Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Finecast modellen

Ga naar beneden 
+2
Oracles
xajoka
6 plaatsers
AuteurBericht
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

Finecast modellen Empty
BerichtOnderwerp: Finecast modellen   Finecast modellen Emptyzo mei 29, 2011 4:07 pm

Hey, kan er iemand mij zeggen wat er juist beter is aan die finecast modellen
het enige verschil dat ik zie is dat vele metalen modellen nu van plastic zijn

en ligt het aan mij of zijn ook modellen die niet van finecast zijn duurder geworde?
Terug naar boven Ga naar beneden
Oracles
Witch Elf
Oracles


Aantal berichten : 113
Registration date : 21-09-10
Leeftijd : 33
Woonplaats : lede

Finecast modellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Finecast modellen   Finecast modellen Emptyzo mei 29, 2011 7:42 pm

Durability(vooral da): Citadel Finecast is light and strong. As an example, the Citadel Finecast Azhag the Slaughterer was dropped from a height of 3 feet (alright, I accidentally knocked it off my desk) and it landed on the floor totally unharmed. If that had been the metal version of the miniature, I'd have spent the rest of the day pinning, gluing and repainting it! If you don't believe me, click on the picture and you can see how just how flexible the resin is as I bend Skulltaker's sword.
http://www.games-workshop.com/MEDIA_CustomProductCatalog/m1830291a_Blog270511_11_XL.jpg



Painting: Simply clean up your model, undercoat it and start painting. There's no need to wash it at all.



Conversions: Citadel Finecast resin is an amazing material for converting models. It's easy to cut, reposition and glue and it works fantastically well with Green Stuff. As I mentioned above, try to avoid using files or sanding it, as you might accidentally remove some of the detail if you get too carried away.
http://www.games-workshop.com/gws/content/blogPost.jsp?aId=16800012a
en ja de prijzen zijn duurder geworden... Neutral
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Finecast modellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Finecast modellen   Finecast modellen Emptyzo mei 29, 2011 10:48 pm

voor wat ik er al van gezien heb zijn ze niet duurder geworden maar hebben ze gewoon dezelfde prijs als de metalen modellen, waar je dan natuurlijk kan afvragen waar dat duur metaal naartoe is, beschouw het gewoon als een win - win situatie voor Gw cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

Finecast modellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Finecast modellen   Finecast modellen Emptydi mei 31, 2011 8:36 pm

De prijzen zijn inderdaad duurder geworden, maar dat is het resultaat van GW's jaarlijkse prijsverhogingen; dat zou niet het gevolg zijn van de ontwikkeling van de Finecast modellen.

Wat de Finecast modellen betreft: konden ze die godverdomme geen paar maand vroeger uitbrengen? Al dat geklooi met die metalen Hive Guard en Tyrant Guard Rolling Eyes !
Terug naar boven Ga naar beneden
garmenhord
Warrior



Aantal berichten : 29
Registration date : 21-06-10
Woonplaats : Aalst

Finecast modellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Finecast modellen   Finecast modellen Emptyvr jun 10, 2011 2:59 pm

ik heb ergens gelezen dat ze ook tegen een stootje kunnen als ze vallen... maar da ga ik persoonlijk nie uitproberen als ik er ooit eb :p
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

Finecast modellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Finecast modellen   Finecast modellen Emptyza jul 02, 2011 8:09 pm

heb juist mijn eerste finecast modellen
had eigenlijk liever de metale, mijn hivegaurds hun tong is niet meer als overblijfsel van wat plastic en 1 ontbreekt zelfs stuk van zijn staart
moet er ook serieus wat aan veilen want smeltlijn (of hoe dat ook noemt) is serieus zichtbaar
eerlijk toegegeven ik zou ze tegen de muur kunnen gooien en der zou weinig schade aan zijn (zeer zacht materiaal) maar de kleine details zoals tongen en stekels moeten door zachte materiaal wel lijden
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Finecast modellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Finecast modellen   Finecast modellen Emptyzo jul 03, 2011 1:09 am

ik heb al gelezen dat ze ook warmtegevoelig zijn. dat heeft zijn voor en nadelen. als ze wat misvormd zijn, kan je ze warm maken en terug op zijn plaats buigen. maar naar het schijnt laat je ze best niet in de zon staan of in een warme auto achterlaten of ze zouden beginnen vervormen ...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Finecast modellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Finecast modellen   Finecast modellen Emptyma jul 04, 2011 7:34 pm

Heb ne Necortec gekocht en de fijne details zijn heel mooi maar zeer fragiel, binnen de korste keren was het handvat van zijn zweep afgebroken. Had toch ook liever de metalen modellen.
Heb ondertussen ook die nieuwe Eushabti gezien en ze hebben enorm veel flash dus de afwerking van de grotere modellen laat te wensen over!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Finecast modellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Finecast modellen   Finecast modellen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Finecast modellen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» finecast models
» iemand nog CSM modellen nodig ?
» nieuwe ogre modellen
» nieuwe high elf modellen
» Nieuwe VC modellen + Herald of tzeentch

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Other Stuff :: Trash Talk-
Ga naar: