Aantal berichten : 1344 Registration date : 16-10-08 Leeftijd : 36 Woonplaats : Aalst
Onderwerp: lash of submission wo maa 28, 2012 1:51 pm
Hoe zit het daar nu eigenlijk mee? Is dat een shooting attack? Is er een to hit roll voor nodig? Krijg je er saves op?
coves Crone Hellebron
Aantal berichten : 563 Registration date : 26-10-08
Onderwerp: Re: lash of submission wo maa 28, 2012 5:57 pm
rollen to hit; ja saves; nee, want doet geen wounds
Necron Malekith's Best Friend
Aantal berichten : 2193 Registration date : 15-07-09 Leeftijd : 45 Woonplaats : Lede
Onderwerp: Re: lash of submission wo maa 28, 2012 7:25 pm
coves schreef:
rollen to hit; ja saves; nee, want doet geen wounds
indeed. zo heb ik het ook begrepen ...
Bart VdB Lokhir Fellheart
Aantal berichten : 388 Registration date : 26-03-10 Leeftijd : 48 Woonplaats : Neuerkirchen
Onderwerp: Re: lash of submission wo maa 28, 2012 7:36 pm
Rollen to hit??? Enkel Psychic test en tis in orde dacht ik. Daaarna rollen met 2d6 hoeveel inch je ze mag verzetten.
Hollow_man Malekith's Best Friend
Aantal berichten : 1344 Registration date : 16-10-08 Leeftijd : 36 Woonplaats : Aalst
Onderwerp: Re: lash of submission wo maa 28, 2012 7:59 pm
Het is mij ook niet helemaal duidelijk. Ik denk dat het er volledig van afhangt of het nu als een shooting attack telt of niet. Maar dat is niet echt duidelijk in de beschrijving en in de chaos marines faq is er ook niets over te vinden.
Necron Malekith's Best Friend
Aantal berichten : 2193 Registration date : 15-07-09 Leeftijd : 45 Woonplaats : Lede
Onderwerp: Re: lash of submission wo maa 28, 2012 8:46 pm
Bart VdB schreef:
Rollen to hit??? Enkel Psychic test en tis in orde dacht ik. Daaarna rollen met 2d6 hoeveel inch je ze mag verzetten.
't is precies lang geleden dat ge de FAQs nog eens bekeken hebt
alle psychic shooting attacks, met de verwoording "psychic shooting attack" in de beschrijving of die een shooting profiel hebben (zoals S4 AP5 assault 2) vereisen tegenwoordig een to hit roll. Jaws of the World Wolf en Blood Lance zijn psychic shooting attacks maar zijn een uitzondering (specifieke FAQ) waarschijnlijk omdat die beschouwd worden als een "template". Als ik mij niet vergis vermeld Lash dat het een psychic shooting attack is en dus moet er to hit gerold worden.
Bart VM Malekith's Best Friend
Aantal berichten : 1054 Registration date : 11-03-10 Leeftijd : 49 Woonplaats : Terra
Onderwerp: Re: lash of submission wo maa 28, 2012 9:57 pm
Normaal staat het er inderdaad bij in het profiel zelf... "is a shooting attack that causes a crapload of hurt, armour saves cannot be taken, eat that, spehz muhreenz!"
In de Chaos Space Marines FAQs op de GW-site:
Citaat :
Q: Is Lash of Submission a Psychic Shooting Attack and must it roll To Hit? (p88) A: Yes to both questions. Note that if it misses, it will have no effect.
Hollow_man Malekith's Best Friend
Onderwerp: Re: lash of submission wo maa 28, 2012 10:39 pm
Ah, dat is onweerlegbaar en duidelijk. Bedankt voor de antwoorden.