Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Eshuria world news

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Eshuria world news   Eshuria world news Emptydo okt 16, 2008 3:41 pm

Hier zullen de nieuwe ontwikkelingen en de aankondigingen van de campaign komen. Zoals bijvoorbeeld het aankondigen van de battles. (een beetje zoals ik nu altijd deed bij het doorsturen van een nieuwe map)
Dit topic dient voor niets anders, en moet 'schoon' blijven. Dit is niet de plaats om commentaar te geven, alleen maar pure informatie te verstrekken. het enige dat de spelers hier mogen plaatsen is de outcome van battles. De beknopte versie daarvan trouwens, voor echte battle reports heeft Kenneth een apart topic voorzien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Emptydi okt 21, 2008 5:58 pm

Wees gewaarschuwd en weet dat:

Wilson heeft het de voorbije weekends nogal druk gehad en zijn battle zal laat plaatsvinden. Phillippe heeft me gevraagd dit een beetje goed te maken door de vaart er wat in te houden, en zo zal het gebeuren. Om de orders voor beurt 8 door te geven zullen jullie slechts 3 dagen de tijd hebben, dus het wordt jullie aangeraden daar rekening mee te houden, je orders al wat voor te bereiden en niet 4 dagen na de laatste battle nog eens te komen kijken.

Wie ervan overtuigd is dat de uitkomsten van de battles en de terugtrekkingen en dergelijke meer totaal onbelangrijk zijn voor de orders die hij gaat geven, mag die nu al doorsturen. Hou er rekening mee dat eens de orders doorgestuurd zijn, zij niet meer te veranderen zijn.
Orders dienen niet langer via de gewone mail, maar via de interne mail van dit forum te worden doorgestuurd. Of anders aan Nelly of mij persoonlijk te worden overhandigd. Wie ze aan mij overhandigt kan ook op dat moment (indien hij een dobbel bij zich heeft of kan vinden) zelf zijn rolls maken. Wie me na het doorsturen van zijn orders nog tegenkomt kan dan ook zelf zijn rolls maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Verduidelijking van de regels   Eshuria world news Emptywo okt 22, 2008 8:11 pm

Iedere keer wanneer ik een regelvraag krijg zal ik die hier beantwoorden, zodat andere spelers er ook iets aan hebben. Om de geheimhouding van de orders niet in het gedrang te brengen zal ik er wel nooit bij vermelden van wie de vraag komt. De vraag zal niet letterlijk de vraag zijn natuurlijk, een beknopte versie waarvan ik hoop dat ze duidelijk is.
Deze antwoorden moeten bekeken worden als errata of FAQ, zoals van de echte boeken.

Q:
Wanneer een banner bonuspunten krijgt (fortification, support,...) hoe kan ik dan die core bonuspunten spenderen? Moet ik volledig nieuwe units zetten of mag ik bestaand units uitbreiden of upgrades geven?

A:
Met uitzondering van support bonussen mag je met alle andere bonussen zowel nieuwe core units zetten als bestaande core units uitbreiden of conventionele upgrades geven. (bijvoorbeeld beter armour en command models). Magic banners, assassins, fanatics en dergelijke worden NIET als conventionele upgrades gezien en mogen dus ook niet gegeven worden, al kan een volledig nieuw unit wel een magic banner of zo'n speciae modellen meekrijgen.
Support uit een andere banner moet je zien als die andere banner die een peleton soldaten zendt en men zal die niet uit elkaar halen, dus met een support bonus kun je alleen maar nieuwe units zetten.
Een bonus drijft de limiet op, niet de werkelijke waarde, dus is het in de praktijk mogelijk dat er bvb. 252 punten extra zijn bij een bonus.


Laatst aangepast door Hollow_man op vr feb 27, 2009 2:00 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: endofT7   Eshuria world news Emptyzo nov 02, 2008 11:46 am

Zo, het heeft een tijdje geduurd, maar de strijd is gestreden.
De De ogres en wood elfs hebben hun oorlog verder gezet zonder merkbare resultaten, de orcs zijn nog een stukje dieper in de problemen geraakt en de lizzies hun bloed wordt nu koel geserveerd aan Andy's eettafel. De nieuwe map is being uploaded as we speak.
Zoals ik al had aangekondigd is de tijd om de nieuwe orders door te sturen beperkt. Phillippe had het graag op maandag al gehad, maar rekening houdend met het feit dat het vandaag al zondag is leg ik die deadline op dinsdagavond, 22.00u. Aangezien er toch vooral in het weekend gebattled wordt gaat het hier niet op komen.

Denk erom dat ik ook een paar nieuwe lijsten moet hebben, nl.:
Patrick: nieuwe banner en vergrootte Temarin's Vanguard
Andy: nieuwe banner en vergrootte gepensterlegion
Phillippe: nieuwe banner
Wilson: nieuwe banner
Christophe: nieuwe banner
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Emptydi nov 04, 2008 5:58 pm

Alle orders zijn aangepast en ik probeer de map nog eens te uploaden in opnieuw een ander formaat. Turn 8 gaat vandaag van start, en de gebeurtenissen zijn, om het zacht uit te drukken, interessant.
Christophe en Patrick verkondigen voor de hele wereld (maar stiekem wist iedereen dat natuurlijk al) dat ze een alliance hebben door elkaars gebied binnen te trekken zonder daar een gouverneur te installeren. Tom grijpt naar the shrine of eshuria, (en moet me zeker laten weten of hij van zins is een gooi te doen naar de macht) en doet dat ongehinderd omdat andy verrassend de shrine links laat liggen. Andy is trouwens deze week de sterkste stijger in de ultratop territory en mag zichzelf vanaf heden de grootste factie noemen. Zijn agressieve gebiedsuitbreiding gaat ten koste van Wilson, die 2 van zijn gebieden ziet verdrinken in een zee van bloed, en een banner zal verliezen op het einde van deze beurt. (Laat me weten welke of het wordt er een at random.)
De eeuwige ruziezoeker Pieter gaat voor de derde keer het gevecht aan met de greenpeace airforce, en omdat dat waarschijnlijk een beetje begint tegen te steken blaast hij zijn alliance met Eddy de lucht in, en gaat ook met de daemons een beetje bakkeleien. Tom en kenneth bewegen niet en lijken een loopgravenoorlog meer te zien zitten. De 'verrassende move van de week' -award gaat naar Patrick, die Jack zowat op zijn knieën heeft maar om onduidelijke redenen besluit zijn hoofdstad niet te belegeren en noordwaarts trekt...

Deze beurt zijn er 2 battles:
Tom tegen Pieter: Greenpeace airforce VS the Rambogres
Pieter tegen Eddy: The steak bakers VS Banner 1
De deadline voor deze battles wordt op 22/11, om 22.00u geprikt. (maar dat mag zoals steeds eerder) Tegen die tijd moet ik ook van Tom weten of hij naar de macht zoekt in het schrijn, en van Wilson welke banner een tijdje op non-actief gaat staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Emptyza nov 08, 2008 11:07 pm

De battles van turn 8 zijn met ongekende snelheid gespeeld, Pieter heeft bewezen dat hij het zich kan veroorloven met iedereen ruzie te zoeken, en we kunnen verder met turn 9.

Omdat ik niet de tijd heb gehad om Peter te contacteren heb ik zelf maar besloten waar peter's nieuwe banner moet komen, maar indien hij liever op die andere plaats had gestaan, geen probleem, zet het erbij in je orders voor die banner en we doen alsof hij op de andere mogelijke plek stond. Ik heb hem nu gewoon ergens gezet om wat te kunnen verderwerken.

Door veel gebiedsuitbreiding moet ik ook weer veel nieuwe lijsten hebben. Ik herinner Wilson erook aan dat zijn lustria hotel banner niet voorgoed verdwenen is, gewoon met onbetaald verlof gestuurd, en hij die banner gewoon mag terugzetten in zijn hoofdstad als hij weer genoeg gebieden heeft, als hij die banner terug wil tenminste.
De nieuwe lijsten die ik moet hebben zijn:
-nieuwe banner van Tom
-nieuwe banner van Pieter
-Vergrote steak bakers van Pieter
-nieuwe banner van Christophe. (Dit is geen telfout. het unieke voordeel van the empire is een extra banner vanaf turn 9)
-nieuwe banner van Andy
-nieuwe banner van Peter

Deze dienen samen met de orders te worden doorgegeven. De deadline voor de orders van turn 9 is dinsdag, 22.00u. Ik wil hier nog bij vermelden dat ik de orders veel liever via de interne mail van het forum krijg dan via echte mail. Dan moet ik niet hier en daar en overal stukjes beginnen te zoeken, en het is ook betrouwbaarder. (We herinneren ons misschien nog Patrick's mail die nooit aankwam...)
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Emptydi nov 11, 2008 10:44 pm

Zo, Turn 9. Het eerste opvallende hier is de spijtige zaak dat Wilson zijn orders niet op tijd heeft binnengegeven. (Althans zeker niet schriftelijk. Misschien mondeling, maar zoiets herinner ik me niet, daarom moeten ze dus schriftelijk...) Het geluk bij het ongeluk dat hij heeft is dat Andy zich ingraaft in plaats van door te stoten, en hij eigenlijk toch geen kant uit kon.
Op zijn andere front krijgt andy het nog moeilijk, want hij wordt aangevallen door Patrick, die support heeft van 2 allied (dat is 1000 punten m'n beste...) banners. Ook zijn noordgrens wordt nu doorprikt door Philuz, die op weinig beleefde wijze duidelijk maakt dat hij geen zin meer heeft om allies te zijn met bloodsuckers.
Op zijn westelijke flank doet Patrick nog wat aan gebiedsuitbreiding, maar zijn gebaar van genade vorige beurt is net wat Jack nodig had, deze roept de WAAAAGH!!! uit en verdubbeld zijn aantal gebieden. Daar komt hij Peters demonen tegen, die eindelijk de bergen zijn overgeraakt.
Kenneth heeft genoeg van de loopgravenoorlogen en valt Tom's versterkte gebieden binnen. Tom moet zich op 2 fronten verdedigen, want zoals we inmiddeles van hem gewend zijn gaat Pieter bijzonder agressief te werk. Hij dringt dieper door in wood elf terrein én gaat ook 2 verschillende demonenlegers eens gedag zeggen.
Tom zocht en vond iets in the shrine of Eshuria. Of het een hersenbeschadiging of onsterfelijkheid was weten jullie natuurlijk niet, want jullie waren er niet bij. Het enige wat zeker is is dat hij niet dood is.

Deze ronde zijn er 5 battles:
Patrick tegen Andy: Aleric's border patrol VS Das schreiende Legion
Kenneth tegen Tom: Mengil shahide VS Tenderleafs honour guard
Pieter tegen Tom: The rambogres VS greenpeace's airforce
Pieter tegen Eddy: Steak bakers VS banner 1
Pieter tegen Eddy: Bonegrinders VS banner 2

De deadline voor deze battles wordt op 29/11 22.00u geprikt. Misschien moesten we de warriors of chaos een weekje uitstellen Pieter, jij hebt veel te veel te doen. Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: rules clarification   Eshuria world news Emptywo nov 12, 2008 6:47 pm

Op aanvraag: Een kleine samenvatting over hoe het nu allemaal precies zit met support.

Een banner mag support geven aan een andere banner van dezelfde speler of een allie die vecht op een gebeid direct naast het gebied waar hij zelf op staat. Voorwaarde is dat de banner die support wil geven zelf niet aan het vechten is. Een banner kan maar aan één andere banner support geven, niet 2 of meer tegelijk. Indien hij aan verschillende gevechten support kan geven moet hij er een kiezen.
Heeft een banner support van een banner van dezelfde speler, dan mag die 250 core extra opstellen, support van een allied speler vertaalt zich naar 500 extra core, maar wel van het leger van die allie. Het is in feite ook de bedoeling dat die allie met zijn eigen units speelt, maar niet verplicht omdat dit niet altijd organisatorisch haalbaar zal zijn.
Met die extra punten mogen nieuwe units worden opgesteld, maar geen bestaande worden uitgebreid (in tegenstelling tot andere bonussen). Ook hier geldt ook wel dat een bonus de limiet optrekt, en niet het vaste aantal, zodat het wel 3 à 4 punten meer kan zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Emptywo nov 19, 2008 4:33 pm

Het is nu definitief: Pieter stopt ermee. Hij doet niet langer mee met de campaign, en vroeg (om mij gelukkig onbekende redenen) zélf om zijn 'coward of the shrine' T-shirt. Ik weet zeker dat hij hem met diepe schaamte zal dragen.
(We gaan hiervoor natuurlijk niet écht T-shirts beginnen drukken, we zullen hem gewoon de komende 1 à 12 maanden zo noemen...)

Zijn gebieden komen daardoor leeg te staan, maar het zou weinig fair zijn tegenover de andere spelers om die zonder slag of stoot in de schoot van zijn buren te werpen. Daarom worden een paar ervan bezet. Het kingdom van de Ogres is ten onder gegaan aan een daemonic incursion. Een gate to the warp is zonder veel waarschuwing (want veel waarschuwing is er voor zoiets zelden) geopend midden in zijn hoofdstad, en de demonen die de poort uitbraakte zijn zonder veel omhaal over Pieters gebieden uitgezwermd, hebben er verschillende gerazed en zijn banners vermassacreerd.
Technisch komt dit neer op het feit dat 4 van Pieters voormalige gebieden gerazed zijn. Op enkele gebieden (die waar Pieter's baners stonden, tenzij ze daardoor direct naast een banner van een andere speler zouden staan) zijn er ook daemonic banners verschenen. Er zijn er 2 van 1000 punten (speed bumps zeg maar), Eén van 2000 op zijn hoofdstad en 2 van 1500 op de 2 gebieden die grenzen aan zijn hoofdstad. Deze banners kunnen niet bewegen en ook geen enkele vorm van bonus krijgen. (ze supporten elkaar ook niet). Ikzelf zal met deze banners spelen als er één van de spelers ze aanvalt. Een leger dat van één van de 1000 punten banners wint zal niet groeien omdat dat te gemakkelijk zou zijn. Tegen de 1500 en 2000 wel.

Dit zal aangepast worden op de map wanneer ik die aanpas na de outcome van de battles. (vanavond dus) Ik heb nog niet de map kunnen aanpassen, maar ik kan jullie wel nu al zeggen dat de deadline voor de orders op zaterdag 22/11, om 22.00u zal vallen.


Laatst aangepast door Hollow_man op wo nov 19, 2008 5:19 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Emptywo nov 19, 2008 5:10 pm

Goed, de strijd is gestreden, een rijk is vernietigd, en turn 9 gespeeld.
Deze beurt heeft Pieter zich teruggetrokken uit de campaign, heeft Andy against all odds de High elves en empire alliantie teruggeslagen en Tom niet zo heel erg against all odds Kenneth terug uit zijn gedeelte van de bossen gekegeld.
De deadline voor de orders van beurt 10 is zaterdag 22/11, om 22.00u.

Verder heb ik nog nodig:
Patrick: Nieuwe banner en Een nieuwe banner ter vervanging van diegene wiens general slain is (dit mag gewoon dezelfde zijn als dat makkelijker is)
Jack: Nieuwe banner
Philippe: Nieuwe banner
Tom grotere banner
Eddy grotere banner
Andy grotere banner
Voor de plaatsing van Patrick's en Kenneth's nieuwe banner heb ik moeten gokken. Indien een van hen die graag ergens anders had gezien, laat me iets weten en geef orders alsof die banner op die andere plaats stond, dan passen we dat bij de volgende map update ook aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Rules update   Eshuria world news Emptydo nov 20, 2008 2:18 pm

Rules update: donations

Bij onderhandelingen over wederzijdse steun zou het niet zo vreemd zijn dat de ene partij de andere een gebied toezegt. Dan moet er op uiterst omslachtige wijze eerst de aliance verbroken worden, om die de beurt daarna weer aan te gaan. Vanaf heden is het toegestaan een gebied te 'schenken' aan een allie. Dit kan tussen het uitvoeren van de orders en het spelen van de gevechten gebeuren. (Dus na het bewegen van de banners al.) Voorwaarde is dat diegene die het gebied zal ontvangen ook een banner op dat gebied heeft staan. Het schenken van zo'n gebied gebeurt eenvoudigweg door aan mij te laten weten welk gebied je wegschenkt, aan de allie die er op dat moment op staat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Emptyzo nov 23, 2008 12:25 pm

Turn 10 is begonnen, en opniouw zijn er verschillende verwachte en onverwachte ontwikkelingen.
In het westen moet Jack zich over de gehele linie verdedigen tegen Patrick (al was zijn linie natuurlijk niet zo lang.) Gelukkig wordt hij daarin bijgestaan door Peter. Ook in het oosten zijn 'the good guys' in oorlog, Wilson gaat keihard in de tegenaanval en Christophe gaat met overvloedige support opnieuw de strijd aan tegen Andy's schreiende legion. Zal Andy zijn stunt kunnen herhalen tegen the empire? Dit lijkt me toch 'the feature match'. Het laatste vermeldenswaardige feit is dat Phillippe op uiterst sneaky wijze Eddy in de rug steekt. (Maar van een dark elf verwachten we niet minder.)

Deze ronde zijn er 6 battles:
-Jack tegen Patrick: Banner 2 VS banner 5 (Jack's naam kon ik niet lezen, Patrick's kon ik niet vinden, geef ze nog eens?)
-Jack tegen Patrick: The Jackhammer VS Jhelann's expeditionary force
-Patrick tegen Peter: Temarin's Vanguard VS Guyken Verhofstade
-Andy tegen Christophe: Das Schreiende Legion VS Luther's Inquisition (feature match Wink )
-Andy tegen Wilson: Das gepensterlegion VS Scaramanga
-Andy tegen Wilson: Leibestandarte Ritter VS The Skink formerly known as Priest

Good luck
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Emptyma nov 24, 2008 8:22 pm

Whoops, ik zie nu pas dat ik ben vergeten een deadline te kleven voor de battles van turn 10... Deze bevindt zich op zaterdag 13 december, zoals altijd 22.00u
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Emptyza dec 13, 2008 8:44 pm

Met een paar situaties die ik met mijn computer voorhad, en de feestdagen, zal het sowieso uitgesteld worden. Ik zal later een nieuwe deadline doorgeven die de bovenstaande vervangt. Maar wie wil mag ze natuurlijk nu al doorgeven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Emptyzo dec 14, 2008 5:02 pm

Mijn computer is gerepareerd, en het meeste dat op de schijf stond zelfs gered. Maar helaas niet alles. Ik moet het volgende opnieuw hebben:

-Al Patrick's legerlijsten.
-That's all
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Emptywo dec 17, 2008 10:08 am

Goed, ik zal de map vrijdag, wanneer ik in de winkel ben aanpassen.
Ik wilde eigenlijk wachten met nieuwe orders te eisen tot na ik ook de on line map weer kon doorsturen, maar ik veronderstel dat iedereen wel genoeg tijd heeft om die eens te zien (of van zijn allies te horen het het ervoor staat) als ik de deadline voor de nieuwe orders inderdaad op 24/12 leg zoals altijd om 22.00u.
Ik weet dat Christphe met vakantie is, maar als ik me niet vergis heeft hij aangegeven dat Patrick en Tom voor hem mogen beslissen?

Ik moet ook nog de reports van de battles tussen Andy en Wilson eens hebben om de map juist aan te passen. Ik was er wel bij, maar het is een tijdje geleden en ik ben de bijzonderheden vergeten.


Laatst aangepast door Hollow_man op wo dec 17, 2008 10:10 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Emptyza dec 20, 2008 10:58 am

Ter aankondiging: vanaf deze beurt hanteren we het nieuwe sysyteem voor DT.
Dit was 2+ voor eigen en allied, 3+ voor onbezette en 4+ voor vijandelijke gebieden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Emptywo dec 24, 2008 3:17 pm

Ik heb voor vanavond nog orders nodig van Andy en Jack. (Ja Jack, ik heb gezegd dat ze schriftelijk moeten zijn.)

Ik heb van Kenneth de bevestiging gekregen dat hij ermee stopt. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik daarmee ga doen. Ook daar iets demonisch laten binnenvallen is niet alleen 2 keer hetzelfde, maar ook merkte Phillippe nogal terecht op dat Tom dan aan 2 kanten easy en gratis gebiedsuitbreiding krijgt, wat een oneerlijk voordeel kan zijn. Er mogen altijd voorstellen komen. (Maar niet in dit topic, doe dat in het 'other stuff' gedeelte)
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Emptyza dec 27, 2008 9:36 am

De orders waren op miraculeuze wijze allemaal nog op tijd binnen, en de map in de winkel is aangepast. Tegen mijn verwachtingen (en tot mijn ongenoegen) heb ik nog steeds geen programma om de map te veranderen, en ik werk eraan om er een te vinden.

In deze beurt Drukt Patrick zijn aanval naar het westen door, wagen zijn allies een nieuwe poging tegen Andy, deze keer onder leiding van de wood elves, en gaat Wilson keihard in de in de tegenaanval tegen de vampiers, omdat hij zich gesteund weet door enorme hoeveelheden support. Philippe's plan om Eddy in de rug te steken werkt vlekkeloos en hij claimt Eddy's hoofdtad.
De battles voor deze beurt zijn:
gebied 55: Peter (banner 1) VS Patrick (banner 3)
gebied 56: Jack (banner 1) VS Patrick (banner 5)
gebied 156: Andy (banner 2) VS Wilson (banner 3)
gebied 155: Andy (banner 6) VS Wilson (banner 1)
gebied 141: Andy (banner 1) VS Tom (banner 1)
gebied 100: Philippe (banner 4) VS Eddy (banner 3)
Gebied 97: Eddy (banner 1) VS Thomas (daemonic speed bump)

In de noordelijke bossen voelen sha's dark elves aan dat ze in een wel heel erg benepen situatie zitten, en in een poging sterker te worden bekeren ze zich massaal to de chaos goden. Sha, die wilde vasthouden aan de dark elf tradities wordt afgezet en vervangen door een van zijn luitenants, Fl3x. Hun devotie werpt al meteen vruchten af nu hun warriors door mutatie sterker zijn geworden en choas armour hebben gekregen. Kenneth stopt ermee, en Kris neemt zijn plaats in met zijn warriors of chaos.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Emptydo jan 08, 2009 11:22 am

Goed, er is weer een belangrijke verandering gebeurd. Na een beetje gerol met de dobbels onder de aspirant-spelers is gebleken dat de daemonic incursion die Pieter van de kaart vaagde eigenlijk een lizardmen incursion was, die met veel cunning magic hun legioenen als demonen vermomden om jullie schrik aan te Jagen. De lizardmen legioenen staan onder leiding van Gannon (Niels voor de vrienden) en doen met onmiddellijke ingang mee.
Daaruit volgt ook dat Eddy's battle tegen de daemonic speed bump geconverteerd wordt naar Eddy's battle tegen een banner koudbloedigen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Emptyvr jan 09, 2009 2:03 pm

Ik heb na de problemen die ik had met mijn computer (en in feite nog steeds bezig zijn, maar ik had gelukkig nog een oude backup) eens mijn boekhouding gedaan, en ik zit met een groot aantal gaten. Vele armylists mankeren, en ik heb al een aantal keer erom gevraagd. Daarom zal ik vanaf volgende beurt de regel dat alle army lists moeten binnen toepassen:
Armies waarvan ik geen army list heb kunnen geen battle winnen. indien ik voor ik de map opnieuw aanpas (dus alle battles gevochten zijn) de army lists niet heb, verliest een banner zonder lijst autoamtisch

Vanaf volgende beurt telt ook een zwaardere versie van deze regel: indien ik van een speler één of meer army lists mankeer, kan geen van zijn banners nog winnen. Het is streng, maar er wordt door sommige spelers hier gewoon veel te laks mee omgegaan.

Ik mankeer nog:
Philippe: banner 6
Wilson: banner 2,3 en 4
Patrick: allemaal
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Emptydo jan 22, 2009 10:29 pm

Andy wijst me erop dat ik iets te ijverig ben geweest met het opkuisen van dit topic (de commentaar e.d. er vantussen halen) en nergens meer te vinden is wanneer de deadline voor de battles precies was.
Daarom zet ik hier nog eens: De deadline is 31/1, zoals altijd om 22.00u. Denk erom dat dit de deadline is wanneer de reports moeten binnenzijn, en niet alleen maar de battles gespeeld moeten zijn.
Stuur ook altijd een report door, want zelfs als ik erbij was onthou ik niet altijd of het nu een massacre of zo was of niet, laat staan waarheen de verliezer zich terugtrekt. Ik heb zelfs geen idee wie er nu allemaal al gespeeld heeft. (Eddy is het vergeven omdat hij geen computer heeft)
Voor de nieuwelingen: In zo'n report moet staan waar de battle werd gevochten, wat het resultaat was (wie won, al dan niet met massacre, of draw) waarheen de verliezer zich terugtrekt, eventuele rol op de dood van een generaal.

Ik mankeer ook nog steeds lijsten... (welke is te lezen is de post hierboven) Ik weet wel dat er nog tijd is, maar ik ga wel wat speciaal achter jullie vodden zitten, want ik heb echt geen zin om achteraf ruzie te moeten maken omdat ik ze niet heb gehad, zelfs al kon je er niets aan doen. Wie ruim op tijd is vermindert zijn risico dat hij het vergeet, of er iets misgaat. Omdat jullie zoveel tijd hadden zijn technische problemen en zo GEEN excuus.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Emptyza jan 31, 2009 12:58 am

Het nieuwe lizardmen army book is deze week uitgekomen, en alhoewel ik links en rechts een paar ideeën heb gehoord voor de overgang, wil ik het niet ingewikkelder maken dan nodig. Het feit dat ik alle army lists moet hebben geldt nog steeds, maar nu komt daar dus bij dat alle lizardmen spelers hun lijsten moeten herzien, zodat zij beantwoorden aan de nieuwe regels. De deadline daarvoor is niet anders dan voor de andere lijsten die ik nog moet krijgen. Bij het herzien van die lijsten moeten de lizardmen spelers in gedachten houden dat hun generaal wel hetzelfde type character moet blijven (een skink wordt geen saurus, en een skink priest wordt geen skink chief) en eventueel zijn aantal magic levels moet behouden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Emptyzo feb 01, 2009 12:32 pm

Bij het updaten van de map moest ik constateren dat ik 3 battle reports mankeerde. Die van Wilson en Andy (shame on you) zijn zo erg nog niet omdat ik erbij was en nog wist wat er gebeurd was.
Maar die battle daar op het ondertussen infamous vak 141 (tom VS andy) heb ik niet, en ik weet ook niet meer wat daar gebeurd is. Wil je vandaag nog een map update, stuur dat dan ook vandaag nog eens door. Rekening houdend met het feit dat ik na 5 uur 's avonds niet meer thuis ben en de map update dan voor morgen zal zijn.

Wie pissed is omdat de map weer wordt uitgesteld, mag dat aan tom en andy duidelijk maken door middel van fysiek geweld. (maar niet op elkaar schelden, dat is tegen de campaign rules.)

Bij de legerlijsten die ik nog moet hebben komen de mensen die een nieuwe banner bijkregen door gebiedsuitbreiding bij, nl. Tom, Christophe, Peter en Philippe.


Laatst aangepast door Hollow_man op zo feb 01, 2009 11:54 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Emptyzo feb 01, 2009 3:30 pm

Zo, de nieuwe map staat erop.
Zoals steeds hebben jullie nu 3 dagen om je orders door te geven. De deadline ligt dus op woensdag, 4/2, om 22.00u
Wie van plan is oorlog te gaan voeren, denk erom dat ik de lijst moet hebben van al jullie banners of je kunt net zo goed thuisblijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Eshuria world news Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eshuria world news   Eshuria world news Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Eshuria world news
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» To Eshuria or not to Eshuria
» BBC news over 40k
» Orc & Goblins news
» Forge World
» New at Forge World

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer Fantasy :: Campaign :: Shrine of Eshuria-
Ga naar: