Aantal berichten : 1349 Registration date : 16-10-08 Woonplaats : Hermelijn
Onderwerp: Re: zwart verven do feb 18, 2010 4:48 pm
zwarte basecoating, heel lichten brush met Codex Grey of Adeptus Battlegrey, dan zwarte wash, dan highlighten met opnieuw Codex Grey of Adeptus Battlegrey, dan 40 min in den oven op 180°
Tenderleaf Tullaris
Aantal berichten : 281 Registration date : 16-10-08 Leeftijd : 41 Woonplaats : Eirp
Onderwerp: Re: zwart verven do feb 18, 2010 6:21 pm
niet vergeten voor te verwarmen. zet hem best al op voor ge de wash er over smijt.
bij de weg, als't zwart metaal is kunt ge ook brushen met chainmail, dwarven bronze of tin bits.
Necron Malekith's Best Friend
Aantal berichten : 2193 Registration date : 15-07-09 Leeftijd : 45 Woonplaats : Lede
Onderwerp: Re: zwart verven vr feb 19, 2010 9:33 am
ik was ook al in de richting van metaal aan het denken. Het gaat hier over zwart power armour en een zwarte tank. Ik wil het echter niet te blinkend maken.
Tenderleaf Tullaris
Aantal berichten : 281 Registration date : 16-10-08 Leeftijd : 41 Woonplaats : Eirp
Onderwerp: Re: zwart verven zo feb 21, 2010 3:01 pm
da washken er over maakt enorm veel goed wat betreft den blingbling van't metaal
Philuz XIII Master Assassin - Moderator
Aantal berichten : 1349 Registration date : 16-10-08 Woonplaats : Hermelijn
Onderwerp: Re: zwart verven ma feb 22, 2010 3:44 pm
Normaal gebruiken ze de metal om 'slijtplekken' mee te maken...
Tenderleaf Tullaris
Onderwerp: Re: zwart verven di feb 23, 2010 9:13 am
bij't highlighten toch, ma't brushen me e washken der over zorgt er voor dat er overal zo'n flauwe schijn van metal inzit, wada wel bien is.
Aantal berichten : 2193 Registration date : 15-07-09 Leeftijd : 45 Woonplaats : Lede
Onderwerp: Re: zwart verven ma maa 01, 2010 8:58 am
't is charadon granite geworden met badab black wash. Ben er wel tevreden mee. Het ziet er nog altijd zwart uit en niet grijs.
Bart VM Malekith's Best Friend
Aantal berichten : 1054 Registration date : 11-03-10 Leeftijd : 49 Woonplaats : Terra
Onderwerp: Re: zwart verven do maa 11, 2010 12:50 pm
Voor zwart metaal zoals power armour gebruik ik meestal Chaos Black met een fijne Codex Grey highlight. Voor mijn tanks voeg ik ook op enkele strategische plaatsen een Skull White extreme highlight toe. Zwarte stof is meestal Chaos Black basecoat, en Chaos Black + Shadow Grey voor highlights (meestal tot puur Shadow Grey).
Het resultaat kan je bekijken op http://www.fistsandfire.be in de gallery (site is work in progress, verwacht niet te veel ).
Onderwerp: Re: zwart verven do maa 11, 2010 1:28 pm
Heel sjiek geverfd. Spijtig genoeg zijn mijn verfkunsten niet zo goed. Voor het highlighten zijn mijn handen niet stabiel genoeg waardoor ik niet zo fijn kan werken. Ik heb opgelost met een drybrush. Het is subtiel (van op wat afstand ziet ge het bijna niet meer) maar er zit wel wat verschil op tussen de edges en de rest. Good enough for me ...