Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ

Ga naar beneden 
+3
Necron
xajoka
DarkAngelM
7 plaatsers
AuteurBericht
DarkAngelM
Lordling
DarkAngelM


Aantal berichten : 39
Registration date : 04-01-11
Leeftijd : 28
Woonplaats : Dilbeek

Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty
BerichtOnderwerp: Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ   Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Emptydi nov 22, 2011 7:07 pm

Tyranids - 1750 pts (1747pts)
1750pt Tyranids 5th Ed (2010)
Selections:
HQ (410pts)

* Hive Tyrant (410pts)

Psyker, Shadow in the Warp, Synapse Creature

Acid Blood (15pts), Armoured Shell (40pts), Bonded Exoskeleton, Heavy Venom Cannon (25pts), Hive Commander (25pts), Indescribable Horror (25pts), Leech Essence, Paroxysm, Regeneration (20pts), Scything Talons, Toxic Miasma (15pts), Toxin Sacs (10pts)
o Tyrant Guard Brood (65pts)
+ Tyrant Guard (65pts)

Blind Rampage, Instinctive Behaviour - Feed, Shieldwall

Bonded exoskeleton, Lash Whip (5pts), Rending claws

Elites (65pts)

* Lictor Brood (65pts)

o Lictor (65pts)

Fleet, Hit and Run, Instinctive Behaviour - Lurk, Move Through Cover, Pheromone Trail, Stealth

Chameleonic Skin, Flesh Hooks, Reinforced Chitin, Rending Claws, Scything Talons

Troops (932pts)

* Genestealer Brood (445pts)
o Broodlord (93pts)

Brood Telepathy, Fleet, Infiltrate, Move Through Cover, Psyker

Acid Blood (15pts), Aura of Despair, Hardened Carapace, Hypnotic Gaze, Implant Attack (15pts), Rending Claws, Toxin Sacs (same as Genestealers) (3pts)
o 15x Genestealer (352pts)

Brood Telepathy, Fleet, Infiltrate, Move Through Cover

15x Adrenal Glands (48pts), 15x Reinforced Chitin, 15x Rending Claws, 15x Scything Talons (32pts), 15x Toxin Sacs (48pts)
* Hormagaunt Brood (150pts)
o 15x Hormagaunt (150pts)

Bounding Leap, Fleet, Instinctive Behaviour - Feed, Move Through Cover

15x Adrenal Glands (30pts), 15x Chitin, 15x Scything Talons, 15x Toxin Sacs (30pts)
* Beta - Termagant Brood (102pts)
o 17x Termagant (102pts)

The Scuttling Swarm

17x Chitin, 17x Claws and Teeth, 17x Fleshborer, 17x Toxin Sacs (17pts)
* Alpha - Termagant Brood (102pts)
o 17x Termagant (102pts)

The Scuttling Swarm

17x Chitin, 17x Claws and Teeth, 17x Fleshborer, 17x Toxin Sacs (17pts)
* Tyranid Warrior Brood (140pts)
o 2x Tyranid Warrior (100pts)

Shadow in the Warp, Synapse Creature

2x Deathspitter (10pts), 2x Hardened Carapace, 2x Rending Claws (10pts), 2x Toxin Sacs (10pts), 2x Adrenal Glands (5pts)
o Tyranid Warrior with heavy weapon (55pts)

Shadow in the Warp, Synapse Creature

Hardened Carapace, Scything Talons, Toxin Sacs (5pts), Venom Cannon (15pts), Adrenal Glands (5pts)

Heavy Support (340pts)

* Biovore Brood (90pts)
o 2x Biovore (90pts)

Instinctive Behaviour - Lurk, Living Bomb (Spore Mines Only)

2x Claws and teeth, 2x Hardened carapace, 2x Spore mine launcher
* Carnifex Brood (250pts)
o Carnifex (245pts)

Fearless, Instinctive Behaviour - Feed, Living Battering Ram

Bio-plasma (20pts), Bonded Exoskeleton, Heavy Venom Cannon (25pts), Regeneration (25pts), Twin-linked Devourers with Brainleech Worms (15pts), Frag Spines (5pts)




PLZ COMMENT
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ   Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Emptydi nov 22, 2011 8:35 pm

moet eerlijk zeggen lijkt erg op mijn eerste lijst XD
de beste tip dat ik kan geven voor lijsten te maken (want zo doen mijn broer en ik het en lukt aardig)
is dat ge met elke lijst paar keer speelt en achteraf conclusies trekt (wat heeft zijn nut bewezen, wat niet, wat was te snel doet naar u zin, wat deed et goed, welke gave is achteraf gezien overbodig/te duur voor de enkele vant gebruik,...)
hebben we na zaterdag ook gedaan
dit lukt het beste met te beginnen met klein lijstje (om basis te leggen)
om nu naar u lijst te gaan

uwe HQ is nogal duur, zet er alleen gaves op die aansluiten bij u strategie anders gebruikt ge ze te weinig en zijn het verlore punte
als ge nen lictor wilt zou ik voor deathleaper gaan of meerdere lictor, is wel in 1 keer dood met een S8 wapen (en er zijn betere keuzes voor elites)
hive gaurd is zeker nen aanrader (no line of sight nodig met een S8 wapen op 24inch)

bij genestealers zou ik geen adrenal glands geve, met hun strenght 4 en poison rerollen ze op marines dus is vaak voldoende
voor de rest moet ge bij troops zelf ondervinden welke gaves aansluiten bij u manier van spele (mijn manier van spele lukt zoals ge weet echt niet met hormagaunts :p)

durf voor de rest niet direct iets te zeggen want daarvoor heb ik zelf nog te weinig geexperimenteerd

maar anders eens nen battle hé (al zal niet voor direct zijn door mijn schoolwerk)

Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ   Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Emptydi nov 22, 2011 9:59 pm

Waar je ook altijd eens kan naar kijken als je een lijst maakt (onafhankelijk van de codex die je wilt spelen) is of je een antwoord hebt op veel voorkomende tegenstanders: anti-tank (niet alleen AV 10 en 11 maar ook 13 en 14), iets tegen MEQ (marine equivalent, dus bv str 8 of AP3), mobiliteit (vb tegen lijst met veel long range shooting), anti-horde (vb flamers of shooting met veel shots) en iets tegen hammer units (vb wound allocated nobs of paladins, thunderhammer & stormshield terminators, ...).

En als je daarna nog een stap verder wil gaan, kan je kijken of je deze dingen ook redundant hebt in je lijst en/of je synergie hebt tussen de verschillende units.

Wat je als tyranid speler ook in het oog moet houden als je je lijst maakt is kijken of je genoeg synapse hebt.

Maar zoals Xander zegt is het belangrijkste testen met verschillende lijsten en kijken wat je ligt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
DarkAngelM
Lordling
DarkAngelM


Aantal berichten : 39
Registration date : 04-01-11
Leeftijd : 28
Woonplaats : Dilbeek

Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ   Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Emptywo nov 23, 2011 8:19 am

Er zijn enkele dingen die ik erin heb gezet omdat ik daar het model voor had, ik zou eigenlijk zelf nooit voor een lictor gaan omdat die close combat is en die dus niet veel kan bewijzen op zen eentje. Ook de hyve tyrant is voor my nog een twijfelgeval, ik zou eigenlijk de andere HQ's ook eens willen testen en er misschien dan later voor 1 een model kopen.

De hyve tyrant en lictor heb ik dus gekozen omdat ik die mannetjes heb gekregen van een vriend


btw, dit programma is echt awesome om een army list te maken. Gewoon unit kiezen uit een lijst en dan geeft hij je alle mogelijke aanpassing van wapens, biomorphs, physic power , ...
Terug naar boven Ga naar beneden
DarkAngelM
Lordling
DarkAngelM


Aantal berichten : 39
Registration date : 04-01-11
Leeftijd : 28
Woonplaats : Dilbeek

Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ   Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Emptywo nov 23, 2011 8:20 am

xajoka schreef:
moet eerlijk zeggen lijkt erg op mijn eerste lijst XD
de beste tip dat ik kan geven voor lijsten te maken (want zo doen mijn broer en ik het en lukt aardig)
is dat ge met elke lijst paar keer speelt en achteraf conclusies trekt (wat heeft zijn nut bewezen, wat niet, wat was te snel doet naar u zin, wat deed et goed, welke gave is achteraf gezien overbodig/te duur voor de enkele vant gebruik,...)
hebben we na zaterdag ook gedaan
dit lukt het beste met te beginnen met klein lijstje (om basis te leggen)
om nu naar u lijst te gaan

uwe HQ is nogal duur, zet er alleen gaves op die aansluiten bij u strategie anders gebruikt ge ze te weinig en zijn het verlore punte
als ge nen lictor wilt zou ik voor deathleaper gaan of meerdere lictor, is wel in 1 keer dood met een S8 wapen (en er zijn betere keuzes voor elites)
hive gaurd is zeker nen aanrader (no line of sight nodig met een S8 wapen op 24inch)

bij genestealers zou ik geen adrenal glands geve, met hun strenght 4 en poison rerollen ze op marines dus is vaak voldoende
voor de rest moet ge bij troops zelf ondervinden welke gaves aansluiten bij u manier van spele (mijn manier van spele lukt zoals ge weet echt niet met hormagaunts :p)

durf voor de rest niet direct iets te zeggen want daarvoor heb ik zelf nog te weinig geexperimenteerd

maar anders eens nen battle hé (al zal niet voor direct zijn door mijn schoolwerk)


Ik moet ook eerst wat schilderen Wink

en die adrenal glands, ik snap die regel ervan niet zo goed, Wat is die Furious Charge?

Zou het beter zijn moest ik die lictor vervangen door 2 x hive guard , of door 1 hive guard en 1 Venomthrope


Ik ben meer voor 2 x hive guard , de shooting style van de tyranids bevalt me wel
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ   Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Emptywo nov 23, 2011 11:06 am

Furious charge geeft je +1 str en +1 init in de beurt dat je zelf assault. Dit is een USR (universal special rule) die je kan terugvinden in de algemene rulebook.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
DarkAngelM
Lordling
DarkAngelM


Aantal berichten : 39
Registration date : 04-01-11
Leeftijd : 28
Woonplaats : Dilbeek

Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ   Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Emptywo nov 23, 2011 2:26 pm

Necron schreef:
Furious charge geeft je +1 str en +1 init in de beurt dat je zelf assault. Dit is een USR (universal special rule) die je kan terugvinden in de algemene rulebook.

Wat vind je dan persoonlijk van deze Furious Charge? De moeite om 2punten per model bij te zetten? De toxins sacs vind ik goed, de adrenal glands twijfel ik
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ   Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Emptywo nov 23, 2011 4:05 pm

dat hangt af van wat je basis init is. veel legers (marines) slaan op init 4. Als je dankzij furious charge naar init 5 kan gaan, sla je voor hen en ga je normaal minder attacks terugkrijgen. voor mijn blood angels is dit altijd heel goed geweest.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
DarkAngelM
Lordling
DarkAngelM


Aantal berichten : 39
Registration date : 04-01-11
Leeftijd : 28
Woonplaats : Dilbeek

Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ   Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Emptywo nov 23, 2011 4:12 pm

Initiative :

genestelers 6
Hormagaunts 5 -> kan misschien wel nuttig zijn hier?
Tyranid warriors 4 -> deze zijn meer gebouwd op range dus heb die niet niet echt nodig
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ   Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Emptywo nov 23, 2011 5:22 pm

voor initiative van hormagaunts moet ge geen adrenal glands nemen, wel voor de extra strenght op voorwaarde dat ge poison meeneemt
dan gaat hun S3 naar 4 en krijgen ze op bv marines nen reroll voor to wound
Terug naar boven Ga naar beneden
Quick Ben
Draich-master
Quick Ben


Aantal berichten : 165
Registration date : 09-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Affligem

Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ   Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Emptywo nov 23, 2011 10:24 pm

Hmmm, ok, wat volgt is een poging tot constructieve kritiek(ik ben niet echt subtiel in mijn kritiek Embarassed )
Ik ben Xander zijn normale tegenstander btw, en heb al enkele keren op mijn smoel gekregen van zijn beestjes (en ze ook al een paar keer op de BBQ gesmeten Twisted Evil )
Om te beginnen, teveel troops naar mijn smaak, niet zozeer qua aantal als meer qua punten; meer dan de helft valt in deze categorie. Dit kan een nadeel zijn omdat (op enkele uitzonderingen na, damn you space puppies) troops eigenlijk niet zo sterk zijn. Voor dezelfde cost krijg je in de andere categorie vaak meer oomph, veel meer zelfs Very Happy
Vervolgens, ik zie dat er veel upgrades uitgedeeld zijn, en vooral op de Tyrant(wow, 410 punten). Het lijkt gaf op het eerste gezicht en ik en Xander deden het ook in het begin, maar ik moet zeggen dat ik liever een extra unit heb dan overal een paar (onnodige) upgrades meer. Om te bepalen of een upgrade echt nuttig is kan ik enkel ervaring aanbevelen, maar bvb als ik mij niet vergis laat Xander regeneration momenteel achterwege waar hij het vroeger altijd meepakte. Nog een nadeel van de Tyrant is dat sommige legers (ik kijk naar jullie pathfinders Sad ) best in staat zijn om de Tyrant in 1 à 2 beurten neer te halen, paf, meteen méér dan 1/5 én synapse kwijt.

Ok, dit heeft Jeroen al kort even vermeld: wees op alles voorbereid. Stel je komt een Land Raider[LR] tegen, wat heb je tegen AV14: 1 Tyrant en een carnifex , en beiden kunnen enkel in assault hem openbreken. Dus de LR kan al ongehinderd naderen en wrschnlk zijn terminators droppen. Bovendien raak je een voertuig enkel op 6 als die voldoende bewogen heeft. De kans dat deze lijst dus zonder moeite een LR neerhaalt is vrij klein, en ik weet toevallig dat er int Hermelijntje enkele spelers rondlopen die er niet één, maar twee op tafel zetten als ze kunnen (hmmm, eigenlijk geen slecht plan, mss toch een tweede redeemer kopen :p). Voor de opmerking over MEQ en power armour moet ge u geen zorgen maken, genoeg dobbelstenen werkt ook, nidz zijn niet echt rijkelijk bedeeld met AP 3.

Next, ik zie dat de Tyrant(poison what the hell scratch , warriors en Carnifex een hoop biomorphs meekrijgen, zowel voor range als close combat[CC], Xander heeft het al vermeld, het is best om alle niet-gebruikte upgrades te schrappen, kies voor de units of ze shooty of assaulty moeten zijn en betaal enkel voor die upgrades. als die warriors in CC geraken met een paar Assault Terminators kan ik uit persoonlijke ervaring zeggen dat het gene zak uitmaakt of die rending claws of nie hadden, sterven doen ze toch. Om een beetje in dezelfde sfeer te blijven, nog een tip voor shooty MC, zoals de dakka-(carni)fex, kies altijd voor wapens die op dezelfde soort doelwitten moeten schieten. Het voorbeeld dat ik hier het best kan geven is opniew de fex: als die met zijn S 8 op voertuigen zit te schieten, verspild hij mogelijk de schoten van zijn devourer (is het trouwens de variant met S6?). Bovendien is bs2 (als ik mij niet vergis), vrij hard op blast wapens van zodra er scatter gerold wordt.

Tot slot, al eens nagedacht over het begrip synergy, de mate waarin een leger intern samenwerkt. Nidz zijn hier enorm goed in, waarschijnlijk het beste van iedereen.
Laat het mij uitleggen met een voorbeeldje:
Beschouw een squad hormagaunts, deze zijn ok in assault, maar nu ook weer geen Khornate Berzerkers. Als guants tactical marines aanvallen zullen er 1 à 2sterven (verbeter mij later, kheb geen zin in mathhammer nu, kheb zaterdag al examen wisk Sad ).
Beschouw nu dezelfde guants, maar er staat een Hive Tyrant vlakbij, mét Old Adversery, bovendien heeft deze Tyrant ook nog eens paroxysm, en hij verlaagt in de shooting de ws en bs van het tactical squad. Dezelfde assault als daarstraks, maar nu raken de guants op 3+ ipv 4+ en mogen ze dankzij preferred enemy de gefaalde rolls herrollen. Véél meer hits, dus ook véél meer dooie marines (twaren toch ultrasmurfs lol! ). Bovendien raken de marines maar op 5+ als ze terugslaan
Dit is synergy in een leger, en Nidz zijn hier koning, vraag Xander maar eens naar zijn Swarmlord+genestealer+zoandrop reserve rolls, Very Happy
En synergy is nu juist wat ik niet direkt vind in je huidige lijst: de helft is shooty, de andere helft assaulty, de Lictor staat eenzaam, niemand kan van zijn gaves gebruik maken, er zitten geen force multiplies zoals venomthropes (damn die cover save, eat my HF) tussen,...

Dus ja, volgens mij is er nog wa werk aan als ge tegen mijn lijst wilt spelen zonder serieus nen uphill battle te voeren, maar geen nood, mijn eerste lijsten waren lachertjes, ervaring helpt enorm Wink Ge kunt best samen me Xander eens de codex overlopen en vragen of hij dit of dat unit al gebruikt heeft en wat hij ervan vond.

En als afsluiter: Holy Emperor on the Throne of Terra, those genestealers are scary affraid )
Samuel




"Into the fires of battle! Unto the anvil of war!"

Terug naar boven Ga naar beneden
DarkAngelM
Lordling
DarkAngelM


Aantal berichten : 39
Registration date : 04-01-11
Leeftijd : 28
Woonplaats : Dilbeek

Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ   Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Emptydo nov 24, 2011 6:11 pm

Quick Ben schreef:
Hmmm, ok, wat volgt is een poging tot constructieve kritiek(ik ben niet echt subtiel in mijn kritiek Embarassed )
Ik ben Xander zijn normale tegenstander btw, en heb al enkele keren op mijn smoel gekregen van zijn beestjes (en ze ook al een paar keer op de BBQ gesmeten Twisted Evil )
Om te beginnen, teveel troops naar mijn smaak, niet zozeer qua aantal als meer qua punten; meer dan de helft valt in deze categorie. Dit kan een nadeel zijn omdat (op enkele uitzonderingen na, damn you space puppies) troops eigenlijk niet zo sterk zijn. Voor dezelfde cost krijg je in de andere categorie vaak meer oomph, veel meer zelfs Very Happy
Vervolgens, ik zie dat er veel upgrades uitgedeeld zijn, en vooral op de Tyrant(wow, 410 punten). Het lijkt gaf op het eerste gezicht en ik en Xander deden het ook in het begin, maar ik moet zeggen dat ik liever een extra unit heb dan overal een paar (onnodige) upgrades meer. Om te bepalen of een upgrade echt nuttig is kan ik enkel ervaring aanbevelen, maar bvb als ik mij niet vergis laat Xander regeneration momenteel achterwege waar hij het vroeger altijd meepakte. Nog een nadeel van de Tyrant is dat sommige legers (ik kijk naar jullie pathfinders Sad ) best in staat zijn om de Tyrant in 1 à 2 beurten neer te halen, paf, meteen méér dan 1/5 én synapse kwijt.

Ok, dit heeft Jeroen al kort even vermeld: wees op alles voorbereid. Stel je komt een Land Raider[LR] tegen, wat heb je tegen AV14: 1 Tyrant en een carnifex , en beiden kunnen enkel in assault hem openbreken. Dus de LR kan al ongehinderd naderen en wrschnlk zijn terminators droppen. Bovendien raak je een voertuig enkel op 6 als die voldoende bewogen heeft. De kans dat deze lijst dus zonder moeite een LR neerhaalt is vrij klein, en ik weet toevallig dat er int Hermelijntje enkele spelers rondlopen die er niet één, maar twee op tafel zetten als ze kunnen (hmmm, eigenlijk geen slecht plan, mss toch een tweede redeemer kopen :p). Voor de opmerking over MEQ en power armour moet ge u geen zorgen maken, genoeg dobbelstenen werkt ook, nidz zijn niet echt rijkelijk bedeeld met AP 3.

Next, ik zie dat de Tyrant(poison what the hell scratch , warriors en Carnifex een hoop biomorphs meekrijgen, zowel voor range als close combat[CC], Xander heeft het al vermeld, het is best om alle niet-gebruikte upgrades te schrappen, kies voor de units of ze shooty of assaulty moeten zijn en betaal enkel voor die upgrades. als die warriors in CC geraken met een paar Assault Terminators kan ik uit persoonlijke ervaring zeggen dat het gene zak uitmaakt of die rending claws of nie hadden, sterven doen ze toch. Om een beetje in dezelfde sfeer te blijven, nog een tip voor shooty MC, zoals de dakka-(carni)fex, kies altijd voor wapens die op dezelfde soort doelwitten moeten schieten. Het voorbeeld dat ik hier het best kan geven is opniew de fex: als die met zijn S 8 op voertuigen zit te schieten, verspild hij mogelijk de schoten van zijn devourer (is het trouwens de variant met S6?). Bovendien is bs2 (als ik mij niet vergis), vrij hard op blast wapens van zodra er scatter gerold wordt.

Tot slot, al eens nagedacht over het begrip synergy, de mate waarin een leger intern samenwerkt. Nidz zijn hier enorm goed in, waarschijnlijk het beste van iedereen.
Laat het mij uitleggen met een voorbeeldje:
Beschouw een squad hormagaunts, deze zijn ok in assault, maar nu ook weer geen Khornate Berzerkers. Als guants tactical marines aanvallen zullen er 1 à 2sterven (verbeter mij later, kheb geen zin in mathhammer nu, kheb zaterdag al examen wisk Sad ).
Beschouw nu dezelfde guants, maar er staat een Hive Tyrant vlakbij, mét Old Adversery, bovendien heeft deze Tyrant ook nog eens paroxysm, en hij verlaagt in de shooting de ws en bs van het tactical squad. Dezelfde assault als daarstraks, maar nu raken de guants op 3+ ipv 4+ en mogen ze dankzij preferred enemy de gefaalde rolls herrollen. Véél meer hits, dus ook véél meer dooie marines (twaren toch ultrasmurfs lol! ). Bovendien raken de marines maar op 5+ als ze terugslaan
Dit is synergy in een leger, en Nidz zijn hier koning, vraag Xander maar eens naar zijn Swarmlord+genestealer+zoandrop reserve rolls, Very Happy
En synergy is nu juist wat ik niet direkt vind in je huidige lijst: de helft is shooty, de andere helft assaulty, de Lictor staat eenzaam, niemand kan van zijn gaves gebruik maken, er zitten geen force multiplies zoals venomthropes (damn die cover save, eat my HF) tussen,...

Dus ja, volgens mij is er nog wa werk aan als ge tegen mijn lijst wilt spelen zonder serieus nen uphill battle te voeren, maar geen nood, mijn eerste lijsten waren lachertjes, ervaring helpt enorm Wink Ge kunt best samen me Xander eens de codex overlopen en vragen of hij dit of dat unit al gebruikt heeft en wat hij ervan vond.

En als afsluiter: Holy Emperor on the Throne of Terra, those genestealers are scary affraid )
Samuel




"Into the fires of battle! Unto the anvil of war!"


ok best wel gave tips, maar te veel om in 1 keer op te slaan.


dus verdere aanpassingen zijn :
- Lictor schrappen -> Welke units in de plaats? 2 x venomthrope, 2 x hive guard of 1 van elk?
- Randing claws van die warrior halen? welk wapen in de plaats?
- Wat kan ik aanpassen aan men Tyrant?
-Zijn er verder nog biomorphs die veranderd moeten worden?


Download anders even BattleScribe , dan download je Tyranid catalogus en die steek je in je BattleScribe files, dan stuur ik je mijn rooster door en kan je gewoon aanklikken wat je wil veranderen zonder nog iets op te moeten zoeken in de codex
Terug naar boven Ga naar beneden
Quick Ben
Draich-master
Quick Ben


Aantal berichten : 165
Registration date : 09-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Affligem

Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ   Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Emptydo nov 24, 2011 8:20 pm

Done, ik heb battlescribe Smile
snel advies:
*laat de lictor vallen voor ofwel 2 hiveguard ofwel twee venomthropes, niet één van beide
*Maak nu al een keuze tussen terma (dakka) en horma(choppa), de twee werken niet zo goed samen
*Zelfde voor Tyrant, beslis voor CC of shooting en haal alle andere biomorphs weg
*voor de warriors, Xander geeft ze deathspitters + venomcannon als ik mij nie vergis, en niks anders. Das ne shooty build, voor CC hebde meer warriors nodig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ   Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Emptyvr nov 25, 2011 12:04 am

Voorzichtig zijn met battlescribe. Het is een goed programma maar er zitten soms fouten in die catalogi. Ik heb een tijd met harlequins in wave serpents gespeeld omdat battlescribe dat toeliet, tot iemand me erop wees dat volgens de codex harlequins helemaal geen wave serpent dedicated transport kunnen nemen.
De puntencost klopt ook niet altijd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VdB
Lokhir Fellheart
Bart VdB


Aantal berichten : 388
Registration date : 26-03-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Neuerkirchen

Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ   Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Emptyvr nov 25, 2011 10:22 am

Wie steekt er nu Harlequins in nen Wave Serpent?????? Shocked
De tegenstander kan pas vanaf 24" erop beginnen knallen en dan moet hij nog 2X6 gooien Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ   Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Emptyvr nov 25, 2011 12:47 pm

Wacht maar tot ze er een dropod naast smijten met een flamer dreadnaught...
Maar het was me meer te doen om het feit dat ze dan veel sneller geraken waar ik ze hebben wil.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ   Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Emptyvr nov 25, 2011 8:41 pm

Zoals reeds gezegd is, is de beste manier om een goede Tyranid lijst te bekomen er veel mee spelen. Tyranids is héél flexibel, en de speelstijlen kunnen serieus verschillen per speler. Voor wat betreft je lijst zal ik commentaar geven naar wat mijn eigen bevindingen zijn.

410 punten valt mee voor een HQ, maar dan moet je wel veel meer modellen hebben (minstens Tyrant met 2-3 Tyrant Guard). Voor een Hive Tyrant is het best een specifieke rol uit te kiezen, ofwel redelijk statisch (shooty), ofwel assault-gericht. Probeer je de twee te doen, dan komt deze veel te duur uit (idem. trouwens voor alle Tyranid organismen). Als je 'm assaulty bouwt, geef hem dan geen ranged wapens. Je wil er dan zo snel mogelijk mee in combat raken, en dus schiet je nooit, maar run je in de shooting phase. Regeneration heeft bij mij nog nooit gewerkt.

Wat je ook doet met je Monstrous Creatures, geef ze zeker GEEN Toxin Sacs! Toxin Sacs werken steeds op een vaste waarde (meestal 4+). Wanneer je bijvoorbeeld met een S6 Tyrant tegen een T4 Space Marine vecht, wound je die op een 2+. Heeft de Tyrant echter Toxin Sacs, dan raak je STEEDS op 4+. De enige uitzondering op deze regel is de Tervigon, omdat deze dan automatisch Toxin Sacs aan alle Termagaunts binnen de 6" geeft.

Een Lictor is zo goed als waardeloos, zeker bij een een Tyrant met Hive Commander. Je kan bijna nooit genieten van zijn Pheromone Trail, en hij gaat vrij snel onderuit. Als dan het model wenst te gebruiken, gebruik hem dan als Deathleaper. De -D3 Leadership kan je vijand serieus in de puree helpen, en de mogelijkheid om hem op twee beurten te redeployen kan het verschil betekenen tussen draw en win in objective-based games.

Genestealers zijn goddellijk. Een Broodlord ook, maar ik zou hem geen upgrades geven. Voor de punten van je Acid Blood en Implant Attack heb je 2 Genestealers meer. Als je een vijand tegenkomt die een combat met 15 Genestealers en een Broodlord overleeft, verdient die het te leven... Genestealers krijgen bij mij enkel Toxin Saxs. Ze hebben geen hoger initiatief nodig, en hun extra Strength wordt tenietgedaan door de Toxin Sacs, hetgeen de Adrenal Glands eigenlijk een nutteloze upgrade maakt.

Hormagaunts zijn niet slecht. Ik geef de mijne enkel meestal Adrenal Glands. Ze dienen hoofdzakelijk om shooty units snel in combat te locken, zodat de rest van je leger ongehinderd kan naderen. Beschouw ze als een expendable unit, en hou ze goedkoop. Adrenal Glands betekent dat ze S4 worden op de charge, en dus de meeste transports kunnen glancen. Handig als er geen voetenvolk op tafel staat Wink

Termagaunts field ik in principe niet meer alleen, maar steeds met een Tervigon. Geeft de Tervigon Toxin Sacs en Adrenal Glands, en alle Termagaunt units met een model binnen de 6" krijgen deze upgrade automatisch. Moest ik ze zonder Tervigon fielden, dan geef ik ze Devourers, en stop ik ze met 15-20 in een Mycetic Spore. Dat zijn 45-60 shots die ongehinderd arriveren.

Warriors vind ik niet slecht, al zou ik het Venom Canon vervangen door een Barbed Strangler, maar dat is een persoonlijke voorkeur. Ik heb er zelf nog niet veel mee gespeeld omdat ze gemakkelijk doodgaan via Instant Death. Enkele combi-melta's of een Vindicator-blast betekent dat je maar drie wondes moet nemen om je unit al weg te nemen.

Met de Biovores en de Carnifex heb ik niet veel ervaring, daar ga ik niet te veel commentaar op geven... Behalve dan dat een Carnifex een ideale proxy voor een Tervigon is Wink


Terug naar boven Ga naar beneden
DarkAngelM
Lordling
DarkAngelM


Aantal berichten : 39
Registration date : 04-01-11
Leeftijd : 28
Woonplaats : Dilbeek

Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ   Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Emptyvr nov 25, 2011 9:03 pm

Ik heb met al jullie comments iets nieuw proberen maken,

aub, wees kritisch, hier zijn enkele units bij die ik nog moet kopen, zou graag geen geld verspillen.

Ik bouw graag mijn army shooty, zoals je wel kan zien Wink

Tyranids - 1750 pts (1735pts)
1750pt Tyranids 5th Ed (2010) Roster (Planetstrike Attacker)
Selections:
HQ (350pts)

* Hive Tyrant (350pts)

Psyker, Shadow in the Warp, Synapse Creature

Armoured Shell (40pts), Bonded Exoskeleton, Heavy Venom Cannon (25pts), Hive Commander (25pts), Indescribable Horror (25pts), Leech Essence, Paroxysm, Scything Talons
o Tyrant Guard Brood (65pts)
+ Tyrant Guard (65pts)

Blind Rampage, Instinctive Behaviour - Feed, Shieldwall

Bonded exoskeleton, Lash Whip (5pts), Rending claws

Elites (270pts)

* Hive Guard Brood (100pts)
o 2x Hive Guard (100pts)

Instinctive Behaviour - Lurk

2x Claws and Teeth, 2x Hardened Carapace, 2x Impaler Cannon
* Venomthrope Brood (110pts)
o 2x Venomthrope (110pts)

Instinctive Behaviour - Feed, Spore Cloud, Toxic Touch

2x Lash Whips, 2x Reinforced Chitin, 2x Toxic Miasma
* Zoanthrope Brood (60pts)
o Zoanthrope (60pts)

Psyker, Shadow in the Warp, Synapse Creature, Warp Field

Claws and Teeth, Reinforced Chitin, Warp Blast, Warp Lance

Troops (780pts)

* Genestealer Brood (350pts)
o Broodlord (65pts)

Brood Telepathy, Fleet, Infiltrate, Move Through Cover, Psyker

Aura of Despair, Hardened Carapace, Hypnotic Gaze, Rending Claws, Scything Talons (2pts), Toxin Sacs (same as Genestealers) (3pts)
o 15x Genestealer (285pts)

Brood Telepathy, Fleet, Infiltrate, Move Through Cover

15x Reinforced Chitin, 15x Rending Claws, 15x Scything Talons (30pts), 15x Toxin Sacs (45pts)
* Hormagaunt Brood (150pts)
o 15x Hormagaunt (150pts)

Bounding Leap, Fleet, Instinctive Behaviour - Feed, Move Through Cover

15x Adrenal Glands (30pts), 15x Chitin, 15x Scything Talons, 15x Toxin Sacs (30pts)
* Beta - Termagant Brood (85pts)
o 17x Termagant (85pts)

The Scuttling Swarm

17x Chitin, 17x Claws and Teeth, 17x Fleshborer
* Alpha - Termagant Brood (85pts)
o 17x Termagant (85pts)

The Scuttling Swarm

17x Chitin, 17x Claws and Teeth, 17x Fleshborer
* Tyranid Warrior Brood (110pts)
o 2x Tyranid Warrior (70pts)

Shadow in the Warp, Synapse Creature

2x Deathspitter (10pts), 2x Hardened Carapace, 2x Scything Talons
o Tyranid Warrior with heavy weapon (40pts)

Shadow in the Warp, Synapse Creature

Barbed Strangler (10pts), Hardened Carapace, Scything Talons

Heavy Support (335pts)

* Biovore Brood (90pts)
o 2x Biovore (90pts)

Instinctive Behaviour - Lurk, Living Bomb (Spore Mines Only)

2x Claws and teeth, 2x Hardened carapace, 2x Spore mine launcher
* Carnifex Brood (245pts)
o Carnifex (245pts)

Fearless, Instinctive Behaviour - Feed, Living Battering Ram

Bio-plasma (20pts), Bonded Exoskeleton, Heavy Venom Cannon (25pts), Regeneration (25pts), Twin-linked Devourers with Brainleech Worms (15pts)
Terug naar boven Ga naar beneden
DarkAngelM
Lordling
DarkAngelM


Aantal berichten : 39
Registration date : 04-01-11
Leeftijd : 28
Woonplaats : Dilbeek

Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ   Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Emptyvr nov 25, 2011 9:04 pm

Iemand een idee hoe ik een document kan zetten op dit forum? zo kan ik dat Roster van BattleScribe hierop zetten
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ   Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Tyranid army list 1750 pts - COMMENT PLZ
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Tyranid army list uitbreiden
» army list roster
» armylist tyranid
» Tyranid players, beware!
» 1750 punten battle op vrijdag 9/4?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: Rules Questions-
Ga naar: