Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Gebruik van transfers

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Gebruik van transfers Empty
BerichtOnderwerp: Gebruik van transfers   Gebruik van transfers Emptyma jul 27, 2009 9:16 am

Bij de necron destroyer zat zo een transfer sheet. Ik heb dat nog nooit gebruikt. Hoe ga ik best te werk?

Als ik het goed begrepen heb moet ge dat eerst nen halve minuut in water leggen. Daarna aanbrengen met een pincet en een borstel. Blijft dat op zichzelf plakken of komt daar nog ergens lijm aan te pas ? Doet ge dit best voor of na het vernissen ?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Jeroen
Warrior
Jeroen


Aantal berichten : 24
Registration date : 12-01-09
Leeftijd : 41
Woonplaats : Oilsjt

Gebruik van transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van transfers   Gebruik van transfers Emptyma jul 27, 2009 11:47 am

Geen lijm en voor't vernissen. Best is eerst eenns te proberen met een transfer waarvan je het niet zo erg zou vinden mocht het mislukken. Indien die zeer klein zijn, is het soms moeilijk om ze helemaal goed te krijgen (cfr blood bowl team tags :/)
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Gebruik van transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van transfers   Gebruik van transfers Emptyma jul 27, 2009 8:40 pm

Gebruik lauw water om ze te weken, knip op voorhand de gewenste transfer uit of je hebt iets voor, na het aanbrengen van de transfer op het model (gebruik genoeg water) kan je deze transfer vlugger laten dragen door met een tipje keukenpapier al het overtollige water te absorberen. na het aanbrengen van de transfer mag je een vernislaag aanbrengen, best eerst een blinkende laag en daarna een matte.
Best een schoteltje gebruiken om het water op te doen, is plat en je moet zo geen toeren doen om die transfer van dat randje te plukken.
Verder niet bibberen en zeker niet niezen in dat schoteltje water en alles komt wel goed, trouwens tegen dat ge uwen 300 ste transfer hebt geplakt zijde nen expert, of anders zit je tegen dan in een inrichting voor zenuwzieken Shocked .....(grapje)
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Gebruik van transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van transfers   Gebruik van transfers Emptyma jul 27, 2009 9:28 pm

Ik heb daarnet een poging gewaagd maar ze kwamen allemaal terug los ???
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Gebruik van transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van transfers   Gebruik van transfers Emptyma jul 27, 2009 10:26 pm

eerst goed nat maken en vanzelf laten losweken, daarna voorzichtig aanbrengen om uw model en eventueel verschuiven of corigeren door middel van water aan te brengen op uw model.
Als alles zit waar het hoort voorzichtig met een keukenpapier of een zachte doek het overtollige water opzuigen, NIET op wrijven , heeeeeeel voorzichtig doppen en dan afblijven zodat deze kunnen drogen. Daarna, na ongeveer 2 uur venis aanbrengen. voila
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Gebruik van transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van transfers   Gebruik van transfers Emptydi jul 28, 2009 7:18 am

Ik waag zo snel mogelijk nog eens een poging. Al mercikes voor het advies.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Gebruik van transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van transfers   Gebruik van transfers Emptyma aug 03, 2009 7:19 pm

Na een halve transfer sheet om zeep te helpen hangen er eindelijk een paar aan mijn figuurkes. Om een of andere reden komen ze gemakkelijk los bij het drogen??? Weet iemand waar dat kan aan liggen?

Ik vind ook dat je heel erg merkt dat het een transfer is. Is dat altijd zo ?

Gebruik van transfers Dsc04276b

Gebruik van transfers Dsc04281t
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Gebruik van transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van transfers   Gebruik van transfers Emptydi aug 04, 2009 7:00 pm

Afgaande op de foto lijkt het me dat je het doorzichtige gedeelte niet van het papier scheidt...
wat het niet plakken na het drogen zou verklaren en het feit dat het opvalt dat het een transfer is.

Brengt dat anders zaterdag eens mee.

grts
Philuz
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen
Warrior
Jeroen


Aantal berichten : 24
Registration date : 12-01-09
Leeftijd : 41
Woonplaats : Oilsjt

Gebruik van transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van transfers   Gebruik van transfers Emptydi aug 04, 2009 8:25 pm

Indeed, ziet er toch zo uit... Die transfer is dat flinterdun plastiekachtig laagje dat vasthangt op het papier. In een schoteltje water komt dat na een tiental minuten bovendrijven. Wel heb ik gemerkt dat de kant die naar het papier gericht was beter vasthecht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Gebruik van transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van transfers   Gebruik van transfers Emptydi aug 04, 2009 10:53 pm

Enkel het flinterdun plastiekje hangt op het figuurke. Het blauwe papier heb ik er uiteraard niet laten aanhangen. Maar het resultaat ist och niet wat het moet zijn. Ik heb geprobeerd met koud water, lauw water, warm water, veel water, weinig water, langzaam drogen, sneller drogen, ... maar geen succes gevonden.

'k zal dit figuurke zaterdag meehebben. de foto geeft het blijkbaar niet goed weer.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Ian
Slave off the Altar
Ian


Aantal berichten : 19
Registration date : 24-12-09
Leeftijd : 28
Woonplaats : Geraardsbergen

Gebruik van transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van transfers   Gebruik van transfers Emptyza jan 09, 2010 3:57 pm

Als ik het doe komt het er soms af, ik heb het nogtans vroeger al gedaan met Tamiya figuren zonder probleem.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.youtube.com/user/totalwar5?feature=mhw4
Gesponsorde inhoud





Gebruik van transfers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruik van transfers   Gebruik van transfers Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Gebruik van transfers
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» gebruik followers
» Gebruik van ForgeWorld rules

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Painting and Modelling :: Painting & Modelling-
Ga naar: