Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather

IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

Necron vraagje

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 45

Necron vraagje Empty
BerichtOnderwerp: Necron vraagje   Necron vraagje Emptywo jul 15, 2009 3:33 pm

Ik ben de regels eens aan het lezen en ik heb al een paar vraagjes.

Wordt de 25% van phase out naar boven of naar beneden afgerond? Vb als je 23 necrons hebt is 25% 5,75. Wanneer gaat phase out in? als ik er nog 6 over heb of als ik er nog 5 over heb ?

Als ik het goed begrijp is de tactiek van necrons vooral uit combat blijven en de vijand kapot schieten. Necron warriors hebben een rapid fire wapen. Dat wil zeggen 1x schieten op 24" of 2x schieten op 12". Als ik 2x wil schieten moet ik dus binnen de 12" van de vijandelijke unit komen. Maar dat wil zeggen dat ik dus ook binnen hun assault range sta (6" move + 6" assault), correct? Hoe los ik dit dan op?

Er zullen nog wel meer vragen komen maar ik zal misschien beter wachten tot ik effectief aan het spelen ben Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
coves
Crone Hellebron
coves

Aantal berichten : 563
Registration date : 26-10-08

Necron vraagje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Necron vraagje   Necron vraagje Emptywo jul 15, 2009 4:21 pm

op uw 1e vraag; vanaf ge er nog maar 5 hebt start uw phase out; 25% van 20 is 5, dus vanaf 21 zit ge met 6 nog safe ipv met 5 op 20. Het wordt dus naar boven afgerond.

De oplossing op uw 2e vraag; buiten de 12" blijven, of binnen de 12" gaan en 2 schoten lossen als er niet teveel meer van de vijandelijke unit overschiet, en het geen kwaad kan als hij u assault. Ge kunt u ook in cover zetten, maar dan krijgt de vijand afhankelijk daardoor meestal een 4+ cover save. Als hij u dan wil assaulten moet hij rollen om te zien hoe ver hij door het terrain gaat. Als ge dan perfect op 12" staat is er maar een 1/6 kans dat hij u kan assaulten
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

Necron vraagje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Necron vraagje   Necron vraagje Emptydo jul 30, 2009 11:48 am

Nog een vraagje: als de lord een veil of darkness gebruikt, kan de unit die hij meeneemt nog een move doen ?

A Necron lord can use a Veil of Darkness at the start of its movement phase instead of moving normally.

Zoals ik het lees dan gebruikt de lord zijn move actie om te teleporten maar kan de andere unit die hij meeneemt nog steeds moven (tenzij ze gemoved hebben om tot binnen de 6" te komen van de lord natuurlijk)

lees ik het zo correct ?

EDIT: ik denk dat ze sowiese niet mogen moven na de teleport omdat VoD de deep strike rules gebruikt. En die zeggen dat je niet mag moven na deep strike. Maar ze mogen wel nog moven voor de VoD, correct ?
tibo951
Slave on the Altar

Aantal berichten : 1
Registration date : 17-06-12

Necron vraagje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Necron vraagje   Necron vraagje Emptyzo jun 17, 2012 1:38 am

dat van die necrons,ge kunt misschien beter in cover gaan of een ark of zoiets voor je zetten nadat je schoot.. study
Necron
Malekith's Best Friend
Necron

Necron vraagje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Necron vraagje   Necron vraagje Emptyzo jun 17, 2012 2:02 am

tibo951 schreef:
dat van die necrons,ge kunt misschien beter in cover gaan of een ark of zoiets voor je zetten nadat je schoot.. study

Merci voor de reactie maar die vraag was van 2009, met de oude codex Smile
Gesponsorde inhoud

Necron vraagje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Necron vraagje   Necron vraagje Empty

Necron vraagje
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-