Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Gebruik van ForgeWorld rules

Ga naar beneden 
+2
Tenderleaf
Necron
6 plaatsers

To forgeworld or not to forgeworld ?
Ja, altijd zonder restricties
Gebruik van ForgeWorld rules I_vote_lcap20%Gebruik van ForgeWorld rules I_vote_rcap
 20% [ 2 ]
Ja, altijd maar met restricties
Gebruik van ForgeWorld rules I_vote_lcap60%Gebruik van ForgeWorld rules I_vote_rcap
 60% [ 6 ]
Ja, af en toe
Gebruik van ForgeWorld rules I_vote_lcap10%Gebruik van ForgeWorld rules I_vote_rcap
 10% [ 1 ]
Neen, nooit
Gebruik van ForgeWorld rules I_vote_lcap10%Gebruik van ForgeWorld rules I_vote_rcap
 10% [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 10
 

AuteurBericht
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Gebruik van ForgeWorld rules Empty
BerichtOnderwerp: Gebruik van ForgeWorld rules   Gebruik van ForgeWorld rules Emptyma nov 07, 2011 3:49 pm

Ik zou graag de discussie eens op gang brengen ivm het gebruik van forgeworld modellen en regels in Hermelijn. Aangezien dit een invloed kan hebben op de portemonee van diegenen die hier graag gebruik van willen maken is het noodzakelijk dat we op voorhand goed afspreken wat kan en wat niet kan. Graag had ik wat we ook afspreken doorgetrokken voor alle battles maw als we zeggen dat x of y gebruikt kan worden in hermelijn, dat dit dan ook van toepassing is op de campaigns en toernooien en niet enkel op de casual games. Zo kan iemand een forgeworld leger verzamelen wetende dat hij het niet maar 1x om de zoveel battles kan gebruiken.

Ik stel voor dat we beginnen men een onderscheid te maken tussen 40k en apocalypse. Die regels zijn niet gemaakt om door elkaar te spelen - apocalypse is eerder story driven en niet met een competitief karakter gemaakt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we geen apocalypse kunnen spelen in hermelijn!

Enkele voorstellen:

- Je kan FW regels enkel gebruiken van boeken die gemaakt zijn sinds de start van 5th edition. Zo vermijden we ongebalanceerde combinaties uit vorige edities.
- Je kan geen gebruik maken van experimental rules. De regels die je wil gebruiken moeten gepubliceerd zijn in een FW boek (vb Imperial Armour).
- Als je met die modellen/regels speelt is het noodzakelijk dat je de bijhorende regels op papier meehebt (FW boek of minstens kopie) zodat je tegenstander kan lezen wat die regels zijn.
- Je kan geen apocalypse rules gebruiken: dus geen super heavy vehicles, geen gargantuan creatures en geen flyers.

Om de powergamers onder ons wat tegen te houden, zou ik ook willen voorstellen om het gebruik van FW units te beperken tot 1 unit per army list (vb een FW HQ of een FW alternatieve tank) tenzij je een volledig FW army speelt op basis van een in een FW boek gepubliceerde army list (vb Elysian Imperial Guard) maar in dat geval blijf je ook beperkt tot die alternatieve codex en kan je geen andere FW units meer gebruiken.

Uiteraard kan je steeds met je tegenstander in een casual game afspreken om hier van af te wijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Tenderleaf
Tullaris
Tenderleaf


Aantal berichten : 281
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Eirp

Gebruik van ForgeWorld rules Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van ForgeWorld rules   Gebruik van ForgeWorld rules Emptydi nov 08, 2011 1:17 pm

ik zou voorstellen: wie er gebruik van wil maken: breng de uitleg ervan mee, + de regels, en stel 2 armylists op voor dezelfde punten. 1 met, 1 zonder, en leg het voor aan je tegenstander. (of de lijstcontroleur voor het tournooi)
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

Gebruik van ForgeWorld rules Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van ForgeWorld rules   Gebruik van ForgeWorld rules Emptydi nov 08, 2011 7:59 pm

Tenderleaf schreef:
ik zou voorstellen: wie er gebruik van wil maken: breng de uitleg ervan mee, + de regels, en stel 2 armylists op voor dezelfde punten. 1 met, 1 zonder, en leg het voor aan je tegenstander. (of de lijstcontroleur voor het tournooi)

maar als dan niet mag zijt ge wel gejost met de modellen die ge dan voor niks kocht :p
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Gebruik van ForgeWorld rules Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van ForgeWorld rules   Gebruik van ForgeWorld rules Emptydi nov 08, 2011 10:25 pm

xajoka schreef:
Tenderleaf schreef:
ik zou voorstellen: wie er gebruik van wil maken: breng de uitleg ervan mee, + de regels, en stel 2 armylists op voor dezelfde punten. 1 met, 1 zonder, en leg het voor aan je tegenstander. (of de lijstcontroleur voor het tournooi)

maar als dan niet mag zijt ge wel gejost met de modellen die ge dan voor niks kocht :p

Inderdaad. Daarvoor dat ek graag een vaste afspraak zou maken ...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Jackhammer
Dark Rider
Jackhammer


Aantal berichten : 94
Registration date : 17-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Aalst

Gebruik van ForgeWorld rules Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van ForgeWorld rules   Gebruik van ForgeWorld rules Emptydi nov 08, 2011 10:40 pm

ik zou eerst graag de regels die iedereen wil gebruiken dan eens zien
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

Gebruik van ForgeWorld rules Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van ForgeWorld rules   Gebruik van ForgeWorld rules Emptydi nov 08, 2011 11:05 pm

Bring it on! Twisted Evil

Lijkt me inderdaad niet slecht om ook wat restricties door te voeren, zoals 1 à 2 modellen per leger. Dan wordt het niet overpowered, maar levert het toch een uniek leger op.
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

Gebruik van ForgeWorld rules Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van ForgeWorld rules   Gebruik van ForgeWorld rules Emptyma mei 21, 2012 3:48 pm

met de rules pack te lezen van grand open las ik dat forgeworld stuff is toegestaan met warhammer 40k stamp
is dat eigenlijk altijd zo of juist specifiek in dit toernooi?
voor tau zou dat anders veel leuke dingen opleveren voor kroot en paar special suits

http://www.forgeworld.co.uk/News/Downloads.html
hier staan veel regels van modellen, maar jammer genoeg niet alle

in imperial armour apocalypse 2 staan aanvullingen op apocalyps en de gewone warhammer 40k
daar staan xv9 modelen voor tau ook met warhammer 40K goedkeuring, maar ik weet niet of het bij de aanvulling van apo hoort of van gewone warhammer
moesten die op gewone warhammer zijn mogen die dan ook in toernooien gebruikt worden?
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Gebruik van ForgeWorld rules Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van ForgeWorld rules   Gebruik van ForgeWorld rules Emptyma mei 21, 2012 5:16 pm

xajoka schreef:
met de rules pack te lezen van grand open las ik dat forgeworld stuff is toegestaan met warhammer 40k stamp
is dat eigenlijk altijd zo of juist specifiek in dit toernooi?
voor tau zou dat anders veel leuke dingen opleveren voor kroot en paar special suits

http://www.forgeworld.co.uk/News/Downloads.html
hier staan veel regels van modellen, maar jammer genoeg niet alle

in imperial armour apocalypse 2 staan aanvullingen op apocalyps en de gewone warhammer 40k
daar staan xv9 modelen voor tau ook met warhammer 40K goedkeuring, maar ik weet niet of het bij de aanvulling van apo hoort of van gewone warhammer
moesten die op gewone warhammer zijn mogen die dan ook in toernooien gebruikt worden?

'k had het eerst ook zo gelezen maar ze laten volgens mij enkel een paar dingen toe die in white dwarf gestaan hebben (zoals de nightspinner voor de eldar). Niet IA Apoc 2nd edition of IA 11. Best nog eens checken met de rules organisers ...

dit is de eerste keer dat ik weet dat ze zoiets in de rulespack zetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
kris
Guardmaster
kris


Aantal berichten : 53
Registration date : 01-03-11
Leeftijd : 39

Gebruik van ForgeWorld rules Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van ForgeWorld rules   Gebruik van ForgeWorld rules Emptyma mei 21, 2012 5:55 pm

Ik sta er wel voor open voor die forgeworld klodden, maar zoals jeroen zegt max 1 misschien 2 per leger en dat je een volledige uitleg mee hebt van de modellen
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

Gebruik van ForgeWorld rules Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van ForgeWorld rules   Gebruik van ForgeWorld rules Emptyma mei 21, 2012 8:22 pm

vooral voor tau vond ik et interessant want ze hebben echt veel gerief met 40k approve stamp
http://www.forgeworld.co.uk/Downloads/Product/PDF/t/Tauupdate.pdf

tau is niet echt veelzijdig maar met die nieuwe dingen maakt et wel leuker (al zijn de meeste maar bs 2 XD)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Gebruik van ForgeWorld rules Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van ForgeWorld rules   Gebruik van ForgeWorld rules Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Gebruik van ForgeWorld rules
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations
» Gebruik van transfers
» gebruik followers
» forgeworld
» Forgeworld

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: Rules Questions-
Ga naar: