Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 general discussion

Ga naar beneden 
+15
mazar'i sharif
Arne
Oracles
Shas'o Jon'as
FL3X
Hollow_man
Lord_Ebonius
xajoka
arno
Drogue43
Patrick
TimDG
Bart VM
Necron
Great Unclean one
19 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5
AuteurBericht
Drogue43
Supreme Sorcerer
Drogue43


Aantal berichten : 273
Registration date : 01-09-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Aalst

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptywo feb 26, 2014 3:11 pm

Necron schreef:
Drogue43 schreef:
ik denk dat ik dat weekend kan, alloewel het nog niet vast staat

wanneer ga je dat weten ?


grappig da ge et vraagt, vandaag weet ik het en zolang ik niemand moet vervange da weekend zouk kunne kome
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptywo maa 05, 2014 2:55 pm

Apocalypse battle zaterdag start om 10 uur ! Zorg dat je er op tijd bent !!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptywo maa 05, 2014 11:10 pm

euh wat bedoel je op tijd?
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptydo maa 06, 2014 12:46 am

Great Unclean one schreef:
euh wat bedoel je op tijd?
Vraag maar eens aan Bart VDB, die kan dat perfect uitleggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptydo maa 06, 2014 12:47 am

Hij bedoelt dat je lijfelijk moet aanwezig zijn om 10h00...
Terug naar boven Ga naar beneden
Arne
Assassin
Arne


Aantal berichten : 82
Registration date : 01-12-12
Leeftijd : 25

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptydo maa 06, 2014 10:03 am

moeten wij afspreken met iemand voor de apocalyps?^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptydo maa 06, 2014 11:49 am

Arne schreef:
moeten wij afspreken met iemand voor de apocalyps?^^

gewoon afkomen. we zien wel wie er komt opdagen en dan maken we zo teams. Als we oneven zijn speel ik niet mee ...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptydo maa 06, 2014 5:23 pm

dus niet kwart voor 10 maar ook niet 5 na tien?
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptydo maa 06, 2014 7:00 pm

Great Unclean one schreef:
dus niet kwart voor 10 maar ook niet 5 na tien?

like a wizard !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptyvr maa 07, 2014 12:03 am

't zou niet den eersten zijn die zich zelf opblaasd Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptyma maa 10, 2014 8:57 am

Ik hoop dat iedereen zich geamuseerd heeft tijdens deze campaign. Alle feedback is zoals gewoonlijk welkom !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptyma maa 10, 2014 9:19 pm

ik heb mij super geamusseerd, natuurlijk jammer van die laarste 2 maand dat ik werd belemmerd door andere verplichtingen, apocalypse is niet simpel om regelmatig te spelen, zeker niet door dat je er behoorlijk meer tijd voor nodig hebt.
Maar toch bedankt Necron voor alle moeite die je er hebt ingestoken!
Terug naar boven Ga naar beneden
Drogue43
Supreme Sorcerer
Drogue43


Aantal berichten : 273
Registration date : 01-09-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Aalst

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptyma maa 10, 2014 10:17 pm

Great Unclean one schreef:
ik heb mij super geamusseerd, natuurlijk jammer van die laarste 2 maand dat ik werd belemmerd door andere verplichtingen, apocalypse is niet simpel om regelmatig te spelen, zeker niet door dat je er behoorlijk meer tijd voor nodig hebt.
Maar toch bedankt Necron voor alle moeite die je er hebt  ingestoken!


inderdaad, pretty much sums it up for me on this,

jammer dat ik naar verloop van tijd minder en minder tijd had om te spele, maar het was zeker tof en geestig Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptydi maa 11, 2014 11:55 pm

De campaign zat goed in elkaar en ik heb mij er zeker mee geamuseerd. De missies waren haalbaar maar nu ook weer niet autowin, en hoe het systeem veel spelen en veel verven beloonde in plaats van gewoon alleen maar winnen was een heel goed idee om mensen gemotiveerd te houden.
Ik wil ook nog eens Jeroen bedanken om dat allemaal te willen organiseren, want de afschuwelijke hoop boekhouding die erbij kan kijken kan geen werk van 2 minuten zijn geweest.

Niets is perfect, 2 punten waar we in de toekomst rekening mee kunnen houden:

-Onderverdeling in teams… i don’t like too much. Het is fijn een beetje tactisch per team te kunnen nadenken, maar met een spelersgroep als de onze, waarbij het sterk durft variëren wie er wanneer aanwezig is, of gewoon hoe vaak iemand kan spelen, is het lastig organiseren en heb je teveel momenten dat er mensen niet kunnen spelen voor de campaign omdat ze in hetzelfde team zitten, ook al zijn ze daar met 2. en je sluit een aantal mensen uit als tegenstanders, ik vind het een beetje jammer dat ik maanden niet tegen sommige mensen heb gespeeld.

-Het is allemaal leuk en cool te zeggen ‘wij gaan apocalypse spelen, yeah!’, maar eigenlijk was onze spelersgroep daar niet klaar voor. Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij dat we het eens gedaan hebben, maar er zijn slechts weinig mensen die superheavies of een formation konden opstellen, en alleen ik had allebei. Ik was gewoon blij eens de kans te hebben die te spelen, en ben eerlijk gezegd ook een beetje verschoten van hoeveel sterker die zijn. Ik dacht dat het wel in de puntenkost inbegrepen zat, maar dat bleek duidelijk niet zo. Het komt er uiteindelijk op neer dat de battles waarin ik meespeelde nogal scheefgetrokken werden, en zelfs bij die waar er maar één superheavy was, was die superheavy een enorm, bijna onoverkomelijk voordeel.
Als we dit nog eens gaan doen, en we willen het een beetje fair/interessant houden, gaan we ofwel een paar beperkingen qua formaties/superheavies moeten doorvoeren (iets á la ‘team escalation’ of zo) ofwel moeten wachten tot Philippe zijn titan af is, en de rest ook iets van dien aard heeft.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptydo maa 13, 2014 1:51 pm

https://www.youtube.com/watch?v=L2t17iaykL4&feature=youtu.be
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptydo maa 13, 2014 6:38 pm

cool! Smile
misschien net iets te snel
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptydo maa 13, 2014 6:40 pm

Philuz XIII schreef:
cool! Smile
misschien net iets te snel

'k heb trager geprobeerd maar dan schokt het beeld Sad

'k zal in het vervolg trager moeten rondlopen als ek film Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptydo maa 13, 2014 6:44 pm

Citaat :
'k heb trager geprobeerd maar dan schokt het beeld

Er lopen een paar IT'ers rond in de winkel. Misschien kunnen die U helpen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptydo maa 13, 2014 7:37 pm

Hollow_man schreef:
Het is allemaal leuk en cool te zeggen ‘wij gaan apocalypse spelen, yeah!’, maar eigenlijk was onze spelersgroep daar niet klaar voor. Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij dat we het eens gedaan hebben, maar er zijn slechts weinig mensen die superheavies of een formation konden opstellen, en alleen ik had allebei.
Een superheavy of een formation maakt of breekt het spel niet. Je kan m.i. perfect Apocalypse spelen met een 'gewone' lijst tegen een Apocalypse lijst met daarin een formation of een superheavy. Het probleem begint als je spelers hebt die ENKEL formations, superheavies en 'speciallekes' spelen tegen een normale lijst. Dat laat de balans serieus in één richting overhellen. Het is m.i. DAT wat er voor zorgt dat de tegenpartij weinig lol beleeft aan het spel.

Hollow_man schreef:

Ik was gewoon blij eens de kans te hebben die te spelen, en ben eerlijk gezegd ook een beetje verschoten van hoeveel sterker die zijn. Ik dacht dat het wel in de puntenkost inbegrepen zat, maar dat bleek duidelijk niet zo.
Herlees de regels An'ggrath The Unbound eens, en hou bij een volgende battle ook eens rekening met zijn nadelen (Blood Frenzy bijvoorbeeld). Het zou wel eens kunnen dat het allemaal opeens veel gebalanceerder wordt.

Hollow_man schreef:

Als we dit nog eens gaan doen, en we willen het een beetje fair/interessant houden, gaan we ofwel een paar beperkingen qua formaties/superheavies moeten doorvoeren
Dit is geen probleem van ruling, maar een probleem van ingesteldheid. Als je meedoet aan een fun narrative campaign waar de meesten al bijna  afhaken voor 1750-punten battles wegens geen modellen genoeg, dan heb je twee opties: of je past je lijst aan aan de plaatselijke meta, of je wordt 'that guy'. Iedereen moet maar voor zichzelf uitmaken tot welke categorie hij wil horen, en zich neerleggen bij de gevolgen dat deze beslissing kan hebben.



Globaal gezien vond ik de campagne geslaagd, hoewel ik persoonlijk een andere definitie heb voor 'narrative campaign', maar dat wist je al Razz 

Enkele punten wat ik in de toekomst anders zou doen:
- Geen teams meer, maar individuele warbands. Het gaat steeds moeilijk blijven om gebalanceerde teams op te stellen en toch enigszins de fluff te respecteren, en team-spelen vereisen een engagement van iedereen, hetgeen niet altijd haalbaar was omwille van werk, andere hobbies, enz. Wanneer één speler in een team van 3 à 4 man enkele malen niet kan spelen, dan benadeelt dat de andere spelers in zijn team.
- De player objectives waren een leuke noot, maar hadden m.i. te veel invloed op de campaign. Achteraf beschouwd had ik de verdeling van de gebieden enkel laten afhangen van de resultaten van de eigenlijke battles (met natuurlijk variatie mogelijk tussen gewone battles, doubles, Apocalypse e.d.). Je merkte al snel dat partijen die veel konden spelen, veel punten sprokkelden, en al snel het team-objectief konden veiligstellen.
- Geen vaste codexen meer opgeven in het begin van een campagne die x maand duurt. Zeker niet als we zien hoe snel GW tegenwoordig nieuwigheden uitbrengt. Een alternatief zou kunnen zijn dat we de bestaande codexen onderbrengen in facties (Imperium, Forces of Ruin, Xenos of zelfs iets gedetailleerder). In het begin van de campagne wist ik bijvoorbeeld niet eens dat er een Codex: inquisition ging uitkomen, of dat ze Adeptus Sororitas gingen vernieuwen, waardoor deze de facto gelocked waren voor de rest van de campagne voor mij. Dit natuurlijk niet wanneer pakweg een campagne wordt gevoerd met individuele warbands, die kunnen meestal niet op korte tijd hun hele leger veranderen Smile

Enkele punten die voor mij zeker het herhalen waard zijn:
- Inschrijvingsgeld. Ik blijf voorstander van het principe, het helpt om wat engagement 'af te dwingen', en lukt het niet, dan is de prijzenpot op het einde van de campagne alvast een goed middel om de pil zoeter te maken.
- Het niet koppelen van de uitkomst van de campagne aan de eigenlijk prijzen. Iedereen heeft bijgedragen om deze campagne een leuk gebeuren te maken, iedereen zou dus een kans moeten maken op een prijs. Dat er een betere kans was voor mensen die meer tijd en/of energie in de campagne hebben gestoken, vind ik ook goed.
- Het formaat van de map campaign was zeer goed, zeker voor herhaling vatbaar. Ook de verborgen campaign objectives vond ik een leuke touch.
- Het belonen van tegen verschillende tegenstanders te spelen, al heb ik helaas nog niet tegen iedere deelnemer kunnen spelen.
- Last but not least: de gelinkte battles vond ik persoonlijk de crème. Ik sta zeker open voor nog meer van dat!

Wat ik graag anders zou zien, maar administratief waarschijnlijk niet haalbaar is:
- De mogelijkheid om lijsten te veranderen afhankelijk van je tegenstander. Maar dat gaat enkel als iedereen matuur genoeg is om zijn lijsten correct op te maken, en dat deze dus niet telkens moeten nagekeken worden.


[Oscar acceptance speech mode]
Dank aan Jeroen om dit hele gebeuren te organiseren en in goede banen te leiden. Het is weinig dankbaar werk, maar weet dat het wel degelijk geapprecieerd wordt! Ook dank aan Nelly en Philippe om ons ondanks alles nog steeds onder hun dak te tolereren, en zich blijven inzetten om onze spel-ervaringen zo aangenaam mogelijk te maken.
[/Oscar acceptance speech mode]


Citaat :

Citaat :
'k heb trager geprobeerd maar dan schokt het beeld

Er lopen een paar IT'ers rond in de winkel. Misschien kunnen die U helpen?

Dat kan mogelijk opgelost worden door af te sluiten en eens opnieuw op te starten. Zonder dank. Zelfde facturatie-adres als anders?
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptydo maa 13, 2014 9:31 pm

op den uitleg van de Homer, en ik gan NIET quoten, kan ik alleen maar zeggen "And so say wel all!!!"

Voor mij persoonlijk kan ik er alleen aan toevoegen, als nog steeds beginnende 40K player heb ik nog altijd problemen met al het forge world gedoe, door dat gaan samen te voegen met de 40K stuff staan wij, de beginners, toch wel een beetje in het nadeel t.o.v de ervarender spelers, die al verder zitten op dat vlak. Had nog nooit gehoord van een D canon dat al mijn tanks etc gewoon in 1 shot opkuiste, ongeacht het aantal HP een tank heeft Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptydo maa 13, 2014 11:14 pm

Daarom moet er inderdaad goed afgesproken worden wat soort van battles er gespeeld worden. Er is een groot verschil tss een 'mega-battle' waar je nog steeds rekening moet houden met een FOC en een 'apocalypse battle'.
Tot onze verdediging toch ook aanhalen dat het net de "nieuwere" mensen zijn die staan te springen om Apocalypse te spelen.
Laten we het er op houden dat het een goede kennismaking was en dat we nu allemaal weten waar we ons aan moeten verwachten bij zo een spelleke.

En Peter..., het was een waar genoegen om uw tankske in frit te schieten. Smile
(al kan ik mij niet herinneren dat ik op een tank van u heb geschoten lol)
Terug naar boven Ga naar beneden
Drogue43
Supreme Sorcerer
Drogue43


Aantal berichten : 273
Registration date : 01-09-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Aalst

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptyvr maa 14, 2014 1:10 am

Philuz XIII schreef:
Daarom moet er inderdaad goed afgesproken worden wat soort van battles er gespeeld worden. Er is een groot verschil tss een 'mega-battle' waar je nog steeds rekening moet houden met een FOC en een 'apocalypse battle'.
Tot onze verdediging toch ook aanhalen dat het net de "nieuwere" mensen zijn die staan te springen om Apocalypse te spelen.
Laten we het er op houden dat het een goede kennismaking was en dat we nu allemaal weten waar we ons aan moeten verwachten bij zo een spelleke.

En Peter..., het was een waar genoegen om uw tankske in frit te schieten. Smile
(al kan ik mij niet herinneren dat ik op een tank van u heb geschoten lol)

das omda ge vreugdevol mijn tanken aan "frit" waart aant schiete Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptyza maa 15, 2014 11:58 pm

mijne landraider was de enigste die ik niet gesaved heb voor de rest........ was't blijkbaar heel moeilijk om nen tank te raken, of kapot te schieten Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Lord_Ebonius
Death Hag
Lord_Ebonius


Aantal berichten : 228
Registration date : 01-08-12
Leeftijd : 44
Woonplaats : Aalst

general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Emptydi apr 22, 2014 1:39 pm

Misschien moeten we in de toekomst bij campaigns aan hetvolgende denken
http://www.belloflostsouls.net/2014/04/40k-editorial-evil-that-is-army.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





general discussion - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: general discussion   general discussion - Pagina 5 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
general discussion
Terug naar boven 
Pagina 5 van 5Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 Soortgelijke onderwerpen
-
» General discussion
» general discussion
» Killteam discussion
» General stuff

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: 40K Campaigns :: Hermelijn 40k 6th ed. narative escalation campaign II-
Ga naar: