Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 metal miniatures

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
jochem_petit
Lordling
jochem_petit


Aantal berichten : 34
Registration date : 14-04-13
Woonplaats : oilsjt

metal miniatures Empty
BerichtOnderwerp: metal miniatures   metal miniatures Emptyvr apr 19, 2013 10:21 am

hey , jochem hier, jaren lange klant bij de hermelijn ( cardgames ) en sinds kort ( 4 weken nu ) warhammer fantasy player,

ik heb een vrragje over metal models , hoe moet je die voorberijden ?

ik heb er eentje geverfd en merk dat de verf er makkelijk afkomt vooral de puntige plaatsen wat normaal is gelook ik ik, maar zelfs na retouche en 2 vernislagen it still happens Sad

moet ik bvb de modellen eerst grondig wassen ? ben nu aan nieuw metal model bezig en heb die al bijgewerkt mer normal en liquid greenstuff en heb schrik om deze nu te wassen en dan tezien dat de liquid greenstuff loskomt of oplost :/

voor mensen die mijn " werk " willen zien :p of eens goe wille lachen met mijn " kunsten " -> www . facebook . com/media/set/?set=a.497599623621768.1073741825.100001152048441&type=1&l=8696188489

link moede aanpasse kon geen links posten als new member =(

tips ivm mijn grtoonde werk zijn altijd zeer welkom =))

Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

metal miniatures Empty
BerichtOnderwerp: Re: metal miniatures   metal miniatures Emptyvr apr 19, 2013 12:03 pm

Je moet rekening houden dat al waar je met je vingers aankomt dit eigenlijk een soort van vetplek achterlaat. Dus na het cleanen vh figuur, of het nu plastic, metal of resin is, kan het nooit kwaad om eens te wassen. Ik gebruik daarvoor een oude tandenborstel en stop ze in een warm badje met een kuisproduct(good old dreft, of gelijk welke ontvetter)
Je moet lang genoeg wachten om je greenstuff te laten uitharden alvorens de figs in bad te steken. Normaal blijft die wel zitten dan. Je moet natuurlijk niet beginnen schuren.
Het afgaan vd verf op uitsteeksels is een ander probleem. Dat heb je voor door de behandeling van je figuur als je aan het verven bent =>wrijving. Je kan dit vermijden door bv een serviette onder je fig te leggen of beter nog de fig te bevestigen op bv een kurk of een leeg potje verf of dergelijk. Bekijk de foto's van Jeroen in 'projects' eens, denk dat er daar vb'en instaan van mannekes op een kurk. Het voordeel daarvan is dat je met je vingers niet meer aan het model moet komen en dat je fig geen contact meer maakt met een 'harde' ondergrond.
Nog een mogelijk probleem is je basecoat. Het is eigenlijk de bedoeling dat je een soort van waas op het fig krijgt en niet dat je de fig pikzwart spuit. Als je een 'laag' basecoat hebt gezet is er veel kans dat die laag gaat barsten. Houd je basecoat bus ongeveer 20cm van je fig verwijdert en probeer het effect van een zwarte waas te bereiken. En bewaar je spuitbus op kamertemperatuur. Zoals de meeste zaken zijn ook je figs en de verf onderhevig aan temperatuurschommelingen.
Ook het vernissen is belangrijk. Het is niet makkelijk om met een spuitbus de vernis gelijkmatig aan te brengen. Geef je fig een vernislaag allà basecoat methode en breng dan op uitsteeksels zoals zwaardpunten ed manueel vernis aan(uit potteke). Mat, satin of gloss naar keuze
Terug naar boven Ga naar beneden
jochem_petit
Lordling
jochem_petit


Aantal berichten : 34
Registration date : 14-04-13
Woonplaats : oilsjt

metal miniatures Empty
BerichtOnderwerp: Re: metal miniatures   metal miniatures Emptyvr apr 19, 2013 12:19 pm

thnx for the reply =)

het plasseren van mannekes op kurk via pinning heb ik de laatste tijd al gedaan maar nu mijn volgend projectje is een warmachien vo nen paintoff Smile ik heb den kadhor karchev gepakt omda dien der super kewl uitziet probleem is da ding is groot en volleding van metaal dus heel zwaar en heeft ma 2 kleine pinning points aan zijn voeten is ni echt te plaatsen of kurk op potteke ivm me ballans ect =/ en kwil deze fig afwerken volgens de regels van de kunst omdat nen paintoff is Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

metal miniatures Empty
BerichtOnderwerp: Re: metal miniatures   metal miniatures Emptyvr apr 19, 2013 4:39 pm

in dergelijk geval bv eerst de base afwerken en fig na basecoat op de base bevestigen. En dusdanig de base als 'handvat' gebruiken

Of ge gaat in den Delhaize achter een dooske zwannekes, ge fret die op en gebruikt dat blik als voet.
Kwestie van de hobby zo aangenaam mogelijk te maken... Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
jochem_petit
Lordling
jochem_petit


Aantal berichten : 34
Registration date : 14-04-13
Woonplaats : oilsjt

metal miniatures Empty
BerichtOnderwerp: Re: metal miniatures   metal miniatures Emptyvr apr 19, 2013 5:16 pm

haha , jah nen mini diarama zou ik wel wille doen ma nog nooit gedaan en geen evrvaring in momenteel allhowel ik het wel nodig zal hebbe =)), btw ik heb hore vliegen dat er eens een painsession zou komen in de hermelijn ? =))
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

metal miniatures Empty
BerichtOnderwerp: Re: metal miniatures   metal miniatures Emptyza apr 20, 2013 6:11 pm

Philuz XIII schreef:
Je moet rekening houden dat al waar je met je vingers aankomt dit eigenlijk een soort van vetplek achterlaat. Dus na het cleanen vh figuur, of het nu plastic, metal of resin is, kan het nooit kwaad om eens te wassen. Ik gebruik daarvoor een oude tandenborstel en stop ze in een warm badje met een kuisproduct(good old dreft, of gelijk welke ontvetter)
Je moet lang genoeg wachten om je greenstuff te laten uitharden alvorens de figs in bad te steken. Normaal blijft die wel zitten dan. Je moet natuurlijk niet beginnen schuren.
Het afgaan vd verf op uitsteeksels is een ander probleem. Dat heb je voor door de behandeling van je figuur als je aan het verven bent =>wrijving. Je kan dit vermijden door bv een serviette onder je fig te leggen of beter nog de fig te bevestigen op bv een kurk of een leeg potje verf of dergelijk. Bekijk de foto's van Jeroen in 'projects' eens, denk dat er daar vb'en instaan van mannekes op een kurk. Het voordeel daarvan is dat je met je vingers niet meer aan het model moet komen en dat je fig geen contact meer maakt met een 'harde' ondergrond.
Nog een mogelijk probleem is je basecoat. Het is eigenlijk de bedoeling dat je een soort van waas op het fig krijgt en niet dat je de fig pikzwart spuit. Als je een 'laag' basecoat hebt gezet is er veel kans dat die laag gaat barsten. Houd je basecoat bus ongeveer 20cm van je fig verwijdert en probeer het effect van een zwarte waas te bereiken. En bewaar je spuitbus op kamertemperatuur. Zoals de meeste zaken zijn ook je figs en de verf onderhevig aan temperatuurschommelingen.
Ook het vernissen is belangrijk. Het is niet makkelijk om met een spuitbus de vernis gelijkmatig aan te brengen. Geef je fig een vernislaag allà basecoat methode en breng dan op uitsteeksels zoals zwaardpunten ed manueel vernis aan(uit potteke). Mat, satin of gloss naar keuze
tis ook wel belangrijk dat je tijdens dit proces zachte slaapliedjes zingt want anders gaat de structuur van het modelleken schiften Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Rotten
Malus Darkblade
Rotten


Aantal berichten : 412
Registration date : 01-01-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Aalst

metal miniatures Empty
BerichtOnderwerp: Re: metal miniatures   metal miniatures Emptyzo apr 21, 2013 8:41 pm

btw vergeet die bulldozer ni XD
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





metal miniatures Empty
BerichtOnderwerp: Re: metal miniatures   metal miniatures Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
metal miniatures
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Varnishing metal colors
» Iron Kingdoms Full Metal Fantasy RPG

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Painting and Modelling :: Painting & Modelling-
Ga naar: