Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 tournooi ideetje van bolter & chainsword

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Tenderleaf
Tullaris
Tenderleaf


Aantal berichten : 281
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Eirp

tournooi ideetje van bolter & chainsword Empty
BerichtOnderwerp: tournooi ideetje van bolter & chainsword   tournooi ideetje van bolter & chainsword Emptydo jun 16, 2011 7:37 am

vond het wel grappig, dus dacht eens te kijken of hier ook animo voor is:

men make een 1000 punten lijst, codex legaal, die zo slecht mogelijk is.

(zorg wel dat ge der de modellekes voor hebt)

men verdele de lijsten @ random.

men probere der nog iets van te maken Smile

uitteraard, dit hoeft geen 1000 punten te zijn, mag ook meer of minder, maar dat was het getal dat ze er daar opplakten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

tournooi ideetje van bolter & chainsword Empty
BerichtOnderwerp: Re: tournooi ideetje van bolter & chainsword   tournooi ideetje van bolter & chainsword Emptydo jun 16, 2011 10:54 am

Het is inderdaad een grappig idee. Ik zou het dan eigenlijk meer doen om eens met een leger te kunnen spelen waarmee ik nog nooit gespeeld heb.
We gaan wel veel tijd moeten uittrekken voor de ronden dan, want iedereen gaat om de haverklap moeten opzoeken wat zijn unit ook alweer precies doet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tenderleaf
Tullaris
Tenderleaf


Aantal berichten : 281
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Eirp

tournooi ideetje van bolter & chainsword Empty
BerichtOnderwerp: Re: tournooi ideetje van bolter & chainsword   tournooi ideetje van bolter & chainsword Emptydo jun 16, 2011 8:27 pm

niet echt. zou dan voorstellen dat ge op die lijst da ge opstelt ook effectief alles zet dat die units kunnen.

bv, spacewolf lijst:

Canis Wolfborn
WS 5, BS 2 S 5 T 5 W 3 I 5 A 5 Ld 5 Sv 3
and they shall know no fear
independant char
acute senses
counter-attack
rending (valt in feite weg)
may substitute number of attacks on profile for number of enemies in BtB contact
Fenrisian wolves ahve Ld7 and I5
Fen wolves within 12" may use his ld
always hits on 3+ against models with WS
ignore psychic powers aimed at him or his unit on a 5+
WARGEAR: 2 wolfclaws (+1 attack, reroll to hit OR to wound), frag and krak grenades, 2 Fenrisian wolves


6x15 fenrisian wolves
ws 4 bs 0 s4 t4 w1 i5 a2 ld7 sv6+
counterattack

wolf guard battle leader
ws 5 bs 5 s4 t4 w2 i5 a3 ld 9 sv 3+
and they shall know no fear
independant char
acute senses
counter-attack
ignore psychic tests targetting him or unit on a 5+
WarGEAR: bolt pistol, CCW, frag and krak grenades

just 1000 punten Smile

rulewise staat alles er op om er mee te kunnen spelen. sommige wargear en special abilities staan er niet op met naam, wel met wat ze doen, maar da's normaal genoeg hé
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

tournooi ideetje van bolter & chainsword Empty
BerichtOnderwerp: Re: tournooi ideetje van bolter & chainsword   tournooi ideetje van bolter & chainsword Emptydo jun 16, 2011 8:34 pm

Ja, kan werken.
Nu nog volk vinden dat het wilt doen.
Ik denk dat het nog beter (chaotischer) kan worden door iedere ronde een andere lijst te spelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VdB
Lokhir Fellheart
Bart VdB


Aantal berichten : 388
Registration date : 26-03-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Neuerkirchen

tournooi ideetje van bolter & chainsword Empty
BerichtOnderwerp: Re: tournooi ideetje van bolter & chainsword   tournooi ideetje van bolter & chainsword Emptyvr jun 17, 2011 2:56 am

Als ik mijn lijsten nog slechter moe maken, dan moet ik eerst mijne codex nog eens lezen. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

tournooi ideetje van bolter & chainsword Empty
BerichtOnderwerp: Re: tournooi ideetje van bolter & chainsword   tournooi ideetje van bolter & chainsword Emptyvr jun 17, 2011 7:23 am

'k heb onlangs op een podcast iets gelijkaardigs beluisterd. Daar moest iedereen een zo slecht mogelijke lijst maken (maar toch nog legaal) en er waren prijzen voor zowel de winnaar van het toernooi (diegene die zo goed mogelijk met de slechte lijsten had gespeeld) als voor diegene die de slechtste lijst meegebracht had (wiens lijst het minst gewonnen had). En de lijsten/legers werden dan gespeeld door andere spelers dan diegene die ze hadden meegebracht.

Maar om het een beetje vlot te laten gaan, zou ik wel voorstellen om de pairings te doen zoals op een normaal toernooi en dan de army om te wisselen per tafel. Zo kan elke speler aan zijn tegenstander vragen stellen over de lijst/army dat em mee aan het spelen is en kunnen beide spelers toezien dat er voorzichtig omgesprongen wordt met hun modellen.

Ik zie da wel eens zitten. Misschien best wel niet te veel punten omdat het langer zal duren dan een standaard battle ... en ge kent mij he Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

tournooi ideetje van bolter & chainsword Empty
BerichtOnderwerp: Re: tournooi ideetje van bolter & chainsword   tournooi ideetje van bolter & chainsword Emptywo jun 22, 2011 8:00 pm

Pfff, een Tyranid Prime met een hondertal Ripper Swarms er rond. Als je het daarmee drie ronden trekt ben je goed bezig... Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VdB
Lokhir Fellheart
Bart VdB


Aantal berichten : 388
Registration date : 26-03-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Neuerkirchen

tournooi ideetje van bolter & chainsword Empty
BerichtOnderwerp: Re: tournooi ideetje van bolter & chainsword   tournooi ideetje van bolter & chainsword Emptyvr jun 24, 2011 9:16 am

Een chaos dreadnougt schiet zijn eigen troepen af. Waarna deze hun Ld-test falen en van tafel stuiken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

tournooi ideetje van bolter & chainsword Empty
BerichtOnderwerp: Re: tournooi ideetje van bolter & chainsword   tournooi ideetje van bolter & chainsword Emptyvr jun 24, 2011 9:34 am

Bart VM schreef:
Pfff, een Tyranid Prime met een hondertal Ripper Swarms er rond. Als je het daarmee drie ronden trekt ben je goed bezig... Razz

Ik zat precies hetzelfde te denken maar dan met nurgling swarms. Een lijst met een herald of tzeentch, die je dan 'vergeet' nuttige wapens te geven en 73 nurglings is in principe mogelijk. En probeer dan maar eens 73 terminator bases zonder ongelukken te deep striken... Razz Ik denk dat als je het 3 ronden trekt dat komt omdat nog niet alles op tafel is gekomen.
Ik denk dat de limitatie dat je de modellen echt moet hebben in deze wel nuttig is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





tournooi ideetje van bolter & chainsword Empty
BerichtOnderwerp: Re: tournooi ideetje van bolter & chainsword   tournooi ideetje van bolter & chainsword Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
tournooi ideetje van bolter & chainsword
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Campaign ideetje
» tournooi volgende zaterdag

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: tournaments-
Ga naar: