Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 ork test model

Ga naar beneden 
+2
von carstein
Necron
6 plaatsers
AuteurBericht
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

ork test model Empty
BerichtOnderwerp: ork test model   ork test model Emptyma aug 30, 2010 10:37 pm

Ik heb gezocht naar een snelle manier om mijn Goff orks te verven aangezien het veel figuurkes zullen zijn. Basically basecoats + badab black wash. Ik wou een donkere black orc huidskleur en om toch nog iets van contrast te hebben, heb ik afgeweken van het standaard Goff zwarte armour en/of kledij en ben ik meer voor grijstinten gegaan.

ork test model Dsc00916

ork test model Dsc00917a

ork test model Dsc00919ko

ork test model Dsc00920x

Laat maar weten wat je er van vindt ...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
von carstein
Shade
von carstein


Aantal berichten : 137
Registration date : 17-12-08
Leeftijd : 28
Woonplaats : aalst

ork test model Empty
BerichtOnderwerp: Re: ork test model   ork test model Emptydi aug 31, 2010 9:17 am

ik vindt hem geslaagd het enigste wat ik jammer vindt is dat de huid zo donker is misch een beetje higlighten ? dit is maar een persoonlijke smaak hoor ;D
Terug naar boven Ga naar beneden
Sancho
Slave off the Altar
Sancho


Aantal berichten : 16
Registration date : 24-08-10
Leeftijd : 51
Woonplaats : Hofstade

ork test model Empty
BerichtOnderwerp: Re: ork test model   ork test model Emptydi aug 31, 2010 1:11 pm

Ik vind dat een heel goed resultaat, perfect voor grote units.
Moest je echt willen zou je nog een paar highlights kunnen doen om het totaalbeeld wat lichter te maken, maar ik vind het zeker niet nodig.

Als Island Of Blood uitkomt ga ik ook met massa's Skaven zitten waar ik een gemakkelijke, snelle manier moet voor vinden...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.myspace.com/monsterjoerocks
coves
Crone Hellebron
coves


Aantal berichten : 563
Registration date : 26-10-08

ork test model Empty
BerichtOnderwerp: Re: ork test model   ork test model Emptydi aug 31, 2010 5:52 pm

ik zou vóór de badab black wash een lichte snot green drybrush op het vel doen. Dat is ook nog perfect te doen voor grote units en geeft een wereld van verschil. Nu is de skin iets te plat omdat orkhide shade (of wel donkergroen je ook gebruikt hebt) op zich al heel donker is. Voor de rest ziet het er heel goed uit Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
von carstein
Shade
von carstein


Aantal berichten : 137
Registration date : 17-12-08
Leeftijd : 28
Woonplaats : aalst

ork test model Empty
BerichtOnderwerp: Re: ork test model   ork test model Emptywo sep 01, 2010 5:01 pm

coves schreef:
ik zou vóór de badab black wash een lichte snot green drybrush op het vel doen. Dat is ook nog perfect te doen voor grote units en geeft een wereld van verschil. Nu is de skin iets te plat omdat orkhide shade (of wel donkergroen je ook gebruikt hebt) op zich al heel donker is. Voor de rest ziet het er heel goed uit Wink

ja ik denk dat brushen dan wel ook een pak sneller zou gaan dan highliten
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

ork test model Empty
BerichtOnderwerp: Re: ork test model   ork test model Emptydo sep 02, 2010 2:48 pm


Goed.. maar... hij heeft bruine bottekes aan.... Iedereen weet dat ze met rode rapper kunnen lopen... Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

ork test model Empty
BerichtOnderwerp: Re: ork test model   ork test model Emptyvr sep 10, 2010 9:43 am

op algemeen verzoek, met nog een extra drybrush en wash van de huid ...

ork test model Dsc00933zv
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
coves
Crone Hellebron
coves


Aantal berichten : 563
Registration date : 26-10-08

ork test model Empty
BerichtOnderwerp: Re: ork test model   ork test model Emptyvr sep 10, 2010 10:35 am

dat is al een heel stuk beter Wink .
En ik denk dat dat qua extra werk nog altijd te doen is voor de horde orks die je gaat moeten verven Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

ork test model Empty
BerichtOnderwerp: Re: ork test model   ork test model Emptyzo sep 12, 2010 4:53 pm

Citaat :
Als Island Of Blood uitkomt ga ik ook met massa's Skaven zitten waar ik een gemakkelijke, snelle manier moet voor vinden...

Verschillende mogelijke kleuren in ArmyPainter spuitbussen. Dan een washke erover en een drybrushke en al hun pelskes zijn gedaan.
+ge bespaart u ook een spuitbus zwart...
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

ork test model Empty
BerichtOnderwerp: Re: ork test model   ork test model Emptydo dec 16, 2010 9:43 pm

Na meer dan een maand er over te doen om de helft van een unit trukk boyz te verven, heb ek opnieuw een test model geverfd omdat het oude toch nie was wat ik wou. Er is nie genoeg contrast en de huidskleur lijkt niet natuurlijk genoeg ... voor een ork Smile

Hieronder enkele fotos van mijn nieuw testmodel. Graag input aub! kwestie danek nie weer 12 boyz verf en dan merk da het op niks trekt Smile

ork test model Dsc03130x

ork test model Dsc03133e

ork test model Dsc03135c
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

ork test model Empty
BerichtOnderwerp: Re: ork test model   ork test model Emptydo dec 16, 2010 10:15 pm

Ik vind 'm persoonlijk veel beter gelukt dan de vorige (ik ga 'mooi' niet in mijn mond nemen, 't blijft een Ork natuurlijk). Heb je al eens geprobeerd de huid te washen met Thraka Green en daarna met Gryphonne Sepia? Ik heb hier wat testmodelletjes staan met die combinatie, verdunde Goblin Green over een witte basecoat zodat je al een beetje natuurlijke highlights krijgt door de slechte dekking, en dan die twee washes erover. Ziet er best goed uit, heel natuurlijk, en veel langer kost dat niet hé.
Ik zal van 't weekend eens een paar foto's nemen zodat je zelf kan oordelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

ork test model Empty
BerichtOnderwerp: Re: ork test model   ork test model Emptydo dec 16, 2010 10:47 pm

De huid is nu orkhide shade, badab black wash (gans het model op dat moment), dan Gnarloc Green layering en daarna nog 2x Thraka Green wash.

Wat is het effect van de extra gryphonne sepia?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
coves
Crone Hellebron
coves


Aantal berichten : 563
Registration date : 26-10-08

ork test model Empty
BerichtOnderwerp: Re: ork test model   ork test model Emptydo dec 16, 2010 11:44 pm

Ik vind ook dat hij/zij/het (met orks weet ge immers nooit Razz ) er veel beter uitziet dan het vorige schema Wink.
Volgens mij kunt ge idd zoals Bart zegt eens er nog een gryphonne seppia proberen op te leggen: dat geeft normaal gezien een erg licht, natuurlijk schaduweffect.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

ork test model Empty
BerichtOnderwerp: Re: ork test model   ork test model Emptyvr dec 17, 2010 7:59 am

Necron schreef:
Wat is het effect van de extra gryphonne sepia?
Het ziet er allemaal wat realistischer uit, niet het zuivere groen wat je vaak ziet bij Orks, maar eerder die zweterige, vuile huid die men in de boeken beschrijft. Ik post dit weekend eens wat foto's, dan kan je beter oordelen.

't gaat ook heel wat sneller dan het traditionele highlighten Smile

+++ edit +++

Witte primer, Goblin Green 50/50 verdund met water als basecoat, groene wash, sepia wash, done in 60 seconds... Let wel, verder is er nog niks klaar hé Wink
ork test model IMG_2139
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





ork test model Empty
BerichtOnderwerp: Re: ork test model   ork test model Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
ork test model
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» space wolves test-paint model
» Model builden voor het verven?
» Model of the day
» Model Masterclass
» Wolf lord model

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Painting and Modelling :: Painting & Modelling-
Ga naar: