Aantal berichten : 583 Registration date : 11-05-11 Leeftijd : 31 Woonplaats : Erembodegem
Onderwerp: Finecast modellen zo mei 29, 2011 4:07 pm
Hey, kan er iemand mij zeggen wat er juist beter is aan die finecast modellen het enige verschil dat ik zie is dat vele metalen modellen nu van plastic zijn
en ligt het aan mij of zijn ook modellen die niet van finecast zijn duurder geworde?
Oracles Witch Elf
Aantal berichten : 113 Registration date : 21-09-10 Leeftijd : 34 Woonplaats : lede
Onderwerp: Re: Finecast modellen zo mei 29, 2011 7:42 pm
Durability(vooral da): Citadel Finecast is light and strong. As an example, the Citadel Finecast Azhag the Slaughterer was dropped from a height of 3 feet (alright, I accidentally knocked it off my desk) and it landed on the floor totally unharmed. If that had been the metal version of the miniature, I'd have spent the rest of the day pinning, gluing and repainting it! If you don't believe me, click on the picture and you can see how just how flexible the resin is as I bend Skulltaker's sword. http://www.games-workshop.com/MEDIA_CustomProductCatalog/m1830291a_Blog270511_11_XL.jpg
Painting: Simply clean up your model, undercoat it and start painting. There's no need to wash it at all.
Conversions: Citadel Finecast resin is an amazing material for converting models. It's easy to cut, reposition and glue and it works fantastically well with Green Stuff. As I mentioned above, try to avoid using files or sanding it, as you might accidentally remove some of the detail if you get too carried away. http://www.games-workshop.com/gws/content/blogPost.jsp?aId=16800012a en ja de prijzen zijn duurder geworden...
Great Unclean one Morathi
Aantal berichten : 893 Registration date : 16-10-08 Leeftijd : 59 Woonplaats : Aalst
Onderwerp: Re: Finecast modellen zo mei 29, 2011 10:48 pm
voor wat ik er al van gezien heb zijn ze niet duurder geworden maar hebben ze gewoon dezelfde prijs als de metalen modellen, waar je dan natuurlijk kan afvragen waar dat duur metaal naartoe is, beschouw het gewoon als een win - win situatie voor Gw
Bart VM Malekith's Best Friend
Aantal berichten : 1054 Registration date : 11-03-10 Leeftijd : 49 Woonplaats : Terra
Onderwerp: Re: Finecast modellen di mei 31, 2011 8:36 pm
De prijzen zijn inderdaad duurder geworden, maar dat is het resultaat van GW's jaarlijkse prijsverhogingen; dat zou niet het gevolg zijn van de ontwikkeling van de Finecast modellen.
Wat de Finecast modellen betreft: konden ze die godverdomme geen paar maand vroeger uitbrengen? Al dat geklooi met die metalen Hive Guard en Tyrant Guard !
garmenhord Warrior
Aantal berichten : 29 Registration date : 21-06-10 Woonplaats : Aalst
Onderwerp: Re: Finecast modellen vr jun 10, 2011 2:59 pm
ik heb ergens gelezen dat ze ook tegen een stootje kunnen als ze vallen... maar da ga ik persoonlijk nie uitproberen als ik er ooit eb :p
xajoka Crone Hellebron
Aantal berichten : 583 Registration date : 11-05-11 Leeftijd : 31 Woonplaats : Erembodegem
Onderwerp: Re: Finecast modellen za jul 02, 2011 8:09 pm
heb juist mijn eerste finecast modellen had eigenlijk liever de metale, mijn hivegaurds hun tong is niet meer als overblijfsel van wat plastic en 1 ontbreekt zelfs stuk van zijn staart moet er ook serieus wat aan veilen want smeltlijn (of hoe dat ook noemt) is serieus zichtbaar eerlijk toegegeven ik zou ze tegen de muur kunnen gooien en der zou weinig schade aan zijn (zeer zacht materiaal) maar de kleine details zoals tongen en stekels moeten door zachte materiaal wel lijden
Necron Malekith's Best Friend
Aantal berichten : 2193 Registration date : 15-07-09 Leeftijd : 45 Woonplaats : Lede
Onderwerp: Re: Finecast modellen zo jul 03, 2011 1:09 am
ik heb al gelezen dat ze ook warmtegevoelig zijn. dat heeft zijn voor en nadelen. als ze wat misvormd zijn, kan je ze warm maken en terug op zijn plaats buigen. maar naar het schijnt laat je ze best niet in de zon staan of in een warme auto achterlaten of ze zouden beginnen vervormen ...
Great Unclean one Morathi
Aantal berichten : 893 Registration date : 16-10-08 Leeftijd : 59 Woonplaats : Aalst
Onderwerp: Re: Finecast modellen ma jul 04, 2011 7:34 pm
Heb ne Necortec gekocht en de fijne details zijn heel mooi maar zeer fragiel, binnen de korste keren was het handvat van zijn zweep afgebroken. Had toch ook liever de metalen modellen. Heb ondertussen ook die nieuwe Eushabti gezien en ze hebben enorm veel flash dus de afwerking van de grotere modellen laat te wensen over!