Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Belgian Open

Ga naar beneden 
+3
Hollow_man
Bart VM
Necron
7 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Belgian Open   Belgian Open Emptyzo sep 08, 2013 8:52 pm

http://www.tabletoptournaments.net/t3_tournament.php?tid=11058
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptyzo sep 08, 2013 9:22 pm

Een goede kans om mijn OP close-combat leger te testen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptyma okt 21, 2013 3:19 pm

Citaat :
funds, catering, stay and more.

For the entry fee: payment of 40 Euro can be done with mentioning GBO2013 and your name on the following account KBC BE12473210600192 before 29/10, so everything can be checked well in advance.

The 40 Euro includes 1 sandwich (half a baguette) on each day and free water during the event, ...more sandwiches can be ordered at a reduced price and softdrinks at the beginning of the venue.

Own food and drinks are prohibited.

Best parking can be found near the trainstation in Bruges: 20 minutes walk from the venue or you can take the bus
Deadline army list
Citaat :
before 25th of October 23:59
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptydi okt 22, 2013 11:14 am

Goed punt.
Quickly, i need feedbackz!!!!


[100]HQ - farseer(100)

[200]TROOPS - 5 dire avengers(65) in wave serpent(115) with twin-linked scatter laser(5) and holo-fields(15)
[210]TROOPS - 5 dire avengers(65) in wave serpent(115) with twin-linked scatter laser(5), shuriken cannon(10) and holo-fields(15)
[210]TROOPS - 5 dire avengers(65) in wave serpent(115) with twin-linked scatter laser(5), shuriken cannon(10) and holo-fields(15)
[210]TROOPS - 5 dire avengers(65) in wave serpent(115) with twin-linked scatter laser(5), shuriken cannon(10) and holo-fields(15)
[78]TROOPS - 4 windrider guardians (68) with shuriken cannon (10)
[78]TROOPS - 4 windrider guardians (68) with shuriken cannon (10)

[160]FAST ATTACK - crimson hunter(160)
[160]FAST ATTACK - crimson hunter(160)
[160]FAST ATTACK - crimson hunter(160)

[140]HEAVY SUPPORT - fire prism(125) with holo fields(15)
[140]HEAVY SUPPORT - fire prism(125) with holo fields(15)
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptydi okt 22, 2013 11:46 am

Hollow_man schreef:
Goed punt.
Quickly, i need feedbackz!!!!


[100]HQ - farseer(100)

[200]TROOPS - 5 dire avengers(65) in wave serpent(115) with twin-linked scatter laser(5) and holo-fields(15)
[210]TROOPS - 5 dire avengers(65) in wave serpent(115) with twin-linked scatter laser(5), shuriken cannon(10) and holo-fields(15)
[210]TROOPS - 5 dire avengers(65) in wave serpent(115) with twin-linked scatter laser(5), shuriken cannon(10) and holo-fields(15)
[210]TROOPS - 5 dire avengers(65) in wave serpent(115) with twin-linked scatter laser(5), shuriken cannon(10) and holo-fields(15)
[78]TROOPS - 4 windrider guardians (68) with shuriken cannon (10)
[78]TROOPS - 4 windrider guardians (68) with shuriken cannon (10)

[160]FAST ATTACK - crimson hunter(160)
[160]FAST ATTACK - crimson hunter(160)
[160]FAST ATTACK - crimson hunter(160)

[140]HEAVY SUPPORT - fire prism(125) with holo fields(15)
[140]HEAVY SUPPORT - fire prism(125) with holo fields(15)
Ziet er niet slecht uit. Ben geen grote fan van die flyers omdat die snel van tafel geblazen worden. Maar met drie compenseer je dat natuurlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Oracles
Witch Elf
Oracles


Aantal berichten : 113
Registration date : 21-09-10
Leeftijd : 33
Woonplaats : lede

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptydi okt 22, 2013 5:13 pm

3 hemlocks is ook altijd grappig met terrefy en verlaagde ld
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptydi okt 22, 2013 7:59 pm

Hollow_man schreef:

[100]HQ - farseer(100)

[200]TROOPS - 5 dire avengers(65) in wave serpent(115) with twin-linked scatter laser(5) and holo-fields(15)
[210]TROOPS - 5 dire avengers(65) in wave serpent(115) with twin-linked scatter laser(5), shuriken cannon(10) and holo-fields(15)
[210]TROOPS - 5 dire avengers(65) in wave serpent(115) with twin-linked scatter laser(5), shuriken cannon(10) and holo-fields(15)
[210]TROOPS - 5 dire avengers(65) in wave serpent(115) with twin-linked scatter laser(5), shuriken cannon(10) and holo-fields(15)
[78]TROOPS - 4 windrider guardians (68) with shuriken cannon (10)
[78]TROOPS - 4 windrider guardians (68) with shuriken cannon (10)

[160]FAST ATTACK - crimson hunter(160)
[160]FAST ATTACK - crimson hunter(160)
[160]FAST ATTACK - crimson hunter(160)

[140]HEAVY SUPPORT - fire prism(125) with holo fields(15)
[140]HEAVY SUPPORT - fire prism(125) with holo fields(15)
Yup, just crapped my pants Crying or Very sad ...

Ik denk dat 2x3 windrider guardians meer dan groot genoeg zijn voor objective contesting.
Ik zou inderdaad overwegen van 1 Crimson Hunter te vervangen door een Hemlock. Denk maar aan wat die deed tegen mijn deathstar. In beurt 1 schieten al die Wave Serpens de anti-air al van tafel, denk ik. Ik ben persoonlijk meer fan van de 10-man Guardian squads in je Wave Serpents, maar met 65 punten per squad hebben die Dire Avengrers natuurlijk wel een goeie case...
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptydi okt 22, 2013 10:56 pm

Ik zit in de knoei met mijn lijst. Ik zou willen gaan voor fully painted, want let's face it: tegen Tau en Eldar heb ik geen kans met Marines. Tegen Chaos en Daemons ook niet. Van Dark Eldar en Necrons zwijg ik liever. Tegen Orks en Tyranids ga ik verliezen. Van Sisters of Battle en Grey Knights krijg ik op mijn doos. Soit, you get the picture. Ik kan vrij aardig verven, dus ik doe mee voor het painted aspect Smile

Dit is het lijstje dat ik verzonnen heb:
Chapter Tactics: Salamanders
[HQ] Chaplain with mastercrafted plasma pistol (105)
[Troops] 10 Tactical Marines, plasmagun, sergeant has a mastercrafted combi-plasma, rhino (200)
[Troops] 10 Tactical Marines, plasmagun, sergeant has a mastercrafted combi-plasma, rhino (200)
[Elites] 5 Assault Terminators with thunderhammers (mastercrafted for the sergeant) and storm shields, in a Land Raider Redeemer with a multimelta (475)
[Fast Attack] 3 Attack Bikes with multimeltas (165)
[Fast Attack] 3 Attack Bikes with multimeltas (165)
[Fast Attack] Stormtalon Gunship with a Skyhammer missile launcher (125)
[Heavy Support] Vindicator (125)
[Heavy Support] Vindicator (125)
[Heavy Support] Whirlwind (65)

Niet direct de gemeenste lijst ooit...

Wat ik nog liggen heb in geverfde of bijna geverfde toestand:
10 Tactical Marines (plasma gun, lascannon, combi-plasma on sergeant)
10 Devastators (3x missile launcher, 1x lascannon)
10 Assault Marines (2x flamer, sergeant met powersword)
Chaplain met jump pack
Librarian met power axe
Mortis Contemptor met 2x Kheres assault cannon (enkel die verduivelde armen nog afwerken)
Predator tank met changeable weapons
Captain/chapter master on bike met thunderhammer/storm shield
Vulkan (is zo goed als af)
3 sergeants met bolt pistol/chainsword
1 sergeants met bolt pistol/power fist
1 sergeant met combi-melta en power fist
1 tactical met meltagun
1 tactical met flamer
1 tactical met missile launcher
2 tacticals met multimelta (1 af, 1 zo goed als af)
2 tacticals waar ik nog wapens moet ophangen (zouden de bolters worden in mijn lijst)
Chaplain in terminator armour heb ik nog liggen, die krijg ik wel geverfd tegen dan.
+++ edit: bijna vergeten +++
Drop pod
Ironclad dreadnought, multimelta/heavy flamer
+++ einde edit +++


De kans dat ik iets anders af krijg tegen dan is miniem, zeker als vrijdag de lijst moet binnen zijn.

Enige suggesties? Of gewoon meegaan en winnen omdat ze zo'n lijst niet hebben zien aankomen?


Laatst aangepast door Bart VM op di okt 22, 2013 11:50 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptydi okt 22, 2013 11:26 pm

3 hemlocks is misschien eens grappig voor een casual battle, maar hier ga ik het niet doen of ik houd geen skyfire over.
Eldar flyers zijn enorm fragiel en dat balanceert ze omdat ze enorm goed zijn. vector dancer is gewoon niet te overschatten. Weinig units hebben skyfire en laat staan interceptor, meestal zijn het tanks of fortifications, en dat zijn dingen waar mijn ground battery goed mee omkan. en ja, ik speel er ook 3.

Dit zijn de dingen waar ik over twijfel:

-guardians vs avengers: de guardians hebben dubbel zoveel shots, maar de unit kost ook meer punten en ze hebben slechter armour. De reden dat ik meer naar de avengers leun is het feit dat ik ten eerste een andere threat ga moeten schrappen uit mijn lijst om aan genoeg punten te komen voor guardians, en ten tweede dat de guardians maar 12" range hebben. Dubbel zoveel shots doen geen reet als de vijand buiten range staat, en de guardians met het incasseringsvermogen van een guardsman staan naar mijn zin te dicht bij de vijand wanneer ze zelf iets kunnen doen. Een enkele unit avengers veranderen in guardsmen is misschien een optie though.

-een hemlock includen: Tempting, maar hij kost meer punten en is weer een skyfire source minder (hij heeft geen wapens die iets in de lucht kunnen raken). voor de mindshock prod zou ik het misschien effectief doen... Ik denk dat het zo'n typisch geval is van 'de een is beter tegen dat leger, de ander tegen dat...'. de reden dat ik meer naar de crimson hunter leun is de beperktere range van een wraithfighter. De hunters kunnen at the edge dansen en nog 100% effectief zijn, terwijl de wraithfighter dichter gaat moeten komen en rapid fire riskeren (het blijven eldar flyers, bolters kunnen ze neerschieten...)

-Ik speel units van 4 windriders omdat ik een een klein beetje punten overhad. Ik kan er niet veel meer mee doen dan de avenger untisd wat vergroten (en als alles goed gaat moeten die een gans spel niet buitenkomen, dus is meer punten daarin een waste), of de HQ wat upgrades geven, maar die zijn rol is eerder zich vanachter wegsteken en support wezen.

-Farseer of autarch? ze zouden allebei zowat naakte support characters zijn met allebei heel verschillende support vormen. Een farseer heeft als ik dat wil 100% zeker presience en guide, basicly the same thing. Hoe leuk dat is op een fire prism of één van mijn flyers daar moet ik geloof ik geen tekeningetje bij maken. (serpents hebben het met hun scatter lasers wel niet nodig). De voordelen van de autarch zijn subtieler: hij kost 30 punten minder, en kan mijn reserve rolls modifyen met +1 of -1. Ik heb wel redelijk wat units in reserve die ik snel (de flyers) of net laat (de jetbikes) wil zien. Of misschien wil ik wel mijn flyers wel een beurt uitstellen als ik nog te weinig interceptors heb kunnen uitschakelen. Vriend autarch kan dat. Best part here: In tegenstelling tot de farseer kan de autarch dat allemaal doen veilig weggestoken in een wave serpent of zelf in reserve. Basicly is de vraag dus of ik iedere beurt 2 van mijn heavy cannons wil twin-linken, of mijn reserve rolls een interessant stuk meer reliable maak.


Ik zou thoughts over deze dilemma's appreciëren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptydi okt 22, 2013 11:49 pm

Hollow_man schreef:
-guardians vs avengers: de guardians hebben dubbel zoveel shots, maar de unit kost ook meer punten en ze hebben slechter armour. De reden dat ik meer naar de avengers leun is het feit dat ik ten eerste een andere threat ga moeten schrappen uit mijn lijst om aan genoeg punten te komen voor guardians, en ten tweede dat de guardians maar 12" range hebben. Dubbel zoveel shots doen geen reet als de vijand buiten range staat, en de guardians met het incasseringsvermogen van een guardsman staan naar mijn zin te dicht bij de vijand wanneer ze zelf iets kunnen doen. Een enkele unit avengers veranderen in guardsmen is misschien een optie though.
Voor de range zou ik het niet doen. 18" of 12" maakt amper verschil denk ik. Tau staat binnen 18" al in rapid fire range, voor bolters is er eerst de 6" move en daarna de rapid fire range. De 4+ kan inderdaad wel het verschil maken tussen overleven tegen de meeste standaard wapens, of guardians zonder meer wegnemen (er van uitgaande dat je niet in cover staat natuurlijk, hetgeen waarschijnlijk niet zal gebeuren).

Hollow_man schreef:

-een hemlock includen: Tempting, maar hij kost meer punten en is weer een skyfire source minder (hij heeft geen wapens die iets in de lucht kunnen raken). voor de mindshock prod zou ik het misschien effectief doen... Ik denk dat het zo'n typisch geval is van 'de een is beter tegen dat leger, de ander tegen dat...'. de reden dat ik meer naar de crimson hunter leun is de beperktere range van een wraithfighter. De hunters kunnen at the edge dansen en nog 100% effectief zijn, terwijl de wraithfighter dichter gaat moeten komen en rapid fire riskeren (het blijven eldar flyers, bolters kunnen ze neerschieten...)
Anderzijds gaan wel veel legers vertrouwen op hun fearless, denk maar aan het verschil tussen CSM en cult troops (Plague Marines, Noise Marines enz.). Als je dat kan wegstrippen van een tegenstander kan je zijn onfeilbare troops mogelijk van tafel zien lopen. Dan denk ik vooral aan een kleine fearless unit die in het backfield een objective aan het bewaken is. Je Hemlock staat er ook niet alleen, hé. Je hebt ongelofelijk veel firepower in je basic transports, en in je heavy support choices. OK, je kan potentieel een flyer neerhalen met een bolter, maar ze moeten wel eerst nog hitten op een 6, en daarna glancen op een 6.

Hollow_man schreef:

-Farseer of autarch? ze zouden allebei zowat naakte support characters zijn met allebei heel verschillende support vormen. Een farseer heeft als ik dat wil 100% zeker presience en guide, basicly the same thing. Hoe leuk dat is op een fire prism of één van mijn flyers daar moet ik geloof ik geen tekeningetje bij maken. (serpents hebben het met hun scatter lasers wel niet nodig). De voordelen van de autarch zijn subtieler: hij kost 30 punten minder, en kan mijn reserve rolls modifyen met +1 of -1. Ik heb wel redelijk wat units in reserve die ik snel (de flyers) of net laat (de jetbikes) wil zien. Of misschien wil ik wel mijn flyers wel een beurt uitstellen als ik nog te weinig interceptors heb kunnen uitschakelen. Vriend autarch kan dat. Best part here: In tegenstelling tot de farseer kan de autarch dat allemaal doen veilig weggestoken in een wave serpent of zelf in reserve. Basicly is de vraag dus of ik iedere beurt 2 van mijn heavy cannons wil twin-linken, of mijn reserve rolls een interessant stuk meer reliable maak.
Bij toernooien: minder randomness = meer win. Ik zou gaan voor betere controle over de reserves.

Hollow_man schreef:
Ik zou thoughts over deze dilemma's appreciëren.
Met 6 12/12/10 vehicles die bijna constant een 4+ cover save zullen hebben ga je de meeste battle halen met een vinger in je neus. Ik beschouw je dilemma's dan ook als een first world problem Razz . You want tough? Take Muhreenz to a gunfight!
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptydi okt 22, 2013 11:51 pm

Om op Barts lijst te reageren (zijn post is gezet terwijl ik mijn laatste aan het typen was)
Ik vind het wel op iets trekken. Het is geen 'die! die and be forgotten!' lijst zoals enkele eerder in dit topic die anoniem wensen te blijven, maar het is zeker geen pushover, hij lijkt allround vrij sterk met templates tegen hordes en killshots tegen monsters en mech. Ik zie dit soort lijst ergens halverwege de bovenste helft van de uiteindelijke ranking, onder de rabid toernooilijsten van ETC-kaliber, maar door een goed evenwicht van units en hoe rekening gehouden is met verschillende threats zal hij geloof ik wel tussen de rest komen bovendrijven.

Wat niet wil zeggen natuurlijk dat ik er niets aan zou veranderen What a Face (ik ken de punten niet goed, je moet me maar vergeven als het moeilijk haalbaar is)
-Eventueel een heavy weapon met goeie range in de tacticals steken. Een combat squad gaat toch vanachter staan scoren, kunnen ze zo wel een high S shot iedere beurt naar voren sturen. Het maakt ze less 'ignorable' en geen unit van x punten dat basicly geen impact heeft op het spel, anders dan wanneer de punten geteld worden.
-Dat termie armor voor de chaplain is misschien de moeite, dan kan die gast ook eens een challenge accepeteren zodner in zijn broek te moeten doen. Als je op de een of andere manier ineens punten over hebt is het te overwegen, maar zeker geen prioriteit. Ik zou in ieder geval geen andere HQ nemen, ik kan niet iets verzinnen dat opweegt tegen een reroll voor een unit thunder hammers.
-WHERE IS THAT CONTEMPTOR???? drop een vindicator en speel dat ding. Het is moeilijk kapot te krijgen, schiet goed terug en is een extra source of skyfire (and a good one at that bovendien) in een lijst die qua anti-air toch een beetje lacking is. Space marines zijn vernieuwd en die contemptor is volgens mij nog altijd het beste unit dat ze kunnen zetten. So do it! (nee serieus, die contemptor vult alle gaten op die in jouw lijst zijn overgebleven)
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptydi okt 22, 2013 11:54 pm

Homie, heb je nog een 3de geverfde rhino?
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptywo okt 23, 2013 12:12 am

Hollow_man schreef:
Ik zie dit soort lijst ergens halverwege de bovenste helft van de uiteindelijke ranking, onder de rabid toernooilijsten van ETC-kaliber, maar door een goed evenwicht van units en hoe rekening gehouden is met verschillende threats zal hij geloof ik wel tussen de rest komen bovendrijven.
Yup, no doubt. With a capable commander. Which I am not. Yet.

Hollow_man schreef:

-Eventueel een heavy weapon met goeie range in de tacticals steken. Een combat squad gaat toch vanachter staan scoren, kunnen ze zo wel een high S shot iedere beurt naar voren sturen. Het maakt ze less 'ignorable' en geen unit van x punten dat basicly geen impact heeft op het spel, anders dan wanneer de punten geteld worden.
Ik had graag in elke unit nog een lascannon gestoken, maar had slechts 15 punten speling (vandaar het plasma pistol op de Chaplain). Ik kan potentieel 1 lascannon zetten voor een combat squad als objective guard, en 5 punten houden voor een auspex voor de chaplain.

Hollow_man schreef:

-Dat termie armor voor de chaplain is misschien de moeite, dan kan die gast ook eens een challenge accepeteren zodner in zijn broek te moeten doen. Als je op de een of andere manier ineens punten over hebt is het te overwegen, maar zeker geen prioriteit. Ik zou in ieder geval geen andere HQ nemen, ik kan niet iets verzinnen dat opweegt tegen een reroll voor een unit thunder hammers.
Terminator armour voor de Chaplain in deze lijst is geen optie, dat kost 30 punten die ik niet heb momenteel.

Hollow_man schreef:

-WHERE IS THAT CONTEMPTOR???? drop een vindicator en speel dat ding. Het is moeilijk kapot te krijgen, schiet goed terug en is een extra source of skyfire (and a good one at that bovendien) in een lijst die qua anti-air toch een beetje lacking is. Space marines zijn vernieuwd en die contemptor is volgens mij nog altijd het beste unit dat ze kunnen zetten. So do it! (nee serieus, die contemptor vult alle gaten op die in jouw lijst zijn overgebleven)
Dat kreng is ook 185 punten en Heavy Support... Dus ofwel laat ik de Whirlwind en enkele attack bikes vallen, ofwel de Whirlwind en een Vindicator. Die Whirlwind zou ik er graag in houden wegens de ignores cover schoten en de range die ontbreekt in de rest van mijn leger.

Eén Vindicator is geen Vindicator, heb je zelf al eens gedemonstreerd met je Dark Eldar. Alternatief is dat ik de Devastators en Contemptor opstel als ranged optie, en de Vindicators laat vallen, maar die doen de mensen niet zo panikeren als een Land Raider met fearless terminators en 2 Vindicators die naar hun linies stormen...

Philuz XIII schreef:
Homie, heb je nog een 3de geverfde rhino?
Als ik die Whirlwind laat vallen wel Razz 
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptywo okt 23, 2013 12:32 am

Bart VM schreef:
Hollow_man schreef:
-guardians vs avengers: de guardians hebben dubbel zoveel shots, maar de unit kost ook meer punten en ze hebben slechter armour. De reden dat ik meer naar de avengers leun is het feit dat ik ten eerste een andere threat ga moeten schrappen uit mijn lijst om aan genoeg punten te komen voor guardians, en ten tweede dat de guardians maar 12" range hebben. Dubbel zoveel shots doen geen reet als de vijand buiten range staat, en de guardians met het incasseringsvermogen van een guardsman staan naar mijn zin te dicht bij de vijand wanneer ze zelf iets kunnen doen. Een enkele unit avengers veranderen in guardsmen is misschien een optie though.
Voor de range zou ik het niet doen. 18" of 12" maakt amper verschil denk ik. Tau staat binnen 18" al in rapid fire range, voor bolters is er eerst de 6" move en daarna de rapid fire range. De 4+ kan inderdaad wel het verschil maken tussen overleven tegen de meeste standaard wapens, of guardians zonder meer wegnemen (er van uitgaande dat je niet in cover staat natuurlijk, hetgeen waarschijnlijk niet zal gebeuren).
Point, maar je vergeet battle focus waarmee ik wel degelijk uit de volledige virtuele rapid fire range van marines kan runnen. Aan de andere kant komen dubbel zoveel modellen die niet 1/2 saves gaan halen wel op het zelfde neer en heb ik op het einde meer shots. Ik denk dat ik ga proberen 2 units guardians 2 units avengers of zo te halen.

Bart VM schreef:
Hollow_man schreef:

-een hemlock includen: Tempting, maar hij kost meer punten en is weer een skyfire source minder (hij heeft geen wapens die iets in de lucht kunnen raken). voor de mindshock prod zou ik het misschien effectief doen... Ik denk dat het zo'n typisch geval is van 'de een is beter tegen dat leger, de ander tegen dat...'. de reden dat ik meer naar de crimson hunter leun is de beperktere range van een wraithfighter. De hunters kunnen at the edge dansen en nog 100% effectief zijn, terwijl de wraithfighter dichter gaat moeten komen en rapid fire riskeren (het blijven eldar flyers, bolters kunnen ze neerschieten...)
Anderzijds gaan wel veel legers vertrouwen op hun fearless, denk maar aan het verschil tussen CSM en cult troops (Plague Marines, Noise Marines enz.). Als je dat kan wegstrippen van een tegenstander kan je zijn onfeilbare troops mogelijk van tafel zien lopen. Dan denk ik vooral aan een kleine fearless unit die in het backfield een objective aan het bewaken is. Je Hemlock staat er ook niet alleen, hé. Je hebt ongelofelijk veel firepower in je basic transports, en in je heavy support choices. OK, je kan potentieel een flyer neerhalen met een bolter, maar ze moeten wel eerst nog hitten op een 6, en daarna glancen op een 6.
Ja, maar toen je deathstar ging lopen was dat werkelijk blind luck. De kans dat iemand met ld 10 (en zowat alle fearless units hebben ld10) gaat lopen onder de terrify/mindshcok prod combo is een weinig indrukwekkende 16%. Ik ga niet zeggen dat de mindshock prod niets gaat doen, hij zal zeer waarschijnlijk wel een paar coole effecten hebben wanneer ik links en rechts pinning en morale checks begin uit te lokken met mijn andere shooting, maar om dat effect te maximizen moet ik midden over de vijand vliegen en al zijn vuur trekken. Het blijft een risky play met een unit van 185 punten. Maar om de versitality van mijn liijst te vergroten zal ik hem waarschijnlijk wel proberen te includen, als ik de punten kan vinden. Omdat ik twijfel ga ik eventuele overgebleven punten eerst in andere aanpassingen steken.

Bart VM schreef:
Hollow_man schreef:

-Farseer of autarch? ze zouden allebei zowat naakte support characters zijn met allebei heel verschillende support vormen. Een farseer heeft als ik dat wil 100% zeker presience en guide, basicly the same thing. Hoe leuk dat is op een fire prism of één van mijn flyers daar moet ik geloof ik geen tekeningetje bij maken. (serpents hebben het met hun scatter lasers wel niet nodig). De voordelen van de autarch zijn subtieler: hij kost 30 punten minder, en kan mijn reserve rolls modifyen met +1 of -1. Ik heb wel redelijk wat units in reserve die ik snel (de flyers) of net laat (de jetbikes) wil zien. Of misschien wil ik wel mijn flyers wel een beurt uitstellen als ik nog te weinig interceptors heb kunnen uitschakelen. Vriend autarch kan dat. Best part here: In tegenstelling tot de farseer kan de autarch dat allemaal doen veilig weggestoken in een wave serpent of zelf in reserve. Basicly is de vraag dus of ik iedere beurt 2 van mijn heavy cannons wil twin-linken, of mijn reserve rolls een interessant stuk meer reliable maak.
Bij toernooien: minder randomness = meer win. Ik zou gaan voor betere controle over de reserves.
yes, de autarch bonus is globaler en hij moet er niet voor in the open staan, ik denk ook dat de autarch hier het best is.

Bart VM schreef:
Hollow_man schreef:
Ik zou thoughts over deze dilemma's appreciëren.
Met 6 12/12/10 vehicles die bijna constant een 4+ cover save zullen hebben ga je de meeste battle halen met een vinger in je neus. Ik beschouw je dilemma's dan ook als een first world problem Razz . You want tough? Take Muhreenz to a gunfight!
heh, ik mag hopen dat het makkelijk wint van de casual lijsten. De vorige grand open haalde ik de top tier bracket in dag 2 en mocht ik spelen met de big boys, maar toen viel het op dat die nog iets te big voor mij waren. This year i plan on doing better.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptywo okt 23, 2013 12:45 am

Ik denk ook niet dat een plasma pistol de moeite is voor de chaplain. dan heb je één schot dat uit je termie unit komt... yay... ieder unit heeft zijn rol en de rol van een unit assault termies is NIET shooting. De makkelijkste manier om die chaplian dood te krijgen is wss gets hot op dit moment.

Eén vindie is geen, maybe, maar een contemptor is een even grote threat die even moeilijk kapot te krijgen is, en meer versatile. als die vindicator de enige threat is: ja, dan kan hij er net zo goed niet staan. Maar met de contemptor naast zich is hij niet alleen. heres the math:
vindicator + contemptor = 2 vindicator + versatility
AP2 is al goed vertegenwoordigd in jouw lijst, skyfire niet. Punten zoeken om de vindicator te upgraden naar contemptor is volgens mij de meest logische stap. (maar de ingnores cover van de whirlwind zou ik inderdaad ook niet willen missen...)

In all fairness zie ik ook niet onmiddellijk waar je de punten zou halen... Als ik even heresy mag verkondigen, ikzelf zou waarschijnlijk, de attack bike units verkleinen... maar alleen maar omdat ik niet direct iets anders zie.
(en ik ben niet zeker van het nut van een master crafted close combat weapon in een unit waar al een chaplain bij zit. Als dat weer 5 punten gewonnen is...)
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptywo okt 23, 2013 1:08 am

Citaat :
Chapter Tactics: Salamanders
[HQ] Chaplain with mastercrafted plasma pistol (105)
[Troops] 10 Tactical Marines, plasmagun, sergeant has a mastercrafted combi-plasma, rhino (200)
[Troops] 10 Tactical Marines, plasmagun, sergeant has a mastercrafted combi-plasma, rhino (200)
[Elites] 5 Assault Terminators with thunderhammers (mastercrafted for the sergeant) and storm shields, in a Land Raider Redeemer with a multimelta (475)
[Fast Attack] 3 Attack Bikes with multimeltas (165)
[Fast Attack] 3 Attack Bikes with multimeltas (165)
[Fast Attack] Stormtalon Gunship with a Skyhammer missile launcher (125)
[Heavy Support] Vindicator (125)
[Heavy Support] Vindicator (125)
[Heavy Support] Whirlwind (65)
Chapter Tactics: Salamanders
[HQ] Chaplain (90)
[Troops] 10 Tactical Marines, plasmagun, sergeant has a mastercrafted combi-plasma, rhino (200)
[Troops] 8 Tactical Marines, plasmagun, rhino (162)
[Troops] 5 Tactical Marines, lascannon, rhino (120)
[Elites] 5 Assault Terminators with thunderhammers (mastercrafted for the sergeant) and storm shields, in a Land Raider Redeemer with a multimelta (475)
[Fast Attack] 3 Attack Bikes with multimeltas (165)
[Fast Attack] Stormtalon Gunship with a Skyhammer missile launcher (125)
[Heavy Support] Vindicator (125)
[Heavy Support] Contemptor (185)
[Heavy Support] Thunderfire cannon (100)

Voilà
Nu heb je 5 zware threats op tafel, je hebt een extra unit troops die ranged schiet, je kan met 1ste troop unit nog altijd combat squaden. Wil je absoluut voor de 2de full unit tac's gaan laat je de rhino vallen van de 3de troop en zet je die mannekes bij de thunderfire cannon(niet alle legers nemen cover weg). Je hoeft enkel een cannon te verven... een uurke werk
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptywo okt 23, 2013 1:56 am

okay, op dit moment ben ik hier:


[78]HQ - autarch(70) with avenger shuriken catapult(5) and scorpion chainsword(3)

[235]TROOPS - 10 guardian defenders(90) in wave serpent(115) with twin-linked scatter laser(5), shuriken cannon(10) and holo-fields(15)
[235]TROOPS - 10 guardian defenders(90) in wave serpent(115) with twin-linked scatter laser(5), shuriken cannon(10) and holo-fields(15)
[210]TROOPS - 5 dire avengers(65) in wave serpent(115) with twin-linked scatter laser(5), shuriken cannon(10) and holo-fields(15)
[210]TROOPS - 5 dire avengers(65) in wave serpent(115) with twin-linked scatter laser(5), shuriken cannon(10) and holo-fields(15)
[61]TROOPS - 3 windrider guardians (51) with shuriken cannon (10)
[61]TROOPS - 3 windrider guardians (51) with shuriken cannon (10)

[160]FAST ATTACK - crimson hunter(160)
[160]FAST ATTACK - crimson hunter(160)
[160]FAST ATTACK - crimson hunter(160)

[140]HEAVY SUPPORT - fire prism(125) with holo fields(15)
[140]HEAVY SUPPORT - fire prism(125) with holo fields(15)

de autarch heeft een paar random wapens bij omdat ik echt niets anders heb om die laatste 8 punten aan te hangen. (de volgende goedkoopste upgrade is 9 punten voor een extra guardian, maar ik heb er echt maar 8 )
het enige echte alternatief dat ik nu nog ehb is een jetbike squad laten vallen, dan kan ik nog een unit avengers veranderen in guardians en een crimson hunter in een hemlock (en heb ik in plaats van 8 punten  9 over zodat ik die random upgrades voor de autarch kan veranderen in een extra guardian)
maar ik denk dat ik me veiliger voel met een tweede scoring jetbike unit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptywo okt 23, 2013 8:55 am

Je lijst zoals je nu hebt heeft geen voordeel bij salamanders buiten een kleurenschema.  Als je geen andere chapter tactics overweegt, zou ik dan ook geneigd zijn om er zo veel mogelijk proberen uit te halen.  En dan heb je vulkan nodig.

volgens mij moet je met weinig werk volgende lijst kunnen fielden:

Bart VM - Space Marines (Salamanders Chapter Tactics) - 1850

HQ [255] - Chapter Master (130),  Bike (20),  Artificer Armour (20),  The Shield Eternal (50),  MC Thunderhammer (30),  Auspex (5)
HQ [190] - Vulkan He'stan (190)
TROOPS [205] - Tactical Squad (70),  5 additional tactical marines (70),  Meltagun (10),  Multi-Melta (10),  Mastercrafted Combi-plasma (10),  Rhino (35)
TROOPS [205] - Tactical Squad (70),  5 additional tactical marines (70),  Meltagun (10),  Multi-Melta (10),  Mastercrafted Combi-plasma (10),  Rhino (35)
TROOPS [150] - Tactical Squad (70),  5 additional tactical marines (70),  Flamer (5),  bolt pistol & Mastercrafted chainsword (0),  Meltabombs (5)
FAST ATTACK [165] - Attack Bike Squadron (45),  2 additional attack bikes (90),  3 multi-melta's (30)
FAST ATTACK [165] - Attack Bike Squadron (45),  2 additional attack bikes (90),  3 multi-melta's (30)
FAST ATTACK [125] - Stormtalon Gunship (110),  Skyhammer Missile Launcher (15)
HEAVY SUPPORT [140] - Predator (75),  TL Lascannon (25),  Lascannon Sponsons (40)
HEAVY SUPPORT [250] - Land Raider Redeemer (240),  Multi-melta (10)

Ik ben vertrokken uit je 1250 lijst. Ik vond dat die het heel goed deed dit weekend.

- Geen termies.  Maar de mobile close combat threat is verplaatst naar de bikesander.  
- De landraider stop ik (als je daar slots voor over hebt), graag in de heavy support.  In missies zoals Big Guns is dat dan een heel durable scoring unit.  De derde tactical squad gaat in de landraider.  Die zijn daar veilig van helldrakes.  Je kan ze combat squadden en op beurt vijf een unit laten uitstappen op een objective.  Als die er niet meer zijn in beurt zes, kan de andere combat squad uitstappen.  Vulkan gaat mee met deze unit om ze ook wat combat power te geven.  In een ideale situatie kan je de landraider naar het midden van de tafel sturen om vandaaruit in beurt vier naar een objective te gaan.  
- Vindies zijn leuk maar je mag er enkel op rekenen dat het bullet magnets zijn.  In mijn ervaring leveren ze nooit genoeg op in een battle.
- In multiple objective missies zou ik de rhino tacticals combat squadden.  5 bolter marines gaan in reserve (waar ze veilig zijn) om op tafel te komen om objectives te nemen die dicht bij de table edge liggen.  De sergeant met melta en multi-melta gaan in de rhino.  Een TL multi-melta, zelfs op snapshots is voor 10 punten zeker de moeite.  Hou er ook rekening mee dat deze naar flyers kunnen schieten op dat moment.  De combi-plasma is er om te helpen met monstrous creatures.  Een paar extra high strength AP2 shots komen altijd van pas.
- de predator gaat volgens mij weinig aandacht krijgen omdat al je andere units een grotere threat zijn.
- Je hebt maar 12 kill points dus dat is ook niet slecht (de mijne heeft er in de 20).

EDIT: Als alternatief met meer anti-horde, laat je een attack bike, de flamer en de meltabombs vallen en voeg je de whirlwind toe.


Laatst aangepast door Necron op wo okt 23, 2013 9:37 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptywo okt 23, 2013 8:57 am

Hollow_man schreef:
maar ik denk dat ik me veiliger voel met een tweede scoring jetbike unit.
Ik zou zeker voor de twee units bikes gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Lord_Ebonius
Death Hag
Lord_Ebonius


Aantal berichten : 228
Registration date : 01-08-12
Leeftijd : 44
Woonplaats : Aalst

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptywo okt 23, 2013 9:48 am

kunnen we gewoon meegaan om te supporteren?
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptywo okt 23, 2013 10:50 am

Lord_Ebonius schreef:
kunnen we gewoon meegaan om te supporteren?
Tuurlijk, iedereen die wil mag zondr probleem komen kijken normaal gezien.

Nog iets bedacht: Ik kan ook ergens een shuriken cannon laten vallen, misschien voor een wave serpent die ik achteraan wil houden voor achterste objectives (die cannons hebben maar 24" range), dan heb ik 18 punten over en dat zijn bijvoorbeeld 2 extra guardians of 1 extra jetbike. Extra guardians kan perfect want een serpent heeft een capacity van 12. Of een heavy weapon platform is ook mogelijk, of spirit stones voor een prism... Enfin de punten komen dan in ieder geval beter uit en ik moet geen random worthless upgrades aan de autarch geven. Maar dan heb ik dus wel een shuriken cannon minder, zou dat het waard zijn?
Ik weet dat het een beetje onnozel is om over die laatste 20 punten te vitten, maar ik ga voor iets optimaal hier.

Jeroens lijst zal inderdaad meer uit de salamander tactics halen i suppose, maar het wijkt nogal af van wat Homer wilde natuurlijk. Enfin, dat is iets dat hij moet weten.
Ik twijfel over de chapter master. Het is een monster, maar hij kan maar op één plaats tegelijk zijn en met zijn beperkte attacks en het kleine unit waar hij maar ten hoogste bij kan zitten gaat hij maar traag door units chewen en ben ik bang dat hij van z'n leven die punten niet gaat terugverdienen.
Omdat niemand die meltas dichtbij gaat willen zien komen is de predator inderdaad wss redelijk veilig. de lack of anti air is inderdaad een beetje covered door al die twin linked meltas, dus misschien kan ik hier de predator boven een contemptor volgen...
Ik zou effectief voor de WW gaan, er zijn wss nog teveel gasten die allien met guard achter defence lines, of chaos spelers die rekenen op hun scoring cultists in cover en dies meer.
De tactiek 'redeemer in de midden' volg ik totaal niet. Als er één tank is die in de face of the enemy moet gaan is het de redeemer. Ik bedoel, komaan, ik heb de (sinds helldrake op één na) beste flamers in het spel op mijn hull staan, maar ik ga hier een beetje in de midden staan wachten ermee... als je in het midden wil staan wachten moet je een ander type raider pakken. En i guess dat assault termies daarom de beste cargo voor een redeemer zijn, ze delen de 'in your face' mentaliteit. Maar ik snap dat de punten daarvoor niet meer te vinden zijn hier.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptywo okt 23, 2013 11:53 am

Hollow_man schreef:
De tactiek 'redeemer in de midden' volg ik totaal niet. Als er één tank is die in de face of the enemy moet gaan is het de redeemer. Ik bedoel, komaan, ik heb de (sinds helldrake op één na) beste flamers in het spel op mijn hull staan, maar ik ga hier een beetje in de midden staan wachten ermee... als je in het midden wil staan wachten moet je een ander type raider pakken. En i guess dat assault termies daarom de beste cargo voor een redeemer zijn, ze delen de 'in your face' mentaliteit. Maar ik snap dat de punten daarvoor niet meer te vinden zijn hier.
Uit mijn ervaring slaag je er meestal niet in om die flamers ook deftig te gebruiken. En als je dicht komt, riskeer je in melta range te komen. Het hangt natuurlijk af van wat de tegenstander heeft staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptywo okt 23, 2013 12:00 pm

Hollow_man schreef:
Ik twijfel over de chapter master. Het is een monster, maar hij kan maar op één plaats tegelijk zijn en met zijn beperkte attacks en het kleine unit waar hij maar ten hoogste bij kan zitten gaat hij maar traag door units chewen en ben ik bang dat hij van z'n leven die punten niet gaat terugverdienen.
Als je bijvoordeeld een screamerstar of een riptide council in combat can locken voor enkele ronden, is hij zeker zijn punten waard denk ik. Hij geeft met de auspex ook -1 cover aan de targets van een unit (vb multi-melta's waar hij bij zit). Hij heeft 4 attacks, 5 + HoW op de charge.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptywo okt 23, 2013 12:03 pm

Citaat :
En i guess dat assault termies daarom de beste cargo voor een redeemer zijn, ze delen de 'in your face' mentaliteit. Maar ik snap dat de punten daarvoor niet meer te vinden zijn hier.
nee nee nee, de beste cargo voor LR's zijn Crusader squads! Maar dan moet hem ally'en met BT's...

Citaat :
Ik twijfel over de chapter master. Het is een monster, maar hij kan maar op één plaats tegelijk zijn en met zijn beperkte attacks en het kleine unit waar hij maar ten hoogste bij kan zitten gaat hij maar traag door units chewen en ben ik bang dat hij van z'n leven die punten niet gaat terugverdienen.
Het gaat hem er ook om om geen STW punt easy weg te geven. Ik denk dat hem in zijn huidige lijst die chaplain af en toe eens gaat verliezen.
Wat ik niet goed vind is dat die chapter master bij een unit attack bikes zit. Ik denk dat die er veel beter zou uitkomen in een unit bikes. Als je de sergeant dan een cc power weapon geeft kan die ook nog eens eventuele challenges opvangen, indien geen challenge kan je ook een unit pijn doen. De attack bikes met melta kunnen dan blijven doen waar ze goed in zijn, rondhossen en knallen.

Citaat :
Omdat niemand die meltas dichtbij gaat willen zien komen is de predator inderdaad wss redelijk veilig. de lack of anti air is inderdaad een beetje covered door al die twin linked meltas, dus misschien kan ik hier de predator boven een contemptor volgen...
Niet van overtuigd. Die moto's worden onmiddelijk getarget. Hoeveel TL melta's gaat hij nog hebben in beurt 3?
En die pred is niet veilig. De eerste Vendetta/Heldrake/croissant die opkomt neemt die in het vizier. En indien hem nog wat TL melta moto's over heeft is dat de eerste target zodanig dat de flyers daarna vrij spel hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Emptywo okt 23, 2013 1:06 pm

Philuz XIII schreef:
Wat ik niet goed vind is dat die chapter master bij een unit attack bikes zit. Ik denk dat die er veel beter zou uitkomen in een unit bikes. Als je de sergeant dan een cc power weapon geeft kan die ook nog eens eventuele challenges opvangen, indien geen challenge kan je ook een unit pijn doen. De attack bikes met melta kunnen dan blijven doen waar ze goed in zijn, rondhossen en knallen.
Ik zou die ook liever in een unit bikes hebben maar het idee is dat we het moeten doen met wat momenteel geverfd is. De bikesanser gaat ook de ene unit multi-melta's wat steviger maken (meer Ld, tanken met 2+/3++)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Gesponsorde inhoud





Belgian Open Empty
BerichtOnderwerp: Re: Belgian Open   Belgian Open Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Belgian Open
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Belgian grand Open
» Grand Belgian Open
» Belgian Grand Open 2012
» Grand Belgian Open 2016
» The start of a bloodfued - Open Invite

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: tournaments-
Ga naar: