Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 27 november Warmstorm 2010 Oostende

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

27 november Warmstorm 2010 Oostende Empty
BerichtOnderwerp: 27 november Warmstorm 2010 Oostende   27 november Warmstorm 2010 Oostende Emptyma nov 22, 2010 2:40 pm

Jack en Thomas, hoe spreken we af voor zaterdag? Waar pik ik jullie op om welk uur ?
Ik zou graag ten laatste om kwart voor 8 vertrekken in Aalst.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

27 november Warmstorm 2010 Oostende Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 november Warmstorm 2010 Oostende   27 november Warmstorm 2010 Oostende Emptyma nov 22, 2010 3:50 pm

Vorige keer zijn we voor de hermelijn vertrokken. Dat heeft gewerkt. (tenzij je me voor m'n deur wilt komen oppikken. Razz )
Ik heb niet echt een idee hoe lang het rijden is, dus ik ga er maar vanuit gaan dat jij het beter weet dan ik. kwart voor 8 is wel goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

27 november Warmstorm 2010 Oostende Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 november Warmstorm 2010 Oostende   27 november Warmstorm 2010 Oostende Emptyma nov 22, 2010 3:59 pm

waarschijnlijk iets minder dan een uurtje op dat uur. Maar we moeten nog parkeerplaats vinden ook (liefst niet betalend). Ik ben liever een kwartier te vroeg als vijf minuten te laat Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

27 november Warmstorm 2010 Oostende Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 november Warmstorm 2010 Oostende   27 november Warmstorm 2010 Oostende Emptyma nov 22, 2010 4:01 pm

hermelijn is tegenwoordig ook niet echt praktisch om te bereiken met de wagen. Als jullie kunnen zou de parking op het esplanadeplein bv al veel handiger zijn ...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

27 november Warmstorm 2010 Oostende Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 november Warmstorm 2010 Oostende   27 november Warmstorm 2010 Oostende Emptyma nov 22, 2010 5:58 pm

Ook goed
Terug naar boven Ga naar beneden
Jackhammer
Dark Rider
Jackhammer


Aantal berichten : 94
Registration date : 17-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Aalst

27 november Warmstorm 2010 Oostende Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 november Warmstorm 2010 Oostende   27 november Warmstorm 2010 Oostende Emptydi nov 23, 2010 6:07 pm

check
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

27 november Warmstorm 2010 Oostende Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 november Warmstorm 2010 Oostende   27 november Warmstorm 2010 Oostende Emptyzo nov 28, 2010 12:10 am

Jack werd 10de, ik 12de, en Jeroen ergens ind e 20 denk ik, van 38 spelers.

Ik heb veel orks gezien, en ik denk dat ik m'n moeilijke matchup gezien heb. Het zijn er zovééll, en ik heb gewoon niet genoeg attacks. Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
Caesar
Tower Master
Caesar


Aantal berichten : 218
Registration date : 26-04-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Aalst

27 november Warmstorm 2010 Oostende Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 november Warmstorm 2010 Oostende   27 november Warmstorm 2010 Oostende Emptyzo nov 28, 2010 12:41 pm

me welke lijst ebde gespeeld?
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

27 november Warmstorm 2010 Oostende Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 november Warmstorm 2010 Oostende   27 november Warmstorm 2010 Oostende Emptyzo nov 28, 2010 1:04 pm

3 x herald of tzeentch
chariot of tzeentch, master of sorcery, bolt of tzeentch

3 x daemon prince of tzeentch
bolt of tzeentch, daemonic gaze, daemonic flight

2 x 3 flamers

2 x 9 bloodletters
fury of khorne

2 x 6 horrors
bolt of tzeentch

3 screamers

I moest in de eerste en de derde ronde tegen orcs. Ik heb die toen in de eerste een beetje ondeschat en m'n bloodletters te dichtbij gespawnd. Ik dacht ' ik sla met m'n hogere I toch sowieso eerst' maar ik heb die extra attacks van een assault echt wel nodig om me te weren.
De derde had ik daar dus van geleerd en is het veel beter gekomen. M'n bloodletters hebben een unit meganobs in de pan gehakt en m'n flamers (mvp) hebben 18 lootas, nog 8 meganobs, 14 gewone orcs en een unit gretchin weggeblazen.
En dat allemaal door gewoon beter te weten waar ik moet deep striken.
Dat het toch nog spannend werd was aan die knoeiers van een tzeentch princes te danken... Ik assault met 2 tegelijk een warboss op bike, ze hebben 3 nodig om te hitten met hun 10 attacks. 2 attacks, hitten, 0 wounden. Hij slaat 4 attacks terug. allemaal hitten, allemaal wounden, ik haal niet één 4+ save. Ik moet 4 fearless wounds saven op de andere prins, en ik haal niet één 4+ save... Rolling Eyes Ik begon me al af te vragen of ik niet met Phillippe's dice aan het spelen was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jackhammer
Dark Rider
Jackhammer


Aantal berichten : 94
Registration date : 17-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Aalst

27 november Warmstorm 2010 Oostende Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 november Warmstorm 2010 Oostende   27 november Warmstorm 2010 Oostende Emptyzo nov 28, 2010 6:42 pm

ronde 1 tegen een minder optimale space marine lijst, ik schiet veel weg, hij houdt achteraf nog een goeie 100 puntjes over, ik verlies enkel een rhino. 18-8 voor mij

ronde 2 tegen imperial guard(traitorguard) van Tom Adriany. eerste ronde is mijn landraider geimobiliseerd, 2 beurten later lopen mijn terminator van tafel. ik stabiliseer uiteindelijk, tot mijn plague marines op 2 beurten sterven als ik perfect haalbare saves (indien niet heb ik nog feel no pain) gigamtisch faal. Dan zit er nog de draw in en dat is ook voorbij als hij mijn defiler kan wegschietenn met zijn laatste schot in een van de laatste beurten. 18-7 voor Tom

ronde 3 tegen Orcs(trucbrigade)
ik depoly verspreid op al de centrale objectives, hij deployt weg van mijn templates in een hoekje. Ik claim 2 van de 3 objectives beurt 2 en hij geraakt er nooit meer terwijl de rest van mijn leger bikkelt met de hele trucbrigade om het 3e objective en ik haal nog bijna de wipe-out als hij nooit iets kan doen aan een defiler, demon prince, mijn terminators en de rest van mijn battle-tanks. 19-8 voor mij

In de eindstand was ik 10es, met 17 punten op painting 43 commandpoints en op mij lijst 5 op 5 omdat ze de eerste keer in orde was, dus 66 op 100. Al bij al een mooi resultaat waar misschien meer in zat had ik niet zo verschrikkelijk gefaald in ronde 2 op gewone armoursaves. enig nadeel was dat algemeen het scoresysteem raar in elkaar zat, zo haal ik en de rest ook denk ik 5 punten gewoon omdat ze 6 beurten spelen en je kreeg per beurt na beurt 1 een punt. En ook dat er geen enkele manier is om de wipe-out te belonen was in dit systeem minder.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

27 november Warmstorm 2010 Oostende Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 november Warmstorm 2010 Oostende   27 november Warmstorm 2010 Oostende Emptyma nov 29, 2010 8:57 pm

Mijnen 1ste battle was tegen Imperial Guard met heel veel tanks (zie pic hieronder). Mijn eerste en direct ook laatste fout was om te deployen. Hij had de eerste beurt en er stond veel te veel terrein op tafel. Deployment was spearhead. Hij kreeg net al zijn vehicles (o.a. 2 hydras, 2 basilisks en nen hoop AV12 front transports) in zijn table quarter. Hij heeft moeten duwen om de bases van zijn twee vendettas er tussen te krijgen. Na de eerste beurt stonden mijn voorste vehicles immobilized of destroyed/wrecked. En de rest kon niet veel verder aangezien ze er niet rond konden. Ik ben in de tweede ronde vergeten te rollen voor reserves voor mijnen baal predator die ging outflanken. De derde en vierde beurt wel gerold maar hij had blijkbaar nog geen goesting om op tafel te komen. Op ronde vijf achter zijn basilisken op tafel gekomen en enen kapot geschoten. In mijn tegenstander zijn zesde beurt is em die volkomen vergeten waardoor ik de andere basilisk ook nog heb kunnen vernietigen. Dat en het feit dat zijn plasmaguns bleven overheaten hebben er voor gezorgt dat ik toch nog 1 op 5 van de victory points heb kunnen pakken. Mijn andere vijf punten (met 6 verloren tegen 20 van maximaal 25) heb ik behaald doordat we 6 ronden hebben kunnen spelen (hij toch). Na zes ronden in de prak geschoten te worden had ik nog 1 infantry model over (sanguinary priest), een immobilized predator waar nog enkele wapens op stonden en een immobilized razerback zonder wapens. In zijn laatste beurt had hij mijn voorlaatste infantry model, een tactical marine met lascannon, nog kunnen doden ondanks dat ik die op een objective in een rhino had kunnen stoppen samen met de priest. Maar hij had nog gans zijn leger om op mij te schieten en ondanks de feel no pain heeft de marine het niet gehaald. Had ik alles in reserve gehouden en wat uit reserves kwam laten flat out gaan + smoken, had ik waarschijnlijk iets meer kans gemaakt. Maar al doende leert men ...

27 november Warmstorm 2010 Oostende Afb0101

Mijn tweede battle was tegen tyranids (er waren redelijk veel tyranid spelers aanwezig). Blijkbaar was het voor mijn tegenstander ook zijn eerste toernooi. Hij had weinig modellen op tafel. Een redelijk elite shooting army met slechts een grote gaunt swarm. De speciale missie was om scoring troops choices in elkaars deployment zone (8 inch pitched battle) te krijgen. Hij had maar drie scoring troops mee: die gaunt swarm en twee outflanking 5"man" genestealer squads met telkens een broodlord. Ik ben onmiddellijk voor de draw gegaan en in mijn deployment zone gebleven aangezien de genestealers anders hoe dan ook de objectives gingen halen. Mijn grootste meevaller was dat drie van zijn vier reserve rolls in beurt twee faalt (ondanks een +1 van een of andere tyranid ability). Daardoor kwam er maar één genestealer unit op de proppen en bleven ook zijn twee gargantuan monstrous creatures een beurt langer van tafel. Ik heb in mijn shooting focused fire toegepast en telkens met zo veel mogelijk om één unit geschoten. Zijn zware close combat unit was daardoor al gewond toen mijn DC er in vloog en ze opkuiste. Tijdens de rest van de battle ben ik er in geslaagd met flamers en rapid fire van tactical squad zijn grote unit gaunts tot bijna niets meer te reducen. Mij baal predator besloot deze keer wel op tijd op tafel te komen en schoot zijn zoantropes van tafel en de ronde daarna de overschot van zijn gaunts. Twee van mijn assault squads en de andere helft van mijn tactical squad hebben zijn eerste unit stealers vernietigd en ondanks een poging van hem om in de laatste beurt nog te ontsnappen met de overschot van zijn tweede unit, heb ik die ook nog kunnen vernietigen. Maar omdat we maar 4 rondes gespeeld hebben en we ook geen van beide objective punten behaald hadden, is de battle op 7-9 voor hem geëindigd. Zijn trygons hebben niet zo veel gedaan eens ze boven kwamen (buiten KP verzamelen door transports te mollen) en met focused fire van predator en vindicator heb ik er toch nog enen kunnen afschieten. Ik vond het een rare lijst om tegen te spelen. Niet wat ik had verwacht van nids.

27 november Warmstorm 2010 Oostende Afb0102

Mijn derde battle was tegen space marines (salamanders). Ook een rare lijst. Veel ge combatsquade tacticals (met lascannon on foot), een landraider met een full tactical squad, een landraider redeemer met een sternguard squad en een captain (blijkbaar zonder fist of power weapon?) en een rhino en een razorback met de andere helft van de tactical squads. Er lagen drie objectives halfweg de tafel (in het midden en op beide zijkanten). Bij de start van elke beurt werd er gekeken of je een objective uncontested hield en dan kreeg je een punt (max 10 per battle). Hij deployed eerst (drie battle na elkaar geen eerste turn en gefailde seize initiative) in het midden van de tafel zonder rekening te houden met de uiterste objectives. Hij schiet wel direct het demolisher cannon van mijn vindicator. Voor de rest niet veel speciaals in zijn eerste beurt. Ik breng mijn fast transports tot naast de linkse en rechtse objectives en vanaf die beurt tot het einde van de battle slaagt hij er niet in om die te contesten. Mijn lascannons schieten redelijk snel een van zijn landraiders in de prak. Ik slaag er ook in om troops in beurt drie naast het centrale objective te krijgen. Hij schiet op die unit met de sternguard maar ik haal mijn saves en kan hem assaulten (met priest) en aangezien hij geen PW of PF mee heeft slaag ik er in om die unit te laten lopen. Mijn vindicator heeft ook zijn nut bewezen door te tank shocken en line of slight te blocken. Eens de sternguard zijn gaan lopen, heeft hij er ook voor gezorgd dat ze niet konden regroupen omdat ik binnen de 6" stond. Het meest memorable van die battle was een van de laatste shots die ik nam met mijn lascannon tactical marine: drie opeenvolgende zessen op zijn laatste landraider zodat ik ook nog in de laatste beurt de victory points en KP kon claimen. Als ik mij niet vergis heb ik die battle gewonnen met 20-6 of zo. Hij nam het nog redelijk goed op maar was zo snel ingepakt dat ik niet de kans heb gehad om nog een fotoke te neman van zijn army Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

27 november Warmstorm 2010 Oostende Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 november Warmstorm 2010 Oostende   27 november Warmstorm 2010 Oostende Emptyza dec 04, 2010 1:38 pm

Voor de geïnteresseerden : http://www.thebrassman.org/ws%2010/ws10.html
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Gesponsorde inhoud





27 november Warmstorm 2010 Oostende Empty
BerichtOnderwerp: Re: 27 november Warmstorm 2010 Oostende   27 november Warmstorm 2010 Oostende Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
27 november Warmstorm 2010 Oostende
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Warpstorm 8 - Oostende - 22/11/2014
» Coastal Carnage 2015 Oostende
» 10 november - Return to Damnos
» 40K Clubkampioenschap 2010
» Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: tournaments-
Ga naar: