Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010)

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010) Empty
BerichtOnderwerp: Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010)   Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010) Emptydo okt 14, 2010 12:08 am

Deelnemers:

Jack (Chaos Space Marines)
Brett (Necrons)
Jeroen (Blood Angels)
Jonas (Tau)
Steven (Space Marines)
Bart VdB (Eldar)

Voor de eerste ronde werd gedobbelt. Jack nam het op tegen Brett, Steven tegen Bart en ik tegen Jonas. De missie was het vernietigen van ammo counters (één in elk table quarter in difficult terrain). Je kon ze enkel kapot slaan, niet stuk schieten. De kisten hadden AV 10 en je had een penetrating hit nodig om ze stuk te krijgen. Per kapotte kist kon je een extra punt verdienen. Diegene die de meeste kisten kon stuk krijgen was de winnaar en kreeg 3 punten, de verliezer kreeg 1 punt en in het geval van een draw kregen beide spelers 2 punten. Iedereen deployde via pitched battle.

Jack slaagde er in om Brett een phase out te geven. Daardoor won hij met het maximum van de punten. Jack 7 punten, Brett 1 punt.

Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010) B01jvsb01

Steven slaagde er in om 3 kisten stuk te krijgen. Bart nam de laatste kist voor zijn rekening. Steven 6 punten, Bart 2 punten.

Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010) B01svsb01

Ik slaagde er in om 3 kisten stuk te slaan. Jonas slaagde er net niet in om de laatste kist stuk te slaan. Jeroen 6 punten, Jonas 1 punt.

Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010) B01jvsj01

Jonas en Brett kwamen tegenover elkaar te staan. Omdat de scores van de rest verdeeld waren werd er opnieuw gedobbeld om te zien wie tegen wie ging spelen. Jack speelde de tweede battle tegen Steven en ik kwam tegenover Bart te staan. De missie van de tweede ronde was het bewaken van cirkels met scoring troops. De deployment was voor iedereen spearhead. Je kon een punt verdienen door een volledige beurt in een cirkel te staan zonder dat de tegenstander binnen de 3 inch van die cirkel stond. Diegene die het meeste beurten ongecontest in de cirkel kon blijven staan was de winnaar en kreeg 3 punten, de verliezer kreeg 1 punt en in het geval van een draw kregen beide spelers 2 punten. Voor elk beurt in een cirkel kon je een extra punt verdienen (max. 3).

Jack en Steven zijn er die battle in geslaagd om elkaar geen enkele beurt in een cirkel te gunnen, wat hen een draw opleverde. Jack 2 punten, Steven 2 punten.

Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010) B02jvss01

Ik slaagde er in om Bart zijn eldar 1 beurt uit de cirkel te houden die langs mijn kant van de tafel lag. In de laatste beurt slaagde ik er ook nog in om een punt te scoren in de cirkel langs zijn kant. Bart veroverde de cirkel langs mijn kant echter net te laat om nog punten te scoren en ik tank shockte zijn rangers van de cirkel langs zijn kant. Die namen de benen en keken niet meer om. Jeroen 5 punten, Bart 1 punt.

Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010) B02bvsj01

Brett slaagde er in om Jonas van tafel te vegen. Daardoor won hij met maximum punten. Brett 6 punten. Jonas 1 punt.

Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010) B02jvsb01


Na de tweede beurt zat er genoeg verschil in de totaalscore om te bepalen wie tegen wie speelde: Jonas tegen Bart, Steven tegen Brett en Jack tegen mij. Voor de missie van de derde ronde moest elke speler in het geheim noteren welke van de volgende doelstellingen hij ging proberen te bereiken: alle HQ's vernietigen, alle vehicles vernietigen of de rest vernietigen. Wie slaagde in zijn geheime missie kon 3 punten verdienen bovenop het resultaat van de battle.

Brett slaagde in zijn missie (Steven zijn HQ vernietigen) maar Steven slaagde ook in zijn missie (Brett zijn eenzame monolith vernietigen) waardoor hun battle een draw werd. Brett 5 punten, Steven 5 punten.

Jonas slaagde in zijn missie (als ik mij niet vergis was dat de Eldar HQ vernietigen) maar Bart slaagde er niet in zijn missie uit te voeren (als ik mij niet verigs Jonas zijn vehicles vernietigen). Jonas 6 punten, Bart 1 punt.

Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010) B03jvsb01

Ik had als missie Jack zijn vehicles vernietigen maar slaagde er niet in. Ik werd redelijk hard in de pan gehakt. Ik had wel tactisch mijn Death Company met mijn HQ in hun rhino in reserves gehouden en die zijn pas in beurt 4 op tafel gekomen. Jack had als missie mijn HQ vernietigen gekozen en ik slaagde er in om die net nog in leven te houden. Daardoor werd het een draw. Jack 2 punten, Jeroen 2 punten.

Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010) B03jvsj01

Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010) B03jvsj02

Tijdens de laatste ronde was de battle te spannend en ben ik vergeten foto's te trekken tot bijna op het einde. Van de battle van Steven en Brett heb ik er zelfs geen ...

Door vermoeidheid heb ik 't een 't ander fout genoteerd (Bart en Steven hun resultaten verwisseld, punten gegeven zoals in de P&B competitie, ...) waardoor de verkeerde resultaten werden bekend gemaakt. Omdat de resultaten dicht bij elkaar lagen heb ik aan Jonas ook nog gevraagd mij de punten te bezorgen van de army lists (zwakke lijsten kregen meer punten). Bart 3 punten, Jack 1 punt, Brett 2 punten, Steven 3 punten, Jeroen 3 punten. Aangezien Jonas zijn eigen geen punten wou geven en hij twee battles met 3-400 punten minder gespeeld heeft, heb ik hem ook 3 punten gegeven Smile

Als ik mij niet vergis is het volgende de correct uitslag:

Jack 7+2+2+1=12
Brett 1+6+5+2=14
Jeroen 6+5+2+3=16
Jonas 1+1+6+3=11
Bart 2+1+1+3=7
Steven 6+2+5+3=16

Steven en ikzelf eindigen op gelijke punten maar Steven zijn leger was niet volledig geverfd en het mijne wel. Dus ...

3de plaats: Brett
2de plaats: Steven
1ste plaats: Jeroen

Brett en Jack, zorgen jullie er voor dat Steven toch nog zijn prijs krijgt?

Als er toch nog fouten in dit verslag staan, laat maar weten en dan pas ik het aan ...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Jackhammer
Dark Rider
Jackhammer


Aantal berichten : 94
Registration date : 17-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Aalst

Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010)   Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010) Emptydo okt 14, 2010 12:18 pm

Een assualt gerichte unit in reserve houden lol, als die op het veld stonden was het een andere battle geweest zoiezo, had ik nie kunnen rampant gaan me mijn plagues en terminator squad, khad ze waarschijnlijk wel kunnen afmaken maar khad anders moeten spelen dan.

Kblijf erbij dat als we nog eens zoiets doen er na de battle als de objectives nie gehaald zijn we moeten kijken naar de victorypoints. In de 2e battle was het verschil miniem waarschijnlijk, maar in mijn 3e battle had ik een redelijk overwicht en ik heb slechts een draw doordat mijn target pas beurt 5 op tafel komt en ik er nooit meer aan geraak. Is ergens nie logisch.

Gewoon mijn mening. Tis toch al gepasseerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010)   Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010) Emptyvr okt 15, 2010 10:07 pm

Il zal morgen die 2de plaats bon afgeven in de winkel, een dezer weken zal daar dan voor mij die 3de plaats bon wel liggen... denk dat dat het eenvoudigst is
Terug naar boven Ga naar beneden
Caesar
Tower Master
Caesar


Aantal berichten : 218
Registration date : 26-04-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Aalst

Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010)   Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010) Emptywo okt 20, 2010 5:10 pm

proficiat voor jeroen was een leuk toernooi met toffe en interessante missies en jack nie zagen he!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010)   Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010) Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Warhammer 40k toernooi report (9 oktober 2010)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 40k toernooi op FACTS in oktober ...
» 40k toernooi vint plaats op 9 oktober
» 31 oktober Insurrection 2 Leuven
» woensdag 17 oktober - 1000 points
» Toernooi regels

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: tournaments-
Ga naar: