Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 training warmachine

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Caesar
Tower Master
Caesar


Aantal berichten : 218
Registration date : 26-04-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Aalst

training warmachine Empty
BerichtOnderwerp: training warmachine   training warmachine Emptyma maa 30, 2015 5:40 pm

Ik heb wat met de niels zitten praten over onze meta en oefenen op vrijdag. Ik heb een voorstel sinds ik niet meega naar Nederland kan ik jullie wel helpen om te trainen en hopelijk het niveau wat op te krikken. Ik zou dan de competitieve lijsten spelen van elke factie maar jullie zouden de facties die ik niet heb moeten meebrengen. Ik denk dat dit de beste training is voor jullie omdat het volgens mij beter is voor tegen iemand da beter is als u match ups te oefenen. En sinds er een verschil is van ik die runes of edenny of wathever speel denk ik dat dit een beter idee gaat geven wa er u te wachten staat. Ook kan ik na de match tips geven wat je beter kunt doen voor volgende keer. Kdenk dat dit de beste training is dage kunt krijgen voor de groote toernooien omdat ge dan ook weet wa ge kunt verwachten daar van niveau. Kzou het misschien me zo een systeem van wisseling doen dat iemand zijn leger meepakt en ik er dan 2 weken me speel elke vrijdag en dan iemand anders de volgende 2 weken. Wat denken jullie van dit idee?

P.S. dit wil ook zeggen ALTIJD klokjes en ook altijd gewoon 2 lijsten elke vrijdag die je gaat spelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

training warmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: training warmachine   training warmachine Emptyma maa 30, 2015 7:43 pm

lijkt mij wel een goed plan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

training warmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: training warmachine   training warmachine Emptyma maa 30, 2015 9:04 pm

Tsja geen slecht idee, het erge voor jou is dat je dan wel dringend aan je doom reavers gaat mogen beginnen (Butcher 2 tier list) Laughing

Is ook te zien wat er moet meegebracht worden, bij mij is het alleszins elke week Runes en grim die gespeeld worden (tenzij ik ergens nog moeite doe voor verder te werken aan die Calandra tier list).

Mss. ook eens de moeite om te overlopen welke competitieve lijsten er zou tegen moeten geoefend worden?


Terug naar boven Ga naar beneden
Caesar
Tower Master
Caesar


Aantal berichten : 218
Registration date : 26-04-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Aalst

training warmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: training warmachine   training warmachine Emptyma maa 30, 2015 9:23 pm

Tony heeft al gezegd voor 2 lijsten van circle te maken die hij dan vrijdag meepakt en ik zal spelen. eum ja ik denk da er veel lijsten competitief zijn we hebben 13 weken voor te oefenen voor nederland dus zowiezo niet allemaal volgende vrijdag gaat dus circle zijn dus kun je u match ups daartegen oefenen ik zou ook voorstellen om de top 5 facties zo 2 weken te spelen en 2 keer andere casters dus 4 casters van de top facties en een vrijdag van 2 casters van de andere facties. Ge speelt wa ge wilt he brett tgaat erom om het niveau wa 'op te krikken' en te oefenen tegen match ups want nu niet om iets slecht te zeggen over koen zeker nie ma er is een verschil om u cryx match ups te oefenen tegen koen met cryx dan tegen mij met cryx en denk dage meer leert van battles tegen moeilijkere tegenstanders daarmee tees idee Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gannon
Bloodshade
Gannon


Aantal berichten : 140
Registration date : 17-11-08
Leeftijd : 33
Woonplaats : Erpe-mere

training warmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: training warmachine   training warmachine Emptyma maa 30, 2015 9:26 pm

Dingen van legion dat ik niet graag speel maar ge wel vaak ziet in toernooien.

bv: searyn, elylyth, bethane? (evayl, pvayl en ethags zulde wel nog kennen van tegen mij te spelen)

Circle, bradigus? (brett?), eMorvana, ekreuger?

Cryx wordt grotendeels wel gecovered door koen, tenzij mss egaspy of gaspy3? skarre 3?

Trolls heeft brett wel tenzij ge keer wilt oefenen tegen MMM?

Skorne, fists zzz.... , mordikaar, makeda 1 2 en 3

Menoth hoeft niet denk ik, zit zo weinig variatie in dawe ondertussen wel weten hoe da gespeelt wordt. en de kans da we dat tegen komen?...

Mercs wel genoeg van tony.

Cygnar van mij en jonas

Dan schiet er nog CoC en Minnions over...

nog iemand ideeën?
Terug naar boven Ga naar beneden
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

training warmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: training warmachine   training warmachine Emptyma maa 30, 2015 10:15 pm

Der zijn genoeg dingen om te coveren. Denk dat we de volgende dingen lokaal niet (genoeg) zien:

Menoth: High Reclaimer
Cygnar: Hailey's , Siege
Cryx: Alles, maar Skarre 1 dudespam is echt eens nodig.
Khador: Butcher 2 tier list
Retri: Ossyan, Issyria
Trollen: Runes tegen Runes moet zowat het meest irritante ter wereld zijn, Meat mountain als we een unit warders proxyen.
Circle: Emorvana in alle setups, Kruger met Gator battle engine, Bradigus (geef mij nog een week of 10 eer ik dat af heb)
Skorne: Fist met een tegenstander die weet wat hij doet is enorm pijnlijk, Zaal of Mordikaar (de dude met al die immortals?)
Legion: P-vayl is elke keer weer een pijnlijke verrassing, Bethayne, Saeryn
Minions: Rask
CoC: ik denk dat Steven Lucant wel scary kan maken. Iron mother en Axis (in tier)?

Terug naar boven Ga naar beneden
Caesar
Tower Master
Caesar


Aantal berichten : 218
Registration date : 26-04-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Aalst

training warmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: training warmachine   training warmachine Emptyma maa 30, 2015 10:34 pm

ik denk dat ik deze zou spelen voor elke factie:
circle: bradigus wil ik wel eens spelen als het moet maar die lijst doet niet veel speciaal dat je er anders mee kan spelen tenzij je heel domme fouten maakt, ik zou dus emorv ekrueger kromac en cassius spelen
Legion: eVayl, Saeryn, pVayl, PTagrosh
Skorne: Pxerxis(fist), Mordikaar, Zaal, Makeda2
Trolls: pDoomy(runes), pGrim, pGrissel, eMadrak
Minions: Maelok, Rask, Jaga jaga, Barnabus
Cygnar: eHayley, eCaine, pHayley, Siege
Khador: ik denk da ik alle khador dingen genoeg heb gespeeld maar wil het wel spelen voor eventuele match ups te oefenen en ebutcher tier(doomies spam) is redelijk eenzijdig en is niet afhankelijk van speler eigenlijk:p
Menoth: Harby, Reclaimer, pSevvy, Kreoss3
Cryx: eDenny, pSkarre, Goreshade3 eAspy
Retri: Issyria, Rahn, eVyros, Ossyan
Mercs: Ossrum, Bart, Damiano, Gorten
COC: Lucant, Mother, Axis, Syntherion
Terug naar boven Ga naar beneden
Caesar
Tower Master
Caesar


Aantal berichten : 218
Registration date : 26-04-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Aalst

training warmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: training warmachine   training warmachine Emptyzo apr 05, 2015 5:27 pm

Ik denk dat in plaats van te spelen tegen mij dat het misschien beter is dat ik naast ulle zit en dan commentaar geef over wa ge beter kon doen en waar ge moet opletten en vragen wa ge gaat doen en waarom en zo hopelijk u inzicht in de game wa verbeteren. Ik kan ook altijd als de lijsten zowa af zijn ulle uitdagen met lijsten da ik maak waartegen ik denk da u lijsten zwak tegen zijn zodat we misschien de lijsten kunnen tweaken en zo leer je ook u slechte match ups spelen om er toch het beste uit te halen. Khoop dat tees gaat helpen voor het niveau wat te verhogen in onze meta. Ook denk ik dat ik vooral dan koen en tony ga helpen met verbeteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

training warmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: training warmachine   training warmachine Emptyzo apr 05, 2015 6:05 pm

Hoe komt ge eigenlijk op dit nieuwe idee (vrijdag nog iets gebeurd)? Is een verschrikkelijk slecht idee denk ik, is wat ge vroeger altijd deed en heeft nooit geholpen. De gast waar ge tegen speelt zit tegen 2 man bezig (bv. de dice rolls van Tony en de tactiek van Steven, fun), de gast die ge helpt leert niks bij want gij doet alles voor hem... tenzij ge iets zou opschrijven en hem achteraf ofzo alles zou uitleggen?

De lijsten die we spelen liggen meestal al grondig vast, en t'is nu niet dat we nog moeten zoeken naar de zwakke punten. Normaal gezien moet ge nog toch al de 2 lijsten van iedereen (behalve Niels als hij overstapt naar Cygnar) al van buiten kunnen. Als ge daar wilt aan beginnen, leef u uit op dit forum zou ik zo zeggen (bv. bij mij Runes met Grim 1, over die grim kan gediscussieerd maar kom maar eens af met iets dat deftig dropt tegen de slechte cryx matchups van Runes, legion ook aankan, en als het per ongeluk ook nog Khador aankan is dat mooi meegenomen).

Afin, ik hou niemand ni tegen natuurlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
tonyp
Corsair



Aantal berichten : 66
Registration date : 09-07-13

training warmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: training warmachine   training warmachine Emptyzo apr 05, 2015 6:57 pm

Volgens mij is dat geen slecht idee. Wat Steven bedoelt => we spelen gewoon onze beurt waar hij niets zegt. Na de beurt gaat hij zeggen wat we fout hebben gedaan, wat we eventueel hadden kunnen doen en alle opties eens overlopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Caesar
Tower Master
Caesar


Aantal berichten : 218
Registration date : 26-04-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Aalst

training warmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: training warmachine   training warmachine Emptyzo apr 05, 2015 7:07 pm

het idee is te verbeteren en beter inzicht te krijgen in het spel brett. ik ken idd de lijsten dat iedereen speelt ook die van niels want ik heb ze zelf gemaakt lol :p Het is zoals tony zegt ik kan iemand helpen inzien wat hij anders zou kunnen doen en hoe hij het scenario battle zelf deployement anders kan zien. Het gaat anders als vroeger zijn want nu ga ik er mij persoonlijk bij zetten en afwachten en proberen het inzicht in het spel te veranderen/verbeteren. Het is idd zo dat het misschien kan lijken alsof er iemand tegen 2 man aan het spelen is maar ik geef pas commentaar op het einde van de beurt en stel ok vragen en stel dingen die ze doen in vraag zodat er echt eens nagedacht wordt over een spel en nie zoals jij brett op beurt 2 opgeven omdat je de caster niet kan killen en niet direct kan scoren omdat het te 'saai' is want da lijkt mij nie echt een goe plan voor zo veel games te hebben en er iets uit te leren. ge doet het natuurlijk op u manier en als ge het liever nie hebt dan doe ik het niet als jij speelt en trek je je plan hopelijk leert ge dan zelf iets uit u games.
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

training warmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: training warmachine   training warmachine Emptyzo apr 05, 2015 7:13 pm

T principe is dat Steven niet 1 speler raad geeft maar de 2 spelers die bezig zijn.
Ge denkt na over t plan voor die beurt, en dan zegt ge wat ge van plant bent, waarna ge ff commentaar krijgt over waarom wel of niet.

Vermits beide spelers geholpen worden en de bedoeling is da ge eerst kijkt hoe ge t denkt te doen en dan wa informatie krijgt waarom dat geen goed idee is, krijgt ge direct informatie tijdens t moment waarop ge t anders compleet fout zou doen.

De grote problemen zijn positionering en de game fout inschatten.

Ge kunt 20 keer een game spelen en nadien uitleg krijgen en dan nog ni echt op de juiste punten dingen toepassen.
Door op t moment da ge nadenkt en met een antwoord komt te horen te krijgen of t goed is of niet, krijgt ge inzicht op die fase van de battle en die specifieke tafel opstelling.

Gaan we zo 20 weken spelen, nee das niet productief, maar om de manier van nadenken wat bij te sturen, zal dit ff nodig zijn.

Eens dat het inzicht daar beter is dan is het beter om over te gaan op "wat heb ik nu juist of fout gedaan tijdens de beurt die ik net gespeeld heb".

Dit is volgens mij een goede eerste fase, nadien zien we wel hoe goed we er voor staan en bouwen we verder.

Ik denk ook dat 1 kant die door steven "geholpen" wordt niet werkt, maar als t beide zijden zijn en ge krijgt dan mee hoe steven zou spelen tegen hoe steven zou spelen dan wordt het interessant.

Als we dan vaststellen dat we de goede keuzes maken dan is die extra niet meer nodig maar ik denk dat er 99% van de tijd opties gaan boven water komen die niet voor de hand lagen en das informatie die dan uit een echte situatie op tafel naar boven komt, en ik geloof dat op die manier het inzicht beter zal worden.

Nadien zeggen model X had kunnen Y doen, is ook leuk maar niet altijd iets dat blijft hangen.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
Gannon
Bloodshade
Gannon


Aantal berichten : 140
Registration date : 17-11-08
Leeftijd : 33
Woonplaats : Erpe-mere

training warmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: training warmachine   training warmachine Emptyma apr 06, 2015 1:04 pm

Koen zijn idee lijkt me goed maar hoe gaan we dat concreet aanpakken?

Ga je echt zeggen van, kijk deze beurt ben ik van plan om dit naar daar te bewegen om volgende beurt bv die zone te domineren en dan op te vangen met men feat. Als ge da zegt waar den andere bij is dan weet die zijn plan en kan hij dit perfect counteren.
Waardoor ge een spel krijgt waarbij iedereen alles kwa tactiek van elkaar weet. Das ook niet interessant om uit te leren.
Dus eigenlijk zou die andere dan even moeten "weggaan" waardoor de speler die geholpen wordt door steven even alleen is om zijn plan uit te leggen en eventueel raad te krijgen en dan terug hetzelfde wanneer de ander aan zet is.
Op die manier weet alleen steven de plannen van de spelers en niet iedereen waardoor je wel een echt spel krijgt die wat bijgestuurd wordt door Steven.

Bv speler 1 deployed alleen, legt uit aan steven, gaat weg.
Speler 2 komt terug, deployed, legt uit, gaat weg.
Speler 1 legt zijn eerste beurt snel uit (als dit al moet, meestal is dat toch maar runnen), speler 2 komt terug waarbij speler 1 dan zijn beurt uitvoert en die 1ste gaat dan weg.
Speler 2 legt dan zijn beurt uit aan steven, speler 1 komt dan terug en den 2de voert dan uit en gaat dan weer weg.
Speler 1 legt dan zijn beurt weer uit. 2de komt dan weer terug en 1ste voert dan uit

Enzo verder...  Is dat te doen?
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

training warmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: training warmachine   training warmachine Emptyma apr 06, 2015 1:19 pm

Den 1e game is het echt de bedoeling op kleuterschool niveau de dingen te doen dus weten wat er komt is ni echt het probleem, alle zelfs als ge da weet moet ge er nog op reageren ook.

Meestal gaat de speler zeggen ik wil x doen en Steven gaat dan meestal zeggen, "maaneke toch, als ge x doet dan staat ge seves klaar voor y etc"

Die eerste game(s) geeft da meer een idee over t inzicht in hoe staat de tafel en wa is er mogelijk.

In theorie als ge genoeg inzicht krijgt weet ge ook al bij t moven van de models wat het plan van den tegenstander is of zou kunnen zijn, maar dat ontbreekt nog op t moment.

En door eerst na te denken en dan te zien of er nog opties waren, of ge t eigenlijk compleet verneukt hebt, kunt ge rustig kijken waar de fout zat en waar ge moest op letten.

Dit is voor echt ni veel games , want das ni echt iets da ge constant wilt doen, maar gewoon in't begin om da inzicht wa te kweken.

nadien zou ik overgaan naar steven zegt wa ge fout hebt gedaan tijdens u beurt (mogelijks appart om nix weg te geven) maar dan moet ge t zelf doen en hebt ge hopelijk al iets bij geleerd.

T is ff back to basics maar t zou hel goeie dingen kunnen opleveren voor inzicht.

Ook ni aan zo'n game beginnen met t gedacht van ik ga een normale game spelen, elke beurt is eigenlijk een denk oefening, hoe los ik dit op.
Beetje zoals ze bij schaak een bord opzetten en u vertellen ge kunt winnen in 3 zetten en ge moet dan zoeken hoe.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
tonyp
Corsair



Aantal berichten : 66
Registration date : 09-07-13

training warmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: training warmachine   training warmachine Emptyma apr 06, 2015 2:37 pm

Indeed goed idee. Positioning is zo belangrijk . Gewoon een paar back to basic games we kunnen later nog zien wat we verdere kunnen verbeteren.

Maar door dat te oefenen winnen we al wat tijd op de clcok ( minder nadenken tijdens onze eigen turn), op zicht is dat een verbetering.


Terug naar boven Ga naar beneden
Caesar
Tower Master
Caesar


Aantal berichten : 218
Registration date : 26-04-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Aalst

training warmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: training warmachine   training warmachine Emptyma apr 06, 2015 4:03 pm

we kunnen allerleidingeneens proberen ma het idee is dus teverbetern en meer inzicht in het spe te krijgen. We kunnen ook gewoon na list keuzes en kant keuzes kan ik gewoon vragen wa het algemene plan is apart en dan nadien gewoon na elke beurt overlopen wa beter kon en waar ge oet opletten enzo. idd positioning is belangrijk ma ik merk soms da vele van onze groep niet doorhebben hoe zede battle et beste of allesinds beter kunnen aanpakken endasook heel belangrijk
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





training warmachine Empty
BerichtOnderwerp: Re: training warmachine   training warmachine Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
training warmachine
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» warmachine
» Filmpies van warmachine
» Upcomming Warmachine events
» Demodag Warmachine
» battles warmachine

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warmachine :: Other stuff-
Ga naar: