Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Astra militarum alies

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
mazar'i sharif
Herald
mazar'i sharif


Aantal berichten : 109
Registration date : 19-04-13

Astra militarum alies Empty
BerichtOnderwerp: Astra militarum alies   Astra militarum alies Emptyvr apr 18, 2014 10:41 pm

Ik zou graag mijn space marines een beetje versterken met de vernieuwde Astra militarum.
nu heb ik totaal geen idee wat ik allemaal moet hebben om de compulsory te hebben.
het zou ook de bedoeling zijn om dit na verloop van tijd uit te bouwen tot een volwaardig leger.

kan iemand me wat aanraders geven wat ik allemaal zou moeten hebben?

greets,

stijn
Terug naar boven Ga naar beneden
arno
Witch Elf
arno


Aantal berichten : 115
Registration date : 13-05-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : krieg

Astra militarum alies Empty
BerichtOnderwerp: Re: Astra militarum alies   Astra militarum alies Emptyza apr 19, 2014 11:50 am

1 HQ en 1 TROOPS zijn al verplicht dus afhankelijk van wat je wilt kan je veterans of een heel platoon nemen als troops maar dit hangt af van welke weg je op wil.
Als HQ kan je vb een tank commander nemen als je heavy armor er toch wil bij hebben of een company command squad (voor als je meer infanterie wilt/nodig hebt als cannonfodder).
Het hangt compleet af van wat het doel is van het detachment.
Grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

Astra militarum alies Empty
BerichtOnderwerp: Re: Astra militarum alies   Astra militarum alies Emptyza apr 19, 2014 2:00 pm

koopt den boek en playtesten tot ge iets vind dat u ligt :p
en gelijk arno zei beginnen met HQ en troops XD
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

Astra militarum alies Empty
BerichtOnderwerp: Re: Astra militarum alies   Astra militarum alies Emptydo apr 24, 2014 10:39 am

Als je ze gaat beginnen als allies, moet je in eerste instantie kijken naar wat je het meest mist in je Salamanders lijst.

Ga je voor tanks en/of pantserwagens, dan is de tank commander inderdaad een goede keuze, al wordt die snel duur als ally. De goedkoopste optie is dan 270 punten als HQ (Tank Commander in een Leman Russ Eradicator, met nog één Leman Russ Eradicator erbij) en 60 punten voor je troops (Veterans zonder upgrades). Dit is evenwel veruit de slechtste keuze, hou zeker rekening met 150-200 punten erbij om ze goed te maken. Er staat zoveel leuks in de AM codex dat het moeilijk zal zijn om je allies onder de 500 punten te houden...

Je kan ook gaan voor veel voetenvolk om je objectieven te bewaken, zodat je je Salamanders kan gebruiken om de tegenstander onder druk te zetten. Dan zit je al minstens met 26 man (Yarrick, 1 platoon command squad en twee infantry squads) die zeker al 330 punten kosten met de nodige upgrades.

Hou er rekening mee dat AM algemeen beschouwd wordt als één van de duurste legers om te verzamelen, omdat je zo pokkeveel modellen nodig hebt. Afhankelijk van je beschikbare budget kan dit mogelijk dus niet de beste keuze zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Astra militarum alies Empty
BerichtOnderwerp: Re: Astra militarum alies   Astra militarum alies Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Astra militarum alies
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Stef "stefvancauter" - Astra Militarum
» Arno - Astra militarum Veteran kill team Jäger
» Thomas - Astra Militarum Veteran kill team Lindbergh's lost legion
» Militarum tempestus

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: Other Stuff-
Ga naar: