Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 airbrush vraag

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
jochem_petit
Lordling
jochem_petit


Aantal berichten : 34
Registration date : 14-04-13
Woonplaats : oilsjt

airbrush vraag Empty
BerichtOnderwerp: airbrush vraag   airbrush vraag Emptyvr apr 19, 2013 5:32 pm

hey ik heb een site doorgekregen via een kennis van mijn ouders en beweerd dat dit goede startsets zijn; ikzelg heb totaal geen ervaring mer airbrush op het moment en weet dus daardoor ook de technishe termen niet Smile)

ze starten vanaf 122 euro to hoeveel je wil Smile

www . detectorshop . nl/airbrush/airbrush-startersets/airbrushset-39fxl-015-mm-compressor-bc23mt3-verf.php

linkje zelf aanpassen heb nog geen toestemming om links te plaatsen Sad

DVBV jochem
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

airbrush vraag Empty
BerichtOnderwerp: Re: airbrush vraag   airbrush vraag Emptyza apr 20, 2013 5:58 pm

Ik heb zelf al enkele airbrushes geprobeerd, met verschillende systemen, en kan je zeggen dat voor miniaturen te airbrushen er maar één type airbrush is: een dual-action airbrush met gravity feed. Dual action wil zeggen dat je zowel de verftoevoer als de luchttoevoer kan regelen, hetgeen cruciaal is wanneer je detailwerk begint uit te voeren. Gravity feed is een geleerde term voor 'een potteke vanboven'. Veel airbrushes hebben een verf-reservoir onderaan, waar de verf wordt opgezogen in de airbrush door de luchtverplaatsing. Hiervoor heb je veel verf nodig in het reservoir, wat resulteert in veel verspilde verf. Gravity feed zorgt er voor dat je de verfhoeveelheid in het reservoir kan regelen volgens hetgeen je nodig hebt. In combinatie met die dropper-bottles van Vallejo werkt dit uitstekend.

Qua merken ga ik mij niet echt uitspreken. Ik heb mijn huidige airbrush op een beurs gekocht voor 55€, en ben er vrij tevreden over. Ik hoor veel goeie dingen over Badger airbrushes, maar heb ze zelf nog niet gebruikt.

De kostprijs van de airbrush zelf is meestal niet de drempel om een airbrush aan te schaffen, de compressor wel. Ik gebruik momenteel een kleine Sparmax, waarvoor ik jaren geleden zo'n 250 à 300€ betaalde in een modelbouwzaak (Jocadis in Edingen). Ik heb er tot nu toe nog geen klachten over. Daarvoor gebruikte ik hoofdzakelijk bussen met perslucht, hetgeen ik ten stelligste zou afraden. Die werken goed als ze nieuw zijn, maar eens de druk een beetje van de perslucht af is, gaat de kwaliteit van je verfwerk ook direct achteruit. Een compressor geeft je een constante druk, en is de aankoopprijs zeker waard.

Bij aankoop zou ik ook in de gaten houden hoe makkelijk je wisselstukken kan bekomen, zoals bijvoorbeeld fijnere reserve-naalden voor je airbrush. Ga in de winkel ook direct na of alle stukken aanwezig zijn om je airbrush ook daadwerkelijk op je compressor aan te sluiten. Meestal zijn dit universele koppelstukken, maar je wil niet voor verrassingen komen te staan wanneer je thuis komt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

airbrush vraag Empty
BerichtOnderwerp: Re: airbrush vraag   airbrush vraag Emptyma apr 22, 2013 9:26 am

Ik heb de mijne hier gekocht: http://www.airbrush-services-almere.nl

't was de moeite om eens naar daar te gaan. Ze hebben alles in de winkel en je mag hem meestal ook eens uitproberen. Ze geven ook direct uitleg over hoe je er best mee omgaat en hoe je de airbrush moet cleanen na gebruikt. Mijn compressor heb ik ook daar gekocht en ben ik tevreden van. Zoals Bart al laat weten is dat meestal de grote kost en niet de airbrush zelf. Ik heb gekozen voor Harder & Steenbeck, nl het instapmodel de ultra (dual action gravity feed) en als compressor de Euro-Tec 10A Membraam Compressor (ben het niet zeker maar op basis van foto en prijs denk ik dat het die is).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Gesponsorde inhoud





airbrush vraag Empty
BerichtOnderwerp: Re: airbrush vraag   airbrush vraag Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
airbrush vraag
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Airbrush vraag
» Airbrush aanschaffen
» Eerste airbrush probeersels
» General stuff
» Vraag ork bomber

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Painting and Modelling :: Painting & Modelling-
Ga naar: