Aantal berichten : 140 Registration date : 17-11-08 Leeftijd : 34 Woonplaats : Erpe-mere
Onderwerp: Effe men hartje luchten.... ma maa 23, 2009 5:18 pm
Ik wil effe kwijt waarom ik precies met de campaign stop.. aangezien sommige mensen dat maar moeilijk kunnen bregrijpen.
Ik wou de campaign spelen om een plek te vullen en gwn te spelen en "fun" te hebben. In de 3 beurten die ik nu mee maakte heb ik meer gezaag gelezen en gehoort dan ik eigenlijk ooit heb gespeeld. Ik kreeg een positie waarvan pieter al enige beurten niet had gespeeld. In feite had ik dan X# beurten gewoon kwijt. Klaag ik daar over ?.. Neen. Wanneer Lizzies naar 7th veranderden wouden sommige mensen dat niet(waaronder de huidige campaign leader). Ik zou men banners kunnen aanpassen naar men vijand... Wat gebeurd er nu. De ex-campaign leader die alle info heeft over iedereens banners komt er nu plots in. En niemand denkt dat die persoon zijn banners zou aanpassen ofzo ? Ik vindt dit best een beetje hypocriet. Ofwel zou iedereen dan zen banners mogen veranderen door de regel van +125pt aan elke banner toe te passen. Blijkbaar dacht niemand daar aan. En over de 3 banners die richting mij kwamen om daar dan te vechten en de beurten die je dan kwijt bent. Stuur ze dan gewoon naar de gebieden voor extra banners. Dat is nu toch wel het minste.
Op die manier zit er voor mij geen "fun" meer in. Dan zie ik geen reden meer om mee te doen.
Vriendelijke groeten
Niels.
P.S.
Dit is niet om iemand aan te vallen of te beledigen in welke manier dan ook. Ik wou gewoon even replyen op het bericht van philip in de eshuria world news sectie. Aangezien niemand daar mag posten doe ik het hier.
uff... men hartje eindelijk gelucht...
Imperius Dark Rider
Aantal berichten : 96 Registration date : 17-10-08 Leeftijd : 44 Woonplaats : Altdorf
Onderwerp: Re: Effe men hartje luchten.... di maa 24, 2009 12:11 pm
Ella Ella, harten luchten, wie zegt er dat dat mag???? Laat die milieu vergunning eerst maar nekeer zien, wie weet wat daar allemaal gaat uikomen anders in de buitenlucht
GRAPJE!! (moet dat daar bijzetten vanaf nu)
Ik zit zelf ook nog altijd met een paar vragen en bedenkingen, die gaan bepalen of ja of nee ik verder doe, misschien had je dat beter ook even gedaan en afgewacht wat het gaat worden nu met alles dat er aan de hand is geweest?
Bepaalde dingen die je hier zegt zijn idd juist en heb ik ook al aan gedacht (en mijn laatste beetje haar liggen voor uittrekken)
ps : De fun maken we nog altijd zelf, als je het *kuch* Sociale aspect - forum enzo minder fun vindt persoonlijk, gewoon orders doorgeven en spelen, tenzij je natuurlijk in de battles ook geen fun meer had
Philuz XIII Master Assassin - Moderator
Aantal berichten : 1349 Registration date : 16-10-08 Woonplaats : Hermelijn
Onderwerp: Re: Effe men hartje luchten.... di maa 24, 2009 1:37 pm
Jullie(iedereen) moeten anders eens jullie bedenkingen hier posten dan weet ik wat voor jullie de gevoeligheden zijn en kan ik er proberen rekening mee te houden...
Ik bedoel wel degelijk over de aanpassingen die er reeds gebeurd zijn.
Imperius Dark Rider
Aantal berichten : 96 Registration date : 17-10-08 Leeftijd : 44 Woonplaats : Altdorf
Onderwerp: Re: Effe men hartje luchten.... di maa 24, 2009 2:32 pm
Ik spring seffes nog effe binnen in de winkel als ge der nog zijt tegen een uur of 5? moet nog paar dingen ophalen (nml, AoW figurinekes)
FL3X Lokhir Fellheart
Aantal berichten : 364 Registration date : 27-12-08 Leeftijd : 34 Woonplaats : Oilsjt
Onderwerp: Re: Effe men hartje luchten.... di maa 24, 2009 6:39 pm
Ik vind het wel spijtig dat je eruit stapt. Maarjah, er is zeker niets aan te doen?
ik heb eigenlijk niet echt iets te klagen, gewoon de afgelopen ruzie, maar die is denkek zo goed als opgelost!
voor mij is er nie echt een probleem. Ik moet gewoon altijd tegen dezelfden knokken :p ni dak da erg vind. Tis altij fun me Jésus! xD
Great Unclean one Morathi
Aantal berichten : 893 Registration date : 16-10-08 Leeftijd : 59 Woonplaats : Aalst
Onderwerp: Re: Effe men hartje luchten.... di maa 24, 2009 9:42 pm
Ten eersten, ik vind het schandalig dat ik en Andy, gewoon twee toffe pee's daar niet mogen posten en dat we er dan ook nog eens gaan afvliegen, beste Gannon, gij zijt ne veel te braven jongen, ik zou, moest ik in uw plaats zijn daar gewoon mijn ding gepost hebben!!!!!!!!!!! (grapje?! Denk ik toch )
Ten tweeden, wens ik Thomas welkom te heten onder onze rangen in Esheuria. Ik vind dat dienen jongen de laatste tijd veel te veel kak over zijn hoofd heeft gekregen en dat het nu tijd is dat we dat ne keer op iemand anders zijn K op zijn hoofd doen........waar is de Philip gebleven (is wel een grapje)
Ten derde, euh ........ waar was ik gebleven?
Bon ten vierde wat de campaign betreft, elke keer dat er iemand vertrekt is het verdom... moeilijk om terug alles aan te passen zeker als de nieuwe tegenstanders plotseling mogelijke bondgenoten blijken te zijn of oude bondgenoten ineens de meest gehate vijanden moeten voorstellen dus stel ik voor dat indien één van de huidige spelers het op zijn heupen krijgt en het aftrapt die dan vervangen wordt door een kandidaat die met een gelijkaardig of enigzins "goed of slecht" leger speelt dezelfde aard als diegene die ervoor speelde, 't is nogal ingewikkeld maar ik denk toch dat ge begrijpt wat ik bedoel? toch, ja? allé gij daar op de achterste rij leg eens uit wat ik bedoel..........
Ten vijfden stel ik voor dat er geen nieuwe regels meer worden gemaakt voor deze campaign, ik weet dat deze den eerste keer is en nogal (whoehaha) veel kinderziektes heeft, moest het een kind zijn het was allang dood, maar elke keer er een nieuwe, lees betere, regel komt voelt er toch altijd iemand zich te kort gedaan of aangevallen of zo iets en ontaard dit in een heuse (tot hiertoe verbale) veldslag die toch altijd leidt tot het aftrappen van iemand, dus laat ons gewoon voort spelen met de huidige regels en leren voor de volgende campaign! (dit is GEEN grapje)
Ten zesde, ben goe bezeig hé? als er nu nog iemand van plan is om moeilijk te doen stel ik gewoon voor dat alle betrokken partijen gewoon in een kring gaan staan en dan gooit de spelleider één, juist één mes, in de kring en dat de beste mogen winnen!!!!!!!!
Ten zevende en ten laatste en daar mee gedaan zie, dat is wat anders hé?!
Imperius Dark Rider
Onderwerp: Re: Effe men hartje luchten.... wo maa 25, 2009 7:53 am
Goh, omdat de philip het gevraagd heeft ga ik efkes posten de dingen die niet echt "correct" zijn volgens mij :p (leerschool voor volgende campain?)
- Draw result in een auto fallback van beide partijen, inclusief de defender. Mij voelt dit nogal contra-productief, een draw is effectief een stand-off situatie. en iemand die een land bezet gaat niet terug naar het buurland omdat het een standoff situatie is. - In aansluiting daarmee. Failure to play, niet komen opdagen, etc result ook in een Draw, terug hetzelfde probleem hierboven (Philip weet welk mogelijk abuse ik het over heb) - Geen evolutie/campain gevoel in de buildup van troepen/characters. - Geen interactie met het land. Terrain geeft banners maar niets anders extra (2 stukken excluded) - Difficult terrain, veel te veel discussie over en vertraagd het game, nieuw systeem voor ontwikkelen voor nieuwe campains of gewoon laten vallen. - Aanpassingen aan de ruleset als we al bezig waren, heeft altijd scheef gevoel gegeven dat - "abusive" gameplay die toegelaten kan worden met dreiging van sanctie, ipv gewoon te zeggen "nee, not allowed" (ook al is het nog niet gebeurd omdat speler X den tactiek niet goed gelezen had )
Dat zijn de directe dingen die een beetje "off" voelen voor mij. Misschien ben ik te veel eisend, en verwacht ik meer een strategiegame aspect aan de campain.
met landjes waar ge zelf dingen kunt op bouwen met resources zoals farms om legers te supporten, mijnen en villages om troepen te recruiten/equipen etc met een fixed aantal beurten die dan in 4 seizoenen kunnen opgedeeld worden met random events elke "week" van de maand zoals hevige regen, sneeuw, aardbeving, vulkaan in een bergketen die uitbarst, stuk warpstone die inslaat in uw gebieden etc etc.
Hollow_man Malekith's Best Friend
Aantal berichten : 1344 Registration date : 16-10-08 Leeftijd : 36 Woonplaats : Aalst
Onderwerp: Re: Effe men hartje luchten.... wo maa 25, 2009 10:45 am
Jah, op sommige punten ben ik het er wel mee eens. Maar we mogen hierbij niet uit het oog verliezen dat deze hele campaign in feite als leerschool bedoeld was. (En daarom ook eigenlijk maar half zo lang ging duren met half zoveel spelers, maar er bleven er maar bij komen, had ik niet verawacht.)
- Over dat draw result ben ik het wel eens. Het is achteraf bekeken inderdaad logischer dat iemand die daar al stond er ook blijft staan.
- Ik geloof dat je dat failure to play gedeelte verkeerd op hebt. In de practische regels staat er dat failure to play een loss is voor diegene die niet komt opdagen. Diegene die wel nog kon komen kan wel nog zeggen: 'allé, tis goed, ik begrijp dat ge geen tijd had' en dan kan daar ook nog een draw van worden gemaakt. Maar er is tijdens de campaign nog geen failure to play voorgevallen dus het inderdaad moeglijk dat dit niet (meer) was geweten.
- Geen evolutie/campain gevoel in de buildup van troepen/characters. Ik begrijp niet precies wat je daarmee bedoelt... heb je een voorbeeld? In de oorspronkelijke regels was het inderdaad wel zo dat wanneer een banner groeide je hem totaal niet mocht herschrijven, alleen maar uitbreiden, maar dat was toen ze nog in stappen van 250 omhoog gingen. Met maar 125 punten is zoiets niet te doen, dan kun je bijvoorbeeld nooit een draak bijzetten. (Alhoewel dat misschien dan wel weer de waarde van de draft order kan vergroten...)
-Het difficult terrain systeem is inderdaad niet ideaal. Nu, het is ook eigenlijk ontwikkeld voor een kaart die maar half zo groot is en maar 15% van de gebieden als difficult heeft, en nooit meer dan 4 stukken naast elkaar. Op de kaart die we nu gebruiken staat er nogal wat meer. Ik dacht dat dat niet zo gek veel ging uitmaken maar ik geef toe dat ik me daarin vergist heb. In my defence, ook niemand anders heeft het voorspeld (of dat dan toch niet uitgesproken).
- De interactie met het land is overwogen en zelfs gedeeltelijk uitgewerkt, (alsook een 'covert operations' met spionnen en assassins en dergelijk meer) maar omdat het plan was om hier maar een 'proef' campaign van te maken hebben we besloten het voor de eerste keer niet al te ingewikkeld te maken. Maar voor volgende keer is het wel een idee.
- Omdat het systeem zodanig veranderd is van het origineel, is het niet zo vreemd dat tijdens het spelen een paar zaken komen bovendrijven die nog voor verbetering vatbaar zijn. alhoewel het inderdaad niet zo heel erg leuk is dat de regels kunnen veranderen, lijkt me dat toch beter dan nog een jaar een campaign spelen die door een paar slechte regels een stuk moeilijker wordt. Ik herhaal nog eens, je moet de shrine of eshuria zien als een beta, een test, en jullie zijn de playtesters. Tijdens het spel halen we de bugs er uit.
- ivm de abusive gameplay, in het aller begin hebben we afgesproken dat de werkelijke tabletop games volgens het basic rulebook verlopen, en de errata en faq ervan. Ik vond het ook maar lelijk, maar de faq heeft de exploit waarover het ging nooit letterlijk verboden, en vanuit de stelling waarmee we begonnen zijn kon ik het dus ook niet verbieden. Ik stond (sta) nogal weigerachtig tegenover het inbrengen van eigen regels in de tabletop games. wanneer we daarmee beginnen verwacht ik een vloed van 'suggesties' die vooral interessant zijn voor eigen legers. De conga line is ook niet letterlijk verboden in gewone niet-campaign battles en daar heb ik het ook nog nooit iemand zien doen.
Het is waar dat vele campaigns volgens een resource systeem worden gesppeld en zo, maar dat is een heel ander systeem eigenlijk, daarvoor zal ook een heel andere regelset nodig zijn.
Om zeker duidelijk te zijn: dit is uitleg waarom iets op dit moment is zoals het is, geen tegenargumenten, met sommige zaken ben ik het wel eens.
Imperius Dark Rider
Onderwerp: Re: Effe men hartje luchten.... wo maa 25, 2009 12:44 pm
Dat is inderdaad een van de redenen eh, dit was bedoeld als een Test phase die eigenlijk buiten proporties is gegroeid. Ik ga het ook eerlijk zeggen, persoonlijke mening dan, dat het eventueel zelf beter is om A2 fase te starten, en A1 fase af te sluiten nu.
Het Kan zijn dat ik een change ofzo in het document mislezen heb dan, ik had er de doc file bijgenomen zoals die was doorgemailed en daar staat in dat bij het niet spelen etc, een forfait geven en dergelijke geen victory maar draw als result ging uitkomen, ik zeg het, kan zijn dat het changed is geweest nadien maar die kon ik niet meer terug vinden in de mails of de board.
der kan altijd een splitsing gebeuren van campain type eh natuurlijk, een meer battle orientated zoals de campain nu bezig was zonder iets van micromanagement, en een andere die dichter bij de regels van Mighty Empires staat, waar men echt kan gaan dingen bouwen/expanden, en af en toe ook op gebieden battles kan vechten.
Het voordeel daarbij is, de spelers gaan meer gesplits zitten over de "verschillende" campains, het spel zou ook normaal gezien vlotter/vlugger moeten verlopen wat dan de kans geeft om nieuwe campains te beginnen met verbeterde rules elke keer waar het nodig zou zijn.
wat betreft de congaline etc, volgens de official rules idd is het niet strict verboden maar enorm afgeraden, en ik weet ook dat op bepaalde tournaments voor GW die excpliciet verboden worden omdat het echt unsportmanship like behaviour is, om maar te sluiten, de basis regels van GW moeten we niet veranderen, maar organisatoren kunnen/mogen altijd changes en house rules implementeren om zulke dingen tegen te gaan, het is iets om in gedachte te houden
in antwoord op de vraag van de campain evolutie, het systeem dat we nu eigenlijk hebben is een liniear game van battles waar we de map enkel gebruiken voor aan te duiden en te moven naar onze volgende battle, als we met een map werken zijn er zo veel extra mogelijkheden beschikbaar die een gevoel van achievement kunnen geven aan de spelers (zeg nu maar iets onnozel als voorbeeld) Na 7 beurten slaag je der in om 2 van je steden met elkaar te verbinden met een road waar je een leger 7 turns hebt laten aan werken en een trade route op te starten
en dan ten laatste. Ik vindt het zeer spijtig dat een kalme converatie zoals dit hier niet vroeger is kunnen gebeuren, omdat het toch wel duidelijk is dat het KAN.
Onderwerp: Re: Effe men hartje luchten.... wo maa 25, 2009 1:57 pm
Stof, dan moet ge woon Total War reeks kopen jong. Super cool computerspelleke! Ik speel dat altijd ter afwisseling van de campaign waar ik altijd tegen nen boom liep... Der zitten wel geen Lizies in da spelleke. Aja, bij ons ook ni
Ik ben ook wel zeer trots dat jullie zo met mekaar aan het communiceren zijn! Flink zé! ps mag ik nu terug meedoen?
Imperius Dark Rider
Onderwerp: Re: Effe men hartje luchten.... wo maa 25, 2009 2:25 pm
Maar ik koop geen spellekes buiten warhammer
En bof, ik zou het veel liever in de wereld van GW zien zo een implementatie, dat is een beetje wat die mighty empires geeft als rules (loskes eh dan) Misschien dat we ons anders nekeer met een paar man die doos zullen bestellen in't winkelke en dat we daar ook eens mee kunnen experimenteren op verloop?
hmmm, nee, ge moogt nie meespelen Dark Elves zijn niet te betrouwen dat weet iedereen toch? :p
Onderwerp: Re: Effe men hartje luchten.... wo maa 25, 2009 2:44 pm
snif snif niemand ziet mij graag...
heb ik al verteld dat er 3 assassins in uw hoofdstad zitten... Dat ging wel ze in dees campaign. Ik denk dat Thomas da gewoon is vergeten te posten.
Imperius Dark Rider
Onderwerp: Re: Effe men hartje luchten.... wo maa 25, 2009 2:49 pm
Als dat hetzelfde type van assassins is die nekeer een van mijn knights hebben proberen vermoorden dan gaat mijnen general er wel plezier aan beleven
Hem heeft altijd al een tapijt van dark elf haar in zijn living willen hangen, maar ze zijn altijd te rap gaan lopen die pointy ears
btw, dat metalen bed waar uw general in aant slapen is, zegt hem eens dat hem met de groeten van den emperor een sigaar mag opsteken, liefst als hem in dat metalen bed ligt :p
Dat zwart kruit is gewoon lucht verfrisser, geen zorgen over maken zeg ik u .p
Tenderleaf Tullaris
Aantal berichten : 281 Registration date : 16-10-08 Leeftijd : 41 Woonplaats : Eirp
Onderwerp: Re: Effe men hartje luchten.... wo maa 25, 2009 2:56 pm
*komt net terug van een gezellige dag boompjes planten in de slaapkamers van de medespelers hun generaals*
bound spell lvl3... SPAM!
Onderwerp: Re: Effe men hartje luchten.... wo maa 25, 2009 3:53 pm
shit, ik dacht dat al kerstmis was. Heb die net vol slingerkes gehangen. Moet nu wel zeggen dat ik het verdacht vond toen hem begon te spartelen als ik dat pinneke daarvanboven opzette...
Aantal berichten : 893 Registration date : 16-10-08 Leeftijd : 59 Woonplaats : Aalst
Onderwerp: Re: Effe men hartje luchten.... wo maa 25, 2009 5:25 pm
Philuz XIII schreef:
Stof, dan moet ge woon Total War reeks kopen jong. Super cool computerspelleke! Ik speel dat altijd ter afwisseling van de campaign waar ik altijd tegen nen boom liep... Der zitten wel geen Lizies in da spelleke. Aja, bij ons ook ni
Ik ben ook wel zeer trots dat jullie zo met mekaar aan het communiceren zijn! Flink zé! ps mag ik nu terug meedoen?
Yep heel juist Philip of hij kan ook altijd nog de cossack reeks kopen, ook niet te versmaden! Moet eerlijk zeggen, mis toch dat gesmijt met beledegingen over en weer, op dezen flauwe zever kunt ge geen olie op het vuur gooien of ne keer goe in stoken! Pfffffff straks vallen ze nog in malkanders armen de mietjes
Gannon Bloodshade
Aantal berichten : 140 Registration date : 17-11-08 Leeftijd : 34 Woonplaats : Erpe-mere
Onderwerp: Re: Effe men hartje luchten.... wo maa 25, 2009 6:43 pm
Philuz XIII schreef:
Waarom heb ik zo'n gevoel dat da naar mij gericht is ? Weeral een (mes)steek richting mij.... :'( sniff sniff
njou.. kzen toch content da jullie eindelijk awa overeen komen en onwaarschijnlijk genoeg elkaar gelijk geven ^_^
Onderwerp: Re: Effe men hartje luchten.... wo maa 25, 2009 8:51 pm
'k heb het altijd gezegd, 't zijn die Lizzies die ambras maken de rest komt gewoon goed over een of over elkaat, of onder of boven of tussen, jeeeee groep s..