Na lang twijfelen heb ik vorige week eindelijk de penselen van Winsor & Newton Series 7 gekocht. Voor diegenen die deze naam nog niet kennen: deze penselen worden beschouwd als de Rolls Royce der penselen, en vele top miniature painters zweren er bij.
Na deze zelf eens geprobeerd te hebben kan ik zeggen dat ik ook verkocht ben. Ze nemen redelijk wat verf op, maar behouden toch hun punt, hetgeen fijn werk heel makkelijk maakt. Qua blenden moet ik ook nog beter penselen tegenkomen. Ik zal zelf niet snel meer teruggrijpen naar een ander merk! Ik ga het woord 'paintgasme' niet gebruiken, maar bij mijn eerste blend was het 'Jizz... in my pants'
.
Voor diegenen onder jullie die het schilderen van hun modellen serieus nemen, zou ik deze dan ook warm willen aanbevelen. Ze zijn niet echt goedkoop, maar zouden veel langer meegaan dan bijvoorbeeld de GW brushes. Ik heb de mijne pas een week, dus daarover kan ik niet echt oordelen.
Ik heb de set van 4 penselen gekocht bij Ken Bromley's Art Supplies, namelijk nummers 0, 1, 2 en 3. Deze kwamen in een handig doosje (trés chique allemaal), en aan een hele mooie prijs. De 3 vind ik persoonlijk iets te dik voor miniatures, maar de andere zijn zeker heel geschikt.
Samen met de Army Painter Kolinsky Masterclass voor het fijnere werk heb je dan alle tools in handen om prachtig werk af te leveren. Ik vind deze laatste niet meer terug op hun site, maar ben wel van plan om vroeg of laat ook eens hun 'Psycho' te proberen.