Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Diabolic Duos

Ga naar beneden 
+4
Jackhammer
Bart VM
Hollow_man
Necron
8 plaatsers
AuteurBericht
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptydo mei 10, 2012 8:49 pm

Bart VM (Nids) en ik (Orks) gaan volgende week zondag Sint-Niklaas onveilig maken op Diabolic Duos. Alvorens naar ginder te trekken is het misschien aangewezen dat we toch minstens één battle samen gespeeld hebben.

We zijn dus op zoek naar twee tegenstanders die elke een 1000 punten lijst willen meebrengen. De rulespack (army lists en missions) kan je hier vinden: rulespack

Ik kan volgende week woensdag, donderdag en vrijdag avond. Er kan eventueel bij mij thuis gespeeld worden. Ik zal pas in de loop van donderdag weten of ik vrijdag in de loop van de dag kan.

Omdat Bart zijn mooi geverfde figuurkes ging boven halen, kon ik moeilijk met grijze plastiek spelen dus heb ik me voorgenomen mijn 1000 punten lijst geverfd te krijgen tegen volgende week zondag (weliswaar 3 colors minimum met wash en waarschijnlijk zonder highlights). Tot hier toe zien ek het nog zitten Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptydo mei 10, 2012 10:03 pm

Ik wil wel, ik hab al die dagen wel tijd, maar het mag niet te heel laat worden op maandag (dinsdag vroeg op).
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptyvr mei 11, 2012 4:54 pm

Necron schreef:
Ik kan volgende week woensdag, donderdag en vrijdag avond. Er kan eventueel bij mij thuis gespeeld worden. Ik zal pas in de loop van donderdag weten of ik vrijdag in de loop van de dag kan.
Woensdag moet ik werken, donderdag feesten, maar vrijdag zou ik de hele dag kunnen. Het aantal samengespeelde battles zal dus vrij beperkt zijn, maar ik ben op m'n best als ik moet improviseren Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Jackhammer
Dark Rider
Jackhammer


Aantal berichten : 94
Registration date : 17-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Aalst

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptyma mei 14, 2012 12:40 am

ik kan ook wel de vrijdag, heel de dag, maar liefst smiddags. Dag ervoor is buiten gaan met de collegas :p.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptywo mei 16, 2012 2:16 pm

Ik kan enkel vrijdag namiddag als er bij mij thuis gespeeld wordt (geen doggysitter). Zien jullie dat zitten?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptywo mei 16, 2012 3:56 pm

Mijn vrijdag namiddag is ondertussen ingevuld met magic, sorry.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptywo mei 16, 2012 4:55 pm

Bij mij is er vrijdag overdag iets tussengekomen. Dus ik kan enkel vrijdagavond en eventueel ook zaterdag overdag. Laat maar weten wat er het best past ...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Bart VdB
Lokhir Fellheart
Bart VdB


Aantal berichten : 388
Registration date : 26-03-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Neuerkirchen

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptywo mei 16, 2012 5:49 pm

Ik kan vrijdagavond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptywo mei 16, 2012 7:15 pm

Zaterdag heb ik nog tijd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptywo mei 16, 2012 10:13 pm

Vrijdagavond past best voor mij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptywo mei 16, 2012 10:16 pm

vrijdag avond it is. ik probeer er tegen half acht ten laatste te zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Jackhammer
Dark Rider
Jackhammer


Aantal berichten : 94
Registration date : 17-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Aalst

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptydo mei 17, 2012 9:23 am

ok dan, wie tegen wie zal het zijn. Jeroen en Bart seems logic, wie speel er tegen. Ik kan er alleszins op toijd zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptydo mei 17, 2012 9:59 am

de eerste twee die er zijn Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptyma mei 21, 2012 10:13 am

We hebben ons gisteren goed geamuseerd. Eerst en vooral de fotokes van ons gezamelijk leger:

Diabolic Duos Afb0286

Diabolic Duos Afb0285

De eerste battle was tegen een heel harde duolijst van space wolves (5 thunderwolf cavalry, thunderwolf lord met saga of the bear, canis wolfborn en wolfjes als fodder troops) en space marines (twee units van bikes telkens met assault bike en veel meltas, captain op bike met command squad op bikes en nog nen assault bike). Het ging niet zo goed totdat The Doom of Malantai in hun midden neerkwam en de helft van hun leger wegnam. De volgende beurt bleven ze er schoon rond staan om te kunnen shooten en assaulten, met als resultaat dat The Doom nog eens een derde van hun leger wegnam. We zijn tot in beurt vijf gegaan en toen hadden wij twee van de vier objectives geclaimed en was er nog een kleine combat bezig op een derde objective. De judges lieten weten dat we geen verdere beurt meer gingen spelen, zwaar tegen de goesting van onze tegenstanders (de 'leffebeffers' die om half tien al bier aan het drinken waren en die met een serieus stuk in hun voeten het toernooi hebben afgesloten om uiteindelijk als laatste te eindigen). Vanaf beurt drie of zo had ik nog drie modellen over, maar zoals tactisch was voorzien had ik een schone lijn van parallel geparkeerde wrakken die onze tegenstanders vertraagden Smile

Dus de eerste win was binnen (15 tegen 5 want kwa victory points zat er niet veel verschil op). Ze zijn ons ook komen zeggen dat er een tie was voor best painted tussen ons leger en dat van een dual plague marines leger. We hebben ons leger moeten uitstallen en de deelnemers aan het toernooi hebben moeten stemmen. Blijkbaar hebben we het niet gehaald alhoewel we veel goeie commentaren gekregen hebben van zowel onze tegenstanders in de volgende battles als van andere spelers. We hebben op het einde van de dag wel nog price support in ontvangst mogen nemen voor 2nd best painted.

De tweede battle was tegen een dark eldar en tyrnanid leger. Ik had het meeste schrik van de dark eldar (twee ravagers, raider met bloodbrides, twee venoms met warriors en parasite engine) maar ik denk dat vooral de tyranids (twee tervigons, trygon, gauntjes en tyranofex) het ons hier gelapt hebben. Wij zijn goed vooruitgemoved (moesten in de opponent zijn deployment zone geraken). Spijtig genoeg heb ik met mijn grotzookas mijn ene battlewagon in zijn achterste geschoten met als resultaat een wrack. De big mek die uitstapte was natuurlijk ook gepind. De doom heeft ook hier ons de battle gewonnen. In de laatste ronde (maar tot beurt drie gespeeld, en 't lag niet aan mij!) hadden we drie units van genestealers in hun deployment zone staan. Maar de gauntjes, de ravagers en de bloodbrides hebben die schoon opgekuist. Hij had enen venom (telde niet mee als dedicated transport, maar de warriors er in wel) geturboboost in onze deployment zone. Gelukkig bleek dat The Doom net hun deploymentzone raakte, waardoor het een tie was. Wij hadden net iets minder victory points van hun kunnen afnemen dus we eindigden hier met 9-10. Maar aangezien we hopelijk veel painting points gekregen hadden, waren we nog steeds in de running voor de top plaatsen.

De derde battle (killpoints in dawn of war) was tegen een duo tyranids lijst (drie tervigons, twee trygons, trygon prime, twee units van gaunts, drie units van twee hive guard en venomthropes met een IC in). Wij hadden eerste beurt. We hebben niets gedeployed. Zij ook niet. Beurt 1 hebben we ons een flank gekozen en langs één kant opgekomen. Onze tegenstanders lieten hun echter niet vangen en bleven in het midden om de outflanking genestealers geen kans te geven. Dit was een spannende battle die we tot beurt vijf gespeeld hebben. In onze tegenstanders hun beurt vijf zijn ze komen zeggen dat we geen volgende ronde meer konden spelen. Wij stonden toen met 6 tegen 5 kill points voor. Spijtig genoeg zijn ze er in geslaagd om nog een hive guard van ons af te schieten waardoor het een tie geworden is (ook kwa victory points - er zat minder dan 10 victory points verschil op). Die ene die roll (4+ save maar een 3 gerold) heeft ons wel de tweede plaats gekost. Hadden we gewonnen waren we op de 2de plaats geeindigd. Nu zijn we op de 6de plaats geëindigd (die vijf punten verschil tonen wel aan dat in de top tien er telkens maar 1 of 2 punten verschil tussen de plaatsen zat). 't belangrijkste was dat mijn tactiek weer heel geslaagd was: een schone lijn van wrakken die de tegenstanders hun monstrous creatures hebben laten omdraaien in plaats van naar onze squishier units te gaan. Objective achieved Smile

Maar we hebben ons zeker geamuseerd. De organisatie (locatie, scenery, catering, ...) was ferm in orde. Zeker een aanrader om nog naar een volgend event van hun te gaan.

Ook nog eens merci aan Philippe en Nelly om te komen supporteren!


Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptyma mei 21, 2012 1:18 pm


Heb mijn Hermelijn hemdje in de was mogen steken. Homer is gisteren komen uithuilen op mijn schouder... Bijna onverstaanbaar hoorde ik hem steeds iets broebelen van "een 3".... "een 3"..."Hive Guard"..."waarom"..."Jeroen"...

Uw verslag werpt nu enig licht op de zaak! lol

Toch proficiat met jullie uitslag!

Leuk concept ook om eens een campaigntje met te doen bij ons
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptyma mei 21, 2012 3:39 pm

Philuz XIII schreef:

Heb mijn Hermelijn hemdje in de was mogen steken. Homer is gisteren komen uithuilen op mijn schouder... Bijna onverstaanbaar hoorde ik hem steeds iets broebelen van "een 3".... "een 3"..."Hive Guard"..."waarom"..."Jeroen"...

Uw verslag werpt nu enig licht op de zaak! lol

Toch proficiat met jullie uitslag!

Leuk concept ook om eens een campaigntje met te doen bij ons

zou inderdaad fun zijn Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptyma mei 21, 2012 5:13 pm

ik ben al zoiets aan het uitwerken Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
kris
Guardmaster
kris


Aantal berichten : 53
Registration date : 01-03-11
Leeftijd : 39

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptyma mei 21, 2012 5:58 pm

Dat zie ik wel zitten, is ook een goeie methode om andere legers te kennen door behulp van er met samen te spelen en tegen te spelen
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptyma mei 21, 2012 10:01 pm

Necron schreef:
ik ben al zoiets aan het uitwerken Smile

Ah, we weten ondertussen wel dat dat wil zeggen dat het in orde komt. Cool
En proficiat ook voor het goede resultaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptydi mei 29, 2012 2:59 pm

more pictures ...

http://www.hqgames.be/index.php/bestanden/gallery/category/15-warhammer-40k-dubbeltoernooi
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Emptywo mei 30, 2012 10:21 pm

Philuz XIII schreef:

Heb mijn Hermelijn hemdje in de was mogen steken. Homer is gisteren komen uithuilen op mijn schouder... Bijna onverstaanbaar hoorde ik hem steeds iets broebelen van "een 3".... "een 3"..."Hive Guard"..."waarom"..."Jeroen"...

Uw verslag werpt nu enig licht op de zaak! lol

Toch proficiat met jullie uitslag!

Leuk concept ook om eens een campaigntje met te doen bij ons
Eén bloody armour save! Whyyyyyyyy?!?!?!?

Inderdaad een heel leuk concept. 1000 punten verven is relatief makkelijk te halen (vraag maar aan Jeroen, 't kostte hem niet meer dan 1 maandje), en van daar is de overstap naar 1750 gepaint ook makkelijker gemaakt. Zo krijgen we alvast meer gepainte legers in de Hermelijn, en da's nooit slecht voor de 'bling factor'!

Toch wel raar dat de Death Guard die de painting gewonnen heeft bijna op geen enkele foto staat, terwijl de 'nids en Orks toch vrij aardig vertegenwoordigd zijn... Evil or Very Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Diabolic Duos Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diabolic Duos   Diabolic Duos Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Diabolic Duos
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Diabolic Duos

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: tournaments-
Ga naar: