Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 finecast models

Ga naar beneden 
+2
Hollow_man
mazar'i sharif
6 plaatsers
AuteurBericht
mazar'i sharif
Herald
mazar'i sharif


Aantal berichten : 109
Registration date : 19-04-13

finecast models Empty
BerichtOnderwerp: finecast models   finecast models Emptyvr apr 19, 2013 8:11 pm

Ik heb me net forgefather vulkan aangeschaft, maar dit is een finecast model.
Ik vraag me af of het klopt of ik het enkel met superglue kan lijmen? of gaat het ook met gewone plastieklijm( revell)?
moet ik nog ergens op leten bij het painten? of gaat het gewoon zoals bij een normaal model.

Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

finecast models Empty
BerichtOnderwerp: Re: finecast models   finecast models Emptyza apr 20, 2013 1:41 pm

Voor painten ga ik moeten doorverwijzen naar anderen, maar ik kan wel al zeggen dat plastieklijm inderdaad niet goed genoeg zal zijn.

Nu, er is één ding beter aan de nieuwe finecast dan de oudere metalen modellen en dat is dat ze wel een stuk makkelijker te lijmen zijn met superglue.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

finecast models Empty
BerichtOnderwerp: Re: finecast models   finecast models Emptyza apr 20, 2013 5:40 pm

mazar'i sharif schreef:
Ik heb me net forgefather vulkan aangeschaft, maar dit is een finecast model.
Ik vraag me af of het klopt of ik het enkel met superglue kan lijmen? of gaat het ook met gewone plastieklijm( revell)?
moet ik nog ergens op leten bij het painten? of gaat het gewoon zoals bij een normaal model.
Plastieklijm werkt door twee stukken plastic aan elkaar te smelten. Finecast is geen plastic, maar resin, gewone plastieklijm zal dus niet werken. Met gewone superglue of CA-lijm (Cyano-acrilaatlijm, bv. Zap-A-Gap in de Hermelijn) lukt dit meestal wel zonder problemen.

Voor de rest was ik voor het primen al mijn modellen even af in wat water met afwasmiddel, dit om de release-agent te verwijderen. Dit is meestal een soort vet dat wordt gebruikt om de modellen makkelijk uit de mal te krijgen, maar die zorgt er wel voor dat je primer of verf geen goede grip vindt op je model. Bij Finecast zou dat volgens GW geen probleem mogen zijn, maar better safe then sorry.

Voor de rest verft Finecast zoals een gewoon model.
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

finecast models Empty
BerichtOnderwerp: Re: finecast models   finecast models Emptyza apr 20, 2013 6:09 pm

Bart VM schreef:
mazar'i sharif schreef:
Ik heb me net forgefather vulkan aangeschaft, maar dit is een finecast model.
Ik vraag me af of het klopt of ik het enkel met superglue kan lijmen? of gaat het ook met gewone plastieklijm( revell)?
moet ik nog ergens op leten bij het painten? of gaat het gewoon zoals bij een normaal model.
Plastieklijm werkt door twee stukken plastic aan elkaar te smelten. Finecast is geen plastic, maar resin, gewone plastieklijm zal dus niet werken. Met gewone superglue of CA-lijm (Cyano-acrilaatlijm, bv. Zap-A-Gap in de Hermelijn) lukt dit meestal wel zonder problemen.

Voor de rest was ik voor het primen al mijn modellen even af in wat water met afwasmiddel, dit om de release-agent te verwijderen. Dit is meestal een soort vet dat wordt gebruikt om de modellen makkelijk uit de mal te krijgen, maar die zorgt er wel voor dat je primer of verf geen goede grip vindt op je model. Bij Finecast zou dat volgens GW geen probleem mogen zijn, maar better safe then sorry.

Voor de rest verft Finecast zoals een gewoon model.
niet altijd, je kan niet zware belasting zetten op een finecast model tijdens het painten want de modellen hebben de neiging om vlug stuk te gaan vooral dan de kleinere (crispy) delen van het model
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

finecast models Empty
BerichtOnderwerp: Re: finecast models   finecast models Emptyza apr 20, 2013 8:06 pm

Great Unclean one schreef:

niet altijd, je kan niet zware belasting zetten op een finecast model tijdens het painten want de modellen hebben de neiging om vlug stuk te gaan vooral dan de kleinere (crispy) delen van het model
Ik ging er niet van uit dat iedereen met een bulldozer over zijn modellen reed...
Terug naar boven Ga naar beneden
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

finecast models Empty
BerichtOnderwerp: Re: finecast models   finecast models Emptyzo apr 21, 2013 8:40 pm

ik ook
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

finecast models Empty
BerichtOnderwerp: Re: finecast models   finecast models Emptydi apr 23, 2013 10:33 pm

Bart VM schreef:
Great Unclean one schreef:

niet altijd, je kan niet zware belasting zetten op een finecast model tijdens het painten want de modellen hebben de neiging om vlug stuk te gaan vooral dan de kleinere (crispy) delen van het model
Ik ging er niet van uit dat iedereen met een bulldozer over zijn modellen reed...
grote handen zijn ook niet altijd een zegen, heb dus geen bulldozer nodig om brokken te maken Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
mazar'i sharif
Herald
mazar'i sharif


Aantal berichten : 109
Registration date : 19-04-13

finecast models Empty
BerichtOnderwerp: Re: finecast models   finecast models Emptydi apr 30, 2013 8:10 pm

ondanks voorzichtigheid heb ik toch een stukje gebroken bij mijn finecast.
lijm ik dit gewoon met superglue, of gaat dit te veel opvallen?

toch al bedankt voor de hulp.
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

finecast models Empty
BerichtOnderwerp: Re: finecast models   finecast models Emptydi apr 30, 2013 8:38 pm

stijn is that you XD
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

finecast models Empty
BerichtOnderwerp: Re: finecast models   finecast models Emptydi apr 30, 2013 11:32 pm

mazar'i sharif schreef:
ondanks voorzichtigheid heb ik toch een stukje gebroken bij mijn finecast.
lijm ik dit gewoon met superglue, of gaat dit te veel opvallen?

toch al bedankt voor de hulp.
superglue is de enige lijm die werkt, buiten hotglue toestanden maar dat is niet echt aan te raden met kleine stukjes, dus ja op uw vraag, gebruik superglue, onthoud bij superglue is less more dwz niet te veel aan doen of de lijm droogt te traag en ga je vlugger uw vingers ed lijmen dan je finecast Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

finecast models Empty
BerichtOnderwerp: Re: finecast models   finecast models Emptydi apr 30, 2013 11:33 pm

xajoka schreef:
stijn is that you XD
Is there anybody out there.....? What a Face
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





finecast models Empty
BerichtOnderwerp: Re: finecast models   finecast models Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
finecast models
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Finecast modellen
» Cool models

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Painting and Modelling :: Painting & Modelling-
Ga naar: