Sommigen van jullie hebben de battle van Daemons vs Dark Elves gezien vorige zaterdag.
Een leuke battle tot het langs alle kanten goeie raad en regels regende zodat beide spelers toch wat in de war geraakten.
Daar ik één van de spelers was en mijn Greater Deamon op een bepaald moment geconfronteerd werd met een unit corsairs die, volgens de omstaanders, niet alleen een +1 to hit kregen (large target) maar bovendien dat alle modellen in de unit vrij zicht hadden op de Great Unclean one en bijgevolg alle leden van de unit konden schieten (met hun handbows), met als gevolg dat dienen Great Unclean one (dankzij enkele goeie worpen van de Sha) algauw veranderde in een speldenkussen.
Nu ik had nog nooit gehoord van die regel dat ieder model in een unit, die niet op een hill, staat kan schieten op een large target maar daar iedereen hiervan overtuigd was ben ik sportief geweest en heb mij bij dat besluit neergelegd. Achteraf heb ik (thuis dan) de rulebook langs voor, achter, onder en boven uitgeplozen maar ben die regel dus niet tegen gekomen.
Dus nu mijn vraag (eindelijk hé) kan er iemand zeggen waar dit in de rulebook omschreven staat? (Pagina, hoofdstuk, enz.?!)