Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations Empty
BerichtOnderwerp: House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations   House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations Emptyvr jan 10, 2014 4:25 pm

Omdat er toch flink wat discussie is over deze zaken zou ik willen een voorstel doen tot house rules zodat battles een beetje plezant blijven. Ik ga hierbij uit van een niet-Apocalypse setting (dus gewone friendly battles en campaign battles na de lopende campaign). Apocalypse battles hebben een eigen ruleset die uitvoerig wordt beschreven in de daarvoor bestemde boeken, en de regels voor de lopende narrative campaign zijn het vakgebied van de organisator (Necron). Voor toekomstige campagnes kan natuurlijk afgeweken worden van onderstaande voor zover dit deel uitmaakt van het uitzonderlijke karakter van de campagne, dit dient dan duidelijk opgenomen te zijn in de rules-pack.

Enfin, het eigenlijke voorstel:
- Units uit Escalation zijn toegestaan.
- Fortifications uit Stronghold Assault zijn toegestaan.
- Forgeworld units zijn toegestaan voor zover ze het 40K approved zegel hebben.
- Forgeworld fortifications zijn toegestaan voor zover ze het 40K approved zegel hebben.
- Forgeworld army lists zijn toegestaan voor zover ze het 40K approved zegel hebben.
- Data slates zijn toegestaan voor zover ze horen bij het leger uit je primary of secondary detachments. Dit zorgt er voor dat je leger op het einde van de rit nog wat geloofwaardig overkomt, en houdt de kaas-factor wat binnen de perken.
- Formations zijn toegestaan voor zover ze het 40K approved zegel hebben. Apocalypse formations zijn natuurlijk niet toegestaan.
- Destroyer weapons zijn niet toegestaan. Niemand houdt er immers van om modellen gewoon weg te moeten nemen zonder enige vorm van verweer. Modellen waar toevallig een Destroyer weapon op zit zijn toegestaan, maar de Destroyer weapons kunnen niet gebruikt worden.
- Breng steeds minstens een kopie van de regels mee ter inzage voor je tegenstander. Dit dient ofwel een officiële PDF te zijn van op bijvoorbeeld de Forgeworld site, een kopie van een officiële GW publicatie, of een officiële electronische versie op bijvoorbeeld een tablet of smartphone. Dus geen haastig neergeschreven spiekbriefje dat niemand kan ontcijferen. Niet iedereen beschikt over deze rulesets, het is gewoon elementaire beleefdheid om je tegenstander op de hoogte te brengen van wat een unit kan of niet kan. Kan je de regels voor een unit niet voorleggen op vraag van je tegenstander, dan wordt de unit onmiddellijk van tafel verwijderd.

Deze house rules zouden ons in staat moeten stellen om de variatie die ons wordt aangeboden door Games Workshop zoveel mogelijk te benutten, terwijl je tegenstander nog steeds een goede kans maakt om iets te kunnen uitrichten tegen je leger.

Graag feedback.
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations Empty
BerichtOnderwerp: Re: House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations   House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations Emptyvr jan 10, 2014 5:02 pm


Lijkt me pefect!

1 punt ter discussie (heb een reputatie hoog te houden...)
Citaat :

- Units uit Escalation zijn toegestaan.
- Destroyer weapons zijn niet toegestaan.

Escalation zorgt er voor dat je in normale 40K games Super Heavies kan zetten. Deze SH's komen aan een bepaalde prijs, puntenkost, en hebben aan de hand van die puntenkost bepaalde wapens. Als je die wapens banned dan limiteer je enorm het aantal modellen dat nog in aanmerking komt om te spelen. + dit zorgt eerder voor onevenwicht dan balans. bv Mijn tegenstander mag wel een Stormblade (Anti infantery SH) zetten maar ik geen Shadowsword(Anti tank SH) als counter... Waarom zou je dan al bij al nog Escalation gaan toestaan?
Voor zover ik weet heb ik nog niemand test battles zien spelen om te zien of bv 1 unit van 10 CC Terminators tot bij een Shadowsword geraakt om hem in stukjes te hakken?(groffe punten vergelijking) Dus op basis van welke testen baseer je het feit dat D-weapons het spel uit balans brengen? Vanuit mijn army standpunt brengt een re-roll invul safe van 2+ het spel ook uit balans (ik haal je eigen vb aan). Waarschijnlijk is het antwoord hier: het internet. Maar ik ben niet onmiddelijk geneigd om op basis daarvan iets te gaan toepassen. Sommige sites op het internet beweren ook dat er leven is op Mars.

Mijn voorstel zou dan ook eerder zijn dat we dit enigszins uittesten alvorens hier een huisregel op te plakken.
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations Empty
BerichtOnderwerp: Re: House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations   House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations Emptyvr jan 10, 2014 6:26 pm

vraagje: de hierodule modellen zijn waarschijnlijk alleen bij apocalyps gerekend zeker en niet in escalation
dus zijn hierdoor niet toegestaan?

En wat gebeurt er juist als een super heavy voertuig ontploft als D-weapens niet zijn toegestaan?
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations Empty
BerichtOnderwerp: Re: House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations   House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations Emptyza jan 11, 2014 1:05 am

Ik zal hier later nog wat uitgebreider op reageren maar het is allemaal zo simpel niet.  Het probleem van de laatste releases van GW is niet zo zeer dat ze de balans zouden verstoren (er is geen balans, net zoals er geen lepel is).  Wie balans wil moet maar gaan schaken (alhoewel diegen die mag beginnen ook een voordeel heeft).  Ik zie weinig spelers in den Hermelijn ineens een riptide en broadsides gaan kopen om samen met een inquisitor bij hun guard en daemon leger te spelen.  Zolang er geen misbruik is hoeft dit niet beperkt te worden.  Ik denk niet dat iemand zin heeft om alle mogelijke combinaties (het gedacht alleen al) al dan niet op een banlist te gaan zetten (zoals bij Magic bv).

Het is gebruikelijk om met je tegenstander af te spreken welk type van battle je wil spelen. Niemand is verplicht om tegen of met iets te spelen dat hun niet licht.

In het algemeen heeft GW een aantal flaters begaan met de "rules" die ze recentelijk hebben uitgebracht. De rapid release schedule heeft de redelijk goede regelset van 6th op enkele maanden naar beneden gebracht.  Er is geen goede manier om dit op te lossen.  Dingen bannen (vb 2++ rerollable) is volgens mij niet de oplossing maar zal gewoon het probleem verleggen naar andere units/codeci. Guard, Grey Knights, Necrons hebben allemaal hun tijd gehad als top of the foodchain toen Eldar, Tau en Daemons het onderspit moesten delven. Nu zijn de rollen omgekeerd en binnenkort kan het zijn dat Guard (met een nieuwe codex) opnieuw stijgt. Marine spelers zijn gejost aangezien dat ze als standaard waar de rest op gebaseerd is altijd gemiddeld zullen blijven.

Persoonlijk heb ik geen probleem met de dataslate characters (zoals Bel'akor).  Ik ben geen fan van de formations als je die bovenop je FOC kan nemen.  Ik heb er geen probleem mee dat als je die units neemt (zoals vorige apocalypse) met slots uit je FOC je die bonussen dan krijgt.  Dat lost ook direct het probleem op van Scouring/Big Guns scoring.  Ik heb geen probleem met de meeste fortifications uit Stronghold Assault (inclusief die waar je meerdere fortifications kan nemen). Enkel die waarvan GW geen kit heeft uitgebracht (de ontbrekende foto's) omdat daar de regels verschrikkelijk slecht van zijn (hoe lang en hoe groot zijn de fuel lines, wat gebeurt er als de voidshields gehit worden door een blast, ...).  Escalation ben ik geen fan van.  Voor mij zijn superheavies iets voor apocalypse (een systeem waar je er van uit gaat dat je evensnel je modellen weer van tafel gaat nemen als dat je ze er op geplaatst hebt).  Zoals hierboven al aangehaald kan je de D weapons niet zo maar bannen omdat ze naast inbegrepen te zijn in de unit cost ook de main counter zijn tegen superheavies.  Ik zeg niet dat dit moet gebanned worden maar ik verwacht geen superheavy tegen mij te krijgen in een random game en ben ook niet van plan om die aan te schaffen of op te stellen in een random game.  Voor mij is stronghold assault een uitbreiding (en update) van de bestaande fortifications terwijl escalation een alternatieve uitbreiding is (net zoals apocalypse, cities of death, deathmissions, spearhead, ...).  Over spearhead gesproken, daar kon je ook een superheavy meenemen en bij mijn weten is spearhead nooit gespeeld Smile

We hebben in het verleden een gelijkaardige discussie gehad over forgeworld. Er werd toen een poll gehouden en het resultaat was dat we in de campaigns nu één FW 40k approved unit toelaten. Ik vrees dat er nu te veel opties zijn om dit met een simpele poll op te lossen. En we weten niet wat GW nog allemaal op ons gaat loslaten Sad

Post is toch langer geworden als voorzien Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations Empty
BerichtOnderwerp: Re: House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations   House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations Emptyza jan 11, 2014 2:25 pm

Citaat :
maar ik verwacht geen superheavy tegen mij te krijgen in een random game
must.....resist....

 cheers 

Het is nog tot eind februari campaign. Daarna spelen we die minigames van 200p veronderstel ik. Friendly battles daartussenin kan je simpelweg afspreken met je tegenstander wat je gebruikt. Of je gebruikt die battles net om een aantal van die nieuwe dingen uit te testen. In het geval je gewoon komt opdagen en een spelletje wil spelen dan zoek je gewoon iemand die wil spelen tegen wat je meehebt. Dat is de simpelste oplossing tem maart.
Dat geeft ons toch nog wat tijd om alles te laten bezinken, uit te testen, zien wat er nog volgt, enz
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations Empty
BerichtOnderwerp: Re: House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations   House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations Emptyma jan 13, 2014 10:55 pm


ik ben het eens met de Philip, den Homer en de Jeroen, heeft er nog iemand iets te zeggen?
Euh 200 punten battles?????????????
en nadien altijd apocalypse???????????????
Rare jonges die space marines
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations Empty
BerichtOnderwerp: Re: House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations   House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
House rules - Forgeworld, Escalation, Stronghold Assault, dataslates en formations
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Gebruik van ForgeWorld rules
» forgeworld
» forgeworld
» Forgeworld
» 19/09 40K Assault on Hermelijnstreet

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: Rules Questions-
Ga naar: