luid bejubelde 'Great Battles of Eshuria' geschiedenis. Be a man and become a legend. (of een ander ras is ook goe)
Ga der es goed over nadenken of we drop outs(lees: Cowards of the Shrine) nog gaan vervangen of niet.
btw Andy en Peter jullie posts in deze topic worden gedelete aangezien jullie hier geen posts mogen plaatsen.