Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 GW additions

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

GW additions Empty
BerichtOnderwerp: GW additions   GW additions Emptydo dec 19, 2013 7:03 pm

Lijkt mij de beste manier om ze toe te passen

Citaat :
Blood of Kittens
Looks like GW does have something to say about the ongoing hate fest to the new supplements... Here in the White Dwarf office, we’ve spent a lot of time discussing the new supplements for Warhammer 40,000 – Escalation and Stronghold Assault – and what they mean for our collections. Rather than ruminate, I asked the godfather of games design, Jervis Johnson, what they are all about. “Escalation and Stronghold Assault are new ways to play Warhammer 40,000. Once upon a time, all we had were infantry models to battle with. Then we made tanks. Then we made even bigger tanks, Titans, scenery and flyers – all of which add a new dynamic to Warhammer 40,000. It’s an evolution of the hobby, from humble infantry beginnings to the full-scale warfare that we can now experience.” “The five latest Warhammer 40,000 supplements: Cities of Death, Planetstrike, Escalation, Stronghold Assault and Apocalypse are all different ways for you to use your collection of miniatures – you can use one, some, none or all of them in a game – there really is no limit to what you can do. My suggestion is to chat to your opponent before your game and come up with a scenario or a story for the battle you want to fight and find a supplement that works best for what you want to achieve. Escalation and Stronghold Assault, for example, were designed with each other in mind, enabling one player to field a Super-heavy tank alongside their force, while their opponent entrenches themselves in a network of defence lines and bunkers. It makes for a fantastic siege battle.”
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

GW additions Empty
BerichtOnderwerp: Re: GW additions   GW additions Emptydo dec 19, 2013 8:16 pm

Maar... maar... het maakt de game helemaal unbalanced, en het competitieve bla bla bla zeur zeur zeur.

Ik snap het niet meer, eerst klaagt men steen en been dat GW niks inzit met de player base en de codexen niet tijdig vernieuwt, nu hebben we en vernieuwde codexen, en meer content dan we ooit hebben gehad, en is het Internet (tm) weer niet content. Ik zou er niet mee inzitten om eens iets te spelen dat niet terugvalt op dezelfde 6 book battles tegen dezelfde 3 lijsten. Planetstrike, Cityfight, Battle Missions enz. zijn al een tijd uit, en niemand speelt die. Ik hoop dat Escalation en Stronghold Assault ook niet die stille dood sterven.

Misschien moeten we eens een campagne organiseren rond deze expansions om ze wat populairder te maken? Vroeger heb ik al zo'n paar battles gespeeld tegen Bart vdb, en dat was steeds pret verzekerd voor beide partijen. Toen speelde hij natuurlijk nog geen OP Iyanden leger... Razz 
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

GW additions Empty
BerichtOnderwerp: Re: GW additions   GW additions Emptydo dec 19, 2013 11:21 pm

Wel, niet vergeten dat die zaken als planetstrike en zo opgenomen zijn in de campaign. Jeroen heeft zelfs nogal wat moeite gedaan om ze te proberen te converteren naar 6th edition. Maar ik denk dat die nogal verdrongen zijn door doubles (niets tegen doubles, ik constateer gewoon dat dat het enige is dat gespeeld wordt buiten de stadaard 1v1s).
Ik zie er geen gaten in de volgende campaign battle cityfight of planetstrike of whatever te spelen, by the way. (jij brengt de regels mee, ik heb ze niet)

Over hoeveel de game balance al dan niet op z'n kop gaat staan door escalation en stronghold ga ik me niet uitspreken, daarvoor zou ik eerst een paar van die spelletjes moeten meemaken. In principe, als GW zijn job goed gedaan heeft, zou die balans moeten behouden worden door de points costs. Maar we hebben screamerstar en andere leukigheden om te bewijzen dat GW niet alles kan voorzien.

Ik moet toegeven dat ik het eerst ook niet 100% zag zitten, maar als ik er 5 minuten over nadenk verandert er niet veel. Er zijn nu al een paar unit combos die nigh unkillable zijn en veel damage output hebben, of dat een paar units zijn of één superheavy gaat niet veel verschil maken. In feite zou ik blij zijn met meer diversiteit die ongetwijfeld gaat volgen.

Alleen die datasheets blijven achterlijk. Diversiteit, ok i suppose, maar als ze op die manier verdergaan gaan black templars op de duur een allied chaos sorcerer mogen meepakken. Ze hebben veel te veel moeite gedaan de black library uit te bouwen om ineens zoveel hun voeten te vegen aan de lore. En het zal de diversiteit niet echt ten goede komen als alle imperial lijsten waar je de komende 2 jaar tegen gaat spelen Coteaz meehebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

GW additions Empty
BerichtOnderwerp: Re: GW additions   GW additions Emptydo dec 19, 2013 11:54 pm

Hollow_man schreef:
Wel, niet vergeten dat die zaken als planetstrike en zo opgenomen zijn in de campaign. Jeroen heeft zelfs nogal wat moeite gedaan om ze te proberen te converteren naar 6th edition. Maar ik denk dat die nogal verdrongen zijn door doubles (niets tegen doubles, ik constateer gewoon dat dat het enige is dat gespeeld wordt buiten de stadaard 1v1s).
Ik zie er geen gaten in de volgende campaign battle cityfight of planetstrike of whatever te spelen, by the way. (jij brengt de regels mee, ik heb ze niet)
Ik weet dat er regels in de huidige campagne zitten, maar zoals je zelf zegt worden ze wat verdrongen vandaag. Ik bedoelde eigenlijk een campagne ENKEL met deze games, bijvoorbeeld een tree campaign om een stad te veroveren waar alle battles Cities of Death zijn.
Geen probleem om de regels ter beschikking te stellen van diegenen die meedoen aan dergelijke campagne, maar zoals Jeroen reeds heeft gedaan zullen we er wel moeten over waken dat deze 6th edition proof zijn.

Hollow_man schreef:
Alleen die datasheets blijven achterlijk. Diversiteit, ok i suppose, maar als ze op die manier verdergaan gaan black templars op de duur een allied chaos sorcerer mogen meepakken. Ze hebben veel te veel moeite gedaan de black library uit te bouwen om ineens zoveel hun voeten te vegen aan de lore. En het zal de diversiteit niet echt ten goede komen als alle imperial lijsten waar je de komende 2 jaar tegen gaat spelen Coteaz meehebben.
1. Je haalt hier 2 zaken door elkaar: Codex: Inquisition en datasheets/dataslates.
2. Voor Codex: Inquisition volg ik je mening gedeeltelijk. Deze maakt een hoop fluffy Imperial legers mogelijk, maar Coteaz is inderdaad te goed om zomaar te negeren. Anderzijds is dit niks anders dan wat je vandaag reeds tegenkomt met bijvoorbeeld Tau/Eldar enz. (think Farseer met Runes of Warding op jetbike met een unit van 3 guardian jetbikes als allies voordat de nieuwe Eldar codex uit was), behalve dat je natuurlijk geen allied detachment opbruikt (iets wat voor mij persoonlijk niet nodig was). Voor mij had er ook wel een Troops Choice verplicht bij gemogen om de auto-include factor wat af te remmen, maar veel verschil zou dit niet gemaakt hebben.
3. Ik snap je kritiek niet wat betreft de datasheets/dataslates. Het enige wat deze doen is een bepaalde groep van units binnen één codex bundelen als een 'extra' allied detachment en er eventueel wat extra regels aan toevoegen tegenover een bepaalde puntenkost. De normale restricties en regels m.b.t. allies blijven gewoon behouden. Ik vind persoonlijk dat ze vrij goed de lore behouden, tot zelfs aanmoedigen. Ik heb er persoonlijk al twee gedownloaded, en daag je uit er ook maar iets game-breaking in terug te vinden. Basically geven ze dus gewoon meer flavour aan je bestaande leger: in de praktijk speel je units die je vandaag ook al gewoon kan spelen, maar ze krijgen er één of twee special rules bij tegen een prijsje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

GW additions Empty
BerichtOnderwerp: Re: GW additions   GW additions Emptyvr dec 20, 2013 12:54 am

Citaat :
Alleen die datasheets blijven achterlijk. Diversiteit, ok i suppose, maar als ze op die manier verdergaan gaan black templars op de duur een allied chaos sorcerer mogen meepakken. Ze hebben veel te veel moeite gedaan de black library uit te bouwen om ineens zoveel hun voeten te vegen aan de lore. En het zal de diversiteit niet echt ten goede komen als alle imperial lijsten waar je de komende 2 jaar tegen gaat spelen Coteaz meehebben.

Inderdaad Homie
Ik denk dat GW net meer naar de fluff aan het leunen is. En zoals de text boven zegt, gewoon betere en interessantere games dan wat we tot nu toe hadden. Of beter gezegd, je kan ze zo maken.
Wat ik totaal niet begrijp is dat ge-whine over Inquisition en Escalation. Mekkeren over een strenght D-weapon en het ondertussen doodnormaal vinden dat een Wraithknight T8 heeft... Heeft er iemand toen geopperd om daar T6 van te maken omdat het niet eerlijk is? Nee, ze spelen er mee.
En nu kan een Imperial Coteaz meenemen..., ooohweee dat er een Imperial speler in de top 20 van een toernooi binnensukkelt!
En als ge Mister C. genen toffe vind stapt er dan eens op met de voet van uwen Titan hé of laat hem eens in de loop van dienen big ass d-weapon loop kijken.
wat betreft de BT (whine, whine, whine Wink ): Bij de release vd nieuwe codex zijn er onmiddellijk 30 spelers bij ons met BT begonnen!.... Wat ze wel behouden is is hun fluf, zij hebben geen psychers. Wat wel aangepast is is dat ze mogen ally-en met een leger waar psychers inzitten. En dat is nu toch de normaalste zaak vd wereld zeker. Doen ze dat met hun goesting? Nee, maar ze vechten wel samen voor de imperium. Hun code of honour dictates it.

Dus het is gedaan met de hegemonie van de aliens. Time for the imperium to strike back! En wie weet, misschien word den Emperor sebiet nog wakker! Eens kijken welke nitwit dat diene gaat bannen.

pss voor een city of death game te spelen heb je 1) een city of death tafel nodig. En Philie krijgt dat (nog) niet af... 2)iemand dat effectief zo een spelleke organiseert. En Philie heeft (nog) genen tijd daarvoor...
't is al verduiveld moeilijk om aan 6 man te geraken voor die special campaign battle...

Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

GW additions Empty
BerichtOnderwerp: Re: GW additions   GW additions Emptyvr dec 20, 2013 1:30 am

Ik heb al gezegd dat, na er wat over te hebben nagedacht, ik weinig tot geen graten kan vinden in escalation. Bring on the shadowblade, it will be a huge boost to my wreckage quota. Wat mij meer zorgen baart is slates en inquisitors die fundamentele regels van het spel omzeilen.

Ik vind alles dat zijn middelvinger opsteekt naar de FOC gevaarlijk. Ja, iedereen speelde een allied runes of warding farseer, maar dan kozen ze er ook voor hun allied detatchment te gebruiken als psyker afweer. Zodra je niet meer moet kiezen... Evil or Very Mad Ik vond het leuk dat ieder army zijn sterke en zwakke punten had. ik vond het ook leuk dat je die met allies wat kon offsetten. Zowat alle loyalists konden al op een faire manier Coteaz spelen, door te allien met grey knights. Maar als je nu in het wilde weg vanalles door elkaar kunt beginnen spelen en van alle armies gewoon het beste op een hoop kunt smijten, zonder overigens iets aan te trekken van de FOC die er in de eerste plaats inzit voor een beetje balance, wat is dan het punt van een leger verzamelen? Als het écht binnen één codex was geweest dan had het meegevallen, maar het is niet binnen één codex. Iedereen die kan allien met tau (dus essentially: iedereen) kan de fireblade formation meepakken, daarvoor moet je geen tau spelen, en dit is nog maar het begin.
Is een wraithknight hard? ja, en ik speel em in mijn eldar leger. Is een eternal bike master hard? ja, en ik speel em in mijn space marine leger. is Coteaz hard? ja en ik speel em in mijn 'oh wait, it doesn't really matter'-leger, naast die eternal master en die wraithknight, achter de 6 broadsides van mijn fireblade cadre. Also, Dan Abnett himself couldn't come up with a narrative for this to make sense.

De lore brokkelt niet af? Dude, ze is al weg. Primary detatchment: imperial guard, allied detachtment: chaos daemons (allies of convience), niets houdt die guard tegen om ook de inquisition (battle brothers) mee te nemen (of een 100% loyalist formation die op latere datum nog zal uitkomen i suppose, inquisition en formation slates werken op dezelfde manier). I bet dat Coteaz en Fateweaver na de battle samen een gaan drinken.

Inquisition codex en formation dataslates lijken me essentially the same, met als enige verschil dat de inquisition meer vrijheid heeft in de keuze van zijn models.

Ik wist eigenlijk dat ik op dit forum niet de black templars als voorbeeld mag gebruiken... Maar ze zijn zo geschikt voor een lore conflict te onderstrepen, ze denken zo heerlijk black and white. Razz
Phillipe, NIEMAND kan de nieuwe black templars ervan betichten OP te zijn. Ik heb zulks ook nooit beweerd. Happy now? lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





GW additions Empty
BerichtOnderwerp: Re: GW additions   GW additions Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
GW additions
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: Other Stuff-
Ga naar: