Aantal berichten : 2193 Registration date : 15-07-09 Leeftijd : 45 Woonplaats : Lede
Onderwerp: What's next wo jul 10, 2013 12:17 pm
Vanaf half augustus ga ik weer tijd hebben om een 40k event te organiseren. Normaal moeten de werken op de derde verdieping tegen dan genoeg vorderingen gemaakt hebben zodat we daar al kunnen spelen. Waar gaat de voorkeur naar uit?
Enkele opties:
map campaign. Dit hebben we al eens gedaan. De rulespack zou moeten wijzigen om enkele problemen op te lossen. De basis blijft dat elke speler start met een aantal tegels op een kaart en door battles te winnen/te verliezen deze van eigenaar veranderen.
narrative campaign. Kan team gebonden zijn of niet. De basis blijft dat er facties zijn die tegen elkaar spelen en dat er globale missie objectives zijn die voordelen opleveren voor de factie die ze behaalt.
doubles league. In plaats van single battles te spelen, worden er doubles (of triples) gespeeld. Kan zowel random zijn (gemakkelijker te organiseren) als fixed teams.
escalation league. Vooral interessant voor spelers die een nieuw leger willen opstarten of hun huidig leger uitbreiden met nieuwe units. We starten ergens met een basislijst (500 of 1000 punten) en elke maand komt er 250 punten bij.
singles league. Gewone battles in een toernooi structuur.
Sommige zijn natuurlijk cumuleerbaar ... tot een doubles escalation narative map campaign
xajoka Crone Hellebron
Aantal berichten : 583 Registration date : 11-05-11 Leeftijd : 31 Woonplaats : Erembodegem
Onderwerp: Re: What's next wo jul 10, 2013 5:12 pm
map campaign en escalation leageu heb ik wel zin in
edit: 5seconden later zie ik een poll -_-
Hollow_man Malekith's Best Friend
Aantal berichten : 1344 Registration date : 16-10-08 Leeftijd : 36 Woonplaats : Aalst
Onderwerp: Re: What's next wo jul 10, 2013 6:10 pm
escalation is goed om nog eens iets geverfd te krijgen... map was ook plezant, en als we gebruiken wat we vorige keer geleerd hebben kan het niet misgaan. Als we nog eens iets narrative doen zou ik eerlijk gezegd het systeem nog eens grondig overdenken. Vorige keer was er veel kritiek op het systeem, niet helemaal onterecht denk ik. Ik kan me perfect inbeelden dat het een leuke extra tactische dimensie is voor ETC teams tegen elkaar te laten spelen, maar het is veel minder geschikt wanneer er meer casual spelers met minder 'best of codex' lijsten in de vergelijking worden gesmeten. En het werd sowieso al extreem wobbly toen de team sizes begonnen te variëren. Ik stem voor de escalating map campaign.
Bart VM Malekith's Best Friend
Aantal berichten : 1054 Registration date : 11-03-10 Leeftijd : 49 Woonplaats : Terra
Onderwerp: Re: What's next wo jul 10, 2013 9:05 pm
Ik ben steeds te vinden voor een narrative campaign, maar zoals reeds gezegd door Thomas dient de setting enz. deftig bekeken te worden. En er moet een échte Apocalypse battle op het einde van de campagne!
Escallation leagues zijn altijd de max, perfect om nieuwe spelers binnen te trekken, en ideaal om een nieuw leger -dat ik echt niet nodig heb- te beginnen. Hier elke maand x punten verven zorgt wel snel voor burnout, met als gevolg dat na drie maand amper nog iemand wakker ligt van het verven en zijn leger afwerken. Misschien een minder strak schema opleggen, waarbij battles gespreid worden over bijvoorbeeld 2 maand i.p.v. 1?
Doubles zijn ook altijd amusant, maar dan vooral als spelers met grotendeels dezelfde mentaliteit bij elkaar geplaatst zijn. Een super-casual speler combineren met een toernooibeest die elke milimeter 15 keer nameet is voor geen van beide partijen leuk, laat staan voor de tegenstander.
Wanneer ik naar mijn eigen kijk in dergelijke campagnes, is bij mij de fut er meestal uit tegen het einde. Vaak hanteren we nog het principe van enkele verplichte battles, met daarbij nog eens enkele free games, wat al gauw betekent dat je ofwel alle weekends moet komen opdraven, of pijlsnel zakt in het klassement. Organiseren is dikwijls ook al moeilijk omdat niet iedereen alle weken kan afspreken. Ofwel moeten we dus een systeem verzinnen met minder battles per maand, ofwel moeten we de rondes meer dan één maand laten duren.
Wat ik persoonlijk wat meer wil zien zijn de 'alternatieve' games: planetfall battles, cities of death, apocalypse, combat patrol, enz. Allemaal varianten op 40K die bedoeld zijn om het allemaal wat gevarieerder te maken, maar die amper gespeeld worden.
Philuz XIII Master Assassin - Moderator
Aantal berichten : 1349 Registration date : 16-10-08 Woonplaats : Hermelijn
Onderwerp: Re: What's next wo jul 10, 2013 10:41 pm
Had eerst eens geclicked op wat de rest gestemd had alvorens ik ging stemmen maar kan nu mijn stem niet meer uitbrengen...
Mijn voorkeur gaat uit naar een narrative doubles escallation campaign. En voor de rest sluit ik mij aan bij dit: "Wat ik persoonlijk wat meer wil zien zijn de 'alternatieve' games: planetfall battles, cities of death, apocalypse, combat patrol, enz. Allemaal varianten op 40K die bedoeld zijn om het allemaal wat gevarieerder te maken, maar die amper gespeeld worden."
Aantal berichten : 1344 Registration date : 16-10-08 Leeftijd : 36 Woonplaats : Aalst
Onderwerp: Re: What's next do jul 11, 2013 2:52 pm
Yes yes yes, en het beste gedeelte is dat die varianten schitterend in een escalating narrative te gieten zijn.
De attacker dropt een kleine combat patrol op een planeet, hun missie is recon voor een full scale invasion, de patrouilles die ze niet kunnen ontwijken zullen ze moeten uitschakelen. Nadat ze genoeg intel hebben verzameld (of de defender hen genoeg valse info heeft gefeed) gaat de attacker over tot planetfall. Full scale war breekt uit over de hele planeet met heroische battles volgens het boekje, maar ook intense close quarter battles in wat enkel te omschrijven is als cities of death, waar voor elke straat betaald wordt met het bloed van honderden. Uiteindelijk, wanneer de attacker gegroepeerd is en de defender zich weer heeft weten te reorganiseren, zullen ze elkaar ontmoeten in the open fields voor een apocalypic battle die de galaxy zal doen daveren op zijn grondvesten.
Yeeeeehaaaaaa!!!
Aantal berichten : 1054 Registration date : 11-03-10 Leeftijd : 49 Woonplaats : Terra
Onderwerp: Re: What's next do jul 11, 2013 7:37 pm
Nooit gedacht dat ik dat ooit nog eens ging zeggen, maar den Thomas heeft het begrepen zie...
Necron Malekith's Best Friend
Aantal berichten : 2193 Registration date : 15-07-09 Leeftijd : 45 Woonplaats : Lede
Onderwerp: Re: What's next zo jul 14, 2013 10:33 pm
Wie zou (waarschijnlijk) met welk leger spelen?
Jerre "Necron" - Imperial Guard / Space Marines Jonas "Oracles" - Tau Arno "Arno" - Imperial Guard Olivier "Lord_Ebonius" - Orks / Space Wolves Bart "Bart VM" - Space Marines / Imperial Guard Kris "Fl3x" - Chaos Space Marines / Necrons Tim "TimDG" - Space Wolves Pieter "Drogue43" - Chaos Space Marines / Dark Angels Philippe "Philuz XIII" - Imperial Guard / Black Templars Peter "Great Unclean One" - Dark Angels/Chaos Space Marines Thomas "Hollow_Man" - Chaos Space Marine/Chaos Daemons Jonas "Shas'o Jon'as" - Tau Xander "Xajoka" - Dark Angels/Tyranids Arne "Arne" - Chaos Space Marines Siebe "Siebe" - Eldar Bart "Bart VdB" - Eldar Kris "Kris" - Necrons Kobe "Raggbur" - Necrons/Guard
Laatst aangepast door Necron op di jul 23, 2013 9:59 pm; in totaal 15 keer bewerkt
Oracles Witch Elf
Aantal berichten : 113 Registration date : 21-09-10 Leeftijd : 34 Woonplaats : lede
Onderwerp: Re: What's next ma jul 15, 2013 12:14 am
Farsight Enclaves (tau)
arno Witch Elf
Aantal berichten : 115 Registration date : 13-05-10 Leeftijd : 28 Woonplaats : krieg
Onderwerp: Re: What's next ma jul 15, 2013 11:31 am
Arno-Imperial Guard
Lord_Ebonius Death Hag
Aantal berichten : 228 Registration date : 01-08-12 Leeftijd : 44 Woonplaats : Aalst
Onderwerp: Re: What's next ma jul 15, 2013 11:50 am
Bolle(Olivier) Orks of Spacewolves Ik probeer Joris warm te maken om zijn eigen spacewolves eens te gebruiken
en als domme ork zie ik niet hoe je moet stemmen, voorkeur doubles escalation narrative
Onderwerp: Re: What's next ma jul 15, 2013 12:13 pm
Necron schreef:
Hangt er van af wat de campagne zal zijn, maar hoogst waarschijnlijk Space Marines. Bij een escalation league zou ik echter ook Imperial Guard overwegen.
Onderwerp: Re: What's next ma jul 15, 2013 1:10 pm
Ik ben aan het overwegen om elke speler twee allied codexen toe te laten zodat je altijd kan kiezen tussen main/ally (of omgekeerd) in de loop van de campaign ...
Onderwerp: Re: What's next ma jul 15, 2013 3:14 pm
Bart VM schreef:
Necron schreef:
Hangt er van af wat de campagne zal zijn, maar hoogst waarschijnlijk Space Marines. Bij een escalation league zou ik echter ook Imperial Guard overwegen.
Het zal meer dan waarschijnlijk escalation zijn. Maar om te weten of narrative mogelijk is, moet ik weten wie met wat zal spelen.
Oracles Witch Elf
Aantal berichten : 113 Registration date : 21-09-10 Leeftijd : 34 Woonplaats : lede
Onderwerp: Re: What's next ma jul 15, 2013 3:42 pm
voor narrative komt den 20ste mijn codexs uitbrijding uit http://www.blacklibrary.com/games-workshop-digital-editions/Farsight-Enclaves.html voort momend is er nog nie veel oover te vinden buiten dat ze niet meer tot de tau empire behooren benieuwd naar de rulles er van de Hardback edition komt wel pas in oktober
Onderwerp: Re: What's next ma jul 15, 2013 5:06 pm
Necron schreef:
Het zal meer dan waarschijnlijk escalation zijn. Maar om te weten of narrative mogelijk is, moet ik weten wie met wat zal spelen.
In dat geval engageer ik mij voor Imperial Guard, al was het maar om alles assembled en gebasecoat te hebben...
FL3X Lokhir Fellheart
Aantal berichten : 364 Registration date : 27-12-08 Leeftijd : 34 Woonplaats : Oilsjt
Onderwerp: Re: What's next ma jul 15, 2013 7:49 pm
in het geval van Escalation twijfel ik nog tussen Chaos Space Marines of Necrons, maar momenteel gaat de voorkeur naar CSM. Misschien push ik mezelf om dan eens dat leger te herverven naar iets beter dan dat Jack ervan gemaakt heeft.
TimDG Cold One Knight
Aantal berichten : 186 Registration date : 16-10-11 Leeftijd : 34 Woonplaats : Welle
Onderwerp: Re: What's next di jul 16, 2013 5:15 am
Bij mij zal het space wolves zijn :p en dit jaar doe ik mee aan het verfgedeelte :p
Drogue43 Supreme Sorcerer
Aantal berichten : 273 Registration date : 01-09-12 Leeftijd : 29 Woonplaats : Aalst
Onderwerp: Re: What's next di jul 16, 2013 12:08 pm
ik zal misschien met chaos space marines spele
moest er teveel aan een van de twee zijden zijn kan ik ook altijd wisselen met men dark angels
Philuz XIII Master Assassin - Moderator
Aantal berichten : 1349 Registration date : 16-10-08 Woonplaats : Hermelijn
Onderwerp: Re: What's next di jul 16, 2013 1:00 pm
1/Ik ben eerlijk gezegd geen voorstander van een narative alà good vs evil. Dan gaan we terug naar de perikelen van vorige campaign =>tegen dezelfde mensen en rassen spelen met lijsten die gebouwd zijn tegen die mensen en rassen. Voeg daar aan toe dat ondertussen elk alien ras een upgrade gekregen heeft en de marines niet. Ik speel veel liever iets waar je tegen gelijk wie kan uitkomen en dat je je armylist meer moet richten op een bepaalde mission/scenario.
2/Sommige mensen haalden aan om deze campaign af te sluiten met een Apocalypse battle. Dat klinkt leuk maar als er 20 deelnemers zijn dan gaan die nooit alle 20 een Apo-army kunnen fielden... Toch iets om rekening mee te houden.
3/Ik zou spelen met Steel Legion (lees= leger dat niet meer bestaat) en met Black Templar (lees=oudste leger in het rek) Ik heb wel één unit met 2 CML's. Begint almaar te bibberen
Onderwerp: Re: What's next di jul 16, 2013 1:08 pm
Philuz XIII schreef:
1/Ik ben eerlijk gezegd geen voorstander van een narative alà good vs evil. Dan gaan we terug naar de perikelen van vorige campaign =>tegen dezelfde mensen en rassen spelen met lijsten die gebouwd zijn tegen die mensen en rassen. Voeg daar aan toe dat ondertussen elk alien ras een upgrade gekregen heeft en de marines niet. Ik speel veel liever iets waar je tegen gelijk wie kan uitkomen en dat je je armylist meer moet richten op een bepaalde mission/scenario.
Ik heb wel enkele ideëen om dat op te lossen. Er wordt zeker rekening mee gehouden.
Philuz XIII schreef:
2/Sommige mensen haalden aan om deze campaign af te sluiten met een Apocalypse battle. Dat klinkt leuk maar als er 20 deelnemers zijn dan gaan die nooit alle 20 een Apo-army kunnen fielden... Toch iets om rekening mee te houden.
Die apocalypse battle(s) gaan zeker optioneel zijn. Niet iedereen gaat zich hier kunnen voor vrijmaken. Het is ook zeker niet de bedoeling om apocalypse 1vs1 te spelen. Dit wordt zeker een team gebeuren (zoals doubles, triples, ...)
Philuz XIII schreef:
3/Ik zou spelen met Steel Legion (lees= leger dat niet meer bestaat) en met Black Templar (lees=oudste leger in het rek) Ik heb wel één unit met 2 CML's. Begint almaar te bibberen
Staat genoteerd! Ik rangschik je bovenaan de lijst van spelers met OP codexen ...
Onderwerp: Re: What's next di jul 16, 2013 8:07 pm
Philuz XIII schreef:
bla bla bla en met Black Templar (lees=oudste leger in het rek) Ik heb wel één unit met 2 CML's. Begint almaar te bibberen
Ooit al aan de mogelijkheid gedacht dat ze Black Templars niet fixen omdat ze gewoon niet kapot zijn?
Great Unclean one Morathi
Aantal berichten : 893 Registration date : 16-10-08 Leeftijd : 59 Woonplaats : Aalst
Onderwerp: Re: What's next di jul 16, 2013 9:46 pm
hoe moet je daar eigenlijk op stemmen op dat spel? maar mijn voorkeur gaat naar narrative of escallaiton
Onderwerp: Re: What's next di jul 16, 2013 11:16 pm
- Like the great storm of the Horus Heresy, the forces of the True Gods will descend upon the Emperor's minions. The stars will tremble at their passage and the mighty armadas of the Warmaster Abaddon will bring annihilation to a hundred worlds. Know this, for these things will come to pass. - Constanze the Prophetess, burned as a Heretic 687.M38
Arne Assassin
Aantal berichten : 82 Registration date : 01-12-12 Leeftijd : 25
Onderwerp: Re: What's next wo jul 17, 2013 7:59 pm
narrative of escalation campaign zouk wel zien zitte ;p dazou dan met chaos sm zyn;p