Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather

IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

Hermelijn 40k Paint & Battle competitie

Ga naar beneden 
+7
Hollow_man
coves
Philuz XIII
Bart VdB
Tenderleaf
Bart VM
Necron
11 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 45

Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Empty
BerichtOnderwerp: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptydi feb 23, 2010 3:13 pm

All contact has been lost with the imperial garrison on Optimus V, a mining colony near The Eye of Terror. The last transmisions speak off a terrible warp storm. Increased Xenos activity has been reported in the area. It seems the planet has been lost. The time has come to reclaim Optimus V for the Emperor …

Stel een 500 punten leger samen en schrijf je in voor de mini-campaign. Elke maand kan je naar hartelust battles spelen met je huidig leger en hiermee punten verdienen. Daarnaast kan je ook nog punten verdienen door op het einde van de maand je huidig leger volledig te verven.

In de eerste maand worden de eerste skirmishes uitgevochten tussen de net gelande legers. Iedereen speelt 500 punten: Pitched Battle met Annihilation.

In de tweede maand probeert elk leger zijn eigen basis te bouwen en te verdedigen. Iedereen speelt 750 punten: Spearhead en Capture en Control.

In de derde maand is het eindelijk tijd om de planeet te veroveren en de nodige natuurlijke bronnen in te nemen. Iedereen speelt 1000 punten: Dawn of War en Seize Ground.

In de vierde maand breekt de oorlog past goed uit. Vanaf nu wordt er gerold voor missions en deployment. Iedereen speelt 1250 punten.

In de vijfde maand wordt beslist wie de dominante legers zullen worden van deze wereld. Iedereen speelt 1500 punten.

In de zesde maand worden er verdragen afgesloten met andere spelers en teams gevormd. Iedereen speelt 1750 punten (dus 3500 punten per team) Apocalypse battles.

Per battle zijn er punten te verdienen: een winnaar krijgt 5 punten, een verliezer 1 punt en bij een draw krijgen beide spelers 3 punten. Elke maand kan je maximaal 10 punten verdienen met battles.

Als op het einde van de maand alle figuurtjes in elkaar zitten en een undercoat hebben gekregen verdien je 1 punt; zijn ze volledig geverfd dan verdien je 3 punten; zijn ze ook nog eens gebased dan verdien je vijf punten. Als je je leger niet volledig geverfd krijgt, kan je deze punten nog verdienen als je ze geverfd krijgt in de volgende maand. Je kan pas punten verdienen met te verven als je ten minste 1 battle gespeeld hebt in die maand.

In de eerste maand en de tweede maand kan je ook nog eens een extra 5 punten verdienen door objective markers eigen aan je leger te maken als voorbereiding voor de volgende maand (1 in de eerste maand, de overige 2 in de volgende maand). De punten worden bepaald volgens de verfcriteria hierboven.

Klaar om de strijd aan te gaan ? Schrijf je dan nu in en begin alvast te verven !

De strijd begint op 2 april 2010 …

Laatst aangepast door Necron op do apr 01, 2010 11:10 am; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptydi feb 23, 2010 3:14 pm

Enkele praktische afspraken ...

Je kan je inschrijven voor de mini-campaign bij Philippe en Nelly in Hermelijn. Deelname kost 5 euro. Deze financiële bijdrage wordt gebruikt als price support.

Voor de 1ste van elke maand bezorg je je army list aan Philippe. Tijdens de maand kan je je army list niet meer wijzigen. Het zijn ook de figuurtjes van deze army list waarvoor je op het einde van de maand punten kan verdienen door ze te verven.

Elke maand wordt er geloot wie tegen wie zal spelen. Daarnaast kan er elke maand 1x gechallenged worden. De eerste maand zal er geloot worden voor een volgorde. Vanaf de tweede maand wordt er gechallenged in de volgorde van het huidig puntenaantal (laagste eerst). Wie een gelote battle of een challenge weigert, verliest 2 punten. De speler die de challenge deed, krijgt in dat geval 3 punten. Een speler kan maar 1x gechallenged worden per maand.
In de loop van de maand mag je zo veel extra battles spelen als je wil zolang je een tegenstander vind die bereid is om te spelen.

Als er een nieuwe codex uitkomt voor jouw leger is het de bedoeling dat je vanaf de maand volgend op de release, je de nieuwe codex gebruikt.

Laatst aangepast door Necron op za apr 03, 2010 8:13 am; in totaal 3 keer bewerkt
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptydi feb 23, 2010 3:17 pm

Hier volgt een overzicht van de inschrijvingen ...

- Jeroen (Blood Angels)
- Kevin (Space Marines)
- Koen (Space Marines)
- Steven (Eldar)
- Pieter (Imperial Guard)
- Jonas (Tau Empire)
- Jack (Chaos Space Marines)
- Bret (Necron)
- Arno (Blood Angels)
- Bart VM (Witchhunters)
- Bard VdB (Chaos Space Marines)
- Thomas (Chaos Daemons)

Laatst aangepast door Necron op za apr 03, 2010 8:14 am; in totaal 4 keer bewerkt
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptyza maa 20, 2010 9:31 pm

We gaan van start op 2 april om 19.00 uur. Probeer aanwezig te zijn. Er wordt dan geloot voor wie tegen wie zal spelen en wie eerst mag kiezen om (optioneel) te challengen. Er zullen vier tafels gereed gezet worden zodat de eerste battles al direct kunnen gespeeld worden.

Vergeet niet je army list voor 2 april af te geven bij Nelly in Hermelijn!
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM

Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 49

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptydo maa 25, 2010 12:16 am

Schrijf mij ook maar op, mijn Witchhunters worden humeurig onder hun laag stof...

Ik zal in de loop van volgend weekend (of uiterlijk maandag) de formaliteiten in orde brengen in de Hermelijn.
Tenderleaf
Tullaris
Tenderleaf

Aantal berichten : 281
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 41

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptyvr maa 26, 2010 2:36 am

success, mijn gewaardeerde toekomstige tegenstanders. eens mijn fantasy legers afzijn (ik zit nu aan 7 vd 13) begin ik aan 40k, en mag u rekenen op mijn deelneming Wink
Bart VdB
Lokhir Fellheart
Bart VdB

Aantal berichten : 388
Registration date : 26-03-10
Leeftijd : 48

BerichtOnderwerp: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptyvr maa 26, 2010 8:08 am

Schrijf mij ook maar op met de Chaos Space Marines. Zal morgen of maandag nog eens langs gaan bij de Hermelijn om mijn army list af te geven en inschrijvingsgeld te betalen.
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM

Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 49

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptyvr maa 26, 2010 8:15 pm

Klein vraagje nog m.b.t. army lists: worden enkel de codexen gebruikt, of zijn units uit Imperial Armour ook toegelaten? (Elysian shock troops, Repressor tank, enz.)
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII

Aantal berichten : 1349

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptyvr maa 26, 2010 8:26 pm

Hey Bart,
Enkel codex
We zullen de 'good stuff' houden voor een volgende keer :-)
Der zijn een paar jongere en nieuwere spelers bij die we door middel vd campaign de fijnere kneepjes vh vak willen aanleren...

grts
Philippe
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptywo maa 31, 2010 10:49 am

Zorg er voor dat je een getypte army list afgeeft bij Hermelijn. Vermeld je naam, de codex die je zal gebruiken en eventueel de naam van je leger. Zorg er voor dat elke unit duidelijk vermeld welke FOC (force organisation chart - HQ, Troops, ...) slot ze innemen, hoeveel modellen ze bevat en welke upgrades er gekozen werden (ook wanneer je gratis kan omwisselen).

vb.

Jeroen - Necrons - Tomb Warriors (500 ptn)

HQ Necron Lord (x1) 100
Destroyer Body +30
Warscythe +10

TROOPS Necron Warriors (x10) 180

TROOPS Necron Warriors (x10) 180
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptydo apr 01, 2010 11:08 am

Vergeet ook niet dat je in april en mei punten kan verdien met het maken van objective markers. Hieronder enkele foto's van voorbeelden.

Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Markersa
Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Markersb

Het is niet de bedoeling om scenery te maken. Probeer de grootte van de objective markers te houden tussen minimaal een infantry base en maximaal een monstrous creature base.

Kijk dus eens in je bitz box en zie wat je kan fabriceren !
coves
Crone Hellebron
coves

Aantal berichten : 563
Registration date : 26-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptydo apr 01, 2010 7:47 pm

Ik veronderstel dat alle models WYSIWYG moeten zijn? (WYSIWYG = what you see is what you get), dus bvb. als je voor een model in de unit een flamer koopt, is er ook effectief een model die een flamer vast heeft, en dan hetzelfde met vehicles, dus de juiste hull weapon, turret weapon en sponson weapons op het model?
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptydo apr 01, 2010 7:58 pm

Ik voorzie bij mijn leger toch WYSIWYG. Voor zover mogelijk natuurlijk. Als er ergens geen model voor bestaat, is een conversie die er goed genoeg op trekt ook goed. Zorg er vooral voor dat je tegenstander weet wat wat moet voorstellen zodat er geen verassingen tijdens het spel naar boven komen.

Philippe, wat denk jij hiervan ?
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptydi apr 06, 2010 10:18 am

Ik heb me vrijdag goed geamuseerd (en eindelijk eens een battle gewonnen!). Ik hoop dat de rest zich ook geamuseerd heeft. Philippe heeft besloten om niet mee te doen maar de administratie en verfcontrole op zich te nemen. Hij zal een dezer de tussenstand publiceren.

Nog enkele wijzigingen die vorige vrijdag gemaakt werden aan de competitie:
- indien een speler een gelote battle of een challenge weigert, verliest hij twee punten. De andere speler verdient drie punten.
- wanneer de volgorde van de challenges wordt overlopen; krijgen de spelers die dan aanwezig zijn voorrang (zodat er onmiddellijk kan gespeeld worden). Wie niet aanwezig kan zijn, zal eenmalig door Philippe gecontacteerd worden.
- WYSIWYG is van toepassing maar volgens best effort. We begrijpen dat met de 250 punten sprongen, het niet evident is om telkens nieuwe figuurtjes te voorzien die volledig overeenkomen met de army list. Vermijd proxys (geen orks in een space marine army) maar als een flamer volgende maand een plasmagun is, gaat niemand daar van wakker liggen. Als iets niet WYSIWYG is, is het de taak van die speler om zijn tegenstander hier voor de battle van op de hoogte te brengen.

De volgende ronde start op vrijdag 30 april om 19.00 uur. Probeer aanwezig te zijn. Dan wordt opnieuw geloot voor de battles en kunnen de challenges gemaakt worden (deze keer in volgorde van het laagste aantal punten). Die vrijdag kunnen er nog 500 punten battles gespeeld worden maar kan er ook al gestart worden met de 750 punten battles. Maak ook gebruik van de gelegenheid om je verfwerk te tonen zodat je hier ook je punten mee kan verdienen.
coves
Crone Hellebron
coves

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptydi apr 06, 2010 5:58 pm

Ivm de volgorde van challenges: ik zou tot het einde van de ronde het "extra" aantal punten door battles bijhouden.
Bvb. : iemand heeft 10 punten, een andere 12, en nog een andere 14. In principe zouden ze dan allemaal 10 punten hebben omdat dit het maximum is. Ik zou dan die met 10 punten eerst laten challengen, dan die met 12, en als allerlaatste die met 14. Nadat de challenges gedeclared zijn vervallen de extra punten dan - dus dan hebben alledrie de spelers 10 punten.

Op het einde van de campaign (still a long way off, maar toch) zou ik, als er mensen zijn met gelijke punten (wat heel wsl wel gaat zijn) op de eerste plaats een soort showdown van maken - dus dat iedereen die op de gedeelde eerste plaats staat een soort mini-toernooi speelt met single elimination 1750 punten volgens gewone 40k rules (dus ook rollen voor scenario en deployment) om de uiteindelijke winnaar van de campaign te vinden.

Als dat al het gedacht was, zoveel te beter Smile
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptydi apr 06, 2010 6:15 pm

Klinkt goed. We gaan sowieso along the way nog een paar beslissingen moeten nemen over hoe we alles specifiek gaan organiseren (zoals het teamen van de apocalypse battles). Als er spelers met gelijke punten eindigen na de apocalypse battlemaand kunnen die eventueel naar 2000 punten gaan en het uitbattlen tot er een winnaar is. Only time will tell Smile
Bart VdB
Lokhir Fellheart
Bart VdB

Aantal berichten : 388
Registration date : 26-03-10
Leeftijd : 48

BerichtOnderwerp: Hermelijn 40k paint & battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptydi apr 06, 2010 8:36 pm

Ik heb me ook goed geamuseerd de vrijdag Very Happy , maar moeten wij voortbouwen op de lijst die we al ingediend hebben of kunnen we voor de 750p hier en daar wat veranderen aan de vorige lijst. Vb: minder Khorn berzerkers en choas space marines en een wijziging van HQ. Mogen wij special characters gebruiken? Vb Lucius the Eternal.
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man

Aantal berichten : 1344
Leeftijd : 36

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptydi apr 06, 2010 9:09 pm

Bij mijn weten moet je 500 punten lijst dezelfde blijven, maar mag je als je naar 750 gaat iets compleet anders zetten, niets moet hetzelfde blijven.

Ik denk dat named characters wel mogen, ik weet dat Jack Abbadon the despoiler gebruikt.
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptydi apr 06, 2010 9:40 pm

Ik weet dat het in Warhammer Fantasy nauw steekt met named characters maar in 40k is er geen probleem om een uniek personage te nemen. Daarvoor zijn ze er! Alles wat in de codex staat, mag gebruikt worden. Je mag volledig je lijst overboord gooien en opnieuw beginnen elke maand. Hou er wel rekening mee dat de nieuwe lijst ook volledig moet geverfd worden (en dus niet de extra 250 punten).
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptywo apr 07, 2010 2:58 pm

Wie nog niet beschikt over een lijst met telefoonnummers van de overige deelnemers, stuur me dan een persoonlijk berichtje via het forum of een e-mail naar jeroen.janssens@skynet.be en dan bezorg ik je die.
Brett
Kouran

Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptyza apr 10, 2010 11:15 am

Tussen 2 films door... t was wel leuk de laatste vrijdag, maar wie heeft er nu behoefte aan om special characters te zien? Gebruik dan gewoon een character met alle upgrades, ipv. weer herogasm te gaan ... afin zal wel ni veel aan te doen zijn veronderstel ik, aangezien in 40k alles mag silent
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptyvr apr 16, 2010 11:50 pm

Overzicht April (laatste update 29/05/2010)

Vaste battles
3
Jeroen
vs.
Thomas
3
5
Pieter
vs.
Brett
1
5
Bart VM
vs.
Bart VDB
1
-2
Koen
vs.
Jonas
3
5
Steven
vs.
Arno
1
1
Kevin
vs.
Jack
5
Challenges
5
Jeroen
vs.
Brett
1
5
Thomas
vs.
Bart VDB
1
1
Pieter
vs.
Kevin
5
3
Brett
vs.
Jonas
-2
5
Bart VM
vs.
Pieter
1
1
Bart VDB
vs.
Jeroen
5
5
Steven
vs.
Arno
1
1
Arno
vs.
Bart VM
5
1
Kevin
vs.
Jack
5
1
Jack
vs.
Thomas
5
Extra battles
1
Bart VM
vs.
Thomas
5
3
Pieter
vs.
Steven
3
Tussenstand
Speler
Battles
Verven
Obj. marker
Totaal
Jeroen (Blood Angels)
10 (13)
5
5
20
Kevin (Space Marines)
7
7
Steven (Eldar)
10 (13)
10
Pieter (Imperial Guard)
10
5
5
20
Jack (Chaos Space Marines)
10 (11)
10
Brett (Necrons)
5
5
5
15
Arno (Blood Angels)
3
3
Bart VM (Witchhunters)
10 (16)
5
5
20
Bart VdB (Chaos Space Marines)
3
5
5
13
Thomas (Chaos Daemons)
10 (18)
5
5
20
Ter info
Koen heeft aan Philippe laten weten dat hij toch niet meedoet met de competitie ...

Laatst aangepast door Necron op za mei 29, 2010 1:29 pm; in totaal 10 keer bewerkt
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptydi apr 20, 2010 11:35 am

Ik kan misschien vrijdag nog een (paar) battles spelen. Als iemand zin heeft, geef me maar een seintje ...
coves
Crone Hellebron
coves

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptydo apr 22, 2010 12:15 pm

als er niemand campaign battles tegen u wilt doen morgen, wil ik anders wel nog eens ne 1750 battle tegen u spelen; deze keer tegen redskins ... euhm... blood angels ipv die chrome thingies... euhm... necrons Smile
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Emptyvr apr 23, 2010 11:19 pm

De volgende ronde start nu vrijdag 30 april om 19.00 uur. Probeer aanwezig te zijn. Dan wordt opnieuw geloot voor de battles en kunnen de challenges gemaakt worden (deze keer in volgorde van het laagste aantal punten). Er kunnen dan ook nog 500 punten battles gespeeld worden maar er kan ook al gestart worden met de 750 punten battles. Maak ook gebruik van de gelegenheid om je verfwerk te tonen aan Philippe zodat je hier ook je punten mee kan verdienen.

Ik heb het overzicht aangepast (zie vorige post). Koen heeft laten weten aan Phillippe dat hij toch niet meedoet met de competitie.

Tot vrijdag!
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie Empty

Hermelijn 40k Paint & Battle competitie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hermelijn 40k Paint & Battle Competitie II
» New GW paint
» Hermelijn 40k doubles league
» Hermelijn at the movies
» Hermelijn Battleforged

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum