Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 deathwatch groep 3 startup

Ga naar beneden 
+7
Quick Ben
FL3X
Jackhammer
Xeraz
xajoka
Rotten
Hollow_man
11 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptywo maa 21, 2012 3:10 pm

aangezien mijn rulebook bij robin ligt en onzen apothecary meer niet als wel aanwezig was (toch voor de sessies die ik meedee) ban ik bang dat ik u niet echt kan helpen
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptywo maa 21, 2012 3:53 pm

Toxins kosten inderdaad veel req, maar je moet ook in gedachten houden dat jullie voor deze missie vrij weinig hebben gekregen. voor volgende missies gaat het waarschijnlijk minstens 50 zijn, ik heb missies gezien met zelfs 130 of zo.

Chem use als skill is inderdaad wel vrij narrow, maar kan geloof ik wel nuttig zijn om een baas of zo te vellen. (Ik stel me al voor hoe een tyrant een minuut paralized valt door een hoop deadlock poison in zijn systeem.
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptywo maa 21, 2012 3:55 pm

en als ge bijvoorbeeld door trade die deadlock wil make hoe gaat dat?
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptywo maa 21, 2012 4:02 pm

De trade gebruiken is veeleer iets voor tijdens de sessies zelf en gaat heel erg afhangen van de omstandigheden.
Een voorbeeld is dat er op het schip waarmee je naar de locatie gaat voor de missie begint een paar grondstoffen hebt en je tijdens de warp travel daarmee bezighoudt om 1 of 2 doses te maken (test rollen voor de missie echt begint). Of je tijdens de missie zelf kun je een verlaten ziekenboeg vinden waar hetzelfde kan, of misschien zelfs een rare plant waar je het uit kunt destilleren. Ik vrees dat ik als GM meestal op het moment een hoeveelheid tijd en difficulty voor de test ga moeten verzinnen die een beetje logisch lijkt.
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptywo maa 21, 2012 4:20 pm

600 voor trade lijkt dan wel veel
al geeft het wel een leuk extra bij het verhaal

chemuse en trade it is voor de volgende upgrades XD
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptywo maa 21, 2012 5:52 pm

Citaat :
Ik kan ook aanraden om niet al je XP te stoppen in combat abilities. Sommige van de adventures gaan er echt van uit dat je ook de nodige skills (chem use, forbidden lore, common lore, demolition, concealment, swim, ...) hebt. En hoe meer personages die hebben, hoe meer kans dat je de test zal slagen.

lol! lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptywo maa 21, 2012 6:11 pm

xajoka schreef:
ik probeer zo snel mogelijk aanwezig te zijn, 19uur zal een ten laatste zijn

nog vraagje voor de ervaren spelers
chemuse, wanneer kunt ge dat juist gebruiken? want drugs meeneme vraagt veel req en voor de rest zie ik alleen door trade een optie om gemakkelijk drugs mee te make
daarom dat ik als volgende exp wou weiden aan chemuse en trade

maar is chemuse daarvoor al nuttig?

Als ek mij niet vergis is dat ook handig om toxins en gelijkaardige dingen te identificeren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptywo maa 21, 2012 9:54 pm

Necron schreef:
Ik kan ook aanraden om niet al je XP te stoppen in combat abilities. Sommige van de adventures gaan er echt van uit dat je ook de nodige skills (chem use, forbidden lore, common lore, demolition, concealment, swim, ...) hebt. En hoe meer personages die hebben, hoe meer kans dat je de test zal slagen.
But having a loaded bolter doesn't hurt either... Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptywo maa 21, 2012 11:05 pm

ik denk dat ge nu genoeg info hebt Smile

en anders ik heb die bolter :p
Terug naar boven Ga naar beneden
Quick Ben
Draich-master
Quick Ben


Aantal berichten : 165
Registration date : 09-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Affligem

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptydo maa 22, 2012 12:59 pm

Ik heb momenteel geen beschikking over een rulebook, dus kweet nog nie wat exact ik kan meenemen. Kzal morgen wa vroeger proberen te komen om de details uit te werken Smile.
Ik ga een tactical spelen, chapter Salamanders(kga mij morgen first founding aanschaffen), en ik speel momenteel met twee ideetjes:
1. Combat tactical:
WS BS S T Ag Int Per WP Fel
40 50 40 50 30 40 30 40 50
Kzou rondlopen met flamer en chainsword , en mijn exp even verdelen tussen combat en utility
2. Sergeant tactical
WS BS S T Ag Int Per WP Fel
30 50 30 50 30 50 40 40 50
Meer gericht op ranged en het team ondersteunen, exp vooral steken in dingen die buiten combat handig zijn of teammaten helpen.

Dus mijn vraag is nu, welke skills koop ik best aan voor deze builds, en complementeren ze ons huidig team?
Btw Salamanders krijgen als ik mij nie vergis (kheb first founding efkes doorgebladerd) vrij veel bonussen voor beter wargear, dus wrschnlk gaat daar ook wa exp en req invliegen.

S
Terug naar boven Ga naar beneden
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptydo maa 22, 2012 5:11 pm

ik denk da sergeant interessanter zal zijn (zoals ik al eerder zei beter een keuze maken tussen ws en bs, ze dus ni alle2 nemen)

wss ook goed als squad leader

Thomas zou gij is willen zien nr squad mode rules om ze is uit te leggen want ik heb mijn boek hier ni bij mij (hij ligt bij Robin) en als we een tactical hebben denk ik dat dit een goed aspect zijn om ons me bezig te houden (hier kunnen we volgens mij veel voordeel uithalen)
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptydo maa 22, 2012 6:14 pm

ik heb juist alles doorgenomen en begrijp in grote lijnen hoe alles werkt
maar hoe alles juist samenvalt zal ik morgen moeten zien :p
Terug naar boven Ga naar beneden
Xeraz
Black Guard
Xeraz


Aantal berichten : 171
Registration date : 14-03-12
Leeftijd : 34

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptydo maa 22, 2012 7:46 pm

Bon aangezien er een hele hoop relpy's is bijgekomen, ik kan nu vrijdag, da's geregeld, moet dan nog gewoon een uur weten.
M'n Assault Marine heb ik gisteren met Tom en Kris over Skype gemaakt, maar zal die nog wel es laten nakijken / verder vervollediggen ('Personal History' etc kiezen, niets game changing dat nog moet bepaald worden buiten dan de fate points die we wss in't begin rollen?)

maar vrijdag gaat dus en buiten een setje dobbelstenenben ik er klaar voor Wink (en dat koop ik mij ofc vrijdag dan Smile )
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptydo maa 22, 2012 8:00 pm

Ja, de sessie begint vrijdag om 19u, maar ik ga daar vroeger zijn (ten laatste 18u) om vragen over character creatie en zo te beantwoorden.

Ik denk ook dat die 'sarge' build wel goed is. Voor wapens en zo aan te schaffen met requisition: omdat bijna alle wapens een errata hebben gekregen zijn wapens wel vrij gemakkelijk te vinden on line. Zoek gewoon de deathwatch errata op en daar gaat al veel in staan.
Als ik me niet vergis krijgen salamanders +5 toughness en +5 int. Ze hebben inderdaad ook abilities om hun wargear te verbeteren, maar dat verbetert het wargear dat ze effectief kopen, het is niet zo dat ze beter wargear KUNNEN kopen dat meer req kost.
Voor de rest ziet het er wel vrij goed uit, ik zou alleen overwegen misschien wat meer agility te kiezen om bullets te dodgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptyvr maa 23, 2012 9:29 am

errata 1.1:

http://fantasyflightgames.com/ffg_content/deathwatch/news/faq/Deathwatch%20Living%20Errata%20v1-1.pdf

ik heb deze ook afgeprint en ik zal da vanavond ook meebrengen

ik zal wss voor 18 uur al aanwezig zijn
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptyvr maa 23, 2012 1:58 pm

ik zal normaal tegen 19uur aanwezig zijn, er is een kleine kans dat ik 5a10min later zal zijn :s
Terug naar boven Ga naar beneden
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptyvr maa 23, 2012 2:01 pm

als ge der maar doorkomt :p
Terug naar boven Ga naar beneden
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptyzo maa 25, 2012 10:45 am

nieuwe doodle? :p
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptyzo maa 25, 2012 10:47 am

yupyup nieuwe doodle :p
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptywo maa 28, 2012 9:59 pm

vraagje: ik ga mij waarschijnlijk samen met gewone core book ook rites of battle aanschaffen
ik heb juist de pdf gelezen en las over deeds maar die zouden alleen tijdens character creation mogen worden toegewezen omdat het bij de achtergrond hoort van u personage
is het een probleem dat ik een deed toewijs wanneer we aan een nieuwe missie beginnen? we zijn toch nog niet sterk ingegaan op achtergrond en zou graag ritual duel fighter nemen met zelf gekozen uitkomst(300exp ipv 100xp betalen) zodat ik swift attack kan krijgen voor mijne apothecary
anders moet ik tot rank 6 wachten :s
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptywo maa 28, 2012 10:41 pm

Ja, ik heb al eerder gezegd dat omdat niet iedereen het rites of battle boek had bij character creatie je een deed mag kopen later ook. Wel nog altijd max 1 deed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptywo aug 15, 2012 12:26 pm

Ga ik nog steeds voor defensive doctrine als tactic of neem ik iets anders?
Mijn nieuw character intelect is maar 30 meer nu
Terug naar boven Ga naar beneden
OpusX
Slave on the Altar
OpusX


Aantal berichten : 7
Registration date : 21-06-12

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptyza feb 16, 2013 11:45 am

Waar moet ik posten om voor een 4de groep proberen te maken, since de andere groepe vol zijn =S
Terug naar boven Ga naar beneden
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Emptyza feb 16, 2013 4:11 pm

Misschien zelf eens een topic aanmaken om te zien of er nog geïnteresseerden zijn en eens je een groep gevormd hebt stuur je een PM naar Phillip om een groep aan te maken hier op het forum.

Het is ook geen slecht idee om eerst een GM te zoeken want zonder GM gaat er niet veel gebeuren
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: deathwatch groep 3 startup   deathwatch groep 3 startup - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
deathwatch groep 3 startup
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Opstart nieuwe Deathwatch groep
» Deathwatch RPG
» WIP deathwatch character
» deathwatch skills
» deathwatch storm warden assault marine

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: RPG :: Groep 3 Deathwatch RPG :: General stuff & BS-
Ga naar: