Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 40K Clubkampioenschap 2010

Ga naar beneden 
+6
Brett
Jackhammer
Bart VM
Caesar
Necron
Philuz XIII
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

40K Clubkampioenschap  2010 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 40K Clubkampioenschap 2010   40K Clubkampioenschap  2010 - Pagina 2 Emptyvr dec 17, 2010 12:28 am

Woot!
Even in het kort hoe het gegaan is.

Mijn lijst was combat monsters en shooting troops.
Bloodthirster (is heel leuk met unholy might voor S9 op de assault)
2 heralds of tzeentch in chariot (zwaar antitank manteriaal, marine killers op afstand en bovendien uitstekende objective contesters die heel moeilijk sterven)
3 daemon princes of nurgle met armour, wings, superpoison, en granades om het af te werken. Bijna even killy als een thirster en met T6 ook bijna even moeilijk dood te krijgen.
2 x 3 flamers omdat hun templates gewoon ziek zijn.
3 screamers om land raiders te openen, naast de thirster
4 x 5 horrors, 1 unit met changeling om objectives te grabben en dingen af te schieten.

Ronde 1 speelde ik tegen (hoe kon het ook anders) Jacks chaos marines. De verkeerde wave spwande, waardoor jack iets verder naar voren geraakte als normaal en nog een unit horrors kon doodslaan met zijn terminators. De terminators waren overigens genoodzaakt om al heel vroeg te voet te gaan, toen mijn 3 screamers in beurt 2 al zijn land raider wreckten. Doordat hij ze veel te veel naar links had gedeployed kon ik redelijk veilig op m'n gemak spawnen. De screamers werden meteen daarna kapot geslagen door een unit plague marines, maar ze hadden hun job gedaan. Bovendien kon nu een van mijn princes de plague marines naar de verdommenis gaan meppen.
Een ander unit plague marines sloeg op een unit horrors, maar kreeg ze niet op tijd weg voor een daemon prince kwam helpen en de groene marines hun pijngrens testte (die niet zo hoog bleek als ze beweerden).
De derde prins ging voor de unit berzerkers en faalde jammerlijk door al zijn attacks te missen. Daardoor kwam er één van mijn heralds onverwacht in de gevarenzone en hij wordt gedood. De flamers maakten dan maar af wat de prins niet had kunnen beëindigen. Abbadon & co gingen voor een unit flamers, maar abbadon was zo lomp over zijn eigen zwaard te struikelen, wat ervoor zorgde dat een flamer het overleefde. In de volgende combat round was hij verplicht op de flamer te meppen, terwijl de thirster en een prince hemzelf en zijn maten kapotsloegen. Het spel eindigde tegen beurt 5, wat een beurt te weinig voor mij was om wat er nog stond om zeep te helpen (in het bijzonder de rhino die een objective stond te contesten).
gewonnen 30-6

Ronde 2 was tegen Bart's tyranids. omdat hij de eerste beurt had was het tweede objective (onderzoeken) al automatisch voor hem. Ik spawn mijn monsters en heralds en begin er maar aan. De gargayoles doen een paar wounds op een prins, maar wanneer een tweede komt helpen is het snel voorbij. De thirster slaat een unit tarmagaunts weg en wanneer de trygons zich laten zien gaat er meteen een neer onder de slagen van een prince. Een unit genestealers slaat een van m'n units horrors weg, maar de andere nemen ze onder vuur en na 2 beurten zijn er geen genestealers meer. Ik verlies m'n expedition leader aan één stom vliegend monster. De herald slaagt erin om al zijn 4+ saves te falen. Vermeldenswaardig ook nog is de battlme of het antitankmateriaal, m'n screamers en zijn zoantropes hebben hele beurten in combat gestaan.
Eens ik het bord onder controle heb ga ik dan maar naar het hoekje toe waar z'n swarmlord en een unit harmagaunts zich verstoppen. De gaunts zijn geen partij, en de flamers halen 3 wounds van de swarmlord af nog voor de battle goed en wel begint. De thirster slaat dan ten slotte de swarmlord dood.
De battle wordt net geen wipeout, omdat er één trygon weet te overleven met één wound over.
30-15

Ronde 3 tegen Steven's salamanders. wel, space marines met vulcan dus.
Ik begin weinig spectaculair, sla niet teveel kapot en in ruil halen Stevens honderd miljoen (+/-) meltas 2 van mijn princes neer. Het ziet er slecht uit waneer de zaak begint te keren, in geen kleine mate te danken aan steven's bagger rolls en mijn insane saves. De derde prins krijgt eindelijk de dreadnaught kapot, mijn bolts of tzeentch beginnen dingen kapot te krijgen en mijn thirster gaat on een onvervalste killing spree doorheen een vindicator, vulkan (S9, chop, instant death), en 2 units van 10 tacticals en een rhino. De flamers krijgen nog wat meer marines en veterans dood en de laatste prins houdt zich bezig met razorbacks en op het einde nog een paar scouts.
Na beurt 7 staat alleen nog een immobilzed rhino op tafel, niets te doen.
45-0

De top 3 na ronde 2 was Ik, steven en Jeroen, met mijzelf op de derde plaats. Dat ik alle punten scoorde tegen steven verbeterde uiteraard mijn kansen enorm en liet hem al als contender afvallen. Jeroen won echter ook keihard van Jack. Gelukkig is jack erin geslaagd om toch nog 1 table quarter van Jeroen af te nemen, en won ik met 2 punten voorsprong.
Huzzah!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jackhammer
Dark Rider
Jackhammer


Aantal berichten : 94
Registration date : 17-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Aalst

40K Clubkampioenschap  2010 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 40K Clubkampioenschap 2010   40K Clubkampioenschap  2010 - Pagina 2 Emptyza dec 18, 2010 9:24 pm

Mijn report heel kort.

Mijn lijst was
Abaddon met terminatorbodyguard in de landraider
2 keer 7 plague marines met champ en fist in rhino
1 keer 8 Khorne berzerkers met champ/fist in rhino
1 vindicator
en 2 obliterators die als aparte units

ronde 1 tegen Thomas' Deamons
zie post hierboven
6-30

ronde 2 Jonas met Chaos Space Marines
hij heeft maar 2 tanks transports en die ontploffen beurt 1 terwijl hij nog niks heeft kunnen doen, vanaf dat punt kan ik kiezen waar ik strike en met hoeveel dus redelijk voordelig voor mij, ik dacht dat ik op beurt 5 de totale wipe-out had.
45-0

Ronde 3 tegen de Blood Angels van Jeroen
ik heb redelijk veel vertrouwen in mijn leger in deze missie maar het gaat verschrikkelijk mis, de plague marines saven niks ondanks dubbele save, mijn zware wapens halen met moeite een immobilized en dan weet je dat het moeilijk wordt tegen blood angels. Ik eindig met de hele unit berzerkers en abddon terwijl Jeroen alle objectivesn heeft behalve de 4e quarter.

de lijst viel heel goed mee, berzerkers waar ik een tijdje niet mee gespeeld heb bevielen heel goed,waarschijnlijk nog 2 extra obliterators en ze fielden in units van 2. Ik denk dat ik iets zoals deze lijst zou spelen moesten we naar Full Tilt gaan en zeker zal spelen op het teamkampioenschap in Leuven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Caesar
Tower Master
Caesar


Aantal berichten : 218
Registration date : 26-04-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Aalst

40K Clubkampioenschap  2010 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 40K Clubkampioenschap 2010   40K Clubkampioenschap  2010 - Pagina 2 Emptydi dec 21, 2010 12:21 am

ik ga geen battle report schrijven want weet toch nx meer:) ik weet da er lekkere ontbijtkoeken waren me verdomd lekkere croissants!!! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

40K Clubkampioenschap  2010 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 40K Clubkampioenschap 2010   40K Clubkampioenschap  2010 - Pagina 2 Emptydi dec 21, 2010 12:52 pm

Battle reports, the Tyranid way...

Battle 1 (Chaos) - tegenstander goed doen vloeken, voor situatieschets: zie foto's hierboven. Goed gegeten, veel bio-matter...
Battle 2 (Daemons) - tegenstander goed doen vloeken, 1 T6-wound teveel over naar zijn goesting. Warp-energy vult niet echt.
Battle 3 (Space Wolves) - tegenstander goed doen vloeken, massacre. Goed gegeten, veel bio-matter...

Voor de lijst: zie foto's hierboven, bijna heel mijn leger (1 Mawloc tekort) staat rond de Rhino te poseren Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

40K Clubkampioenschap  2010 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 40K Clubkampioenschap 2010   40K Clubkampioenschap  2010 - Pagina 2 Emptydo dec 23, 2010 6:41 pm

Caesar schreef:
ik ga geen battle report schrijven want weet toch nx meer:) ik weet da er lekkere ontbijtkoeken waren me verdomd lekkere croissants!!! lol!
Ja je zou alleen al meedoen voor de koeken lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





40K Clubkampioenschap  2010 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 40K Clubkampioenschap 2010   40K Clubkampioenschap  2010 - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
40K Clubkampioenschap 2010
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 40k op vrijdag 19/02/2010 ?
» ETC rules 2010 2nd draft
» fantasy 2010 rumours
» Games Day 2010 Birmingham
» 27 november Warmstorm 2010 Oostende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Clubkampioenschappen :: 40K Clubkampioenschap-
Ga naar: