Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Warpstorm 7

Ga naar beneden 
+2
Bart VM
Necron
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptydi sep 03, 2013 8:55 am

http://www.tabletoptournaments.net/be/t3_tournament.php?tid=11038
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptydi sep 03, 2013 8:08 pm

Necron schreef:
http://www.tabletoptournaments.net/be/t3_tournament.php?tid=11038
Vertrek bij jou? Smile 
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptydi sep 03, 2013 8:40 pm

Ik zal dan wel de achterbank pakken...
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptydi sep 03, 2013 8:48 pm

normaal gezien geen probleem.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Brynjolf Irontooth
Slave on the Altar



Aantal berichten : 2
Registration date : 06-09-13

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptyvr sep 06, 2013 12:41 pm

Ik zie dat jullie al een topic open hebben, super! Smile 

Om jullie nog wat extra motivatie te geven, had ik graag een flyer en een linkje naar het rules package gepost, maar als nieuw lid op dit forum heb ik hier helaas nog geen recht op (begrijp ik wel - spambots).

Het rules package kun je echter ondertussen ook vinden op T3.

Tot op Warpstorm!


Jotie
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptyvr sep 06, 2013 4:26 pm

Hey Brynjolf,

Je kan zoiets ook altijd doorsturen naar de email vd winkel. We hangen dat daar dan ook op.
info@strips-hermelijn-games.be

Hieronder de link naar de rulespack
http://www.spellebeen.be/Files/Warpstorm%202013%20Rulebook.pdf
Terug naar boven Ga naar beneden
Brynjolf Irontooth
Slave on the Altar



Aantal berichten : 2
Registration date : 06-09-13

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptyvr sep 06, 2013 5:15 pm

Link doorgestuurd. Smile 

Merci!
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptyma okt 07, 2013 5:32 pm

Army list discussion. Blijkbaar zou de gewenste lijst mij al dik in de 2000 punten kosten, en vermoedelijk zal ik er niet in slagen de organisatie te overtuigen om speciaal voor mij een uitzondering toe te staan Rolling Eyes 

Na er eens grof met de flamer ingegaan te zijn, heb ik nog het volgende overgehouden:

Chapter Tactics (Salamanders)  <--- not negotionable. Ik ben en blijf Fireborn. Tot wanneer mijn Blood Angels af zijn.

HQ
Chaplain, standaard, maar met master-crafted Crozius

Gaat bij de Terminators voor de rerolls to hit in de eerste ronde CC. Verkozen boven de librarian voor de invul save.

Elites
5 Thunderstorm terminators (sarge heeft een mastercrafted exemplaar, natuurlijk) in een LR Redeemer.

Zo subtiel als een kassei in 't gezicht, en tevens zo effectief als een kassei in 't gezicht.

Troops
10 marines in een Rhino (flamer en lascannon, sarge met chainsword en master-crafted combi-plasma)
10 marines in een Rhino (flamer en lascannon, sarge met chainsword en master-crafted combi-plasma)
Iets van alles. Flamers zijn goedkoop, en naar 't schijnt hebben Salamanders iets met dingen die warm worden. Lascannon zit er in omdat ik Vulkan niet mee kreeg, en de multimelta vaak een te korte range heeft. Combi-plasma is leuk tegen grote gevaarlijke dingen, en Tau battlesuits die het gore lef hebben te deepstriken achter mijn linies.

Fast Attack
3 multimelta attack bikes
3 multimelta attack bikes
Stormtalon Gunship met Skyhammer missile launcher
3 multimelta attack bikes zijn een mobiel gevaar. 6 hopelijk nog meer. De Stormtalon gaat vooral mee voor zijn looks, en om de Stormraven te vergezellen (lees: van cover te voorzien)

Heavy Support
Dakka pred
Stormraven Gunship, TL lascannon, TL multimelta
De Stormraven zit er vooral in voor anti-flyer. Lascannon zit er opnieuw in voor grotere range, en omdat ik nogal problemen heb om flyers neer te halen met een assault cannon. De dakka pred zit er in omdat ik onvoldoende punten over had voor de full-lascannon optie, en omdat ik niet zo heel veel heb tegen hordes goedkope troepen (cultists, Tau, Eldar, 'nids etc.)

Heb mogelijk nog ruim voldoende punten over voor een auspex...

Aangezien ik ga voor fully painted heb ik nog de volgende opties open:
Librarian
Chaplain met jump pack
Vulkan He'stan
Vindicator x2
1 extra Tactical squad
10 Devastators (3x ML, 1x lascannon)
10 Assault Marines (2x flamers, sarge heeft master-crafted powersword)
5 Sniper scouts
Whirlwind
Extra Stormtalon, zelfde loadout als hierboven
Drop pod

Feedback en kritiek welkom, als je voorstellen doet, graag ook even meegeven waar ik de punten moet halen (dus niet: moar Riptidez kkbyethx). Ik ben niet van plan mij te engageren om meer modellen te verven tegen Warpstorm, mijn agenda zit zo al vol genoeg met de campaign en mijn Belgian Open lijst.

Ik denk dat ik nogal veel mensen ga ver(r)assen met deze van de pot gerukte lijst... Niks competitief, maar hopelijk versla ik er een paar doordat ze niet meer bijkomen van 't lachen wanneer ik deploy Rolling Eyes .
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptyma okt 07, 2013 6:12 pm

hoeveel punten is de dakkapred ?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptyma okt 07, 2013 7:25 pm

Necron schreef:
hoeveel punten is de dakkapred ?
95. Standaard autocannon pred met heavy bolter sponsons. Ik kan desnoods deze vervangen door een Librarian bij mijn Deathstar, maar de ervaring is dat die niet zo heel veel doet. Plus de predator is ook direct een extra threat op tafel. Als ik een unit van twee multimelta attack bikes neem, kan ik desnoods wel upgraden naar de full lascannon variant, maar dan snij ik wel in één van mijn meer betrouwbare units.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptyma okt 07, 2013 7:46 pm

Optie 1: meer fluff

drop de predator en chaplain. neem toch Multi-meltas ipv lascannons bij de tacticals en met de punten die vrijkomen kom je normaal toe voor vulkan. die kan dan bij de termies voor extra punch.

Optie 2: meer competitive

drop de predator en de chaplain. neem jouw captain baddass als counts as khan en ga voor white scars chapter tactics. Je kan de landraider en de rhinos 12" scouten waardoor je al het midfield neemt voor de battle begint. je assault bikes worden beter (geen dangerous terrain en betere jink en hammer of wrath). en de tacticals hebben hit en run wat ze uit combat kan halen om opnieuw te kunnen shooten.

Optie 3: meer scoring

drop de predator en voeg de scouts toe met sniper rifles en camo cloaks. Een extra scoring unit die backfield kan blijven of die kan infiltreren (relic missie). geen idee wat je met de overige 20 punten doet ...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptyma okt 07, 2013 8:21 pm

Necron schreef:
drop de predator en de chaplain.  neem jouw captain baddass als counts as khan en ga voor white scars chapter tactics.
Bart VM schreef:
Chapter Tactics (Salamanders)  <--- not negotionable. Ik ben en blijf Fireborn. Tot wanneer mijn Blood Angels af zijn.
Rolling Eyes 

Als ik de Redeemer laat vallen, kan ik mijn Deathstar nog steeds vervoeren in de Stormraven. Veel minder betrouwbaar, en ten vroegste een beurt 3-assault. Tegen dan kan het al verloren moeite zijn.

Optie 1 vind ik wel wat hebben, maar het grootste probleem dat ik dan heb is dat er alweer een threat minder op tafel staat. Naast de LR vol met CC goodness is er eigenlijk zo goed als niks in mijn lijst dat iemand eens een goeie pandoering kan geven. Ik kan ook de deathstar laten vallen en gaan voor meer shooty, maar dan wordt ik al de grond ingestampt door 1 daemon prince zonder dat ik iets terug kan doen.

Optie 3 heb ik ook al overwogen. Het probleem is dat 5 scouts eigenlijk veel te weinig doen. Soit, de mijne toch Razz .

Misschien toch maar gaan voor 1 unit attack bikes, en de predator inruilen voor 2 Vindicators (mits enig geschuifel met punten)? Of de Stormraven droppen en andere heavy support choices pakken? Eén Stormtalon is echter wel rap uit de lucht gehaald, en dan sta ik daar met mijn broek op mijn enkels te wachten tot die Helldrakes opkomen...

Ik denk dat ik niet moet wakker liggen van het competitieve aspect. Ik neem (niet-White Scar) Marines mee naar een toernooi... I'm looking to go down, but go down looking FABULOUSLY!!! :gayemoticon:

Zou een marine footslogging horde enigszins viable zijn? 30 tacticals, 10 assault marines, 10 devastators, wat scouts en wat terminators achter een ADL (quad gun) met wat air support?
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptyma okt 07, 2013 8:24 pm

Horde marines is zeker een optie denk ik zolang je de helldrakes kan evaden tijdens de matchups.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptyma okt 07, 2013 9:59 pm

Zou opteren om dakkapred weg te laten en je HQ op te graden. Een standaard Chaplain lijkt mij een STW giveaway. Shield Eternal ofzo might be handy. Is 50p, dan heb je nog 45p over. Als je er nog 20 vind kan je de Whirwind zetten waardoor je je probleem met horde armies oplost. Je kan dan lascannons inruilen voor multi-melta's.
Stormtallon en Stormraven combo zou ik zowiezo behouden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptyma okt 07, 2013 11:06 pm

Philuz XIII schreef:
Zou opteren om dakkapred weg te laten en je HQ op te graden. Een standaard Chaplain lijkt mij een STW giveaway. Shield Eternal ofzo might be handy. Is 50p, dan heb je nog 45p over. Als je er nog 20 vind kan je de Whirwind zetten waardoor je je probleem met horde armies oplost. Je kan dan lascannons inruilen voor multi-melta's.
Stormtallon en Stormraven combo zou ik zowiezo behouden.
Goeie ideëen, al weet ik niet of de 50 punten voor het Shield Eternal het waard zijn op een 90 punten Chaplain met 2 wounds. Hij is sowieso al vrij aardig beschermd door de Terminators. Alternatief is natuurlijk de heavy support choice volledig laten vallen en voor een Captain gaan i.p.v. een Chaplain. Ik verlies dan wel Fearless en de rerolls to hit in de eerste ronde combat. Ik heb eigenlijk al zitten voortdenken op Jeroen zijn 3de optie, maar i.p.v. sniper scouts een min-sized Tactical squad voor een last-turn drop op een objectief (er van uitgaande dat de Stormraven het zo lang trekt).

Om punten te vinden kan ik desnoods de combi-plasma laten vallen op de sergeants. Ik weet niet of die veel verschil gaan maken. Ik kan ook full-fluff gaan en de lascannons vervangen door multimelta's. Dan heb ik dacht ik wel genoeg voor een lascannon Predator, hetgeen mij toch weer wat opties op range geeft tegen bv. Dreadknights of Riptides. Op die range hebben ze al zelf een lascannon of lance wapen nodig op mij te pennen, of autocannons om mij kapot te glancen met 6-jes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptyma okt 07, 2013 11:15 pm

'tijdens het opstellen van dit bericht is er een nieuw geplaatst enz enz...' Blijkbaar had Bart al veel wat ik hier zit te zeggen geraden, ik ga niet heel mijn tekst aanpassen, dan weet hij gewoon dat ik het ermee eens ben.

Ik zou zeker niet de land raider droppen. De termies vooraan krijgen in de stormraven is inderdaad veel te traag. Ik kan me weinig legers (zelfs de competitieve) inbeelden die zo'n kassei kunnen ontwijken en toch niet op z'n minst een beetje gaan bibberen wanneer ze zich moeten beginnen afvragen hoe ze in godsnaam met die threat gaan dealen. Als de tegenstander hele beurten zich kan voorbereiden en bovendien een gratis rondje shooting heeft voor ze assaulten zijn ze direct een pak minder stoer. Bovendien moet je flyer zich een beurt kwetsbaar opstellen om ze te droppen.

Zeker ook niet een flyer droppen. Als je enige hoop wilt je te kunnen weren tegen andere flyers is één voor jezelf waarschijnlijk zwaar onvoldoende. vergeet niet een scoring combat sqaud in de stormraven te steken voor dat typische laatste beurt 'damn ik dacht niet dat hij nog op tijd troops in de buurt zou krijgen' objective.

Het enige probleem dat ik zie met de lijst is dat het weinig shots en attacks zijn. Een riptide is toast maar die 10 fire warriors ga je 3 keer zoveel op moeten schieten voor je ze weg krijgt en er staan er daar nog 30. (bij wijze van spreken). De redeemer is een zeer goed begin maar ik zou waarschijnlijk de predator (of als het echt moet één of meer attack bikes) wisselen naar een vindicator of whirlwind. (ik denk dat je vrij safe de whirlwind eens kunt proberen omdat de rest van je leger toch al bulkt van de hoge S lage AP wapens)
In diezelfde lijn van denken betwijfel ik of een lascannon de beste optie is voor de stormraven. Ik denk dat ik eerder voor iets met meer shots zou gaan. De multimelta heeft de anti-vehicle covered.

Ik ben niet zeker of de chaplain meer gear nodig heeft. Hij heeft al een goeie invul save, een terminator bodyguard en zit een shell met armor 14. opties om de chaplain te mollen die niet eerst door terminators moeten chewen zijn feitelijk vrij zeldzaam. (zelfs op de precisio shots heeft hij nog een 2+ look out sir) Bovendien wordt de eternal warrior special rule minder en minder goed naarmate het model minder wounds heeft. Ik weet niet of mijn invul save met één verbeteren en eternal warrior (wat me één keer kan wounden kan dat meestal ook wel 2 keer) 50 punten waard is voor een model met 2 wounds.

Ik zie geen reden de chaplain te vervangen door een captain. De captain deelt een paar extra meppen uit en als je er 2 keer zoveel punten in steekt kan hij een beetje beter incasseren, maar de chaplain bufft de hele unit én zichzelf, dus qua meppen uitdelen zit hij niet zo ver achter op de captain. Uiteindelijk is die kassei een vrij scary unit maar is hun aantal attacks vrij beperkt. Ermee hitten is dan ook van veel groter belang.

Ik ben ook niet echt overtuigd van de combi plasmas, maar ik anti deep strike argument is niet slecht. Ik heb gewoon mijn twijfles of ene squad marines waarachter farsight en zijn gang deep striken lang genoeg gaan leven om terug te schieten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptyma okt 07, 2013 11:56 pm

Hollow_man schreef:
Het enige probleem dat ik zie met de lijst is dat het weinig shots en attacks zijn. Een riptide is toast maar die 10 fire warriors ga je 3 keer zoveel op moeten schieten voor je ze weg krijgt en er staan er daar nog 30. (bij wijze van spreken). De redeemer is een zeer goed begin maar ik zou waarschijnlijk de predator (of als het echt moet één of meer attack bikes) wisselen naar een vindicator of whirlwind. (ik denk dat je vrij safe de whirlwind eens kunt proberen omdat de rest van je leger toch al bulkt van de hoge S lage AP wapens)
Vergeet niet dat je op de attack bikes ook direct een twin-linked bolter hebt, niet enkel de multimelta die kan schieten. En in 't slechtste geval kan ik er ook mee chargeren Wink .

Aantal hits is ook één van mijn bekommernissen, moet ik eerlijk toegeven. Hopelijk zijn bolters en twin-linked flamers voldoende. Als horde-legers zie ik vooral Orks en Daemons staan. Naast CC hebben die naar ik mij herinner niet veel om betrouwbaar een Land Raider te wrecken. Die flamers zitten dus wel OK, denk ik. Ik vermoed ook dat ik niet de enige zal zijn met het probleem dat niet alles netjes binnen de 1750 punten past, en moet geverfd zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptydo okt 10, 2013 11:10 pm

Tijd voor de Thomas lijst. Tournament play, I iz NOT holding back.

What's hot today in daemon land?
-screamer council
-dog bomb
-monster mash

Monster mash was al mijn favoriet in 5th edition, nog voor flyers écht goed werden, en ik heb er een lijstje voor...

HQ - kairos fateweaver

TROOPS - 13 horrors
TROOPS - 12 horrors
TROOPS - 10 plaguebearers
TROOPS - 10 plaguebearers

HEAVY - daemon prince of tzeentch, psyker lvl 3, warp-forged armour, daemonic flight, greater reward, greater reward
HEAVY - daemon prince of tzeentch, psyker lvl 3, warp-forged armour, daemonic flight, greater reward, greater reward
HEAVY - daemon prince of tzeentch, psyker lvl 3, warp-forged armour, daemonic flight, greater reward, exalted reward

De voordelen hier zijn 3 serieuze threats die hondsmoeilijk zijn om mee te dealen en en zo goed als zekere dominantie in de skies.
Nadeel is dat alles in mijn leger dat gevaarlijk is samen 19 wounds hebben. Moeilijk aan te geraken wounds, maar toch...

Screamer council op zich is retesterk, maar ik wil niet dat dat mijn enige threat is. Dog bomb is in mijn ogen zowat de sterkste maar zoveel honden ga ik nu ook weer niet verzamelen.
De logische conclusie is a little bit of both. Is het zo sterk als één van de lijsten individueel? I highly doubt it... maar als ik naar de lijst kijk heb ik toch het gevoel 'i like thise one'
I present the screaming dogs. (als de lijst het niet goed doet kan ik die naam nog altijd verkopen aan een metalband)

HQ - Kairos fateweaver (300)
HQ- herald of tzeentch (45), psyker lvl 3 (50), disc of tzeentch (25), exalted reward (30)
HQ- herald of tzeentch (45), psyker lvl 3 (50), disc of tzeentch (25), exalted reward (30)
HQ- herald of tzeentch (45), psyker lvl 3 (50), disc of tzeentch (25), exalted locus of conjuration (30)

TROOPS - 11 pink horrors of tzeentch (99)
TROOPS - 11 pink horrors of tzeentch (99)
TROOPS - 11 pink horrors of tzeentch (99)

FAST ATTACK - 8 screamers of tzeentch (200)
FAST ATTACK - 10 flesh hounds of khorne (160)
FAST ATTACK - 10 flesh hounds of khorne (160)

HEAVY SUPPORT - soul grinder (135) of nurgle (15) with phlegm bombardment (30)

Wat ik vooral leuk vindt is dat de tegenstander mij niet eerste beurt gaat willen geven omdat ik dan de council kan buffen en mij niet tweede beurt wil geven omdat er dan 20 honden op mijn beurt 1 in zijn face staan.

de laatste optie is de traditionele screamer council. Ervaring leert dat die de sterkste optie is, maar ik ben eigenlijk bang dat het teveel all eggs in 1 basket is...

HQ - Kairos fateweaver (300)
HQ- herald of tzeentch (45), psyker lvl 3 (50), disc of tzeentch (25), exalted reward (30)
HQ- herald of tzeentch (45), psyker lvl 3 (50), disc of tzeentch (25), exalted reward (30)
HQ- herald of tzeentch (45), psyker lvl 3 (50), disc of tzeentch (25), exalted locus of conjuration (30)

TROOPS - 13 pink horrors of tzeentch (117)
TROOPS - 13 pink horrors of tzeentch (117)

FAST ATTACK - 9 screamers of tzeentch (225)

HEAVY SUPPORT - soul grinder (135) of nurgle (15) with phlegm bombardment (30)
HEAVY SUPPORT - soul grinder (135) of nurgle (15) with phlegm bombardment (30)
HEAVY SUPPORT - soul grinder (135) of nurgle (15) with phlegm bombardment (30)


Thoughts?
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptyvr okt 11, 2013 6:55 am

de 2de lijst lijkt mij het beste. een vierde herald is altijd handig om zeker te zijn dat je aan de juiste powers geraakt. De negende screamer als je die hebt? de hondjes zitten tegenwoordig ook redelijk standaard in de screamer council lijst. De soulgrinder heb ik daar nog niet in gezien.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptyvr okt 11, 2013 10:06 am

Ah, ik zit misschien een beetje achter op de metagame, das goed mogelijk. Ik zit niet echt op de juiste fora om dat te volgen en de lijsten die ik kon vinden hadden meestal effectief een grinder firebase achteraan.
Ik kan altijd de grinder inwisselen voor nog een herald + screamer, maar ik was een beetje bang voor hoe weinig anti flyer ik dan heb.
(en dan ga ik een moment moeten vergeten mijn campaign lijst te verven om dat allemaal afgeverfd te krijgen. On the bright side tellen daemons verven ook mee.)
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptyvr okt 11, 2013 10:56 am

Hollow_man schreef:
Ah, ik zit misschien een beetje achter op de metagame, das goed mogelijk. Ik zit niet echt op de juiste fora om dat te volgen en de lijsten die ik kon vinden hadden meestal effectief een grinder firebase achteraan.
Ik kan altijd de grinder inwisselen voor nog een herald + screamer, maar ik was een beetje bang voor hoe weinig anti flyer ik dan heb.
(en dan ga ik een moment moeten vergeten mijn campaign lijst te verven om dat allemaal afgeverfd te krijgen. On the bright side tellen daemons verven ook mee.)
flickering fire kan naar het schijnt wel tellen als anti-flyer Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptyvr okt 11, 2013 11:15 am

yes, i de rear well en the unit gets around, das waar.
In feite heb ik alleen een serieus probleem als ze stormravens hebben. Fateweaver geraakt daar niet door en de screamer council haalt een mathematisch gemiddelde van 2 glancing hits ertegen in één round shooting. Ik kan me niet permitteren een unit van tegen de 800 punten zich 2 ronden te laten bezighouden met een 200 punten flyer. Really NEED the point click gone there.

Dit is het alternatief

HQ - Kairos fateweaver (300)
HQ- herald of tzeentch (45), psyker lvl 3 (50), disc of tzeentch (25), exalted reward (30)
HQ- herald of tzeentch (45), psyker lvl 3 (50), disc of tzeentch (25), exalted reward (30)
HQ- herald of tzeentch (45), psyker lvl 3 (50), disc of tzeentch (25), exalted locus of conjuration (30)
HQ- herald of tzeentch (45), psyker lvl 3 (50), disc of tzeentch (25)

TROOPS - 12 pink horrors of tzeentch (108)
TROOPS - 12 pink horrors of tzeentch (108)
TROOPS - 13 pink horrors of tzeentch (117)

FAST ATTACK - 9 screamers of tzeentch (225)
FAST ATTACK - 10 flesh hounds of khorne (160)
FAST ATTACK - 10 flesh hounds of khorne (160)

Of is het misschien een idee één unit in plaguearers te veranderen voor de voorste objectives?
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptyvr okt 11, 2013 12:01 pm

Hollow_man schreef:
Of is het misschien een idee één unit in plaguearers te veranderen voor de voorste objectives?
met al de ignores cover en het feit dat ze niet kunnen runnen na deepstrike zijn ze niet meer zo goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptyvr okt 11, 2013 12:04 pm

wat eventueel ook nog goed is, is een bastion met comms relay. zo kan je je troops zo lang mogeliijk in reserve houden en je kan er faithweaver tijdens deployment achter stoppen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Emptydi okt 22, 2013 10:24 am

Een deftig idee, maar ik denk niet dat dat voor mij 125 punten waard is.
Bovendien denk ik dat ik geen comm relay nodig heb, met 4 lvl 3 heralds die elk 2 keer op divination gan rollen is de kans vrij groot dat ik een keer scrier's gaze ga rollen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Warpstorm 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Warpstorm 7   Warpstorm 7 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Warpstorm 7
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Warpstorm 2012
» Warpstorm 2015
» Warpstorm 8 - Oostende - 22/11/2014

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: tournaments-
Ga naar: