Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 stormraven

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
mazar'i sharif
Herald
mazar'i sharif


Aantal berichten : 109
Registration date : 19-04-13

stormraven Empty
BerichtOnderwerp: stormraven   stormraven Emptyzo dec 08, 2013 8:25 pm

Zijn stormraven gunships nog het aanschaffen waard in de 6th edition?
Ze kosten redelijk veel, maar het lijkt mij wel nog een redelijk goed model.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

stormraven Empty
BerichtOnderwerp: Re: stormraven   stormraven Emptyzo dec 08, 2013 9:52 pm

mazar'i sharif schreef:
Zijn stormraven gunships nog het aanschaffen waard in de 6th edition?
Ze kosten redelijk veel, maar het lijkt mij wel nog een redelijk goed model.
In de beperkte ervaringen die ik er mee heb, zijn ze zeker de punten waard. Ze zijn heel wat moeilijker te vernietigen dan Stormtalons, en de twin-linked multi-melta maakt ze ook direct een veel grotere dreiging tegen flyers. Ik vervang persoonlijk het twin-linked assault cannon door het twin-linked lascannon, zodat ik ook op een grotere range iets heb tegen flyers. Dat voorkomt dat je dure flyer neer gaat door een ongelukkige vector strike, of laat zelfs toe flyers de andere kant van de tafel te bedreigen. Samen met de standaard Stormstrike missiles zijn ze vrij betrouwbaar tegen zelfs AV12 flyers.

Wat je volgens mij het beste doet of net niet doet:
- hou hem goedkoop. De Hurricane bolter sponsons lijken goed, maar vreten alleen maar onnodig je punten op.
- als je hem gebruikt als transport, zorg dan dat de squad erin niet kritisch is in je lijst, want als de Stormraven neer gaat, is de kans groot dat heel de squad dood is.
- ze zijn perfect om scouts te vervoeren. 5 standaard scouts zijn heel goedkoop, en door hun Move Through Cover special rule nemen ze nooit dangerous terrain tests als ze disembarken via Skies of Blood. Als je flyer lang genoeg leeft, kan dit gebruikt worden om last-minute nog een objectief te grabben of te contesten. Een beetje zoals Jeroen steeds doet met zijn platoon command squads in een Vendetta.
- Als je moet disembarken, gebruik bij voorkeur de Skies of Blood disembark. In hover gaan betekent meestal een dode flyer, en daar is hij te duur voor.
Terug naar boven Ga naar beneden
coves
Crone Hellebron
coves


Aantal berichten : 563
Registration date : 26-10-08

stormraven Empty
BerichtOnderwerp: Re: stormraven   stormraven Emptyma dec 09, 2013 1:51 pm

Zoals Bart al zei - houd hem goedkoop. Ikzelf ben meer fan van de assualt cannon, daar moet je maar testen wat het beste bij je werkt. De plasma cannons zou ik zowiezo niet nemen; die zijn nutteloos tegen andere flyers Smile.
Multi-melta is de beste keuze voor de nose-mounted gun. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





stormraven Empty
BerichtOnderwerp: Re: stormraven   stormraven Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
stormraven
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» stormraven pic ?
» Stormraven

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: Other Stuff-
Ga naar: