Aantal berichten : 1344 Registration date : 16-10-08 Leeftijd : 36 Woonplaats : Aalst
Onderwerp: Re: 6de editie vr jun 29, 2012 2:07 pm
Die allies tabel is interessant... Eldar: allies of convenience: alle space marine chapers, imperial guard. check desperate allies: sisters of battle, orks. check (die orks weten waarschijnlijk gewoon niet dat ze door eldar gemanipuleerd worden) battle brothers: tau, dark eldar... um... What?...
Philuz XIII Master Assassin - Moderator
Aantal berichten : 1349 Registration date : 16-10-08 Woonplaats : Hermelijn
Aantal berichten : 1054 Registration date : 11-03-10 Leeftijd : 49 Woonplaats : Terra
Onderwerp: Re: 6de editie di jul 10, 2012 8:39 pm
Oracles schreef:
... gewoon wa flying monsters in steeken, waarom zijn ze nie speelbaar om da ze geen allis hebben?
Grotendeels dezelfde problemen bij Orks, al hebben die tenminste nog vehicles om in rond te tuffen.
- cover saves zijn voortaan 5+ in plaats van 4+ - modellen uit cover worden heel kwetsbaar voor focus fire, dus een swarm leger wordt moeilijk - casualties worden vooraan weggenomen, dat betekent dat we er langer over doen om bij de vijand te geraken, dus meer shooting casualties - als we al bij de vijand raken mogen ze eerst nog eens knallen wanneer we assaulten. OK, ze raken slechts op 6, maar als ze raken betekent dat wel minder modellen in assault. Met een relatief laag initiatief en weinig attacks (uitgezonderd Genestealers natuurlijk) betekent dit heel wat minder efficiente 'nids - Outflanking units mogen niet langer assaulten de beurt dat ze aankomen. Bye bye outflanking Genestealer, hello canon fodder Genestealers - Flying monstrous creatures hebben zo'n 30% kans om neer te storten, dacht ik.
Ze zijn misschien niet helemaal onspeelbaar, maar ze gaan wel van een middle-tier leger naar de onderste schuif. Winnen met 'nids wordt een hele uitdaging, en dan heb ik het nog niet eens over die gemene combinaties met allies die overal de kop zullen opduiken.
xajoka Crone Hellebron
Aantal berichten : 583 Registration date : 11-05-11 Leeftijd : 31 Woonplaats : Erembodegem
Onderwerp: Re: 6de editie di jul 10, 2012 9:43 pm
Bart VM schreef:
Oracles schreef:
... gewoon wa flying monsters in steeken, waarom zijn ze nie speelbaar om da ze geen allis hebben?
Grotendeels dezelfde problemen bij Orks, al hebben die tenminste nog vehicles om in rond te tuffen.
- cover saves zijn voortaan 5+ in plaats van 4+ - modellen uit cover worden heel kwetsbaar voor focus fire, dus een swarm leger wordt moeilijk - casualties worden vooraan weggenomen, dat betekent dat we er langer over doen om bij de vijand te geraken, dus meer shooting casualties - als we al bij de vijand raken mogen ze eerst nog eens knallen wanneer we assaulten. OK, ze raken slechts op 6, maar als ze raken betekent dat wel minder modellen in assault. Met een relatief laag initiatief en weinig attacks (uitgezonderd Genestealers natuurlijk) betekent dit heel wat minder efficiente 'nids - Outflanking units mogen niet langer assaulten de beurt dat ze aankomen. Bye bye outflanking Genestealer, hello canon fodder Genestealers - Flying monstrous creatures hebben zo'n 30% kans om neer te storten, dacht ik.
Ze zijn misschien niet helemaal onspeelbaar, maar ze gaan wel van een middle-tier leger naar de onderste schuif. Winnen met 'nids wordt een hele uitdaging, en dan heb ik het nog niet eens over die gemene combinaties met allies die overal de kop zullen opduiken.
inderdaad al mijn kopzorgen opgesomd XD + nids hebben absoluut niks tegen flyers, andere legers die anti flyer ontbreken nemen gewoon skyfire guns uit fortifications mee
Philuz XIII Master Assassin - Moderator
Aantal berichten : 1349 Registration date : 16-10-08 Woonplaats : Hermelijn
Onderwerp: Re: 6de editie di jul 10, 2012 11:43 pm
and thats why mankind rules the stars...
pok auw pok auw...runs
Oracles Witch Elf
Aantal berichten : 113 Registration date : 21-09-10 Leeftijd : 34 Woonplaats : lede
Onderwerp: Re: 6de editie za aug 18, 2012 4:01 am
http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/list/468490.page kijk naar de dark angels
"nieuwe darkangels die van starterset is gewoon ander schoudergravering van ultra naar darkangel :p zo kunnen ze rap nieuwe modellen maken XD" dus zou als ik zij.... niewe chaos world eaters word bearers met overside oblitrerator give meeeeeeeeeee
Laatst aangepast door Oracles op za aug 18, 2012 11:17 am; in totaal 1 keer bewerkt
xajoka Crone Hellebron
Aantal berichten : 583 Registration date : 11-05-11 Leeftijd : 31 Woonplaats : Erembodegem
Onderwerp: Re: 6de editie za aug 18, 2012 10:05 am
Oracles schreef:
http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/list/468490.page kijk naar de dark angels
"nieuwe darkangels die van starterset is gewoon ander schoudergravering van ultra naar darkangel :p zo kunnen ze rap nieuwe modellen maken XD" dus zou als ik zij.... niewe chaos world eaters met overside oblitrerator give meeeeeeeeeee
ik wil altijd nen set delen, zo kan ik mijn dark angels wat uitbreiden
Necron Malekith's Best Friend
Aantal berichten : 2193 Registration date : 15-07-09 Leeftijd : 45 Woonplaats : Lede
Onderwerp: Re: 6de editie za aug 18, 2012 6:41 pm
xajoka schreef:
Oracles schreef:
"nieuwe darkangels die van starterset is gewoon ander schoudergravering van ultra naar darkangel :p zo kunnen ze rap nieuwe modellen maken XD" dus zou als ik zij.... niewe chaos world eaters met overside oblitrerator give meeeeeeeeeee
Ik ga waarschijnlijk de dark angels niet gebruiken dus ik wil wel delen.
xajoka Crone Hellebron
Onderwerp: Re: 6de editie za aug 18, 2012 6:52 pm
Necron schreef:
xajoka schreef:
Oracles schreef:
Ik ga waarschijnlijk de dark angels niet gebruiken dus ik wil wel delen.