Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 charging skirmishers already in combat

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

charging skirmishers already in combat Empty
BerichtOnderwerp: charging skirmishers already in combat   charging skirmishers already in combat Emptydi okt 21, 2008 9:03 pm

Een vraag die tijdens mijn laatste battle gerezen is... Eerst een situatieschets:

Tom's dryads chargen één van mijn units (flamers). Volgens de regels vormen zij een fighting line, met daarachter de andere dryads die geen plaats meer hebben in de front rank in een tweede en derde rank.
(F=flamer, D=dryad, O= lege plaats, opvulling voor het schema)

OFO
DDD
DDD
ODD

Vervolgens charge ik dan weer met één van mijn eigen units (horrors) dit 'dryad block' in de flank. Mijn unit is 5 man breed, dus staan ze niet allemaal in combat.
(F=flamer, D=dryad, H=horror O= lege plaats, opvulling voor het schema)

OFO
DDDHH
DDDHH
ODDHH
OOOHH
OOOHH

Hier ontstond het meningsverschil. Ikzelf geloof dat de dryads blijven staan zoals ze staan (zoals hierboven dus) omdat ze al ranked up zijn. Tom gelooft dat ze ook hier een fighting line moeten vormen, met de dryads die nog niet in base to base met de vijand staan. Zoals dit dus:

OFO
DDDHH
OODHH
OODHH
OODHH
OODHH
OOD

Ik ben er redelijk zeer van dat ik gelijk heb, maar Tom ook, dus voor de zekerheid vraag ik eens jullie mening.
Terug naar boven Ga naar beneden
Imperius
Dark Rider



Aantal berichten : 96
Registration date : 17-10-08
Leeftijd : 43
Woonplaats : Altdorf

charging skirmishers already in combat Empty
BerichtOnderwerp: Re: charging skirmishers already in combat   charging skirmishers already in combat Emptywo okt 22, 2008 1:55 pm

die "line up" met skirmish units is enkel geldig wanneer units nog niet in close combat staan.

Als men gaat kijken naar de free manouvers die men krijgt bij het winnen van de battle staat duidelijk de optie om models in base2base contact te brengen met enemy models.

Om de mogelijkheid te hebben om die dryads te moven, zou.
A. Tom zijn dryads in combat zitten als de horrors chargen.
B. Tom zijn combat resolutie tov chaos winnen.
C. na het winnen van de combat resolution, mag Tom tot 5 models moven om in base 2 base contact the brengen.

gelieve dit eerst nog es na te lezen onder de hoofdstukken hiervan,
'k ben er veel te lang uit geweest om deftige rule replies te geven Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
 
charging skirmishers already in combat
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Seduction en combat actions
» Combat Dwarfs, doable of grindermeat?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer Fantasy :: General Gaming :: Rules Questions-
Ga naar: