Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Seduction en combat actions

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Seduction en combat actions Empty
BerichtOnderwerp: Seduction en combat actions   Seduction en combat actions Emptyzo sep 15, 2013 1:16 pm

Dit weekend kwam de situatie voor waarin een Doomreaver onder invloed van seduction een ander model aanviel en dit model werd geboxed.
Doomreavers hebben de berserk ability en normaal als ze een model boxen moeten ze nog een ander model aanvallen, maar omdat berserk een combat ability is en geen weapon ability, was er even discutie of dit wel van toepassing was buiten activatie.

ziehier het antwoord op rules forum van pp, is dus combat actie en mag enkel actief worden tijdens activatie van het model niet daarbuiten.

http://privateerpressforums.com/showthread.php?28690-Seduction-and-berserk&highlight=berserk+seduction
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Seduction en combat actions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Seduction en combat actions   Seduction en combat actions Emptyma sep 16, 2013 12:49 am

En nog een kleine fout aan dit geheel, seduction kon niet werken op doomreavers omdat bij de warwitch siren dit ook als een spell telt en ze immune zijn aan spells, net zoals de occultation waar we al achter waren Very Happy

Kortom niet de meeste correct gespeelde game ooit Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

Seduction en combat actions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Seduction en combat actions   Seduction en combat actions Emptyma sep 16, 2013 6:59 pm

Tsja, it happens... zolang we eruit leren (en het onthouden voor de volgende keer) is het ook goed Laughing 
Terug naar boven Ga naar beneden
tonyp
Corsair



Aantal berichten : 66
Registration date : 09-07-13

Seduction en combat actions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Seduction en combat actions   Seduction en combat actions Emptydi sep 17, 2013 10:13 pm

Dat is ook niet helemaal correct. Doomreavers zijn niet immune to spells. Ze kunnen niet getarget worden door spells dat is iets anders Smile
Spells zonder target restriction hebben wel effect op hen. Ge kunt bijvoorbeeld hellmouth casten op een andere figure ( geen doomreavers) en dan alle doomreavers binnen 3" pullen + killen

Seduction heeft geen target vereiste in spell description , dus werkt gewoon op hen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Seduction en combat actions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Seduction en combat actions   Seduction en combat actions Emptydi sep 17, 2013 10:22 pm

yup,

Seduction / Influence
(pDeneghra, Warwitch Siren)
vs. Spell Ward etc

Seduction may be used against models which "may not be targeted by spells" because it doesn't actually target. (Infernal Ruling).
Influence does target, however.


Buffs/abilities applicable to controlled model

The January Errata ruled that a trooper you take control of becomes an independant model.
It will not benefit from any bonuses that it gets from its comrades (such as Gang, Shield Wall, etc).
It will not benefit from any bonuses that rely on the trooper being "in formation" (such as Granted and Tactics abilities).
Spells on a unit are considered to be on the "unit", not on the "models that make up the unit". So a controlled trooper will not benefit from any spells on the unit. (Infernal Ruling)
If you take control of the sole survivor of the unit then the unit ceases to exist for the duration of the control. This means that any spells on the unit will expire. (Infernal Ruling)


nu het deel van doesn't target but actually does, is een klein rules trainwreck, maar t werkt in mijn voordeel dus ik klaag niet ^^
Uiteindelijk was het vooral de abilities zoals berserk etc waar ik zeker van wou zijn odat ze niet meer actief bleven tijdens seduction.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
Caesar
Tower Master
Caesar


Aantal berichten : 218
Registration date : 26-04-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Aalst

Seduction en combat actions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Seduction en combat actions   Seduction en combat actions Emptydi sep 17, 2013 11:38 pm

uhu weet ik nu ook Smile dankje had wel niks aan spel verandert maar ik leer tenminste iets bij zo cheers 
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Seduction en combat actions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Seduction en combat actions   Seduction en combat actions Emptydi sep 17, 2013 11:49 pm

t is datte, er zijn van die "special" rules en abilities die eigenlijk wel duidelijk op de kaartjes staan, maar veel te open beschreven zijn, waardoor er veel mensen direct de achterpoortjes beginnen zien.
Nadien komen er dan massas vragen, die krijgen dan elk hun antwoord van de infernals en op t einde is er voor elke rule die zelf maar 1 lijntje tekst inneemt, een half boek aan extra info om rekening mee te houden.

Ik had nooit gedacht dat seduction aanzien werd als non targetting omdat er wel een attack roll moet gedaan worden om hit of miss te beslissen.

ze gaan ooit nog mk3 moeten uitbrengen gewoon om alle errata en infernal rulings in de rules op te nemen vrees ik. den bundel met infernal rulings etc van cryx heb ik hier afgedrukt liggen, is maar 35 pagina's enzo ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
tonyp
Corsair



Aantal berichten : 66
Registration date : 09-07-13

Seduction en combat actions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Seduction en combat actions   Seduction en combat actions Emptywo sep 18, 2013 2:13 am

tolteks schreef:

Ik had nooit gedacht dat seduction aanzien werd als non targetting omdat er wel een attack roll moet gedaan worden om hit of miss te beslissen.
Daarom die vergissing.Very Happy  Seduction is een special action , 't is geen attack. U moet geen attack roll maken. Het lukt automatisch.
Terug naar boven Ga naar beneden
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

Seduction en combat actions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Seduction en combat actions   Seduction en combat actions Emptydo sep 19, 2013 10:19 pm

Nog eentje voor Tolteks, om het af te leren No 

"Skarre, Queen of the Broken
Coast. Fate Weaver.
Replace the second sentence of Fate Weaver with the
following:
For each damage point she suffers, one large-based or smaller
model currently in her control area can be affected by Fate Weaver"

Dus geen huge bases met uw feat (collossals en BE.'s). Switchen naar p-skarre? affraid 
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Seduction en combat actions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Seduction en combat actions   Seduction en combat actions Emptydo sep 19, 2013 10:38 pm

Daar kan k nog mee leven, zolang seas of fate maar toepasbaar blijft op mijne kolossal ben ik al heel blij.

Trouwens pistol wraiths kunnen dan nog of 2 treats naar kraken toe "vastzetten" als dat nodig zou zijn.

En als ik mij niet vergis is het mogelijk om deathchill op een kolossal te krijgen. Of hebben feat van 3lylyth en eHailey ook geen effect op kolssals?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

Seduction en combat actions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Seduction en combat actions   Seduction en combat actions Emptydo sep 19, 2013 10:47 pm

http://privateerpress.com/files/WM%20MKII%20Rules%20Errata%20July%202013.pdf

Alleen skarre heeft problemen met collossals, Trylyth en E-Heks mogen hun ding doen. Zoals vrijdag gezegd vond ik het nogal belachelijk dat ze de Kraken mocht beschermen met haar feat, en als ik thuis was ging er een belletje rinkelen Very Happy

Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Seduction en combat actions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Seduction en combat actions   Seduction en combat actions Emptydo sep 19, 2013 10:55 pm

wel als trylyth deathchill mag plaatsen op een kolossal dan mag de pistol wraith dat ook dus niet eht een probleem. Verklaart nogmaals waarom er 2 in de lijst zitten en deze mooi naast de kraken blijven rondhangen.

Makkelijker is anders natuurlijk want ja iets immune to attacks maken is makkelijker dan alles wat er een attack op kan uitvoeren uit te schakelen.

Anderzijds heb ik met feat ook maar de keuze om single models uit te schakelen dus deathchill is een mooie stand in en er leiden genoeg wegen naar rome Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
Gesponsorde inhoud





Seduction en combat actions Empty
BerichtOnderwerp: Re: Seduction en combat actions   Seduction en combat actions Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Seduction en combat actions
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» charging skirmishers already in combat
» Combat Dwarfs, doable of grindermeat?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warmachine :: Rules Questions-
Ga naar: