Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Large Target.

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Large Target. Empty
BerichtOnderwerp: Large Target.   Large Target. Emptyma nov 24, 2008 10:18 pm

Sommigen van jullie hebben de battle van Daemons vs Dark Elves gezien vorige zaterdag.
Een leuke battle tot het langs alle kanten goeie raad en regels regende zodat beide spelers toch wat in de war geraakten.
Daar ik één van de spelers was en mijn Greater Deamon op een bepaald moment geconfronteerd werd met een unit corsairs die, volgens de omstaanders, niet alleen een +1 to hit kregen (large target) maar bovendien dat alle modellen in de unit vrij zicht hadden op de Great Unclean one en bijgevolg alle leden van de unit konden schieten (met hun handbows), met als gevolg dat dienen Great Unclean one (dankzij enkele goeie worpen van de Sha) algauw veranderde in een speldenkussen. affraid

Nu ik had nog nooit gehoord van die regel dat ieder model in een unit, die niet op een hill, staat kan schieten op een large target maar daar iedereen hiervan overtuigd was ben ik sportief geweest en heb mij bij dat besluit neergelegd. Achteraf heb ik (thuis dan) de rulebook langs voor, achter, onder en boven uitgeplozen maar ben die regel dus niet tegen gekomen. Embarassed

Dus nu mijn vraag (eindelijk hé) kan er iemand zeggen waar dit in de rulebook omschreven staat? (Pagina, hoofdstuk, enz.?!) Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
coves
Crone Hellebron
coves


Aantal berichten : 563
Registration date : 26-10-08

Large Target. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Large Target.   Large Target. Emptyma nov 24, 2008 10:57 pm

pagina 9 van de grote rulebook;

onder "interposing models"

"... for example, a dragon (large target) can be seen and shot at by enemy models over interposing friendly models that are not large targets, even by models in the back ranks of a unit of troops armed with missile weapons." Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Large Target.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer Fantasy :: General Gaming :: Rules Questions-
Ga naar: